|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana kolektora i falujące obroty
xROnx - Pią Lut 03, 2012 08:04 Temat postu: [R75] Wymiana kolektora i falujące obroty hej
wymieniałem wczoraj kolektor który z kolei był rozbierany czyli ściągana ta obudowa co jest pod spodem kolektora żeby dobrasiędo klapek VIS.
Kolektor został sklejony z powrotem i założony.
Auto odpaliłem na zimnym silniku i wszystko OK.
Ale gdy silnik nabiera temperatury zaczynają falowa obroty. Im cieplejszy silnik tym bardziej falują w zakresie od 1000 do 1500.
Falowanie jest tylko gdy wrzucę na P lub na N. Gdy jeżdżę (D) tego nie ma ale czuc że lekko silnik lekko wariuje bo dziwnie zmienia biegi czasami.
Otworzyłem maskę wszystko jest podłączone ale słuchac "Ssssssssssss" którego wcześniej nie było.
Ja obstawiam że gdzieś puszcza powietrze z tej klapki która była klejona...
Ale może byc tak że kolektor siedzi nierówno? CHociaż na oko siedzi ładnie...
Aragorn - Pią Lut 03, 2012 08:08
...z tego co wiem to zalecana jest każdorazowo wymiana uszczelki pod kolektorem po jego demontowaniu ...i należy go dokręcić kluczem dynamometrycznym w/g odpowiednich wartości
xROnx - Pią Lut 03, 2012 08:19
to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS. Przyłożyłem rękę w tamtych okolicach i czuje wiatr... ale pewnie to od alternatora.... też Wam tak wieje z alternatora?
sknerko - Pią Lut 03, 2012 09:57
xROnx napisał/a: | to syczenie słychac z okolic silniczków VIS tj od strony silniczków VIS. |
nieszczelny VIS albo niedokładnie zamocowany jak swoje mocowałem to oba przypadki miałem i tez falowały obroty tyle ze bardzo delikatnie tak od 800-1000
[ Dodano: Pią Lut 03, 2012 09:57 ]
VISa uszczelniłem takim silikonem co dostałem od mechanika do różnych uszczelnień samochodowych a na mocowaniu to mi uszczelką źle się ułożyła i jak go zdjąłem i założyłem jeszcze raz to się poprawiło.
Silikon był w VIS power, uszczelka w VIS balance
xROnx - Pią Lut 03, 2012 16:52
sknerko napisał/a: | niedokładnie zamocowany |
czy jest jakiś sprawdzony sposób na zamontowanie kolektora VIS? Np najpierw tył potem przód albo coś w tym rodzaju? A może delikatnie popukać gumowym młotkiem żeby "wszedł" w te gumowe zielone oringi?
sknerko napisał/a: | VISa uszczelniłem takim silikonem |
ale uszczelniałeś wszystkie sześć otworów? tj i te co mają taki kołnierz i nachodzą na zielone gumowe oringi(tylnia głowica) i na te co mają gumowe czarne oringi tak jakby wtopione w kolektor(przednia głowica)?
automechanik - Pią Lut 03, 2012 17:46
xROnx, sprawdż samostartem natryskując w podejrzane okolice
zdecydowany wzrost obrotów =znaleziona nieszczelność.
xROnx - Sob Lut 04, 2012 18:03
OK. wstawiłem swój poprzedni kolektor(nie rozbierany) i problem minął. Więc przyczyną był nieszczelny kolektor.
|
|