Zobacz temat - [R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.

kadzaf - Sro Lut 01, 2012 22:43
Temat postu: [R 220 SDI]Stukanie przy skrecie.
Witam
Od jakiegos czasu borykam się z pukaniem przy skrecie w prawo z okolic prawego koła .
Przy jedzie na wprost ,czy skrecie w lewo wszystko jest ok ,tylko wystepuje to jak skrece w prawo.Uczucie jak by cos nie było w osi i nim rzucało.
Auto normalnie jedzi,nie sciaga do podczas jazdy ,wymienieniony wahacz oraz łączki stabilizatora wiec luzów nie posiada.
Owe pukanie nasila sie przy wiekszym promieniu skretu,czy jade na biegu czy luzie,
Półoś prawa jest ok nie posiada luzów jedynie nie posiada tłumika drgan (tej gumy)
czyżby ona robiła całą robote ? Spotkał się ktoś z was z tego typu przypadkiem ?
Z góry dzieki za odp .

Remigiusz - Sro Lut 01, 2012 22:58

Przegub do wymiany :wink:
Drwal85 - Sro Lut 01, 2012 23:11

dokładnie albo sprawdzić jeszcze maglownice czy nie ma luzów :)
kadzaf - Czw Lut 02, 2012 00:29

Drwal85 napisał/a:
dokładnie albo sprawdzić jeszcze maglownice czy nie ma luzów :)

To raczej wykluczam ,przy skrecie w trakcje jazdy nie znosi ani nie prowadza go ,opony równiez nie drze.(ale jutro postaram sie dokładnie sprawdzic)

Przy ruszaniu nie szarpie i do 30-40km/h praktycznie niewyczuwalne
Biorac reką sprawdajac luz góra /dól na kulach min wyczuwalny luz , na lewej połosi jest taki sam.

Rozan99 - Czw Lut 02, 2012 12:44

Na 100% przegub do wymiany, mam to samo u siebie i tez muszę go wymienić bo zaczyna strzelać i chrupać coraz głośniej ;P
zapal - Czw Lut 02, 2012 13:37

stuki przy skrecie to takze moze byc wahacz
Rozan99 - Czw Lut 02, 2012 16:16

kadzaf, Czy to przegub możesz zweryfikować np w taki sposób: jadąc na zakręcie w prawo, puszczasz gaz, po chwili dodajesz gaz i gdy odgłos zwiększa się po dodaniu gazu to będzie to na 100% przegub.
kadzaf - Czw Lut 02, 2012 18:05

zapal napisał/a:
stuki przy skrecie to takze moze byc wahacz

Wahacz wymieniłem latem oraz łącznik stabilizatora (wybite gumy były)


Rozan99 napisał/a:
kadzaf, Czy to przegub możesz zweryfikować np w taki sposób: jadąc na zakręcie w prawo, puszczasz gaz, po chwili dodajesz gaz i gdy odgłos zwiększa się po dodaniu gazu to będzie to na 100% przegub.

Jak przycisne do spodu to owe pukanie zmniesza sie .
Ja podejrzewam że to wina łozyska (bowiem skonczyła sie regulacja na srubie przegłubu wiec jakis magik podłożył podkładke ) ale czy to to 100% nie mam pewnosci. :/
Jezdze sobie take juz z poł roku.... :mrgreen:

Rozan99 - Czw Lut 02, 2012 19:37

łożysko by wyło a nie stukało
chudson - Czw Lut 02, 2012 20:46

Śruby przegubów nie służą do regulacji , je sie poprostu dokręca i może tam być podkładka. Z pewnością masz walnięty przegub zewnętrzny , teraz trzeba tylko dojść który. Ja już od prawie roku co jakiś czas się do tego zabieram i nie doszedłem która to strona a że auto użytkuje teraz mama raz w tygodniu na zakupy to jakoś motywacji mi brakuje do grzebania.
kadzaf - Pią Lut 03, 2012 11:06

chudson napisał/a:
Śruby przegubów nie służą do regulacji , je sie poprostu dokręca i może tam być podkładka

Niby tak ale wez pod uwage ze ona trzyma cała piaste ,oraz musi być odpowiednio dociagnieta aby nie bylo luzów ani nie za mocno aby nie blokowało.

Remigiusz - Pią Lut 03, 2012 11:08

kadzaf, Wymień przegub i będzie spokój a nie jakieś wahacze inne rzeczy :roll:
chudson - Pią Lut 03, 2012 14:40

Cytat:
ani nie za mocno aby nie blokowało


w łożysku stożkowym ( np w polonezie ) masz racje ,że dokręca się odpowiednio gdyż kręcąc śrubą centralną regulujesz luz pomiędzy bieżnią a rolkami łożyska, natomiast w roverku ( jak i większości samochodów przednio napędowych ) łożysko jest zwykłe i obojętnie jak być mocno nie dokręcił to śruba opiera się na wewnętrznym pierścieniu zwykłego łożyska kulowego i nie ma wpływu na blokowanie go.

pgrad - Sob Lut 04, 2012 11:28

U mnie stuka łożysko. Samochód dostał w lewe koło, jest luz i taki efekt. Wcześniej w 45 też stukało, ale rytmicznie z każdym obrotem koła. Tez było łożysko, ale i krzywa piasta. Taki "zestaw" powodował pukanie. Więc ja bym się upewnił wcześniej czy coś tam jest nie pokrzywione. Stukanie przy skręcie miałem też jak były słabo dokręcone śruby wahacza. Był na nim luz i przy skręcie było takie charakterystycznie puknięcie. Pukało tylko przy skręcaniu, przy odwijaniu kierownicy już raczej nie pukało z tego co pamiętam. Taki efekt był również na postoju.