Zobacz temat - [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach

zetkaii - Wto Lut 28, 2012 10:00
Temat postu: [R75] Swap z 1.8 na 1.8T, różnice w silnikach
Dużo problemów z taką przekładką? na co trzeba zwrócić szczególną uwagę? Jest jeszcze taki problem, że mam tę 75-tkę zagazowaną.
Kamil79 - Wto Lut 28, 2012 11:23

Wydaje mi się że największym problemem okazałaby się tutaj elektronika, nie wiadomo czy wiązka się nie różni, komputer etc.
zetkaii - Czw Mar 01, 2012 02:57
Temat postu: [R75] Jakie różnice w silniku 1.8 117KM R45 i 1.8 120KM R75?
No właśnie jakie różnice? Czy wogóle są a jeśli nie ma to skąd różnica mocy?

Pozdrawiam

Kamil79 - Pią Mar 02, 2012 16:03

1.8 i 1.8T to ta sama rodzina silników k16:
1.8 to zwykły silnik atmosferyczny
1.8 T to silnik z turbodoładowaniem

Nikt raczej nie ma doświadczenia w takim swapie, po drugie Rave (serwisówka) nie zawiera
silnika 1.8 Turbo dlatego dzieżko jest znaleźć i porównać ewentualne różnice, a główne to:
- obecność turbiny
- na pewno zmieniona magistrala olejowa o smarowanie turbiny
- inny dolot, możliwe że występuje intercooler powietrza (nie wiem)
- inna elektronika
- możliwy natrysk na denko tłoka oleju (nie wiem)
- chłodzenie turbiny poprzez obieg wodny silnika ( prawdopodobne)

hvil - Pią Mar 02, 2012 21:20

Kamil79, inna kompresja, innne korbowody, tak chlodzenie turbo cieczą i interkuler są, <ten trójnik do wersji 1.8T z wyjsciem na plyn do turbo kosmicznie ciezko dostać, wszyscy poza tomim oferują zwykly bo nie kazdy ma 1.8T w katalogu>

Do tego inny wydech, bardziej koncowy taki jak w v'kach a poczatek to wiadomo kolektory przed i za turbo, kompy mają inne mapy a czy są inne nie wiem, na pewno przy turbo czujnik podcisnienia zamieniony jest na czujnik doładowania.

mateokrzyku - Nie Wrz 30, 2012 09:39

Witam

Nie będę zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj.

Składam polowi graty potrzebne do zamontowania turbiny. Silnik to odprężone 18K4G które aktualnie stoi na elektryce poldoroverwej.

Poszukuje informacji jak jest rozwiązanie zasilanie pod serwa hamulcowego tak aby można je było za adaptować do swapa w poldonie i skąd pobierana jest woda chłodnicza na turbinę. jeśli posiadać jakieś zdjęcia będą bardzo pomocne.

pozdrawiam Mateusz