Zobacz temat - [MGF] Filtr stożkowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Filtr stożkowy

Madis - Wto Lut 21, 2012 21:31
Temat postu: [MGF] Filtr stożkowy
Witam, przed chwilą wyczytałem w innym temacie, że ktoś napisał o filtrach stożkowych w MG i że jest to nie zbyt dobry pomysł. Zainteresowało mnie to, ponieważ na wiosnę chciałem takowy zamontować w moim MGF :) oczywiście nie po to żeby "podnosić moc" ;) tylko wiadomą sprawą jest, że filtr stożkowy powoduje ładniejsze "mruczenie" silnika na wyższych obrotach ;) Czy w takim razie warto takie coś zakładać do MGF czy faktycznie jest to ryzykowne?
Kozik - Sro Lut 22, 2012 08:12

Madis napisał/a:
tylko wiadomą sprawą jest, że filtr stożkowy powoduje ładniejsze "mruczenie" silnika na wyższych obrotach


RYCZENIE ;)

Madis napisał/a:
Czy w takim razie warto takie coś zakładać do MGF czy faktycznie jest to ryzykowne?


jeśli założysz stożek dedykowany, zrobisz dolot itd to będzie jak najbardziej ok

wkładka sportowa też uwalnia dźwięk bardziej soczysty ;) nie w takim stopniu jak stożek ale uwalnia ;)

mati1411 - Sro Lut 22, 2012 09:21

Dokładnie stożek ryczy :-) Ja w swoim miałem już założony jak kupiłem.
Wg. mnie mg nie różni się w tej materii tak na prawdę od żadnego innego auta i jeśli w innych sie z powodzeniem zakłada to w tym tym bardziej. Jak się jedzie to w kabinie w sumie bardziej słychać stożek nie wydech :twisted:
A syf jaki moze sie dostawać jest taki sam jak w każdym innym aucie. Kup dobry stożek i ciesz sie rykiem ;-)

leszczu - Sro Lut 22, 2012 16:56

Madis, zainwestuj lepiej w wkładkę K&N
Skwirek - Sro Lut 22, 2012 20:06

Witam,

polecałbym zacząć od wywalenia puszki rezonacyjnej (znajduje się za lewym tylnym kołem).

Na podstawie DIY z angielskiego forum MG wykonałem taką modyfikacje u siebie.

Na tamtejszym forum pisali, że to coś daje. Tylko wiadomo potrzebne by było hamowanie sprzętu przed i po modyfikacji.

Można jeszcze wyciąć kat'a, ale tylko w wersjach bez VVC.
Z odczuć w czasie jazdy ewidentnie taka modyfikacja przenosi dużą wartość momentu obrotowego na niższy zakres obrotów.

Pozdrawiam,
Marcin

Madis - Czw Lut 23, 2012 20:20

No ryczenie, macie racje ;) W każdym razie o to właśnie chodzi ;) Czyli w takim razie co lepie? Stożek czy jak kolega napisał dobra wkładka K&N. Czy wymiana wkładki da taki sam efekt jak stożek?
leszczu - Czw Lut 23, 2012 21:05

Madis napisał/a:
Czy wymiana wkładki da taki sam efekt jak stożek?

No na pewno przy wkładce nie odczujesz takiego ryku jak przy stożku. Napiszę tak. Jeśli zależy ci tylko na ryku silnika, a nie na mocy, to zakładaj stożek. A jak zależy ci na mocy i zdrowiu silnika zakładaj wkładkę. :grin:

Madis - Czw Lut 23, 2012 21:55

No właśnie... na mocy mi nie zależy ;) ale na zdrowiu jak najbardziej. Co się może stać jeśli założe stożek? Chodzi pewnie o to że w normalnych samochodach filtr jest w górnej części silnika zaraz pod maską i jest tam niewielki dostęp zabrudzeń a w MGF pewnie jest gdzieś odkryty... Wybaczcie że tak wypytuje ale jestem cholernie ciekawski ;) Czym grozi założenie stożka w takim razie?
Kozik - Czw Lut 23, 2012 22:29

jak zastosujesz dobry filtr stożkowy to silnikowi się nic nie stanie i wg zaleceń albo sucha wkładka albo napuszczana olejem ;)
Maciek - Pią Lut 24, 2012 10:41

Witam,

gdzie taką wkładkę można kupić? Szukałem na allegro ale nie znalazłem

leszczu - Pią Lut 24, 2012 11:22

Maciek napisał/a:
Witam,

gdzie taką wkładkę można kupić? Szukałem na allegro ale nie znalazłem

http://allegro.pl/bmc-air...2093617347.html

fighter - Sob Lut 25, 2012 23:47

Witam!
Miałem dwa MG F-y.
Pierwszy miał zwykły zabudowany filtr - pracował pięknie - ale obecny z filtrem stożkowym brzmi naprawdę aż za dobrze w stosunku do mocy:), bo oba miały 120konne silniki.
Auto potrafi jechać cicho. Po wkręceniu na wyższe obroty jego ryk robi naprawdę wrażenie. Nie tylko na osobie siedzącej za kierownicą, ale także na osobach przyglądającym się temu cacku z boku! :) pozdrawiam!

PS Jeśli macie jakiś pomysł jak dodać troszeczkę mocy temu zabójcy, to się podzielcie pomysłem. hehee

Madis - Nie Lut 26, 2012 12:44

Fighter, jaki masz ten filtr? Jak długo go masz i czy pojawiają sie jakieś komplikacje? :)
fighter - Nie Lut 26, 2012 21:23

Szczerze mówiąc nie wiem. Jest czerwony. :) hehe Kupywałem auto od starszego gościa, twierdził że wymieniał go niedawno (i faktycznie wygląda na nowy) i mówił, że kosztował go 150zł
Nie wiem na ile w tym prawdy..
pozdrawiam

Madis - Wto Cze 26, 2012 13:19

Panowie mam szybkie pytanie. Szukałem w internecie ale nie znalazłem. Po namysłach jednak kupię ten filtr stożkowy do MGF, wszyscy polecają K&N więc taki zamierzam nabyć. Muszę tylko wiedzieć jaka jest średnica montażu... Liczę na Waszą szybką pomoc bo prawdopodobnie w piątek odstawiam auto do serwisu i muszę mieć już filtr na miejscu. Z góry dzięki.
leszczu - Wto Cze 26, 2012 19:44

Madis napisał/a:
Muszę tylko wiedzieć jaka jest średnica montażu...

Przepustnica u ciebie powinna mieć 52mm średnicy wewnętrznej. :wink:

GOLY94 - Sro Gru 18, 2013 23:16

Czy mógłby ktoś wrzucić fotki takiego dolotu ze stożkiem żebym mniej więcej wiedział jak to ma wyglądać?
waldekwrc - Wto Gru 24, 2013 15:42
Temat postu: MGF i MG TF » [MGF] Filtr stożkowy
Ja mam stożek i jest super :D
Kozik - Pią Gru 27, 2013 16:17

waldekwrc napisał/a:

Ja mam stożek i jest super :D


bo ryczy

MultecFSO - Pią Gru 27, 2013 20:52

Zgodnie z nickiem. Warcy rycy cescy. :razz:

leszczu napisał/a:

Przepustnica u ciebie powinna mieć 52mm średnicy wewnętrznej. :wink:


Nie bardzo. Tylko F Trophy i TFy 135/160.

Patryk1893 - Nie Lut 23, 2014 23:24

Skwirek puszkę jak wyciągnę będzie lepiej chodził ? Po jej wyciągnięciu doprowadzić dolot do wlotu z boku auta ? Opisz mniej więcej jak to zrobić :)
GOLY94 - Czw Kwi 03, 2014 15:37

to jakie są wkońcu wymiary tej przepustnicy (1.8 16v 120km) ?
leszczu - Czw Kwi 03, 2014 15:54

Średnica wewnętrzna 48 mm.
GOLY94 - Czw Kwi 03, 2014 15:56

a zewnętrzna?
Dante79 - Nie Cze 22, 2014 22:51

kupiłem MGF z zamontowanym fajnym dużym stożkiem. Fajnie mruczał, fajnie warczał itp. Jeździłem tak z pół roku. Potem pomyślałem, że lepsza będzie wkładka K&N. Nie pomyliłem się. Auto stało się żywsze, lepiej się zbiera i w ogóle super. Panowie dajcie sobie spokój ze stożkami. ;)
GOLY94 - Pon Cze 23, 2014 17:59

bez programu to raczej nie możliwe....ja zamontowalem simote airboxa w carbonie i poprowadzilem rurę zasysającą powietrze bezpośrednio do kratki z lewej strony, dźwięk jest wyśmienity ale nie odczuwam różnicy miedzy serią, chcialem tylko zeby nie zasysal cieplego powietrza z komory co świetnie mi się udało :D
Dante79 - Pon Cze 23, 2014 20:23

jakiego programu? I co jest niemożliwe?
GOLY94 - Wto Cze 24, 2014 13:42

żeby bez przeprogramowania komputera cokolwiek podniosło osiągi
Markzo - Sro Cze 25, 2014 11:25

Stożki mozna sobie włożyć... do bagażnika ;) przetrzepaliśmy z Kozikiem i VVC i KV6 na hamowni (w sumie pewnie po 20+ pomiarów każdego auta) i nigdy na stozku nie było więcej niz na OEM dolocie z wkładką ;)
GOLY94 - Sro Cze 25, 2014 12:16

ile vvc wypluwało na serii mniej wiecej a ile z wkładką?
Markzo - Sro Cze 25, 2014 12:35

146KM ztcp.
Kozik - Czw Cze 26, 2014 21:00

Cytat:
ile vvc wypluwało na serii mniej wiecej a ile z wkładką?


moje VVC najwięcej wypluło 147KM/168Nm na wydechu z MG ZR 160 od głowicy po tłumik środkowy włącznie z końcowym z diesla, z katalizatorem itd, z wkładką K&N z wywaloną zwężką w dolocie.
Ile więcej niż na oryginalnym filtrze to tego Ci nie powiem bo późniejsze pomiary po modach ulepszeniach itd były już tylko na wkładce.
W przypadku silnika 1.4 16V różnica wkładka-stożek była rzędu 10KM, na ori filtrze było nie pamiętam teraz wartości ale trochę lepiej niż na stożku ale sporo gorzej niż na wkładce. Więc najbezpieczniej jest zostać przy oryginalnym dolocie, ktoś to kiedyś już pomierzył i ciężko to poprawić przy silniku bez turbo