Zobacz temat - [ r416] pompka paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ r416] pompka paliwa

tombak25 - Sro Lut 15, 2012 15:19
Temat postu: [ r416] pompka paliwa
Witam. Padła mi pompka paliwa, tzn chyba padła ponieważ auto pracowało przez 10 min. po czym silnik zaczął nierówno pracować aż w końcu zgasł. Po odkręceniu króćca przy filtrze paliwa i ponownej próbie zapłonu moim oczom nie ukazała się nawet kropla benzyny z odkręconego króćca. Dodam że przekaźnik pompki słychać a czujnik zderzeniowy jest wciśnięty. Wiem że pompka jest zamontowana w baku i żeby się do niej dostać niestety trzeba odkręcać bak. Powiedzcie mi w taki razie jakiego koloru są przewody zasilające pompkę ponieważ chce przed odkręceniem sprawdzić czy jest w nich napięcie chodzi mi o tą wiązkę kabli w przedziale bagażnika wchodzącą w podłogę. Z góry wielkie dzięki
Adrian - Sro Lut 15, 2012 17:32

Taki schemat znalazłem w RAVE:
tombak25 - Czw Lut 16, 2012 16:34

AdrianWWL, dzieki za schemat. Dzis wpiąłem się w przewód zasilający pompkę i co dziwne napięcie w nim jest pompkę też słychać a paliwa ni słychu ni widu. Mam odkręcony króciec dolotowy do filtra i nie pokazuje się z niego nawet kropla. W baku co prawda nie mam za dużo paliwa ale rezerwa mi się jeszcze nie świeci. Co może być przyczyną ze paliwo nie jest podawane?
leszczu - Czw Lut 16, 2012 17:37

tombak25, może spróbuj dolać więcej paliwa. :wink:
tombak25 - Czw Lut 16, 2012 19:38

ale to nie możliwe żeby brakowało paliwa. Auto po tym jak zgasło dolałem 5 litrów.
R400 - Czw Lut 16, 2012 20:06

pompka paliwa jest na skos a nie prosto, więc ona i tak nie wyciągnie do końca paliwa (zawsze zostaje z 4 l na dnie), ja też dolewałem sobie po kilka litrów prawie na pustym baku, i co?? autko nie paliło bo było za mało byby, no to dolałem z 10 litrów i jest ok, ale też mi troche wskaźnik oszukiwał i pokazywał mi nieco ponad rezerwe, a w baku pusto (lampka się nie świeciła) więc mechanik mi troche wskaźnik nastawił i jest cacy, i teraz jak mam troche ponad rezerwe to szybko na cpn i z 10 litrów i styka:P

a tak przy okazji to już tak 3 pompki spaliłem jak tak do końca paliwo mi autko spaliło:P

tombak25 - Czw Lut 16, 2012 21:19

wiem czym grozi jazda na rezerwie. Ale to dziwne do tej pory świeciła mi się rezerwa i auto paliło a teraz zaświeciła się i zgasło dolałem 10 litrów i nadal nic. Ja stawiam na wodę w paliwie, być może gdzieś w przewodach zamarzła tworząc zator.
R400 - Pią Lut 17, 2012 11:08

to już musisz ściągnąć bak i sprawdzić co tam jest.

i nie lej denaturatu, ja lałem i mechanik mnie za to opieprzył, bo powiedział mi że wtryski tak uszkodzę i nie leje już żadnych specyfików do paliwa

[ Dodano: Pią Lut 17, 2012 11:08 ]
co do pompki, to może masz ją za krótką??
miałem taki przypadek kiedyś że mój poprzedni "mechanik" zamówił mi pompkę paliwa,
i co się okazało?? za krótka była. benzyny było zawsze z 10l a tu pompka nie chciała pracować bo za mało byny było, i tak 3 pompki u niego wymieniłem, więc pojechałem do innego i mi powiedział, że za krótkie pompki były. ale to tylko podaje taki przykład.

tombak25 - Sob Lut 18, 2012 19:01

a czy jest w r 416si jeszcze jeden filtr paliwa oprocz tego pod maska?
leszczu - Sob Lut 18, 2012 19:33

tombak25 napisał/a:
a czy jest w r 416si jeszcze jeden filtr paliwa oprocz tego pod maska?

Nie ma. :wink:

dorkanred - Sob Lut 18, 2012 22:15

Jak chcesz odpalić, są dwa sposoby: (pomijając dolanie paliwa)
Ta nasza pompka w zbiorniku potrafi się zapowietrzać.
Sposób pierwszy - silny prostownik, lub zespół prostowniczy z rozruchem - dolewasz paliwa i kręcisz aż zaskoczy...., minus w tym sposobie- przy zbyt wysokim i długim rozruchu, może paść rozrusznik i aku.
Sposób drugi - dolej paliwa i na linkę samochód, jeśli to wina zapowietrzonej pompki to po około 50 - 100 metrach autko zapali. Minus - uważaj na pasek rozrządu, pal na jak najwyższym biegu.

tombak25 - Pon Lut 20, 2012 13:51

ok dzieki bede probowal. Dam znac czy odpalil

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 13:51 ]
probowalem na hola go odpalic i lipa. Panowie czy to mozliwe ze pompke bedzie slychac jak parcuje a nie bedzie ona pompowala? dodam ze w wezyku idacym do filtra jest pozostalosc benzyny ktora nie zostala wpompowana we wtryskiwacze

darek_wp - Pon Lut 20, 2012 21:26

tombak25 napisał/a:
Panowie czy to mozliwe ze pompke bedzie slychac jak parcuje a nie bedzie ona pompowala?

Jest taka możliwość - czasem rozpadają się łopatki w pompce i mimo, że silniczek pracuje pompka nie pompuje. (nawet się zrymowało :grin: )

tombak25 - Wto Lut 21, 2012 15:03

a jeszcze jedno pytanie. Czy bez kanalu jest mozliwosc wymiany tej pompki? Moje auto stoi pod blokiem, niemam ani kanalu ani garazu. Chce podlewarowac tyl auta do gory i podstawic z obu stron drewniane pnie tylko teraz niewiem czy to wystarczy, czy musze calkiem ten zbiornik wykrecic czy tez wystarczy ze poluzuje obejmy i opuszcze tyl zbiornika zeby tylko dostac sie do pompki. Jak myslicie? Pewnie ktorys z was wymienial juz ta pompke.
R400 - Wto Lut 21, 2012 15:18

bez kanału nie ma (chyba) takiej możliwości
tombak25 - Wto Lut 21, 2012 15:27

a czy teoretycznie dobra pompka gdyby w zbiorniku bylo malo paliwa powinna robic cisnienie? Juz wyjasniam oco mi chodzi. Moja pompke slychac a paliwa nie widac jednak gdy zatkam palcem kruciec ktory idzie do filtra i wlacze pompke pare razy poprzez przekrecenie kluczyka na zaplon w kruccu tym nie wytwarza sie cisnienie powietrza. Gdyby byla sprawna a nie zaciagala by paliwa to powinna chociaz pompowac powietrze niewiem czy dobrze kombinuje.
darek_wp - Wto Lut 21, 2012 20:45

tombak25 napisał/a:
czy musze calkiem ten zbiornik wykrecic

Niestety tak.
tombak25 napisał/a:
Gdyby byla sprawna a nie zaciagala by paliwa to powinna chociaz pompowac powietrze niewiem czy dobrze kombinuje.

Źle kombinujesz - pompka powietrza nie spręży, jedynie płyn.

edek21 - Nie Gru 23, 2012 23:18

Mam w sumie podobny problem ... Wczoraj odpaliłem rano samochód i jechałem do kumpla paliła się rezerwa , dojechałem na miejsce zgasiłem auto po 10 min wsiedliśmy odpalił pochodził tak z 2 min na wolnych obrotach i ruszyliśmy przejechaliśmy z jakieś 20m zaczął szarpać spadał na obrotach i zdechł , pierwsze co że koniec paliwa to dzida na stacje po 5l paliwa auto stało i czekało na mnie tak z 45 min w (-13*C) wróciłem dolałem paliwa i nic mysle musi załapać ale nie załapało i ako się już wydoiło to co hol do domu i tam grzebać (na zapych nie próbowałem) . Jak odpalam silnik to kreci i kreci i puszcze raz tylko kluczyk i pompa sie załącza słychać ze chodzi (cały czas, że długo nie wyłącza się) A paliwa nie dostarcza. Myślałem że gdzieś sa wężyki zamarznięte to 12H stał przez noc w garażu miał ciepło ale i tak nic , ciągnę wężykiem paliwo przez filtr paliwa i paliwo idzie . Wiedz prawdo podobnie walnęła pompka paliwa chyba ze to coś innego .......... PROSZĘ O POMOC z góry dziękuje :wink:
leszczu - Pon Gru 24, 2012 12:45

Dolej jeszcze 10 litrów benzyny. :wink:
gregor1507 - Czw Sie 08, 2013 18:58
Temat postu: Rover 416 nie odpala- nie słychać pompki paliwa
Witam serdecznie!
Przepraszam że nawet się nie przedstawiłem w żadnym poście jednak czas mnie goni.
Mój ojciec ma rovera 416 1.4 benzyna 1997 rok.
Dzisiaj byłem z nim w sklepie autem, gdy wróciliśmy po 5 minutach - auto nie odpaliło.
Rozrusznik kręci jednak nie słychać pompy paliwa.
Sprawdzaliśmy na wszystkie możliwe sposoby- bezpieczniki całe, świece iskrzą. Nawet samostartem próbowaliśmy - odpaliło gdy psikałem w kolektor jednak gdy przestałem psikać, auto zdechło .
Ojciec podejrzewał ,że może zapowietrzyła się pompka bo często jeździ na rezerwie. Jak to sprawdzić bez kanału? Auto stoi pod sklepem.
Może na popych ? Bardzo proszę o porady, chcielibyśmy jeszcze dziś zdiagnozować problem.

Pozdrawiam

L24 - Pią Sie 09, 2013 11:46

Ciekawy przypadek. Teraz gdy przyjechaliście pod ten sklep to również wskaźnik wykazywał poziom rezerwy?

Być może pompka nie dostaje zasilnia, albo nawet sam przekaźnik nie dostaje masy od ECU (tak było nie dawno u mnie).

leszczu - Sob Sie 10, 2013 09:11

gregor1507 napisał/a:
Ojciec podejrzewał ,że może zapowietrzyła się pompka bo często jeździ na rezerwie.

Nie zapowietrzyła tyko od tej częstej jazdy na rezerwie pompa się zatarła

edek21 - Sob Sie 10, 2013 21:08

Dolej z 10L benzyny czy tam ropy, ja tak zrobiłem i za 2 razem załapał i odpalił. :D A tez 2 dni główkowałem. :))
gregor1507 - Sro Sie 21, 2013 21:30

Witam serdecznie!
Pisałem niedawno o problemie moim i ojca, z roverem 414Si który pod sklepem nie zapalił.
Auto zwiedziło już 2 mechaników, został wymieniony wkład pompki paliwa , jednak to nie pomogło .
Samochód nie odpalał, oraz nie było prądu więc ojciec sam podłączył to na krótko do lamp.
Teraz odpala bez problemu ,jednak po zagrzaniu się pompka zaczyna buczeć .
Mechanicy kroją pieniądze a nic nie zrobili jak dotąd.
Czy ktoś może się orientuje co może być przyczyną ? Jeden spec podejrzewał ,że może być też do wymiany przekaźnik pompki paliwa. Tym razem wolimy zająć się tym sami.
Gdzie znajduje się ten przekaźnik ? Czy ktoś wie ?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

sTERYD - Sro Sie 21, 2013 23:08

gregor1507, Jakbyś poszukał, to byś wiedział. Za pompę paliwa odpowiada przekaźnik główny- znajduje się za komputerem. W starych autach w takich modułach potrafią puścić luty, a i cewka przekaźnika też się może przepalić.
Dodatkowe pytanie- Masz fabryczne immo, czy ktoś Ci go wymontował?

gregor1507 - Czw Sie 22, 2013 07:53

Przepraszam ,szukałem ale nie znalazłem nic.

Fabryczny immo jest.
Czyli teraz zająć się przekaźnikiem głównym?

Z góry dzięki