Zobacz temat - [R400] Płyn chłodniczy(borygo) raz bierze raz nie, co robić?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Płyn chłodniczy(borygo) raz bierze raz nie, co robić?

pablo773 - Sob Lut 18, 2012 11:15
Temat postu: [R400] Płyn chłodniczy(borygo) raz bierze raz nie, co robić?
witam otoz ostatnio mialem dosc dziwne zjawisko w zbiorniczu wyrownawczym plynu chlodzacego mialem plynu prawie max po przejechaniu 100 km mialem juz polowe nastepnnego dnia uzupełniłem do max przejechalem 50 km i jest ok.Zauważyłem ze jezeli jade trasa to i caly czas np 100 km/h to plynu nie bierze a kiedy jezdze po miescie w korkach co chwile trzeba hamowac ruszac itd to bierze mi plyn tak mi sie wydaje ;p .Pozatym pod korkiem oleju mam "maslo" mysle ze to winna tego ze rano odworze zone do pracy jakies "1km" ;p takze z tego co wyczytalem moze to byc od zimna ".na silniku pojawily mi sie biale plamy z tego co mi sie wydaje to moglo wydmuchac uszczelke w kolektorze ssacym?
Kozik - Sob Lut 18, 2012 14:55

pablo773, przestudiuj parę tematów o HGF i znajdziesz odpowiedź na swoje pytania.

w trasie w układzie chłodzącym nie ma aż takiego ciśnienia jak w korkach więc dlatego wtedy bardziej wycieka.

pablo773 napisał/a:
.Pozatym pod korkiem oleju mam "maslo" mysle ze to winna tego ze rano odworze zone do pracy jakies "1km" ;p takze z tego co wyczytalem moze to byc od zimna "


Jeśli chodzi o masło to jeśli jest go minimalne ilości to można zbagatelizować, jeśli na bagnecie masz to samo to zainteresuj się tym.

Gdzie masz ten wyciek?

pablo773 - Sob Lut 18, 2012 18:26

nie zaowazylem wycieku ogrzewanie w aucie jest ok czy jest mozliwe kiedy uszczelka na kolektorze ssacm jest wydmuchana to w jakis sposob plyn chlodzacy "wyparowuje"? mam bialky nalot na silniku i na niektorych elementach pod maska np na zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego
des - Sob Lut 18, 2012 18:42

U mnie też wycieka płyn chłodniczy. Na początku nie był absolutnie żadnych wycieków i miałem obawy, że to HGF (uszczelka pod głowicą) ale dolewałem przez kilka tygodni i w końcu wyciek się pojawił pod uszczelką kolektora ssącego.
Płyn wycieka a kiedy tylko uruchomisz silnik, podnieś maskę i jak zobaczysz dymek to to jest oznaka, że wycieka.

leszczu - Sob Lut 18, 2012 18:52

Wyciek może być wszędzie, trzeba dokładnie przejrzeć cala komorę silnika. :grin:
Kozik - Sob Lut 18, 2012 19:53

pablo773 napisał/a:
np na zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego


czyli może wylatywać przez korek zbiorniczka bo tam jest zaworek ciśnieniowy, jeśli ciśnienie wzrośnie to tamtędy ma uciekać nadmiar

sobrus - Sob Lut 18, 2012 20:28

Jeżeli jest instalacja LPG to często leci na plastikowych trójnikach.
pablo773 - Sob Lut 18, 2012 20:39

mam LPG na jakich trójkątach ?
sobrus - Sob Lut 18, 2012 21:01

Trójnikach, to takie części które rozgałęziają układ chłodzenia gdy podpina sie reduktor.
Jak są plastikowe to prawie często ciekną (ja nie widziałem auta w którym by nie ciekły).

W Roverze z tego co pamietam miałem dokładnie tak jak piszesz - przez tydzien mogło być ok, a potem uciekała większa ilość płynu.

Trójniki można wymienić na metalowe i jest z nimi spokój.

pablo773 - Czw Lut 23, 2012 17:07

kolego mozesz bardziej wytlumaczyc gdzie jest ta czesc o ktorej piszesz :) ?
Adrian - Czw Lut 23, 2012 21:30

Poszukaj po maską reduktora od instalacji LPG. Do niego podłączone są węże z płynem. Na końcach tych węży będziesz miał zainstalowane trójniki.