|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu
maniu48 - Sob Lut 25, 2012 18:42 Temat postu: [R220 SD] Podniesienie mocy w SD- wszystko w jednym miejscu Witam serdecznie. Wiem, że tego typu postów jest dużo ale chce aby tu opisane bylo wszystko od początku do końca z procesu podnoszenia mocy w moim Roverku 220 SD z 1998r.
A wiec zacznijmy: intercooler zakupiony od Remigiusza(255zl), wąż do IC znaleziony na szrocie (40zl), rury średnica calkowita 55mm -kwasowka ze szrotu(20zl), separotor oleju od Lublina zakupiony na allegro (66zł).
25,02,2012 roku-przymiarki IC, węża do IC oraz separatora. Na jednym ze zdjęc pokazany jest wężyk przelewowy ktory idzie do zbiorniczka wyrownawczego-musialem go przedluzyc poniewaz wadzil o rure od IC.
Postępy prac oraz opisy będę dołączał na bieżąco.
[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 18:42 ]
Remigiusz - Sob Lut 25, 2012 20:32
hehe.. węzę są gites Czekam na dalsza fotorelacje
maniu48 - Pią Mar 02, 2012 10:31
Niestety po drodze następna przeszkoda-urwala sie linka do sprzęgla. Na szczescie dobrze ze człowiek ma dwie ręce i rozum-nie kupilem oryginalnej za około 300zl-kupilem 3 metry linki 3mm w igielicie za 7.50zl(potrzebny był 1 metr ale zwiąlem na zapas). Rozmontowalem stara i wszystkie częsci pozakladalem na nowa docienta linke, pozniej udalem w pewne miejsce u mnie we wsi i na prase -120 ton nacisku elegancko zaprasowało wszystko w jedna całosc Ogólny koszt to w sumie tyle co zaplacilem za linke -policzmy ze metr czyli wychodzi 2.50 zl.
Remigiusz - Pią Mar 02, 2012 18:32
maniu48, hehe.. to elegancka robota Jak macie prasę to się da wszystko dorobić
Mógł byś mi jeszcze ta rurę pomierzyć
Trzeba mi głownie średnice wewnątrz oraz zewnątrz i średnice wygrabienia na rurę żeby nie spadała
maniu48 - Sob Mar 03, 2012 16:10
Po dość długim oczekiwaniu dziś dostałem zrobione specjalnie dla mnie zaślepki EGR. Zaślepeczki wycinane laserowo. Dla chętnych osób mam do sprzedania 3 komplety. Więcej info w dziale sprzedam.
[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 16:10 ]
Remi co do wymiarow to: srednica wew:48mm, zew: 51, a srednica w miejscu zgrubienia: 54mm
Remigiusz - Sob Mar 03, 2012 19:11
maniu48, Thx za wymiary Kurcze aż dziwne ze takie mala średnica tam jest Faktycznie ta rurę warto wymienić
Co do zaślepek to WOW Pelen pro, wystaw dziale sprzedam
maniu48 - Sob Mar 10, 2012 19:20
NARESZCIE po długiej przerwie i cięzkich pracach IC na miejscu. Troszke zabawy bylo ale udalo mi sie(z pomocą ojca i brata). Separator od Lublina działa, linka opuszczona(ale bylo z nia zabawy- o losie!!!!). Poniżej kilka fotek. W niedługim czasie zacznę prace nad pompą i zobaczymy czy coś się zmieni.
[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 19:20 ]
Remigiusz - Sob Mar 10, 2012 22:04
maniu48, Ladnie ladnie Montaz pelen pro Jak tam pierwsze jazdy na tym setupie Krec kolo pompy teraz i jedz na hamownie
maniu48 - Nie Mar 11, 2012 17:58
O kurczątko..... planowałem na dziś pobawić się pompą a tu LIPA- do D. deszcz ze śniegiem
[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:45 ]
A jednak udało sie pompa zrobiona(koło zębate w ufo o 270st w prawo, śrubka w UFO 1 i 3/4 obrotu w prawo, śruba od dawki 3 obroty w prawo), ciśnienie na turbo 1,25 Bara. Wszystko było ładnie pieknie autko kopiora miało jak tralala az w pewnym momencie usłuszałem spod maski świst-wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR. Odkręcilem wszystko zrobiłem podkladke z miedzianej blaszki i przyszedl czas na przykrecenie. Na próbę wkrecilem palcami srubkę i nagle zonk nie mogę odkręcić. Zawołalem ojca, mowie może by podgrzać??EEE nie ma po co- i za klucz i zacząl kręcić i ukręcil śrube-kurrrrrr................ Jutro będę musiał coś z tym zrobić. Za chwilkę wrzuce kilka filmow jak autko jezdzi.
[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 17:58 ]
Brt - Nie Mar 11, 2012 17:58
Nooo ... czekam na efekty zmian ... ale na bank będzie ładnie
maniu48 - Nie Mar 11, 2012 18:14
[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:02 ]
[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:03 ]
[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 18:14 ]
o proszę a oto urwana śruba
Brt - Nie Mar 11, 2012 19:26
ładnie jedzie i ze spalinami tragedii nie ma
Firq - Nie Mar 11, 2012 21:51
maniu48, od 0 - 100 zrób film
Raptile - Nie Mar 11, 2012 22:24
Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik:
1.Trakcja
2.Ogarniety kierowca
3.Warunki atmosferyczne
Firq - Nie Mar 11, 2012 22:26
Cytat: | Firq, od 0-100 mało miarodajny wynik: |
czy ja wiem
Remigiusz - Pon Mar 12, 2012 01:04
maniu48 napisał/a: | wydmuchało uszczelke z kręgielitu pod EGR |
Czemu nie zostawiłeś starej uszczelki ? Posmarować pasta do wydechów i to trzyma na wieki wieków Ja tych podkładek nigdy nie wymieniam i problemu jeszcze nie miałem
Co do filmów no to prośże, teraz to to jedzie a raczej zapiernicza Kopci za mało nie kopci jeszcze aż tak ja bym trochę jeszcze kręcił śrubą od dawki ale to już jak ustawiłeś ze tobie odpowiada to ok
Teraz jedz na hamownie jestem ciekaw i wynik od 0-100 nikomu potrzebny nie jest to jest najmniej ważny wynik
Co do śruby to je się tylko na gorąco wykręca bo się dzieje jak u ciebie. Teraz to wykręcić to tylko wywiercić i nagwintować nowy gwint i tyle
maniu48 - Pon Mar 12, 2012 09:29
Remi jeszcze jedna sprawa-przy 2,5 tys widac na obrotomierzu jest takie chwilowe zachwianie(ułamek sekundy to trwa) od czego to moze byc?? a i jeszcze jedno-tak jak pisałes krecilem tym kółkiem zebatym i nic sie nie dzialo dopiero jek dawki dostal to poszło.
[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 09:29 ]
a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo
Remigiusz - Pon Mar 12, 2012 10:50
maniu48, Bo to kolko zębate zmienia dawkę w położeniu po Turbinie ale jak widać dopiero po przekręceniu całkowitej dawki. Jak mówiłem wszystko jest z sobą związane w środku
Co do tych 2.5tys rpm to nie wiem co to może być ale na drugim filmie tego nie ma
Zabezpieczenia Turbo nie trzeba U mnie to brakuje odkąd mam auto i mi to jeszcze nie spadło
maniu48 - Pon Mar 12, 2012 15:49
No urwana śrubka wykręcona-mechanik naspawał na nią zwykłą nakretkę 10-tkę i bez problemu wykrecilem
Firq - Pon Mar 12, 2012 19:31
Cytat: | a i jeszcze zgubiłem zabezpieczenie ciegła od turbo |
potwierdzam co napisał Remi tez nie mam juz ponad pół roku zabezpieczenia i bezproblemowe samo cięgno napewno nie zleci tak wiec bez obaw
maniu48 - Sro Mar 14, 2012 20:25
No już bylo blisko-juz bylem na podwórku u gościa i ..................................................................... niestety moc nie zmierzona. Dopiero jutro trzeba będzie jechać. Dziś niestety chłop nie wyrobił się z modami w innym autku i lipa. Ale za to obiecal mi pomiary gratis. Myślę że jutro o tej porze będzie wszystko wiadomo.
[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 20:25 ]
I dziś też nic z tego. Robie takie male zaklady :jak myslicie ile w SD mozna wyjąć KM i Nm??
Ja liczę na 110 KM i 240Nm, Remi 120-135KM i 240-260 Nm, Raptile 110KM i 230Nm, moj brat 132KM i 250Nm. Kto może niech się wypowie. Po hamowaniu zobaczymy kto był najbliżej.
pelson91 - Sro Mar 14, 2012 20:37
a jaka nagroda za najlepszy typ?
maniu48 - Sro Mar 14, 2012 20:46
Cos wymyśle
pelson91 - Sro Mar 14, 2012 20:47
112km i 225Nm
martynka20 - Sro Mar 14, 2012 20:52
115 KM i 220Nm
Adrian - Sro Mar 14, 2012 21:11
Proszę mi tu na temat pisać, bo inaczej ja zafunduję odpowiednie nagrody.
maniu48 - Pią Mar 16, 2012 18:41
Ot taki jeszcze mi się filmik nagrał
Kozik - Sob Mar 17, 2012 10:05
maniu48, fajna muza
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:19
No udalo sie auto wyhamowane-nie wiem czy sie śmiac czy plakac
pelson91 - Sob Mar 17, 2012 11:24
140/340
Kozik - Sob Mar 17, 2012 11:30
ładnie
Remigiusz - Sob Mar 17, 2012 11:37
No wynik ładny jak mówiłem max 135KM uciągnie
Co do Torque to kurcze fajnie ze tale samo co w IDT ciągnie SDI to szmelc
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:47
[ Dodano: Sob Mar 17, 2012 11:47 ]
Kozik - Sob Mar 17, 2012 11:48
zadyma okrutna
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 11:51
Fajny wykres oprócz tego dołka na 3200. Jak sprzęgło przy takim niutku? Napisz jeszcze jak spalanie sie podniosło jak zmierzysz. Autko spełnia chyba teraz normy euro 5
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 11:53
Delikatnie zmniejsze moment bo na 5 biegu delikatnie się ślizgnie.ale to malutko. a ten dołek to nie wiem od czego.
Raptile - Sob Mar 17, 2012 14:38
Co 340 Nm wtf :O Te SDi to wujnia : D chyba swapa na SD musze zrobic
+50 KM i +150 Nm
Mundekk napisał/a: | Autko spełnia chyba teraz normy euro 5 |
To znaczy że działa
I Ty Maniu nie masz wstydu żeby ze słabszym sie scigac
Remigiusz - Sob Mar 17, 2012 15:26
Jedyny problem jaki jest w SD to skrzynia bo tam jest sprzęgło 215mm a nie jak w SDI czy IDT 228mm.
normalne sprzęgło OE 228mm wytrzymuje: 340Nm
normalne sprzęgło OE 215mm wytrzymuje: 275Nm
Dlatego się to może u ciebie ślizgać
Montuj skrzynie z SDI i zostaw ustawienia jak są
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 16:58
Trzeba by koło zamachowe zmieniać i znowu sprzegło. Narazie sobie daruje. A co pozniej bedzie to zobaczymy
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 17:26
Remigiusz, a iDT też ma do 340nm? Bo z tego co pamiętam to w iDT przy takim momencie też sie ludziom sprzęgło ślizgało
Raptile - Sob Mar 17, 2012 17:52
Mundekk, nie sprzegło a skrzynia moge sie skończyć
Mundekk - Sob Mar 17, 2012 18:06
Skrzynia swoja droga ale ludzie narzekali, że sprzęgło sie ślizga powstał nawet osobny wątek na ten temat
Firq - Sob Mar 17, 2012 19:00
e tam ja mam 375 NM i sie nie slizga
Wynik super jak na SD
maniu48 musimy sie kiedyś zmierzyć
maniu48 - Sob Mar 17, 2012 20:06
Dawke juz troche zmniejszylem ale ok. zdjęło mi węża z rurki na lączeniu za duze ciśnienie
Jugol - Sob Mar 17, 2012 22:35
maniu ładny wynik
Remigiusz - Nie Mar 18, 2012 20:21
IDT ma problem tylko ze sprzęgłem ze jak ma się lipne będzie się ślizgać ale do 350Nm można śmigać bez obaw
michu1123 - Pon Mar 19, 2012 20:31
maniu48
Świetny wynik jak na SD. Szkoda, że ja nie zdążyłem sprawdzić swojego SD+I na hamowni - też miał co nieco podkręcone. Ja różnicę w jeździe odczułem od razu na lepsze
maniu48 - Wto Mar 20, 2012 15:20
Raptile - Wto Mar 20, 2012 16:38
Daje rade
maniu48 - Wto Mar 20, 2012 18:57
Rade daje ale kurczątko....... sprzegło nie daje.Slizga sie. Ta moc i moment jest ale po co mi takie cos jak nie moge teko wykorzystac ??? Ja mu gaz a on zamias sie zbierac to najpierw sprzeglo od 2 do 2,5 tys slizga sie a pozniej przyspiesza. Nie mam kopa w najczesciej uzywanym zakresie obrotow. Dawka w dół i trzeba znalezc złoty środek.
To jest dobre ale na krotką metę w tym aucie. Chcialbym ustawić go na 125KM i 280Nm-dla mnie było by idealnie. Chyba wykupię ze dwie godziny na hamowni i sobie wszystko ustawie. Narazie chyba powrót prawie do serii.
A co do spalania to przy normalnej jezdzie nie widze roznicy ale jak mu sie przysadzi to łyka jak glupi.
|
|