|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] poprawna wymiana akumulatora
Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 09:47 Temat postu: [R416] poprawna wymiana akumulatora Dzisiaj kupuje nowy akumulator, bo stary na mrozie rady nie daje.. Jak poprawnie wymienic go, by nie bylo problemu z imobilajzerem o ktorym czytalem ze byly problemy. Jak utrzymac to stale napiecie? Mam zarowno kluczyk jak i pilota, bo widzialem ze to wplyw jakis mialo..
Dzieki za pomoc.:)
bizon - Pon Lut 13, 2012 10:19
Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).
Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak
Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 10:34
Czyli otwieram auto, odlaczam najpier minus potem plus, wyciagam akumulator, wkladam nowy i podlaczam najpierw plus potem minus? Stale napiecie nie jest potrzebne tak?:)
bizon - Pon Lut 13, 2012 10:50
Dokaldnie tak. No wiadomo zresetuje Ci sie zegarek i radio, ale z alarmem nie bedzie problemow
Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 19:59
Ok. Dzieki za pomoc.:)
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 19:59 ]
Akumulator wymieniony. Auto pali jak złe, tym bardziej że trochę mocniejszy kupiłem.
Tylko ciekawi mnie pewna rzecz, a mianowicie robiłem jak pisał kolega wyżej, lecz pilot nie działał.. ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota, wciskałem zamek w drzwiach i nagle.. migacze mignęły i pilot działa! Może ktoś mi wyjaśnić co takiego zrobiłem, że się zaprogramował?
bizon - Pon Lut 13, 2012 22:52
Haczyk94 napisał/a: | ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota, |
Widocznie Ci sie pilot rozprogramowal i wciskajac jak "orangutan" po czterech wcisnieciach go zsynchronizowales. To dobrze ze nie odlaczyles na zamknietym centralnym, bo wtedy by nie poszlo tak latwo
piter-t - Pon Lut 13, 2012 23:17
najpierw plus czy minus, minus czy plus. panowie.... najpierw ten przewód gdzie masa
jak masz masę na plusie to plusa ściągasz, jak masz na minusie to najpierw minusa ściągasz a zakładając procedura odwrotna.... tak dla potomnych
tronsek - Wto Lut 14, 2012 06:10
piter-t napisał/a: | jak masz masę na plusie to plusa ściągasz, | Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie.
mcjg - Wto Lut 14, 2012 07:45
tronsek napisał/a: | Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie. |
Ale nie zawsze tak było. Starsze auta miały masę na plusie. Nawet kiedyś miałem gdzieś w domu radio samochodowe z + na masie. Z tego co pamiętam to chyba Syrena i Żuk tak miały (lecz głowy sobie uciąć nie dam).
szoso - Wto Lut 14, 2012 08:16
mcjg napisał/a: | Starsze auta miały masę na plusie |
po czym wnioskujesz? tylko na podstawie radia?
mcjg napisał/a: | lecz głowy sobie uciąć nie dam |
całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał
miałem kiedyś takie radio sterowane masą ale to nie oznacza że plus z akumulatora to jest masa w aucie, to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę
sTERYD - Wto Lut 14, 2012 08:58
Na prawdę syrena tak miała i jak się nie mylę to warszawa też i na pewno ursus C328 i C330. Wystarczy znać trochę historii techniki i nie trzeba wnioskować po radiu .
mcjg - Wto Lut 14, 2012 11:09
szoso napisał/a: | mcjg napisał/a: | lecz głowy sobie uciąć nie dam |
całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał |
A jednak ją zachowam Co do syreny to jestem pewien. Wątpliwości mam do Żuka.
szoso napisał/a: | to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę | A dlaczego? Co za różnica? Gdyby przyjął się ten standard to pewnie wszystkie by tak miały, ale przyjął się -. Być może są jednak jakieś po temu przyczyny ale nie wiem niestety jakie.
edit 11:43
No i sobie znalazłem powód i przypomniałem wiedzę z podstawówki. Minus na masie zmniejsza ryzyko wystąpienia korozji.
mamnaimiepatryk - Nie Mar 27, 2016 18:53
bizon napisał/a: | Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).
Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak |
Wybaczcie ze odswieżam temat, jestem nowym posiadaczem Roverka, i aku jest do wymiany. W przypadku zrobienia tego jak opisałeś, nie bedę sie musiał bawic z tym kodowaniem z kluczykiem w zamku i kręceniem ?
sTERYD - Nie Mar 27, 2016 21:50
z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.
Wiesia92 - Pon Mar 28, 2016 09:13
sTERYD napisał/a: | z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota. |
dziwne co wy macie z tymi kodami i synchronizowaniem kluczyka w swoich Roverkach tyle razy wyciągałem aku i nic nie musiałem synchronizować.. bateria ostatnio padła mi w pilocie to normalnie ja wymieniłem i nic nie musiałem kodować...
mamnaimiepatryk - Pon Mar 28, 2016 09:46
sTERYD napisał/a: | z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota. |
Tak przyszłościowo, co znaczy ze mam zsynchronizowac pilot? jak to zrobić?[/code]
sTERYD - Pon Mar 28, 2016 14:03
szukajka wie...
mamnaimiepatryk - Pon Mar 28, 2016 19:43
Znalazłem, dzięki za pomoc
|
|