Zobacz temat - [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200

mysiak6 - Pon Mar 05, 2012 10:34
Temat postu: [R214] Wymiana silnika i skrzyni z R200
Witam. Byłem dzisiaj na auto złomie po przełącznik zespolony (3 z rzędu) i zobaczyłem roverka 200 po dzwonie z przodu. Zajrzałem do środka a tam 115 tysięcy przejechane. Pod maską wszystko się błyszczy więc samochodzik ma mały przebieg i widać, że zadbany. I tak pomyślałem żeby może kupić silnik i skrzynie do mojego Rover 214, 1,4 1997 16v. Moj silnik w prawdzie chodzi ale niebawem bedzie nastepny hgf i pobiera sobie olej. Skrzynia działa ale poszła zębatka od prędkościomierza i i tak muszę ją wymienić. Pytanie do kolegów: Czy silnik i skrzynia z R 200 podeszły by do mojego 214??
ArO - Pon Mar 05, 2012 10:41

To ten sam model auta, wiec zachodzi tylko pytanie jaki mial silnik ten rozbity, napisz a bedzie wszystko jasne :>
mysiak6 - Pon Mar 05, 2012 10:59

Dzięki za szybką odpowiedź. no tutaj zaczyna się problem bo nie wiem jak to sprawdzić. Na tylnej klapie jest napis Rover 200 i tyle. Może tabliczka przy drzwiach więcej powie?? Na złomie pracownicy oczywiście nie znają szczegółów więc od nich się nie dowiem. Gdyby to było 214 to bym wiedział jaki to silnik a tak to ciężej określić jaki to silnik. Co gorsza nawet nie wiem jakie silniki występują w serii 200 :shock:

P.S. Czy istnieje szansa, że w takim rozbitku ten silnik może być jakoś uszkodzony ?? ( Uszkodzenia mechaniczne, przegrzanie itp ) ??

chudson - Pon Mar 05, 2012 14:51

Skoro po dzwonie , to raczej nie wylądował na nim przez zatarty silnik. Chyba ,że dzwon był lekki, chłodnica lub miska olejowa padła i zanim gościu dojechał do domu to silnik sie ugotował lub zatarł i dlatego zezłomował go.
Raptile - Pon Mar 05, 2012 15:22

Kupno silnika który stoi x czasu kończy sie w przypadku k-serii,w przeciagu 2-3 tygodni niestety hgf-em
ArO - Pon Mar 05, 2012 15:37

Rap, dlaczego tak sie dzieje?
leszczu - Pon Mar 05, 2012 15:38

mysiak6 napisał/a:
P.S. Czy istnieje szansa, że w takim rozbitku ten silnik może być jakoś uszkodzony ?? ( Uszkodzenia mechaniczne, przegrzanie itp ) ??

Oczywiście, że istnieje. Ogonie kupno silnika to wielka niewiadoma. Dają jakąś gwarancje pracownicy z tego szrotu ??

Raptile - Pon Mar 05, 2012 16:10

ArO, to juz trzeba do konstruktorów pisać czmu k-seria jest tak podatna na hgf :) Silnik może i miec 20 tys przejechane a leżał zalany 5 miesiecy płynami a po odpaleniu w przeciagu niecalego miesiaca hgf. Parcieją uszczelki osad w układzie chłodzenia i wychodzą kwiatki ;)
mysiak6 - Pon Mar 05, 2012 16:28

Dziękuję za odpowiedzi. Tak gwarancja jest na 7 dni, że niby jak coś nie tak przy zakładaniu to oddają kasę i silnik do zwrotu. Dzwon był dość konkretny bo silnik przesunęło do tyłu. Przyjrzałem się temu bliżej i w miejscu gdzie przeważnie leci z pod uszczelki jest mokro i czarno ale i tak jest na alternatorze np i nie wiadomo czy sie pobrudziło przy wypadku czy był HGF. Nawet gdyby byl ten HGF to stan licznika ok 115 kilometrow jest kuszący. Jeszcze bardziej kusząca jest cena - 700 zł za silnik plus skrzynię w komplecie. Bardzo proszę o pomoc w zbadaniu pojemności tego silnika. Po osłonie od rozrządu widać, że to raczej 16 v bo osłona jest szeroka przy głowicy wiec raczej są tam dwa wałki. Do tego auto miało klimę bo są dwie pogięte chłodnice i przewody od klimy. No i ciągle zastanawia mnie czy ten silnik i skrzynia będą pasować. Proszę o pomoc. Nie to, że bym popędzał broń Boże ale czas ucieka i nie chciałbym zeby mi go ktoś sprzątnął z przed nosa ;P
ArO - Pon Mar 05, 2012 17:36

Wyglada jak Twoj 1.4? Jesli tak to moze byc to 1.6 albo 1.4 innej chyba mozliwosci nie ma, a z tego co wiem to prawdopodobnie wchodzi bez problemow. Dobrze mowie?
Raptile - Pon Mar 05, 2012 17:44

ArO, :tak:
mysiak6 - Wto Mar 06, 2012 09:43

Dokładnie wygląda tak jak mój 1.4 16v. Czyli mogę spokojnie zakupić i nie martwić się, że cosik nie będzie pasowało ??
PTE - Wto Mar 06, 2012 10:56

Rodzaj silnika odczytasz z jego numeru. Pomóc może też nr komputera.

Najprostsza (ale obarczona też pewnym ryzykiem) metoda to sprawdzenie VIN.

leszczu - Wto Mar 06, 2012 11:35

mysiak6 napisał/a:
Czyli mogę spokojnie zakupić i nie martwić się, że cosik nie będzie pasowało ??

Tylko, jak masz immo w aucie to trzeba z tego co pamiętam przełożyć kolo zamachowe od starego silnika. :wink:

mysiak6 - Wto Mar 06, 2012 12:57

Tytuł poprawiony :)

Immo jest ale byłby wymieniony komputer centralka od zamka i pilot do tego komputerka. Tylko musiałbym po całym zabiegu zdobyć nowy kod do immo w razie czego. Wiec koło zostało by nowe. Ale czy kolo ma coś na pewno wspólnego z immo?? :shock:

Jak mam sprawdzić nr VIN?? Podać tutaj na forum numery obu samochodów??

7Tomi - Wto Mar 06, 2012 13:38

Na silniku jest numer i po numerze wiesz jaki to motor:
14K4 - 1.4
16K4 - 1.6

[ Dodano: Wto Mar 06, 2012 13:38 ]
mysiak6 napisał/a:

Ale czy kolo ma coś na pewno wspólnego z immo?? :shock:


Koło ma coś wspólnego ale z czujnikiem położenia wału. Przy takiej zamianie nie będzie różnicy. Koła musiałbyś zamienić np jakbyś montował motor z R25.

PTE - Wto Mar 06, 2012 14:21

mysiak6 napisał/a:
Jak mam sprawdzić nr VIN?? Podać tutaj na forum numery obu samochodów??


W przyklejonych u góry wątkach masz podany link do sprawdzajki.