Zobacz temat - [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu

maniu48 - Sob Lut 25, 2012 18:42
Temat postu: [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu
Witam serdecznie. Wiem, że tego typu postów jest dużo ale chce aby tu opisane bylo wszystko od początku do końca z procesu podnoszenia mocy w moim Roverku 220 SD z 1998r.

A wiec zacznijmy: intercooler zakupiony od Remigiusza(255zl), wąż do IC znaleziony na szrocie (40zl), rury średnica calkowita 55mm -kwasowka ze szrotu(20zl), separotor oleju od Lublina zakupiony na allegro (66zł).

25,02,2012 roku-przymiarki IC, węża do IC oraz separatora. Na jednym ze zdjęc pokazany jest wężyk przelewowy ktory idzie do zbiorniczka wyrownawczego-musialem go przedluzyc poniewaz wadzil o rure od IC.

Postępy prac oraz opisy będę dołączał na bieżąco.

[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 18:42 ]
:)

Remigiusz - Sob Lut 25, 2012 20:32

hehe.. węzę są gites :D Czekam na dalsza fotorelacje :D
maniu48 - Pią Mar 02, 2012 10:31

Niestety po drodze następna przeszkoda-urwala sie linka do sprzęgla. Na szczescie dobrze ze człowiek ma dwie ręce i rozum-nie kupilem oryginalnej za około 300zl-kupilem 3 metry linki 3mm w igielicie za 7.50zl(potrzebny był 1 metr ale zwiąlem na zapas). Rozmontowalem stara i wszystkie częsci pozakladalem na nowa docienta linke, pozniej udalem w pewne miejsce u mnie we wsi i na prase -120 ton nacisku elegancko zaprasowało wszystko w jedna całosc :) Ogólny koszt to w sumie tyle co zaplacilem za linke -policzmy ze metr czyli wychodzi 2.50 zl.
Remigiusz - Pią Mar 02, 2012 18:32

maniu48, hehe.. to elegancka robota :razz: Jak macie prasę to się da wszystko dorobić :wink:

Mógł byś mi jeszcze ta rurę pomierzyć :D



Trzeba mi głownie średnice wewnątrz oraz zewnątrz i średnice wygrabienia na rurę żeby nie spadała :wink:

maniu48 - Sob Mar 03, 2012 16:10

Po dość długim oczekiwaniu dziś dostałem zrobione specjalnie dla mnie zaślepki EGR. Zaślepeczki wycinane laserowo. Dla chętnych osób mam do sprzedania 3 komplety. Więcej info w dziale sprzedam.

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 16:10 ]
Remi co do wymiarow to: srednica wew:48mm, zew: 51, a srednica w miejscu zgrubienia: 54mm

Remigiusz - Sob Mar 03, 2012 19:11

maniu48, Thx za wymiary :razz: Kurcze aż dziwne ze takie mala średnica tam jest :neutral: Faktycznie ta rurę warto wymienić :wink:

Co do zaślepek to WOW :mrgreen: Pelen pro, wystaw dziale sprzedam :wink:

maniu48 - Sob Mar 10, 2012 19:20

NARESZCIE po długiej przerwie i cięzkich pracach IC na miejscu. Troszke zabawy bylo ale udalo mi sie(z pomocą ojca i brata). Separator od Lublina działa, linka opuszczona(ale bylo z nia zabawy- o losie!!!!). Poniżej kilka fotek. W niedługim czasie zacznę prace nad pompą i zobaczymy czy coś się zmieni.

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 19:20 ]
:grin:

Remigiusz - Sob Mar 10, 2012 22:04

maniu48, Ladnie ladnie :wink: Montaz pelen pro :) Jak tam pierwsze jazdy na tym setupie :D Krec kolo pompy teraz i jedz na hamownie :)
maniu48 - Nie Mar 11, 2012 17:58

O kurczątko..... planowałem na dziś pobawić się pompą a tu LIPA- do D. deszcz ze śniegiem :mad:

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:45 ]
A jednak udało sie pompa zrobiona(koło zębate w ufo o 270st w prawo, śrubka w UFO 1 i 3/4 obrotu w prawo, śruba od dawki 3 obroty w prawo), ciśnienie na turbo 1,25 Bara. Wszystko było ładnie pieknie autko kopiora miało jak tralala :mrgreen: az w pewnym momencie usłuszałem spod maski świst-wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR. Odkręcilem wszystko zrobiłem podkladke z miedzianej blaszki i przyszedl czas na przykrecenie. Na próbę wkrecilem palcami srubkę i nagle zonk nie mogę odkręcić. Zawołalem ojca, mowie może by podgrzać??EEE nie ma po co- i za klucz i zacząl kręcić i ukręcil śrube-kurrrrrr................ Jutro będę musiał coś z tym zrobić. Za chwilkę wrzuce kilka filmow jak autko jezdzi.

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:58 ]
:grin:

Brt - Nie Mar 11, 2012 17:58

Nooo :ok: ... czekam na efekty zmian :) ... ale na bank będzie ładnie :) :ok:
maniu48 - Nie Mar 11, 2012 18:14



[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:02 ]


[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:03 ]


[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:14 ]
o proszę a oto urwana śruba

Brt - Nie Mar 11, 2012 19:26

ładnie jedzie :ok: :) i ze spalinami tragedii nie ma :) :ok:
Firq - Nie Mar 11, 2012 21:51

maniu48, od 0 - 100 zrób film :D
Raptile - Nie Mar 11, 2012 22:24

Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik:
1.Trakcja
2.Ogarniety kierowca
3.Warunki atmosferyczne ;)

Firq - Nie Mar 11, 2012 22:26

Cytat:
Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik:

czy ja wiem

Remigiusz - Pon Mar 12, 2012 01:04

maniu48 napisał/a:
wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR


Czemu nie zostawiłeś starej uszczelki ? Posmarować pasta do wydechów i to trzyma na wieki wieków :) Ja tych podkładek nigdy nie wymieniam i problemu jeszcze nie miałem :)

Co do filmów no to prośże, teraz to to jedzie a raczej zapiernicza :mrgreen: Kopci za mało :D nie kopci jeszcze aż tak ja bym trochę jeszcze kręcił śrubą od dawki ale to już jak ustawiłeś ze tobie odpowiada to ok :D

Teraz jedz na hamownie jestem ciekaw i wynik od 0-100 nikomu potrzebny nie jest to jest najmniej ważny wynik :D

Co do śruby to je się tylko na gorąco wykręca bo się dzieje jak u ciebie. Teraz to wykręcić to tylko wywiercić i nagwintować nowy gwint i tyle :neutral:

maniu48 - Pon Mar 12, 2012 09:29

Remi jeszcze jedna sprawa-przy 2,5 tys widac na obrotomierzu jest takie chwilowe zachwianie(ułamek sekundy to trwa) od czego to moze byc?? a i jeszcze jedno-tak jak pisałes krecilem tym kółkiem zebatym i nic sie nie dzialo dopiero jek dawki dostal to poszło.

[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 09:29 ]
a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo :roll:

Remigiusz - Pon Mar 12, 2012 10:50

maniu48, Bo to kolko zębate zmienia dawkę w położeniu po Turbinie ale jak widać dopiero po przekręceniu całkowitej dawki. Jak mówiłem wszystko jest z sobą związane w środku :wink:

Co do tych 2.5tys rpm to nie wiem co to może być ale na drugim filmie tego nie ma :neutral:

Zabezpieczenia Turbo nie trzeba :D U mnie to brakuje odkąd mam auto i mi to jeszcze nie spadło :D

maniu48 - Pon Mar 12, 2012 15:49

No urwana śrubka wykręcona-mechanik naspawał na nią zwykłą nakretkę 10-tkę i bez problemu wykrecilem :mrgreen:
Firq - Pon Mar 12, 2012 19:31

Cytat:
a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo

potwierdzam co napisał Remi :) tez nie mam juz ponad pół roku zabezpieczenia i bezproblemowe :D samo cięgno napewno nie zleci tak wiec bez obaw :D

maniu48 - Sro Mar 14, 2012 20:25

No już bylo blisko-juz bylem na podwórku u gościa i ..................................................................... niestety moc nie zmierzona. Dopiero jutro trzeba będzie jechać. Dziś niestety chłop nie wyrobił się z modami w innym autku i lipa. Ale za to obiecal mi pomiary gratis. Myślę że jutro o tej porze będzie wszystko wiadomo.

[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 20:25 ]
I dziś też nic z tego. Robie takie male zaklady :jak myslicie ile w SD mozna wyjąć KM i Nm??
Ja liczę na 110 KM i 240Nm, Remi 120-135KM i 240-260 Nm, Raptile 110KM i 230Nm, moj brat 132KM i 250Nm. Kto może niech się wypowie. Po hamowaniu zobaczymy kto był najbliżej.

pelson91 - Sro Mar 14, 2012 20:37

a jaka nagroda za najlepszy typ?
maniu48 - Sro Mar 14, 2012 20:46

Cos wymyśle
:mrgreen:

pelson91 - Sro Mar 14, 2012 20:47

112km i 225Nm :roll:
martynka20 - Sro Mar 14, 2012 20:52

115 KM i 220Nm
Adrian - Sro Mar 14, 2012 21:11

Proszę mi tu na temat pisać, bo inaczej ja zafunduję odpowiednie nagrody. :grin: :wink:
maniu48 - Pią Mar 16, 2012 18:41

Ot taki jeszcze mi się filmik nagrał :mrgreen:

Kozik - Sob Mar 17, 2012 10:05

maniu48, fajna muza :)
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:19

No udalo sie auto wyhamowane-nie wiem czy sie śmiac czy plakac
pelson91 - Sob Mar 17, 2012 11:24

140/340 :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Kozik - Sob Mar 17, 2012 11:30

ładnie :)
Remigiusz - Sob Mar 17, 2012 11:37

No wynik ładny :wink: jak mówiłem max 135KM uciągnie :wink:

Co do Torque to kurcze fajnie ze tale samo co w IDT ciągnie :wink: SDI to szmelc :mrgreen:

maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:47



[ Dodano: Sob Mar 17, 2012 11:47 ]
:twisted:

Kozik - Sob Mar 17, 2012 11:48

zadyma okrutna
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 11:51

Fajny wykres oprócz tego dołka na 3200. Jak sprzęgło przy takim niutku? Napisz jeszcze jak spalanie sie podniosło jak zmierzysz. Autko spełnia chyba teraz normy euro 5 :mrgreen:
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:53

Delikatnie zmniejsze moment bo na 5 biegu delikatnie się ślizgnie.ale to malutko. a ten dołek to nie wiem od czego.
Raptile - Sob Mar 17, 2012 14:38

Co 340 Nm wtf :O !! Te SDi to wujnia : D chyba swapa na SD musze zrobic

+50 KM i +150 Nm :lol:

Mundekk napisał/a:
Autko spełnia chyba teraz normy euro 5 :mrgreen:


To znaczy że działa ;)

I Ty Maniu nie masz wstydu żeby ze słabszym sie scigac ;P

Remigiusz - Sob Mar 17, 2012 15:26

Jedyny problem jaki jest w SD to skrzynia bo tam jest sprzęgło 215mm a nie jak w SDI czy IDT 228mm.

normalne sprzęgło OE 228mm wytrzymuje: 340Nm
normalne sprzęgło OE 215mm wytrzymuje: 275Nm

Dlatego się to może u ciebie ślizgać :wink:

Montuj skrzynie z SDI i zostaw ustawienia jak są :wink:

maniu48 - Sob Mar 17, 2012 16:58

Trzeba by koło zamachowe zmieniać i znowu sprzegło. Narazie sobie daruje. A co pozniej bedzie to zobaczymy :twisted:
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 17:26

Remigiusz, a iDT też ma do 340nm? Bo z tego co pamiętam to w iDT przy takim momencie też sie ludziom sprzęgło ślizgało
Raptile - Sob Mar 17, 2012 17:52

Mundekk, nie sprzegło a skrzynia moge sie skończyć ;)
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 18:06

Skrzynia swoja droga ale ludzie narzekali, że sprzęgło sie ślizga powstał nawet osobny wątek na ten temat
Firq - Sob Mar 17, 2012 19:00

e tam ja mam 375 NM i sie nie slizga :)
Wynik super jak na SD :D
maniu48 musimy sie kiedyś zmierzyć :D

maniu48 - Sob Mar 17, 2012 20:06

Dawke juz troche zmniejszylem ale ok. zdjęło mi węża z rurki na lączeniu za duze ciśnienie :grin:
Jugol - Sob Mar 17, 2012 22:35

maniu ładny wynik :brawo:
Remigiusz - Nie Mar 18, 2012 20:21

IDT ma problem tylko ze sprzęgłem ze jak ma się lipne będzie się ślizgać ale do 350Nm można śmigać bez obaw :wink:
michu1123 - Pon Mar 19, 2012 20:31

maniu48
Świetny wynik jak na SD. Szkoda, że ja nie zdążyłem sprawdzić swojego SD+I na hamowni - też miał co nieco podkręcone. Ja różnicę w jeździe odczułem od razu na lepsze :mrgreen:

maniu48 - Wto Mar 20, 2012 15:20


Raptile - Wto Mar 20, 2012 16:38

Daje rade :ok:
maniu48 - Wto Mar 20, 2012 18:57

Rade daje ale kurczątko....... sprzegło nie daje.Slizga sie. Ta moc i moment jest ale po co mi takie cos jak nie moge teko wykorzystac ?? ??? Ja mu gaz a on zamias sie zbierac to najpierw sprzeglo od 2 do 2,5 tys slizga sie a pozniej przyspiesza. Nie mam kopa w najczesciej uzywanym zakresie obrotow. Dawka w dół i trzeba znalezc złoty środek.
To jest dobre ale na krotką metę w tym aucie. Chcialbym ustawić go na 125KM i 280Nm-dla mnie było by idealnie. Chyba wykupię ze dwie godziny na hamowni i sobie wszystko ustawie. Narazie chyba powrót prawie do serii.

A co do spalania to przy normalnej jezdzie nie widze roznicy ale jak mu sie przysadzi to łyka jak glupi.