Zobacz temat - [Rover 214Si 1997 r] HGF ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214Si 1997 r] HGF ??

Lukasz_Konin - Nie Lut 05, 2012 16:26
Temat postu: [Rover 214Si 1997 r] HGF ??
Witam, mam maly problem. Gdy konczylem prace, wlaczylem samochod zeby sie rogrzal, postal z 5minut, ruszylem, i po ok 500metrow zauwazylem ze wskazowka od temperatury podskoczyla mi ponad polowe, zwolnilem i odrazu spadla no normy. Dojechalem do domu, patrze pod maske, odkrecilem korek i zauwazylem dziwny kolor wody, silnik troche " mokry" od pracy do domu mam ok 2km.

Zostawilem go, dolalem plyn do chlodnicy bo nagle bylo minimum, przed chwila zrobilem ok 1km i znowu to samo. Tylko ze tym razem pod korkiem zobaczylem jeszcze " piane "

Fotki :












rovek - Nie Lut 05, 2012 16:31

Dziwnie to wygląda, opaski całe? Zobacz co masz pod korkiem oleju i czy ci go nie ubywa. Wygląda tak, jakby wysikiwało ci płyn z przewodu.
Lukasz_Konin - Nie Lut 05, 2012 16:38

Pod korkiem od oleju jest osad, w kolorze takim kremowym.
Adrian - Nie Lut 05, 2012 16:44

Lukasz_Konin napisał/a:
mam maly problem

Ja wiem, czy mały? HGF i tyle. :/

leszczu - Nie Lut 05, 2012 17:32

Muszę cie niestety zmartwić, ale to wygląda na HGF. :/
Lukasz_Konin napisał/a:
wlaczylem samochod zeby sie rogrzal, postal z 5minut,

Na przyszłość tego nie rób, bo i tak to nic nie daje, samochód dłużej się nagrzewa niż jadąc, a do tego jest to nie zdrowe dla silnika. :wink:

tank_220 - Nie Lut 05, 2012 22:52

Nie wiem co wy macie z tym HGF...??? Żyjemy w PL i po naszemu to uszczelka pod głowicą........... :twisted: :twisted: :/

Co do naprawy Lukasz_Konin, to wiem ze oryginalna uszczelka taką jak pakuje fabryka w Ostrowie Wlkp kosztuje 50zł A sam koszt jej wymiany z planowaniem głowicy to wcale nie jakieś kosmiczne pieniądze....

Lukasz_Konin - Wto Lut 07, 2012 09:27

Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html

sobrus - Wto Lut 07, 2012 10:18

Nie, bo jest za tani i znowu będziesz miał problem.
Tanie sruby mogą nie być wystarczająco twarde, a i jakość uszczelki jest wątpliwa w tej cenie.
Szukaj części m.in. firm FAI i Elring.

edit: aczkolwiek musze przyznać rację sprzedawcy ze śruby KAMAX były na pierwszy montaż. To akurat dla mnie nie zaleta w tym wypadku.

leszczu - Wto Lut 07, 2012 13:12

Ja bym szukał oddzielnie części i odpuścił sobie te zestawy. :wink:
made07 - Wto Lut 07, 2012 18:00

tank_220 napisał/a:
Nie wiem co wy macie z tym HGF...??? Żyjemy w PL i po naszemu to uszczelka pod głowicą........... :twisted: :twisted: :/

Co do naprawy Lukasz_Konin, to wiem ze oryginalna uszczelka taką jak pakuje fabryka w Ostrowie Wlkp kosztuje 50zł A sam koszt jej wymiany z planowaniem głowicy to wcale nie jakieś kosmiczne pieniądze....



Ja za kompletną wymiane uszczelki (planowanie, sprawdzenie głowicy, wymiana oleju i plynu chł., wymiana uszczelki kolektora i pod głowica, szlif bloku, wymiana szpilek, oringów i innych małych pierduł) zapłaciłem 1200 zł (sama uszczelka 180zł, robocizna 500)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 18:00 ]
Lukasz_Konin napisał/a:
Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html


Też dałbym sobie z tym spokuj. Lepiej zeby częściami zajoł sie mechanik a jak cchesz sam polecam każdą hurtownie z częsciami samochodowymi ktora znajduje sie w kazdym wiekszym miescie :)

Tak podsumowując... przy wymianie uszczelki nie szukałbym oszczędności :)

tank_220 - Wto Lut 07, 2012 19:03

made07, Toś ładnie kasy wywalił robiłem z kumplem uszczelkę w jego roverku i koszt praktycznie połowę mniejszy oryginalna uszczelka taką jak daje fabryka firma chyba elring 48zł nowe szpilki 10sz- 200zł planowanie głowicy 70zł nie było nic robione z blokiem bo nie było potrzeby. Czyli koszt wymiany 318zł nie liczę już oleju i płynu do chłodnicy. No i nie liczę roboty bo kosztowało go to parę browarów.....:D
7Tomi - Wto Lut 07, 2012 19:16

sobrus napisał/a:
Nie, bo jest za tani i znowu będziesz miał problem.

leszczu napisał/a:
Ja bym szukał oddzielnie części i odpuścił sobie te zestawy. :wink:



Akurat stosuje te zestawy od ponad 2 lat i nie miałem z nimi żadnego problemu.

Uszczelka jest nowego typu. Śruby Kamax. Są uszczelniacze na wałki uszczelniacze zaworowe pod kolektory.

A cena? Te zestawy w GB kosztują 40GBP więc jeszcze taniej. Nie dziwcie sie w koncu dla nich Rover to jak dla nas Polonez.

Lukasz_Konin napisał/a:
Koledzy mam pytanie, czy ten zestawik byłby odpowiedni ?
http://allegro.pl/rover-7...2073492133.html


Ja polecam - zrobiłem ok 20 samochodów na tym zestawie i nic sie nie dzieje.

A koszta:
Komplet - 300zł
Olej ok 100zł
Płyn 40-50zł
Filtry - 40-70zł
Planowanie z sprawdzeniem szczelności 80zł

Kwestia rozrządu - jeśli od wymiany zrobiłeś więcej niż 10 tys ja bym założył nowy pasek (gates - ok 80zł) a jeśli chcesz założyć stary to pamiętaj aby był założony w tym samym kierunku.

Robocizna ok 350-450zł.

made07 - Wto Lut 07, 2012 21:06

no to przepłaciłem 200 na częsciach ale narzekać nie będę bo jestem z naprawy zadowolony:)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 21:06 ]
a tak po za tematem...

tank_220 napisał/a:
made07 nie było nic robione z blokiem bo nie było potrzeby.


Z tego co mi wiadomo (choć specjalistą nie jestem:P) przy wymianie uszczelki szlif bloku jest bardzo zalecany a nawet wymagany :)

tank_220 - Sro Lut 08, 2012 07:42

made07, Ja już słyszałem dużo zdań i jedno nawet że nie zaleca się planowania głowicy w tym silniku ale to nie moje słowa...... :grin:

Mam paru znajomych co siedzą w roverach i jeszcze żaden z nich nie planował bloku....

Grzesiek79 - Czw Lut 09, 2012 13:10

Witam
Drążę kwestie uszczelki pod głowicą.
ubywa płynu i szarpie przy przyspieszaniu. Jestem sceptyczny co do tego czy to uszczelka.
Dodam, że wymieniałem już wszystko co możliwe w kwestii wyciekającego płynu tzn korek zbiorniczka, uszczelka kolektora dolotowego, pompa wody. Jeśli chodzi o szarpanie to wymieniałem świece, cewki przewody.
Zauważyłem zależność przerywanie = ubytek płynu.

Dodatkowo węże układu chłodzenia, przede wszystkim ten gruby robią się trochę twarde a w układzie chłodzenia robi się podciśnienie, które zasysa płyn tzn. po odkręceniu korka zbiorniczka poziom płynu się podnosi.

Oleju nie przybywa dziś rano było w normie w płynie też nie widać oleju.

Prośba, co myślicie - szarpanie + ubytek płynu i dziwne podciśnienie w układzie chłodzenie, czy to na pewno uszczelka.
Kompletnie nie wiem co robić.

leszczu - Czw Lut 09, 2012 13:58

Grzesiek79 napisał/a:
szarpanie + ubytek płynu

Wskazuje na uszczelkę kolektora ssącego, ale przecież ty ją wymieniałeś. :/

7Tomi - Czw Lut 09, 2012 15:27

leszczu napisał/a:
Grzesiek79 napisał/a:
szarpanie + ubytek płynu

Wskazuje na uszczelkę kolektora ssącego, ale przecież ty ją wymieniałeś. :/


Dokładnie objawy wskazują na uszczelkę. A dokręcałeś w odpowiedniej kolejnosci i z odpowiednim momentem ?

W tym temacie jest opisane: http://forum.roverki.eu/v...p=696915#696915

Grzesiek79 - Czw Lut 09, 2012 19:18

fachowiec dokręcał - taki raczej zaufany więc chyba wiedział co robi
ale to przerywanie to tylko z uszczelki kol ssącego czy może jednak być z uszczelki pod głowicą - cały czas mnie to nurtuje

leszczu - Czw Lut 09, 2012 20:08

Grzesiek79,
Grzesiek79 napisał/a:
czy może jednak być z uszczelki pod głowicą

Twierdzisz, że olej masz czysty, to może uszczelka puszcza na zewnątrz ??

Lukasz_Konin - Pią Lut 10, 2012 07:08

Grzesiek79 napisał/a:
fachowiec dokręcał - taki raczej zaufany więc chyba wiedział co robi



Niestety nawet nie raz zaufany mechanik/fachowiec potrafi spierniczyć robotę :/

rovek - Pią Lut 10, 2012 09:40

Lukasz_Konin napisał/a:
Grzesiek79 napisał/a:
fachowiec dokręcał - taki raczej zaufany więc chyba wiedział co robi



Niestety nawet nie raz zaufany mechanik/fachowiec potrafi spierniczyć robotę :/

Zawsze czarny scenariusz... Może się po prostu pomylił.

Grzesiek79 - Pią Lut 10, 2012 11:12

Chyba po prostu zrobię tą uszczelkę pod głowicą i już, bo od tego zastanawiania się to mnie trafi...
Adrian - Pią Lut 10, 2012 11:25

Grzesiek79,
Po co chcesz już wymieniać uszczelkę pod głowicą? Do sprawdzenia/wymiany uszczelka kolektora na początek.

Grzesiek79 - Pią Lut 10, 2012 12:27

to chyba bez sensu - uszczelkę kolektora wymieniałem, przed jej wymianą było źle i po wymianie też źle
denerwuje mnie już ten mój R

leszczu - Pią Lut 10, 2012 14:23

Lukasz_Konin, teraz spojrzałem, że masz jakiś inny korek zbiorniczka. Od Poloneza ??

[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 14:23 ]
Grzesiek79, po nocy stania wykręć świece i zobacz czy nie są przypadkiem mokre. :wink:

Grzesiek79 - Pią Lut 10, 2012 14:52

nie odkręcałem ale przypuszczam że nie są mokre bo pali bez zarzutu nawet w te największe mrozy, a stoi pod chmurką
leszczu - Pią Lut 10, 2012 14:53

Grzesiek79 napisał/a:
nie odkręcałem ale przypuszczam że nie są mokre

Ale sprawdzić nie zaszkodzi. :wink:

kangaroo69 - Pią Lut 10, 2012 18:47

Ja bym sprawdził uszczelkę kolektora ssacego. No ale przez uszczelkę głowiicy płyn tez moze zalewac tłoki :/
rovek - Pią Lut 10, 2012 23:46

Obudowa termostatu, z wierzchu nie zobaczysz czy jest pęknięta. Objawy są różne, zależy z której strony pęka. Nie sprawdzaj na oko bo na oko to... wiesz co.
Lukasz_Konin - Sob Lut 11, 2012 09:09

leszczu napisał/a:
Lukasz_Konin, teraz spojrzałem, że masz jakiś inny korek zbiorniczka. Od Poloneza ??



leszczu powiem ci, że nie mam pojęcia, takiego kupiłem.