Zobacz temat - [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje

Firq - Pon Lut 06, 2012 19:38
Temat postu: [MG ZR idt 03r] jak dodaje gazu auto zimnym wieje
Witam mam taki problem ze jak jeżdżę normalnie i auto sie rozgrzeje jest ok leci ciepłe powietrze z nawiewów ale jak wyprzedzam jakieś auto z gazem w podłodze to odraqzu z nawiewów leci zimne powietrze chwile jade sobie równo i znowu wieje ciepłe.... o co chodzi ?? i jeszcze jedno pytanie który wąż od nagrzewnicy jest wpływem a który odpływem ?? czy tez co jest na nim zaworek od ciepło zimno to zasilanie a ten drugi powrót tak ??
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 20:53

Możliwe, że przywiesił sie termostat. Wysokie obroty wymuszają szybszy obieg i może być tak ze do nagrzewnicy wpływa zimny płyn.

A schemat masz poniżej.

Firq - Pon Lut 06, 2012 21:23

ok tylko tak dla testu za każdym razem jak wciskam gaz w podłoge to sie dzieje a wskazówka idzie do połowu skali i trzyma od temp płynu.... jest dokładnie tak ze jade sobie spokojnie jak zawsze temp płynu na połowie skali ciepło wieje i nagle gaz w podłoge wyprzedzam i odrazu wieje zimne powietrze... jade sobie dalej spokojnie i za jakiś 1 km spowrotem ciepłe i za jakiś czas znowu wyprzedzam i tez odrazu zimne powietrze.... nie wiem czy dobrze rozumiem schemat i poprawcie mnie jeśli sie myle ale czy wąż z zaworkiem przy nagrzewnicy o nr 16 to zasilanie (wpływ cieczy) do nagrzewnicy tak ?
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 21:31

Firq napisał/a:
czy wąż z zaworkiem przy nagrzewnicy o nr 16 to zasilanie (wpływ cieczy) do nagrzewnicy tak ?


Wąż z zaworkiem idzie do dolnej rurki nagrzewnicy więc obstawiałbym, że to jest wyjście.

Firq - Pon Lut 06, 2012 21:39

wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 21:45

Firq napisał/a:
wiec tu moze tkwić problem bo założyłem sobie w aucie pompke obiegową dodatkowa i zamontowałem ja właśnie na wężyku z zaworkiem bo ktoś mi doradził ze to jest zasilanie wlot do nagrzewnicy.... niech ktoś jeszcze potwierdzi ze to jest wyjście z nagrzewnicy to problem sie rozwiąże....


Pomyśl :) Gdyby dolna rurka była wejściem to znaczy ze obieg w nagrzewnicy musiałby przeciwdziałać grawitacji ;D Trochę bez sensu ;D

Zresztą tak jest w K serii zasilanie od termostatu a wyjście do trójnika z czujnikami temperatury.

Firq - Pon Lut 06, 2012 21:50

rozumiem i moze to tylko moje urojenia które jutro potwierdzę ( czyt. sprawdzę ) ale wydawało mi sie ze wąż z zaworkiem do nagrzewnicy wchodzi jako górny... ale skoro mówisz ze wchodzi jako dolny to musze to jutro sprawdzić i jesli jest tak jak mówisz zmienić to :)
Remigiusz - Pon Lut 06, 2012 22:06

Firq, Tutaj grawitacja nie ma nic do rzeczy bo i tak pompa wody jest po to :wink: ALe juz na pamięć nie pamietam gdzie jaki waz idzie zrób fote to sie oceni.
Firq - Pon Lut 06, 2012 22:11

niz nie zobaczysz bo pompke przykrywa całkowicie podgrzewacz cieczy który tez mam zamontowany a pompkę założyłem na wąż ten z zaworkiem i teraz pytanie czy to zasilanie czy powrót jak mówi Tomi_114, ?? ?? bo jak powrót sprawa rozwiązana jak zasilanie to trzeba szukać dalej przyczyn

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 22:11 ]
wg schematu na nr 16 mam pompkę z kierunkiem przypływu cieczy na nagrzewnice

7Tomi - Pon Lut 06, 2012 22:30

Specjalnie byłem sprawdzić w trzech R25 i w jednym R200. We wszystkich wąż z zaworkiem jest na wyjściu. Niestety wszystkie to Kseria.

Ale sprawdziłem też w instrukcji serwisowej - dolna rurka jest podawana jako "outlet pipe" czyli rura wyjściowa.

Firq - Pon Lut 06, 2012 22:34

hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak ?? i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak ?? bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 22:52

Firq napisał/a:
hehe czyli zamontowałem pompkę na powrocie a ona dusi płyn do środka i pewnie przez to takie odcięcia ciepłego powietrza przy wysokich obrotach tak ?? i Tomi_114, jesteś pewien na 101% ze z zaworkiem to powrót tak ?? bo jutro po pracy odrazu biore sie za przeróbkę:D ps. plus poszedł


Mam serwisówkę Haynes'a do R25 / ZR i tak jak pisałem rura dolna opisana "outlet pipe".

Firq - Pon Lut 06, 2012 22:53

od diesla patrzyłeś tak czy bena i diesel maja tak samo ?
7Tomi - Pon Lut 06, 2012 22:57

Firq napisał/a:
od diesla patrzyłeś tak czy bena i diesel maja tak samo ?


Tu jest dział Coolin/Heating do wszystkich modeli więc wątpię aby było inaczej.

Te autka co mam obecnie to R25 1.6 / R 200 1.4 / R25 1.4 / R25 1. 4 i w każdym rura z zaworkiem łączy się z dolną rurką.

Firq - Sro Lut 08, 2012 20:43

no ok to jutro przerabiam na odwrót..... mam nadzieje ze pomoże :)

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:33 ]
Tomi_114, ale mnie w błąd wprowadziłeś.... po pracy wjechałem autem na warsztat i chciałem zrobić tak jak kazałeś czyli ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie a dolny z zaworkiem od ogrzewania powrót i walczyłem z 2 godziny zeby zamontować pompkę na drugim wężu chociaż jak patrzyłem na we węże to na chłopski rozum mówie sobie ze to jest nie możliwe ze górne wyjście z nagrzewnicy to zasilanie bo bo ten wąż wchodził w trójnik i jedna strona szła do silnika a druga do spustu zbiorniczka wyrównawczego z jak wiadomo silnik zaciąga ze zbiorniczka płyn a nie tłoczy płyn w zbiorniczek ale mówie sobie może ja czegoś nie rozumiem i założyłem jak kazałeś czyli odwrotnie i wracam do domu (odcinek 30km) po 10km maszyna złapała połowe skali ciepło dmucha ale jak by słabiej ale generalnie jest ciepło przejechałem jeszcze z 10km i wtedy lewa strona but wyprzedzam kilka aut obroty pod 4tys na Vbiegu i nagle zimnooooooooo i co lepsze przez 10km do domu tak było w domu maska w góre i patrze płyn jest pompka chodzi ale wąż do zaworka (nie od strony nagrzewnicy) jest gorący a za pompką zimny.... wiec wcześniej było dobrze podłączone a pompke jutro zdemontuje i zobacze czy wszystko wróci do normy
Ale tak czy inaczej dzięki za szczere chęci :D

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 22:34 ]
jak uda mi sie dodać w fotosiku schemat węży jaki ja mam to wrzuce na forum bo coś sie nie chce wgrać

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 20:43 ]
i lipa pompka zdemontowana i dalej to samo wyprzedzam i zaraz leci zimne powietrze.... co to może być temp auto trzyma jak sie rozgrzeje w połowie skali cały czas....

Pływak - Sro Lut 08, 2012 20:57

up :)
7Tomi - Sro Lut 08, 2012 21:37

Firq napisał/a:
Tomi_114, ale mnie w błąd wprowadziłeś.... .


Wezmę jutro i probię fotki dla potwierdzenia bo mam obecnie 4 sztuki 25 do rozbiórki i w każdym jest tak samo.

Schemat tak samo podaje.

Serwisówka Haynes dolną rurę podaje jako outlet więc nie ma opcji aby było inaczej.

A możesz mi powiedzieć jaka pomka?? Bo cały czas nie kumam co za pompke Ty tam wsadziłeś ;D

Firq - Sro Lut 08, 2012 22:00

pompka obiegowa dodatkowa z renault espace ale juz jej nie ma i dalej to samo.... ale nie jest możliwe zeby górny wąż idacy do nagrzewnicy to był zasilanie bo on wcześniej sie łączy na trójniku i idzie do spustu zbiorniczka wyrównawczego a druga strona gdzieś pod filtrem rurkami na silnik a jak wiadomo z dolnego węża zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn i górnym go przelewa a jeśli było by tak jak mówisz ze ten wąż co idzie do nagrzewnicy jako górny i łączy sie trójnikiem ze spustem ze zbiorniczka to nie ma tu logiki żadnej. wiec górny wąż wchodzący do nagrzewnicy łączący sie trójnikiem ze spustem zbiorniczka musi być spustem nagrzewnicy..... nie ma innej opcji.... pozatym osoby które oglądały te węże u mnie twierdza tak samo jak ja bo nie ma innej opcji bo gdyby było tak jak Ty mówisz to ciepły płyn nagrzewnica musiała y pobierać ze zbiorniczka wyrównawczego..... teraz wróciłem do oryginału i macie jeszcze jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje ??
7Tomi - Sro Lut 08, 2012 22:31

A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.

Tak jak pisałem na samym początku sprawdziłbym jeszcze termostat. Może nie trzyma i przy wyższych obrotach i większym przebiegu otwiera duzy obieg.

Firq - Czw Lut 09, 2012 21:11

Kod:
A dlaczego nie ma logiki w pobieraniu płynu ze zbiorniczka? Widziałeś w którymkolwiek modelu aby płyn był pompowany spustem
do zbiorniczka? Obieg polega na tym, ze płyn brany jest właśnie ze zbiornika.
odwrotnie zrozumiałeś to co napisałem spustem zbiorniczka wyrównawczego silnik pobiera płyn tak ?? i zaraz ten spust zzbiorniczka łączy sie trójnikiem z górnym wę
żem od nagrzewnicy wiec wychodzi ze jest to wąż powrotny a ten z zaworkiem zasilanie. nie ma innej opcji.

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 21:11 ]
macie jeszcze jakieś pomysły ??

Remigiusz - Czw Lut 09, 2012 23:58

Firq, Przeplukaj nagrzewnice :wink: I wstaw w końcu te foty jak to u ciebie wygląda :wink: A co z pompa wody bo ja bym jeszcze ja obstawił ze coś nie wyrabia na wysokich obrotach, takie przypadki tez juz byly.
Firq - Pią Lut 10, 2012 19:11

auto sie nie gotuje trzyma temp i jak jade bez szlanstw to wieje naprawde ciepłe powietrze wiec nagrzewnica chyba nie jest zapchana ale mam pewne podejrzenia bo ostatnio coś cieżko mi chodzi wspomaganie a pompa wody jest na pompie wspomaganie jeśli sie nie myle prawda ?? wiec może tu tkwi problem ??
gralu - Pią Lut 10, 2012 19:33

A może ci się ten zaworek w/g schematu nr. 1 po dodaniu gazu jakimś tam sposobem (może zbyt luzny,może co innego...... trzeba by było sprawdzić) się zamyka? No bo np. jeżeli auto pracuje na wolnych obrotach (powiedzmy) dmuchawa włączona pokrętło na max. ciepło daje ciepłem ale wyjdz z samochodu i zamknij ręcznie ten zaworek to ta sama procedura i wali zimnym bo rzecz jasna zaworek zamyka obieg na nagrzewnice i może właśnie u ciebie tu tkwi problem oczywiście to tylko moja taka sugestia :wink: spróbuj dodawać gazu a niech ktoś obserwuje co się tam dzieje :wink:
Firq - Pią Lut 10, 2012 19:38

zaworek ręką dość cięzko chodzi wiec raczej nie możliwe zeby sie sam zamykał i jak auto sie zagrzeje i wieje ciepłym i zmienie na zimne to wieje zimne zaraz zmienie na ciepłe i leci ciepłe i jakde but w podłoge i auto wieje zimnym jade dalej bez dotykania pokrętła ciepło/zimno i po chwili wraca wszystko do normy i wieje spowrotem ciepłe ....
gralu - Pią Lut 10, 2012 20:20

ok ale tak na zdrowy rozum to nawet gdy byś miał rozwalony termostat to czy słabo by dawała pompa to zawsze dodanie gazu daje większe ciśnienie i co za tym idzie ciepło a tu :?: najbardziej w tej całej twojej sytuacji mi podchodzi ten właśnie owy zaworek(nawet gdy ciężko chodzi) nie wiem czy nim coś steruje czy co jakas tam linka odchodzi do czego nie wiem (przechodzi przez ścianę grodziową) hm........ a spróbuj wywalic ten zaworek pomiń go wstaw kawałek rurki zamiast niego i zobacz? majac taką rurke to 5 min. roboty jeżeli to nie to to jedna rzecz wyeliminowana i szukania ciąg dalszy :bezradny:

[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 20:20 ]
ja np. u siebie przerobiłem trochę układ i powiem ci że dodatkowa pompka jest zbędna a teraz dużo szybciej się nagrzewa wnętrze. Po pierwsze stary dobry termostat( temp otw. 84') zastąpiłem nowym (temp. otw. 91') i reszta tak jak na schemacie . Na czarno tego nie ma na czerwono połączone i jest :ok: żadnej ignerencji w silnik

Firq - Pią Lut 10, 2012 21:09

to jak teraz sterujesz ciepłem/zimnem bez zaworka ?? zaworkiem steruje linka połączona z pokrętłem w aucie...

[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 21:09 ]
hmmm chce to zrobić na oryginał wiec musze szukać przyczyny a nie obejścia...

gralu - Pią Lut 10, 2012 22:30

hm.. nie wiem jak jest u ciebie ale ja ciepłem i zimnem steruje klapami wewnątrz auta (pokrętło + klapy) w nagrzewnice ciepła woda i tak wpada nawet jak masz pokrętło na zimne bo to jest obieg nagrzewnicy tylko klapami przemieniasz ciepło- zimno + dmuchawa i wtedy ci grzeje lub chłodzi a tamten zawór jest po to aby całkiem zamknąć obieg nagrzewnicy np. w lato + 40' klimą się chłodzisz ale to inna bajka. U mnie przy pokręcaniu pokrętłem zaworek nie reaguje ale jak go zamknę ręcznie (od kom. silnika) to czy pokrętło jest na ciepło czy zimno wraz leci zimno ( obieg płynu przez nagrzewnicę zamknięty całkowicie) Więc ja to ominąłem aby bezpośrednio z coolera EGRu (wiadomo gdy zimny to spaliny szybko dogrzewają układ jak gorące spaliny to układ je chłodzi) wchodziło do nagrzewnicy. W RAVE jest piękny schemat jak, gdzie i którędy idzie ciepły i zimny płyn :wink:
Remigiusz - Sob Lut 11, 2012 00:32

Firq, Tak pompa wody i wspomaganie siedzą na jednym kole jak by :wink: