Zobacz temat - [r75] Low oil pressure
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Low oil pressure

ori321 - Nie Mar 04, 2012 20:13
Temat postu: [r75] Low oil pressure
Witam, koledzy ostatnio borykam sie z problemem, mrugajacej kontrolki oleju i komunikatu i nastepujacego krotko po "low oil pressure". Problem objawia sie w sytuacji kiedy olej jest zgrzany np po podrozy jakies 20 km w trasie i wtedy kiedy zatrzymam sie na swiatłach kiedy AUTOMAT przechodzi na bieg jałowy zaczyna mrugac lampka oleju i po kilku sekundach pojawia sie komunikat "low oil pressure". Dzialo sie tez tak kiedy byly morozy -15C podczas odpalani i rozgrzewania silnika potem po osiagnieciu temp. ok 1/3 skali gaslo, teraz juz w tej sytuacji problem nie wystepuje.

Z rzeczy ktore sprawdzilem juz:
-wymienilem olej z polsyntetyka 10w40 ktory nadawal sie juz do wymiany przy zlewaniu byl bardzo gesty i czarny. Zalalismy go tez polsyntetykiem mobile 2000 10w40 dla przeplukania pochodzil tak przez 5 min. I zlalismy ponownie potem mechanik zalecil dla niego zalac Max LIVE syntetyk 10w40.
- podlaczony byl do miernika cisnieinia jednak i pokazyal normalne cisnienie ok 1bara - po zalaniu nowego przy starym oleju cisnienie spadalo przy zgrzaniu. Jednak tak jak mowie po wymianie na nowy chodzil i mial niby wszstko z cisnieniem ok. Teraz w niedziele wracalem do domu ok 30km i znow ten komunikat i lampka. Jak staje to mruga, wl. bieg P i pogazuje to lampka znika potem znowu sie pojawia jak spadaja obroty.

Co do klekotania silnika - nie wiem. Slyszane przez niektorych luzy na panewkach, szklanki, zawory czy tym podobne rzeczy ciezko mi powiedziec bo nie jestem specjalista mechanikiem i nie ma do czego odniesc. Postaram sie nagrac silnik rozgrzewajacy sie i w trakcie kiedy mruga kontrolka i wrzucic na forum do rozpoznaia przez was.

Co jeszcze powinienem diagnozowac szukajac problemu, z tego co czytalem i zebralem informacje z forum to zalezaliscie diagnoze:

- czujnika cisnienia oleju,
- jakiegos SMOKA
- chłodnica oleju silnikowego
- pompa oleju
- czy ostatecznosc - nieszczelnosc panewek.

Prosze o porade czy cos z rzeczy ktore wymienilem mozna wyeliminowac wzgledem podanych objawow czy jeszcze cos innego moze byc przyczyna?

SeniorA - Pon Mar 05, 2012 11:20

wszystkie te rzeczy mogą mieć wpływ na ciśnienie oleju , ale wyczyściłbym zawór ciśnieniowy w pompie i wymienił czujnik ciśnienia oleju.Cisnienie na wolnych obrotach powinno być 1 bar i 3 bar przy 3000 obr/min.Jak to nie pomoże ,to moim zdaniem pozostaje pompa i panewki.Nie wiemy jaki przebieg ma silnik i na jakim oleju chodził.
ori321 - Pon Mar 05, 2012 12:21

Jezdzil na oleju polsyntetyk mobile 2000 10w40, potem robilem dolewki polsyntetyka z orlenu 10w40. I teraz ma wlany nowy max live syntetyk 10w40
http://habi.pl/a100-valvoline-maxlife-10w-40.
Przebieg ma ok 180 tys.

Co do cisnienia to na starym bylo mierzone spadalo do ponizej chyba 0,1 MPA on mial w paskalach jakos taki dziwny ale silnik byl zgrzany. Po wymianie bylo ok dopiero potem jak pisze olej sie rozgrzal mocniej bo ze 30km zrobilem i na jalowym zaczol sypac kontrolka. Bo normalnie na krotkich trasach ok 10km jest ok dopiero jak silnik sie pozadnie zgrzje i olej dostanie temperatury.

SeniorA - Pon Mar 05, 2012 13:02

ori321 napisał/a:
teraz ma wlany nowy max live syntetyk 10w40
to nie jest syntetyk , tylko półsyntetyk czyli trochę lepszy od mineralnego.Lepszym wyjściem wg. mnie byłby Mobil 5W/50, pełny syntetyk o wysokiej lepkości w 100 st.C i wysokim wskaźniku lepkości.
ori321 - Pon Mar 05, 2012 14:37

nie nie bo bledny link podalem, to byl syntety napewno tj. http://www.valvolinepolsk...ife_10w-40.html tylkoko w 4l butelce nie kupowalem go w necie tylko link do marki wrzucilem przykladowo.

czyli lepiej zmienic na 5w/50 z tego co mam ? zupelnie inny niz zaleca producent 10w40?
Nie wiem czy to istotne ale ta moja v6 to oprocz tego ze jest 2,5l benzyna to jest tam sekwencja z LPG

TomaszM - Pon Mar 05, 2012 20:27

Właśnie "blend" - syntetyki u Valvoline to "synthetic" i "full synthetic", a "synthetic blend" to półsyntetyki, ten konkretny maxlife 10W40 ma wg specyfikacji 80% mineralnego + 15-20% syntetyku i reszta to dodatki.
SeniorA - Pon Mar 05, 2012 22:07

ori321 napisał/a:
zupelnie inny niz zaleca producent 10w40?
producent podaje minimalne wymagania oleju do określonych warunków eksploatacji.Zawsze można wlać lepszy i odpowiedni do danych warunków , w instrukcji pisze także, że należy kierować się zaleceniami serwisu .U nas serwisy Rovera lały 5W/50.
ori321 - Wto Mar 06, 2012 16:46

jutro zrobie zdjecie tej etykiety od oleju mam w bagazniku i wstawie bo juz sam nie wiem mi tu cwieka wbijacie.
SeniorA - dzieki dobrze wiedziec, moze gestszy olej tak jak mowisz bedzie lepiej pracowal i tak szybko nie bedzie robil sie rzadki.

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 11:36 ]
Kurcze Faktycznie masz racje jest tam napisane jak sie wczytasz -Blend.
To czyli nie jest to najlepszy olej do tego silnika i powinienem wymiecic?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 16:46 ]
Dzwieki spod maski, w bardzo slabek jakosci co prawda, radze tez sciszyc bo mikrofon z komorki troche sprzezenia jakies dziwne lapal. Slychac troche te stukania, podobno to szklanki, rano na zimnym gosniej daja.