Zobacz temat - [R 600 SDI 98r.] Brak mocy, nierówna praca
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R 600 SDI 98r.] Brak mocy, nierówna praca

sammer21 - Pon Sty 30, 2012 09:32
Temat postu: [R 600 SDI 98r.] Brak mocy, nierówna praca
Witam

mam taki problem. Jakos we wtorek samochod zaczal mi gorzej jezdzic. Ciezko palil, musialem go odpalac tak ze 10-15 sekund jak byl zimny. Pozniej jak sie rozgrzal to tak sobie pomyslalem, ze go zgasze i sprawdze czy pali normalnie. Okazalo sie, ze niestety nie chcial odpalic i tez musialem go troche pomeczyc za nim odpalil :( Teraz w ogole samochod nie ma mocy. Nie wiem co sie dzieje. Wyskoczyl mi blad 34 wiec tak jak radzicie na forum posprawdzalem kostki, kable itp. Popsikalem jakims preparatem do stykow i blad zniknął jednak nie problem. Na drugi dzien nadal Roverek nie chcial odpalic :( Pomyslalem, ze to moze wina paliwa bo ostanio jakies tansze zalalem wiec kupilem jakis srodek to czyszczenia wtryskow i zobacze co bedzie.
Jak jechalem dzisiaj do pracy to samochod nie reagowal na mocniejsze nacisniecie pedalu gazu. Przejechalem kawalek i mi zgasl na drodze :( Udalo mi sie dojechac na parking. Odpalilem samochod i troche go przegazowalem i tak go trzymalem jakies kilka sekund na 4-5 tys obrotow i nagle obroty zaczely same spadac az w koncu samochod zgasl a za mna jedna wielka kupa niebieskiego dymu :(

Co moze sie dziac ??

Informuje, ze rozrzad byl wymieniany jakos 30 tys km temu wiec kat wtrysku chyba nie mogl sie sam od tak przestawic. Do tego nieszczesnego wtroku wszystko bylo w porzadku. Czy moze wymienic filtr paliwa w zwiazku z tym gorszym paliwem??

Prosze o jakies rady

kruszan - Pon Sty 30, 2012 11:33

100% zamarznięte paliwo, tzn. wytrącona parafina zatkała przewody, filtr... objawy książkowe wg. mnie.
sammer21 - Pon Sty 30, 2012 11:37

Ale jak juz odpali to jezdzi. Jak sie rozgrzeje to chyba parafina powinna zniknac i pozniej samochod powinnien normalnie odpalac a jednak tak nie jest
szoso - Pon Sty 30, 2012 11:39

jeśli się wytrąciła parafina to nic nie zniknie, zapomnij
sammer21 - Pon Sty 30, 2012 11:44

Ale przed nalaniem paliwa wlalem srodek przeciw wytracaniu sie parafiny. I to nawet dosc sporo tego srodku.
kruszan - Pon Sty 30, 2012 15:25

kolego dzisiaj tak miałem,

odpalił z trudem, potem jeździłem po mieście z 30min wszystko było super, następnie trasa za miasto 15km, po 5km nagle zaczął słabnąć, max 90 wyciągał, gaz minimalnie, bo jak wcisnąłem więcej to obroty spadały... tak jak by go coś trzymało, zamuliło...

dojechałem z trudem te 15km podnoszę maskę (przed filtrem mam zamontowane takie sitko oczyszczania wstępnego - przezroczyste za parę zł) całe było zawalone w parafinie, dosłownie biała śmietanaaa... powrót okazał się jeszcze gorszy bo wycisnąłem z górki max 60, na prostej 50, jechał tylko do 1500obr. więcej to cofało wskazówkę... kilkukrotnie zaświecił się CHECK... błąd 34 jak sprawdziłem.

potem zaparkowałem za 10-15min pod lidlem, jak wyszedłem to na osiedle wróciłem już normalnie, miał przyśpieszenie, filterek też był już czysty, więc albo się osad przesączył i go przepaliłem/osiadł na filtrze paliwa, albo cofnął do baku...

generalnie paliwo z Shell, dolany Skyyd i *** dało to... ojca wczoraj cholowałem, paliwo z Bliskiej... szkoda to komentować w ogóle...

proponuję dolać do paliwa, benzyny, nafty, denaturatu, skyyda i rozjeździć to jak się uda, skrajny ale na pewno lepszy wybór to rozebranie i przeczyszczenie układu paliwowego :)

sammer21 - Wto Sty 31, 2012 11:49

Ale jak odkrecilem odpowietrznik od filtra paliwa to normalnie ropa leciala wiec chyba nie ma zatoru do filtra. Tego odpowietrznika przy pompie jeszcze nie odkrecilem bo nie mam klucza :(

No ja juz zalalem jakis srodek do czyszczenia wtryskow troche pojezdze i zobacze. Skydd-a tez kupilem i tez go wleje ;) Tylko ze ja mam pelny zbiornik wiec troche minie zanim wyjezdze i zaleje jakies normalne paliwo

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 11:49 ]
A kiedy samochod sie zagrzeje to nie powinien odpalac od razu?? Bo przejechalem dzisiaj tak ze 3-4 km i zaczal mi gasnac az w koncu zgasl i nie moglem go odpalic mimo ze troche juz pochodzil

kruszan - Wto Sty 31, 2012 13:36

powinien, ale jak jest zalany parafiną to tak się dziać może ;/ parafina z kilometra na kilometr przemieszcza się z baku do filtra i coraz bardziej go zapycha... jak się rozgrzeje, to rozpuści się trochę, ale to musi być ciepło.
sammer21 - Wto Sty 31, 2012 19:16

Filtr wymienilem i nic. Troche pochodzil i zgasl. Gruszka zassana wiec pewnie gdzies zator jest na przewodach od zbiornika. Teraz pytanie jak najlepiej spuscic to cale paliwo z baku?? Sa jakies sposoby zeby mozna bylo latwo spuscic rope?? Jest moze jakis filtr w zbiorniku??
kruszan - Sro Lut 01, 2012 12:49

elektryczna pompka, albo ręczna - taka z gruszki zrobiona, sitka żadnego nie ma.
sammer21 - Sro Lut 01, 2012 12:51

Próbowałem tą gruszką co jest montowana fabrycznie jednak nie chce pociagnąć paliwa. A przy zbiorniku nie mozna czegos odkrecic i spuscic prosto z baku??
szoso - Sro Lut 01, 2012 15:22

Cytat:
A przy zbiorniku nie mozna czegos odkrecic i spuscic prosto z baku??

nie

davidlive - Sro Lut 01, 2012 20:44

Kolego polecam sprawdzić wiązkę kabli które ida po obudowie rozrządu , ja miałem taki problem bo przetarły sie kable
sammer21 - Czw Lut 02, 2012 09:10

I udalo sie ;) Trzeba bylo tylko podgrzac zbiornik od spodu i paliwo ruszylo :) Dzieki wszystkim za pomoc :)

I jeszcze jedno ;) Cieknie mi pompa wtryskowa. Ile moze kosztowac uszczelka?? Cieknie mi na poziomie gdzie jest ten elektrozawor.

kruszan - Pią Lut 03, 2012 00:12

komplet uszczelek to około 35-45zł Bosha, uszczelnienie i sprawdzenie przez fachure około 150-200zł, tylko trzeba ją wyjąć i włożyć :_)
Anton_81 - Sob Lut 04, 2012 11:59

Z wymianą filtra są jakieś problemy? tzn. można coś zapowietrzyć itp (jeszcze tego nie robiłem). Jak podpompuje gruszką to 10 sek. ładnie chodzi potem silnik gaśnie i tak w kółko. Próbowałem nawet cały czas pompować ale i tak ostatecznie zgasł. Kupiłem filtr paliwa i mam ochotę wymienić tylko jeszcze tego nie robiłem, więc pytam.
sammer21 - Sob Lut 04, 2012 16:28

Nie ma zadnych kłopotow ;) Rozlaczasz wezyki wyjmujesz filtr, zakladasz nowy, zakladasz wezyki i odpowietrzasz i to wszystko ;) Pracy na okolo 15 minut ;)
Anton_81 - Sob Lut 04, 2012 17:51

Właśnie to samo chciałem napisać. Filtr wymieniony i już wszystko działa + wężyk z wyjścia poszedł do wymiany bo stary był tak twardy, że w żaden sposób nie można go było ściągnąć (-16+śnieg). Nic nie odpowietrzałem (to źle?), po wymianie podpompowałem gruszką aż ciężko ją było ugnieść. Przy pierwszej próbie odpalił i już jest OK.
sammer21 - Sob Lut 04, 2012 19:50

Tak lepiej odpowietrzyc filtr paliwa
Anton_81 - Nie Lut 05, 2012 08:54

Tylko jak, bo nie wiem - odkręcamy tą śrubkę na filtrze i pompujemy gruszką aż wypłynie paliwo?
sammer21 - Nie Lut 05, 2012 10:31

dokladnie tak :)
Anton_81 - Sob Lut 11, 2012 17:21

Było trochę spokoju ale wraz z większymi mrozami problem powrócił. Dodatki skyyd+ 2l. benzyny nie pomagają. Chyba marznie w przewodach idących pod samochodem (max. 2000 obr. czarne chmury z wydechu, szarpie, gaśnie). Jak postoi do słoneczka to po 2 godz. pali i kręci na full. Już mi ręce opadają. Chyba, że to coś innego?
sammer21 - Nie Lut 12, 2012 08:39

Moze masz poprostu juz zapchane te rurki od paliwa. Daj jakis grzejnik pod samochod niech ogrzeje ci bak i rurki. Ja dolalem 2l benzyny i do tego 0.25l denaturatu. Jak to sie wszystko wlalem to przejechalem jakies 40-50 km zeby sie wszystko wymieszalo. Mialem tak samo jak Ty. Zagrzalem sobie te rurki to chwile dobrze pochodzil ale pozniej padl na srodku drogi i musieli mnie holowac. Mi cos takiego pomoglo wiec moze tobie tez pomoze.
Matheeo - Nie Lut 12, 2012 11:37

Też miałem podobnie tyle że mój odpalał jechał i po 2 km stawał albo jeszcze zanim wyjechałem z podwórka gasł zmieniałem paliwo na DieselGold i mam spokój autko jeździ i pali normalnie.
MpR - Nie Lut 12, 2012 13:45

U mnie tej zimy było tak że auto mi odpalało ciężko lub w ogóle. Kręciło do 3000 obr/min potem chmura dymu i gasło. Pomogła wymiana filtra, a przy okazji świeczek które były o dziwo sprawne. Teraz pali przy -20*C po dwukrotnym podgrzaniu świec. Nie jakoś specjalnie ale zapala. Także podstawa w zimie filtr paliwa :razz:
Balas87 - Czw Mar 28, 2013 13:03

Witajcie przepraszam że w tym temacie ale nie chce zakładać nowego bo mam jedno proste pytanie- czy ktoś testował v-max roverka 620 sdi na 4 biegu bo mój ma ok 150 km/h a wskazówka na obrotomierzu wchodzi na czerwone pole więc nie wiem czy mój roverek się dobrze wkręca na obroty, tym bardziej że ułamałem dzisiaj blaszkę od przepływomierza grrrrrrrrrr ;(((
szoso - Czw Mar 28, 2013 13:19

Balas87 napisał/a:
tym bardziej że ułamałem dzisiaj blaszkę od przepływomierza grrrrrrrrrr

nie wiem czy jest nad czym płakać, przecież on steruje tylko egr

Balas87 - Czw Mar 28, 2013 13:22

no to dobrze bo się bałem że spalanie mi wzrośnie, a mój v-max na 4 biegu ? w porządku :D ?
kadzaf - Czw Mar 28, 2013 14:00

Balas87 napisał/a:
a mój v-max na 4 biegu ? w porządku :D ?

a 5tka nie wchodzi ? :twisted: