Zobacz temat - [R75] Nie grzeje prawa strona kabiny.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie grzeje prawa strona kabiny.

Markzo - Sob Lut 04, 2012 10:19
Temat postu: [R75] Nie grzeje prawa strona kabiny.
Hej!

Znowu jest problem z ogrzewaniem w naszym R. Strona kierowcy grzeje ok, strona pasażera wieje chłodem :/

Co zostało sprawdzone:
-klapki przy nogach kierowcy/pasażera działają, manualne ruszanie cięgnami nic nie zmienia.
-nagrzewnica była 2 razy płukana, dalej to samo.
-rura do nagrzewnicy jest gorąca, powrót też.
-prawa strona nagrzewnicy zimna, lewa ciepła/gorąca.
-brakowało mi troche płynu, ale ubytek nie duży (200-300ml), odkręciłem odpowietrznik i dmuchałem w układ, leciał sam płyn, bez powietrza. Odpaliłem silnik i na zakręconym korku zbiorniczka płynu znowu odkręciłem odpowietrznik, dalej leciał sam płyn, bez powietrza.
- temp. silnik trzyma ładnie, w czasie jazdy 90stopni, w miescie do max 103 stopni.
- wymieniony termostat, kolanko, rurka, zalany nowym płynem.

Generalnie trace powoli pomysły :/ Zauważyłem jeszcze jedną rzecz:
- motor pochodzi chwilke, zgaszę go i nawet po całej nocy stania, jak odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego słychać duże syczenie. Korek jest uszkodzony? Wydaje mi się, że nie upuszcza ciśnienia...

Co byście radzili? nagrzewnica? co jeszcze sprawdzic?

SeniorA - Sob Lut 04, 2012 10:41

Markzo napisał/a:
Co byście radzili?
odkrecić zbiorniczek wyrównawczy , unieść go do góry ,zalać płynem i odpowietrzyć.Jak nie pomoże,to wyciągnąć nagrzewnicę i zadecydować czy ją czyścić czy nową.Ja radzę nową. Korek jest dobry.
Markzo - Sob Lut 04, 2012 10:44

oki, jeszcze raz go odpowietrze... gdzie dostać nową nagrzewnice? na allegro brak. Co z tym korkiem? ma tak działać? po nocy chwile dość długą syczało przy odkręcaniu :/
SeniorA - Sob Lut 04, 2012 10:46

Markzo napisał/a:
Co z tym korkiem?
jest dobry.
Markzo - Sob Lut 04, 2012 10:49

no to oki, skoro tak mówisz. Dziwi mnie to troche, bo np: przy ZS (też 2.5kv6) tak nie mam, jak odkręce korek po dłuższym posotju to jest cisza, ba, nawet jak zostawie czasem auto z otwartą maską, to słysze cichy syk jak uchodzi z układu ciśnienie... w 75 tego nie ma. Biore sie za odpowietrzenie...
SeniorA - Sob Lut 04, 2012 11:53

Markzo napisał/a:
wymieniony termostat, kolanko, rurka, zalany nowym płynem.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72085
może to.

Markzo - Sob Lut 04, 2012 12:42

wykręciłem odpowietrznik, mam taki:


Włączyłem zapłon, ustawiłem grzanie na HI (klimatronik).Uniosłem zbiornik do góry ile się da, dolałem płynu pod korek i pare razy dmuchnąłem w zbiornik, żeby pchnąć płyn. Przez odpowietrznik wyskoczyło pare bąbli powietrza a potem nic, wtedy dolałem znowu pod korek, zakręciłem troche odpowietrznik i tak zostawiłem na dłuższą chwile, tylko doelwając płynu, który sobie wypływał przez odpowietrznik bez powietrza, ok 2l tak przepuściłem. Zaraz ide odpalać... Dobrze to zrobiłem?

szoso - Sob Lut 04, 2012 12:54

skoro jedna strona grzeje a druga nie to nie jest wina nagrzewnicy
Markzo - Sob Lut 04, 2012 13:11

auto odpowietrzone, odpaliłem, z nawiewów od strony kierwocy gorące powietrze, z pasażera dalej to samo. Zero zmian, temperatura z komputera, nie wsakźnika na postoju do 93 stopni przy trzymaniu obrotów ok 1500-2000... ja zgłupiałem :/
SeniorA - Sob Lut 04, 2012 13:29

Markzo napisał/a:
ustawiłem grzanie na HI (klimatronik
klimatyzacja ma być wyłączona
szoso napisał/a:
skoro jedna strona grzeje a druga nie to nie jest wina nagrzewnicy
w R75 może być wina nagrzewnicy ( zatkana albo zapowietrzona), dlatego , że wejście i wyjście jest po jednej stronie (lewej ) , zatykanie zaczyna się od prawej strony.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 13:29 ]
Markzo, no to trzeba wyciągnąć nagrzewnicę , zalać ciepłą wodą i sprawdzić czy jest cała ciepła , czy nie.

Markzo - Sob Lut 04, 2012 16:44

ok, auto zrobiło troche km i sprawa wyglada tak:
- strona kierwocy ciepła, pasażera zimna.
-temperatura wg komputera kształtuje się tak:
a) postój, parenaście minut - temperatura 97-99 stopni, 99 tylko chwilami, tak to w zasadzie cały czas 98, ogrzewanie na HI.
b) czołganie się 30km/h pod kilkukilometrową górę na trybie SNOW: 95-96stopni.
c) normalna jazda: 90-92 stopnie.

Nagrzewnice wyciągałem przy wymianie termostatu i chyba cała grzała jeśli dobrze kojaże... Jednak nie wiem co myśleć, bo silnik trzyma pięknie temp...

sash997 - Sob Lut 04, 2012 16:55

a jak tam wyglądają te klapki sterujące powietrzem ??nie jest tak że np są 2 klapki na obydwie strony i ta od pasażera sie nie otwiera??dysponuje ktoś schematem tych rozwiązań??
Markzo - Sob Lut 04, 2012 16:57

klapki sprawdziłem, pisałem w 1wszym poście... obie działają, tylko od storny kierowcy czuć róznice ciepłe zimne, a po stronie pasażera wieje chłodem cały czas... może nie takim mrozem, ale jest to chłodne powietrze...
SeniorA - Sob Lut 04, 2012 18:26

Markzo napisał/a:
po stronie pasażera wieje chłodem cały czas.
to znaczy,że sterowanie , klapki i dmuchawa są OK. Przechodzące powietrze się nie nagrzewa bo ta cześć nagrzewnicy jest zimna.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 18:26 ]
sash997 napisał/a:
dysponuje ktoś schematem tych rozwiązań??
tu się możesz zapoznać http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42787
Markzo - Nie Lut 05, 2012 01:17

SeniorA napisał/a:
to znaczy,że sterowanie , klapki i dmuchawa są OK. Przechodzące powietrze się nie nagrzewa bo ta cześć nagrzewnicy jest zimna.

dokładnie.

Domyślam się, że wina leży w nagrzewnicy... widocznie za słabo ją od kamieniałem. Wyjmę ją na dniach i wykąpię porządnie w occie, bo nowej nigdzie nie widze, jak nie znajdę żadnej nówki to będę dokładnie czyścił tą przez pare godzin i święto :/

mike-l - Nie Lut 05, 2012 10:36

Markzo napisał/a:
Domyślam się, że wina leży w nagrzewnicy... widocznie za słabo ją od kamieniałem. Wyjmę ją na dniach i wykąpię porządnie w occie, bo nowej nigdzie nie widze, jak nie znajdę żadnej nówki to będę dokładnie czyścił tą przez pare godzin i święto :/

Żeby sprawdzić czy jest drożna to zrób tak: wlej trochę wrzątku do nagrzewnicy i patrz czy w drugim otworze od razu pojawia się woda, i tak stopniowo aby przepływała przez kolejne poprzeczne (cienkie) rurki.
W moim R cała ta operacja trwała kilka godzin, a i tak nie jest idealnie.

PHJOWI - Nie Lut 05, 2012 23:27

nagrzewnice to masakra , lepiej wymienić niż się bawić .
mike-l - Nie Lut 05, 2012 23:33

PHJOWI napisał/a:
nagrzewnice to masakra , lepiej wymienić niż się bawić .

a gdzie dorwać nową? ktoś robi zamienniki albo może od innego auta jest podobna?

PHJOWI - Nie Lut 05, 2012 23:37

można spróbować z anglikiem używką lub nówką , wymienia się tylko rurki.
Markzo - Pon Lut 06, 2012 07:13

czyli o nowej EU moge zapomnieć? a anglik ma rurki po stronie pasażera, czy czymś innym się rózni?
SeniorA - Pon Lut 06, 2012 09:47

Markzo napisał/a:
czyli o nowej EU moge zapomnieć? a anglik ma rurki po stronie pasażera, czy czymś innym się rózni?
Nie dawno widziałem na allegro nowe EU i to 2 producentów. Różnią się tylko rurkami.
sknerko - Pon Lut 06, 2012 09:53

Markzo napisał/a:
czyli o nowej EU moge zapomnieć?

Dlaczego?
http://www.motocom.pl/skl...amochodowe.html
http://www.iparts.pl/czes...-21-812264.html

Markzo - Pon Lut 06, 2012 23:57

pogięło ich z tymi cenami :) Zrobię inaczej, szukam nagrzewnicy z innego auta o wymiarach zblizonych do naszej (120mm x 200mm) z wlotem/wylotem z tej samej strony i założe taką. DO VW można nagrzewnice po 40zl nowe kupić, kwestia wymiarów...

dla przykladu freelander:
http://allegro.pl/nagrzew...2046247892.html

wysokosc ok, dlugosc ciut wieksza, musze zmierzyć naszą bo nie wiem czy na stronie podają długosc z rurkami czy bez...

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 23:57 ]
EDIT:
Wyjąłem nagrzewnicę, za radą Tomiego_114 dostała płukanko wrzątkiem z octem, poleżała z takim roztoworem kolo 1h i zamontowałem do auta. Odpowietrzenie rozwiązałem w ten sposób, że w miejsce odpowietrznika zakręciłem króciec z rurką, która wpadała do 2 litrowej bańki, dolewałem płynu do zbiornika wyrównawczego (podniesionego max do góry) i dmuchając przepychałem płyn. W sumie, ok 20l przewaliłem przez układ. Rezultat? obie rurki przy nagrzewnicy gorące, z obu stron wreszcie leci gorące powietrze. Ciut zimniejsze z prawej, jednak w aucie jest teraz bardzo ciepło. Zauważyłem, że po takim odpowietrzeniu temperatura pracy motoru nie była wyższa od 96 stopni, ani na postoju, ani w czasie jazdy, także sposób chyba skuteczny. Martwi mnie tylko to, że nagrzewnica może być uszkodzona - nieszczelna. Niby zatykając jeden otwór i dmuchając w drugi powietrze nieuchodzilo, ale wydawało mi się, że zalewając ją gorącą wodą, jest jakiś mały przeciek.

W internecie są złe dane nt wymarów nagrzewnicy. Prawdziwe to 225mm długości i 180mm wysokości. Więc spokojnie można dobrać inną. Np: http://allegro.pl/nowa-na...2067651370.html z vectr, wymiary w zasadzie idealne ;)

michalie - Pon Lut 13, 2012 20:48

Hej panowie mam pytanko, bo labo nie wiem jak włączyć, albo nie wyczuwam żeby mi odrzewanie na nogi dla paszazerów tylnej kanapy szło .
Co zaradzić ?

Brt - Pon Lut 13, 2012 21:16

Jeśli masz na myśli ten środkowy wylot powietrza z tyłu , to tam tylko zimne leci. Ciepłe pewnie gdzieś pod fotelami jeśli już.
michalie - Sro Lut 15, 2012 12:03

Brt napisał/a:
Ciepłe pewnie gdzieś pod fotelami jeśli już.

No właśnie o to mi chodzi że ciepłe nie leci na nogi pasażerów z tył, a z tego środkowego to zimne pięknie leci,ale nie wiem co z nogami siedzących na tylnej kanapie?????

Brt - Sro Lut 15, 2012 12:20

A no to niestety nie pomogę :bezradny:
Jarcun - Pon Cze 25, 2012 10:58

a podpiełeś do kompa????? ja mialem to samo i uszkodzony był sam silnik od wentylatora z prawej strony. simple
pablo - Pon Cze 25, 2012 14:07

Ja 2 dni temu zacząłem zabawę z nagrzewnicą. Mam strasznie zakamieniony cały układ ogrzewania. Zlałem stary płyn , przepłukałem wodą , przedmuchałem powietrzem i na razie zalałem wodą z octem cały układ. Pojeżdżę tak ze 2 tygodnie, zleję to wszystko i zobaczę jaki będzie efekt ale obawiam się że nagrzewnicę będę musiał jeszcze dodatkowo płukać bo też mi strona pasażera słabiutko grzeje. Czy ktoś zalewał układ chłodzenia wodą z octem w celu czyszczenia z kamienia ?
Johnny - Pon Kwi 29, 2013 12:09

Chciałbym odkręcić swoją nagrzewnicę ( u mnie tez nie grzeje prawa strona ) i ją odkamienić czy dużo płynu wyleci jak odkręcę te rurki ? Trzeba spuszczać cały układ z płynu ?
pablo - Pon Kwi 29, 2013 12:17

Musisz spuścić cały płyn z układu i dobrze przepłukać bo jak ci jakiś syf z układu wpadnie do odkamienionej ( o ile ci się uda) nagrzewnicy to ci ją znów zatka i daremna robota będzie. Mi sie nie udało udrożnić nagrzewnicy, musiałem kupić sprawną.
Johnny - Wto Maj 21, 2013 20:16

pablo napisał/a:
Musisz spuścić cały płyn z układu i dobrze przepłukać bo jak ci jakiś syf z układu wpadnie do odkamienionej ( o ile ci się uda) nagrzewnicy to ci ją znów zatka i daremna robota będzie. Mi sie nie udało udrożnić nagrzewnicy, musiałem kupić sprawną.


Wymieniałem płyn i chciałbym spróbować. jak odkręcę rurki to wyleci mi dużo płynu ? nie chce sobie zalać podłogi.

A kupiłeś nową ( za ile ? gdzie ? ) czy używaną ?

pablo - Wto Maj 21, 2013 20:34

No odkręcać rurki musisz po spuszczeniu płynu bo inaczej zalejesz auto. Jak szmatę chłonną położysz pod rurkami to resztki płynu wchłonie. Ze spasowaniem późniejszym rurek na tych kołnierzach jest trochę zabawy, nie zawsze się udaje od razu, ja próbowałem z 10 a może i lepiej ale w końcu spasowałem. Nagrzewniczkę kupowałem używaną ( z gwarancją zwrotu) od anglika. ale była w idealnym stanie. Płaciłem 30 zł. Nowej nigdzie nie spotkałem , chyba nie jest osiągalna ale może się mylę.