Zobacz temat - [R75] Problem po naprawie alternatora.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem po naprawie alternatora.

MiReK - Wto Lut 07, 2012 15:08
Temat postu: [R75] Problem po naprawie alternatora.
Mam teraz taki problem,mechanik wymienił w alternatorze szczotki,wyrównał pow.komutatora,wymienił pasek wielorowkowy i rolkę.Po odpaleniu auta,podczas dodawania gazu(czy to na biegu jałowym,czy w trakcie jazdy)słychać straszne buczenie w aucie.Wróciłem na warsztat,ściągnęli pasek,buczenia nie ma.Będą zakładać stary pasek i zobaczymy czy buczenie ucichnie.Przed naprawą tego nie było.
Czy wina tego buczenia leży po stronie nowego paska,rolki czy może nowy pasek,bardziej naprężony powoduje że coś jest nie tak?

Coś takiego jak jak w tym przypadku(4 post od dołu,użytk"kuba424"):
http://www.v40.pl/viewtop...der=asc&start=0

edit:
Po założeniu starego paska,buczenie ustało.Macie jakieś pomysły co począć dalej?Założyć ten nowy pasek za jakiś czas? Pasek jest firmy Meyle

domel-x - Sro Lut 08, 2012 10:20

ostatnio jak wiesz robiłem to samo co ty i wiem ze rolka naciągająca ma bardzo duży skok(naciąg) niebardzo mi sie wydaje ze to wina rolki ,jest jedno miejsce gdzie mój stary pasek też troche wchodził w rezonans ,ale to widziałem przy zdjetym nadkolu

ale troche pochodził silnik i wszystko ucichło .
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego :wink:

MiReK - Pią Lut 10, 2012 16:28

domel-x napisał/a:
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego


Czy dobrze dobrali,pytałem,to powiedzieli że oczywiście.
Możecie sprawdzić? Dali pasek (obecnie mam go w bagażniku) MEYLE ,oznaczenia na nim: 5PK875 , T1273

domel-x - Pią Lut 10, 2012 19:55

bys musiał miec w reku obydwa dla porównania ,wiesz moze troszke jest krótszy lub dłuższy rolka inaczej napina i powstaje ten dzwięk,moze sie ułoży jak troche pojezdzisz na nim ,jak widze jest to troche tańszy pasek ,niewiem moze sam materiał jest jakis felerny
http://www.ecennik.integr...9,P,23,200,9342

Rowan - Pią Lut 10, 2012 20:07

MiReK, nie wiem jak to się ma w rzeczywistości, ale oryginał ma 5PK2030 i z tego co pamiętam, to taki właśnie Dayco u mnie był zakładany, jak pękł we wrześniu. 108zł kosztował.
MiReK - Nie Lut 12, 2012 14:27

Czyli radzisz kupić 5PK2030 i będzie na 100 % pasował ?
Który z tych wybrać:
http://moto.allegro.pl/li...30&category=620

Rowan - Nie Lut 12, 2012 17:27

MiReK, nie wiem tego. Pojęcia nie mam żadnego. Tylko zwróciłem uwagę na rozmiar. Bo wygląda, że ten jest krótszy i przez to duzo bardziej napięty. Jednak niczego Ci nie powiem na 100%, ja tylko zasugerowałem to co zauważyłem w danych :wink:
Aczkolwiek nawet w tych ofertach na allegro podają, że do tego silnika pasuje. Jeśli chodzi o firmę, to Continental i Dayco, to bardzo dobre firmy :wink:

21matys - Pon Lut 13, 2012 12:17

MiReK napisał/a:
Mam teraz taki problem,mechanik wymienił w alternatorze szczotki,wyrównał pow.komutatora,wymienił
powedz mi mirek, w ktorym warsztacie wymianiłeś te szczotki i ile ta przyjemność cie kosztowała bo chyba tez bede musial cos zrobic z alternatorem bo zaczyna mi chyba coś szwankowac, a i pytanie do uzytkowników R75 jakie macie napiecie na alternatorze przy zalączonym silnikuy ale przy wyłączonych wszystkich odboirach bo ja mam 13,4V i wydaje mi sie ze toche za niskie ,
MiReK - Pon Lut 13, 2012 13:35

Za naprawe alternatora z częściami 300 zł,za rozrusznik 290 zł,Wrocławska 26.
Ładowanie mam 14.0-14.2

21matys - Pon Lut 13, 2012 20:37

MiReK napisał/a:
Ładowanie mam 14.0-14.2
tak jak myślałem ze u mnie napięcie za małe i ze powoli coś w nim siada.
MiReK napisał/a:
Za naprawe alternatora z częściami 300 zł
;/ kurde nie wiedziałem ze to tyle kosztuje, a nie wiesz moze skąd panowie z warsztatu ściągneli części do alterntora?? bo na allegro tylko uzywane alternatory
MiReK - Pon Lut 13, 2012 20:58

Szczotki wiem tylko że kupił gdzieś w Katowicach,pasek i rolkę w Kemesie ale jak wiadomo,pasek chyba źle dobrali.
Szczotki na pewno powinny z Valeo,np.do Renault,nr.593347

Rowan - Pon Lut 13, 2012 22:04

21matys, w ciemno nie ma co kupować szczotek, bo np u mnie szczotki były jeszcze bardzo dobre, a komutator wyjechany całkowicie....
MiReK - Pon Lut 13, 2012 22:09

U mnie jedno i drugie.
21matys - Sro Lut 15, 2012 17:35

kurde tak patrze pod tą maske i widze ze raczje łatwo nie będzie wyciągnac tego alternatora. czy ma moze ktoś juz doświadczenie w demontaż tego ustrojstwa i mogł powiedziec od czego sie zabrac na początku i na co trzeba uważac ??
7Tomi - Sro Lut 15, 2012 19:48

MiReK napisał/a:
domel-x napisał/a:
pasek dobrze dobrali ? moze dali zbyt luzny lub zbyt ciasny ,nowy powinien różnic sie nieznacznie w porównaniu do starego


Czy dobrze dobrali,pytałem,to powiedzieli że oczywiście.
Możecie sprawdzić? Dali pasek (obecnie mam go w bagażniku) MEYLE ,oznaczenia na nim: 5PK875 , T1273


Może to być wina paska. Kupiłem Meyle do swojego CDT i wyleciał z hukiem. Paski są strasznej jakości. Zreszta kilka dni temu któś pisał, ze założył pasek Meyle i też są problemy.

Paski do 2.0 CDT :
SKF : VKMV 5PK2030 OK 45 PLN
BOSCH : 1 987 948 331 OK 45PLN
GATES : 5PK2030 OK 52 PLN

Rowan - Sro Lut 15, 2012 19:50

21matys, demontaż sprężarki klimy. Musisz to zrobić, bo tylko tamtędy on wychodzi. Potem siodełko od sprężarki i 3 śruby mocujące alternator. Trzecią od strony od prawej strony auta stojąc przodem do niego jest najtrudniej odkręcić.
MiReK - Sro Lut 15, 2012 21:15

Tomi_114 napisał/a:
Może to być wina paska. Kupiłem Meyle do swojego CDT i wyleciał z hukiem. Paski są strasznej jakości. Zreszta kilka dni temu któś pisał, ze założył pasek Meyle i też są problemy.

Paski do 2.0 CDT :
SKF : VKMV 5PK2030 OK 45 PLN
BOSCH : 1 987 948 331 OK 45PLN
GATES : 5PK2030 OK 52 PLN


Dzięki,zamówiłem już ten:
http://moto.allegro.pl/pa...2120194278.html

21matys - Sro Lut 15, 2012 21:59

Rowan napisał/a:
21matys, demontaż sprężarki klimy
czyli trzeba sie liczyc z rozszczelnieniem układu klimy i potem trzeba ją na nowo nabić?? czy są moze jakieś zawory pry sprężarce które zapobiegają utacie całego czynnika chłodzącego ?? bo ogólnie wiadomo ze nie wolno czynika wypuszczać do atmosfery no bo ekologia :)
Rowan - Sro Lut 15, 2012 23:07

21matys, nie, tam przewody są z wężami i sprężarke przesuniesz i będzie wisieć. Nie trzeba rurek odkręcać :wink:
MiReK - Czw Lut 16, 2012 12:25

Właśnie otrzymałem zamówiony pasek i doznałem szoku! Pasek jest o jeszcze raz dłuższy od tego który ja mam założony! Więc teraz juz wiem że ja mam założone 2 paski,tylko czy tak ma być,czy to jest normalne? Czy może poprzedni właściciel coś namieszał i założył 2 oddzielne paski? Jak to możliwe?
Rowan - Czw Lut 16, 2012 15:41

MiReK, jakim cudem? To jakoś mi się nie chce wierzyć... :roll: :shock:
SeniorA - Czw Lut 16, 2012 16:25

MiReK, są dwa paski.Jeden główny, napędzający alternator i pompę wody (jest tam jeszcze napinacz i rolka pośrednia) i drugi napędowy klimatyzacji.
MiReK - Czw Lut 16, 2012 16:36

Czyli ten krótki który mi wymienili (a razcej chcieli wymienić,bo teraz wożę go w bagażniku) 5PK875,jest do alternatora i pompy wody,a ten długi 5PK2030 do klimatyzacji?
7Tomi - Czw Lut 16, 2012 16:50

MiReK napisał/a:
Czyli ten krótki który mi wymienili (a razcej chcieli wymienić,bo teraz wożę go w bagażniku) 5PK875,jest do alternatora i pompy wody,a ten długi 5PK2030 do klimatyzacji?


Masz foto na pierwszej stronie jak to wygląda ;)

SeniorA - Czw Lut 16, 2012 16:53

MiReK napisał/a:
a ten długi 5PK2030 do klimatyzacji?
odwrotnie
MiReK - Czw Lut 16, 2012 17:01

Hmmm,to trochę dziwne,bo po wymianie jak buczało,to ściągli mi ten krótki pasek i przestało buczeć ale świeciła wtedy też kontrolka ładowania,więc z racji tego że buczenie ustało postanowili założyć na razie ten stary(cały czas mówimy o tym krótkim).Czyli wychodzi na to że buczenie było z paska napędzającego klimatyzację,tylko klimatyzację napędza ten pasek? W takim razie jakie powinien mieć oznaczenia? Czy 5PK875 jest dobrym rozmiarem i kupić taki sam tylko innej,lepszej firmy?
Rowan - Czw Lut 16, 2012 17:38

MiReK, aaa, o tym mówisz... To przecież było pisane, że są dwa i ten krótki jest tylko od klimy. Drugi napędza całą resztę. Alternator, pompę wody, pompę wspomagania...
MiReK - Pią Lut 17, 2012 21:28

SeniorA napisał/a:
MiReK, są dwa paski.Jeden główny, napędzający alternator i pompę wody (jest tam jeszcze napinacz i rolka pośrednia) i drugi napędowy klimatyzacji.


Jaki zatem powinien być prawidłowy rozmiar tego krótkiego paska?

darox - Sob Lut 18, 2012 10:45

Cześć

Pasek krótki 5PK875

Pasek długi 5PK2030

MiReK - Sob Lut 18, 2012 15:22

Dzięki bardzo :mrgreen:
Balas87 - Wto Lis 11, 2014 18:42

hej,

Czyli w roverze cdt są dwa paski ?

Jeden od klimy a drugi od pomp i alternatora ?

To jak w takim razie wygląda sprawa z rolkami napinającymi i prowadzącymi ile ich jest ? bo ja doliczyłem się jednej prowadzącej i napinającej od paska dłuższego i jednej napinającej od klimy dobrze myślę ?? czyli razem jest 3 ??

AdaskoC - Wto Lis 11, 2014 18:50

Balas87 napisał/a:
bo ja doliczyłem się jednej prowadzącej i napinającej od paska dłuższego i jednej napinającej od klimy dobrze myślę czyli razem jest 3


Dokładnie :)