Zobacz temat - [R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku

bys - Sro Lut 08, 2012 12:37
Temat postu: [R75] Wyciek oleju, zaslepki w bloku
Witam
Wiem że temat wielokrotnie poruszany ale jest trochę nie typowo
I tak odmy grube wymienione w grudniu,cienkie przeczyszczone ale i tak olej wywaliło.Kapsle na miejscu,bagnetem raczej nie bo nie ma śladu oleju na masce.Mechanik wymył silnik zrobił pełną wymianę oleju (bo zostało tylko ok.1l.) z filtrami i mówi że nigdzie nie ma wycieku.
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej,bo jakoś ciężko mi zrozumieć że np.wywaliło przez uszczelniacz i z powrotem się uszczelniło

Pozdrawiam

koci_flak - Sro Lut 08, 2012 13:04

U mnie uszczelniacz był lekko uszkodzony śrubokrętem dlatego przy zatkanych odmach trochę się przez niego ślimaczyło. Jak zamarzły to wywaliło korek całkowicie.
Zazwyczaj ucieka przez korek albo bagnet (chociaż ostatnio koledze rozwaliło z mrozu puszkę w której siedzi filtr oleju)

SeniorA - Sro Lut 08, 2012 14:08

bys napisał/a:
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:50 ]
czy to czytałeś :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51635

bys - Sro Lut 08, 2012 14:09

no to jeśli kapsle są i suche przez miarkę raczej nie to zostaje uszczelniacz,ale trochę zastanawiające że teraz nie cieknie.Jednym słowem trzeba obserwować czy gdzieś nie będzie się pocić po przejechaniu paru km.
Dzięki
Pozdrawiam

SeniorA - Sro Lut 08, 2012 14:12

może oglądnąć dokładnie jeszcze przewody od chłodniczki oleju
bys - Sro Lut 08, 2012 14:20

SeniorA napisał/a:
bys napisał/a:
I moje pytanie jest takie czy jest jakiś zawór bezpieczeństwa przez który przy zbyt wielkim ciśnieniu wywala olej
w pompie jest zawór ciśnieniowy , który zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju w układzie (4.1 bar).Olej jest kierowany przelewem do miski. Jak zawór padnie , to jest możliwość wywalenia oleju w najsłabszym punkcie układu. Natomiast jak jest zatkane odpowietrzenie ( odma ), to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala olej przez kapsle wałków albo miarkę.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:38 ]
Dla skrzyni korbowej nie ma żadnego zaworu bezpieczeństwa. Wyczyszczenie tylko przewodów może być nie wystarczające , bo mogą być jeszcze zatkane otwory w głowicach wałków rozrządu w miejscach osadzenia przewodów. Tak, że trzeba sprawdzić zawór ( zmierzyć ciśnienie w układzie ) i otwory czy nie są zatkane.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 13:50 ]
czy to czytałeś :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51635


Tak przeleciałem w szukajce sporo jest na ten temat.i powiem jeszcze że co roku przerabiam temat ale jak do tej pory wywalało kapsle nawet na wszelki wypadek mam w aucie zapasowy,ale w ubiegłym roku mechanik założył na sylikon i kapsla nie wywaliło a olej którędyś wyciek
Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 14:20 ]
SeniorA napisał/a:
może oglądnąć dokładnie jeszcze przewody od chłodniczki oleju


z tego co mówił wszystko sprawdził
po prostu będę jeździł i się przyglądał
Pozdrawiam