|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Prawo i ubezpieczenia - Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
Raptile - Pon Mar 12, 2012 22:57 Temat postu: Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji. Witam ostatnio spaliła mi sie płyta główna , kupiłem inną spaloną oddalem na gwarancje. Dostałem nową wystawiłem ją na allegro i sprzedałem. Gwarancja i dowód wydania karty został dodany do przesyłki. Z czego w dniu dzisiejszym dostaje info od kupującego że karta nie działa.
ponizej umieszczam wiadomosc jaka otrzymalem.
Witam.
Niestety mam złą wiadomość dla Pana,ale w szczególności dla mnie Płyta która dostałem od Pana nie działa Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym
Do płyty nie dostarczył Pan paragonu zakupu
W zwiazku z zaistniałą sytuacją zwrócę Panu płytę i żądam zwrotu pieniądzy,które za nią zapłaciłem ...... mógłbym dochodzić praw z gwarancjii ,gdybym choć jeden dzień ją użytkował.a Pana obowiązuję regulaminowa (allegro) rękojmia
Nistety,ale ja potrzebuje komputer i muszę zakupić płytę u innego sprzedawcy
Mam nadzieję,że dogadamy się w tej sytuacji i niepotrzebne bedzie angażować allegro w tą sprawę
Koleś chce mi odesłąć NIE SPRAWNĄ płytę która NIBY była montowana w sklepie komputerowym. ( Karta nowa na gwarancji dodany dowód gwarancyjny)
Karta nie była przezemnie używana ani montowana.
Co postąpić w takim przypadku. Odesłać go do agito.pl ( w końcu ma gwarancje ). I Nie wiem czy płyty nie uszkodził "ktoś w sklepie " o ile wogole tam była.
Pomóżcie
chmielu - Pon Mar 12, 2012 22:59
masz numery seryjne tego co temu gosciowi sprzedales?
Raptile - Pon Mar 12, 2012 23:02
chmielu, nie zwróciłem uwagi czy na dokumencie reklamacyjnym wydania karty był taki podpunkt .
chmielu - Pon Mar 12, 2012 23:03
bo rozumiem chyba, ze podejrzewasz podmianke?
swoja droga, Ciebie jako sprzedajacego obowiazuje 10dni mozliwosci na przyjecie zwrotu towaru nawet bez podania przyczyny.
Raptile - Pon Mar 12, 2012 23:07
chmielu, skąd mam wiedzieć czy jej nie uszkodzili w sklepie , albo nie ma uszkodzonego zasilacza który powoduje uszkodzenia? No i w końcu płyta jest na gwarancji agito to nie powinien sie do nich udać ?
NO i zaznaczył że płyta BYŁA montowana. To jak mam odebrać używany towar
Co mu odpowiedzieć . jak to ubrać w słowa i paragrafy ? Z góry dziękuję
Lelobass - Wto Mar 13, 2012 08:54
Jako osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej i sprzedająca towar używany masz prawo nie przyjąć zwrotu i tyle. Gwarancja i rękojmia dotyczy sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą, poza tym jeśli wysłałeś mu towar zgodny z opisem, czyli sprawny może się w nos pocałować. @ razy przerabiałem taki temat.
Raptile - Wto Mar 13, 2012 10:07
Zaczyna sie straszenie...
"Niestety,ale płyta wraca do pana i jeżeli nie odda mi pan kasy,to sprawa trafi na allegro. Płyta nie ma uszkodzeń mechanicznych,a wiec pan musi uwzglednić rekojmię.Do tego abym mógł reklamować płytę muszę mieć paragon(dowód zakupu),ale jak ja mam reklamować płytę którą dostałem uszkodzoną !
Wysyłam płytę i czekam na kasę !
Płyta nie działa i kupiłem ją od pana,a nie w agitto !
Pana wybór,czy bedziemy sprawę załatwiać przez allegro ę
[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 10:07 ]
Dosłałem mu skan faktury.
Lelobass - Wto Mar 13, 2012 10:17
Jeżeli jest dokładnie tak jak opisujesz, to dla mnie jest to zwykła próba naciągania. Po pierwsze sam zgłoś do allegro temat, po drugie. nie przejmowałbym się ty tematem.
bolcik - Wto Mar 13, 2012 13:28
napisz czy w aukcji podales ze w paczce bedzie gwarancja + wydanie karty. jesli tak a on przyjal kurierem to masz pokwitowanie ze w wlasnie to odebral. napisz do allegro a jak ci cos wysle to nie odbieraj i tyle
Raptile - Wto Mar 13, 2012 13:44
bolcik, wydanie karty miał w paczce ( wysyłka pocztą) ,na maila mu wysłałem skan faktury.
walkie - Wto Mar 13, 2012 13:47
Raptile, a daj linka do tej aukcji
Raptile - Wto Mar 13, 2012 14:21
http://allegro.pl/asrock-...2155992964.html
Adrian - Wto Mar 13, 2012 18:53
Jak tam sytuacja Raptile?
Raptile - Wto Mar 13, 2012 20:17
Kolejna odpowiedz:
Płyta miała być sprawna,a ta którą otrzymałem była niesprawna i tyle Mam zgodnie z prawem i regulaminem allegro 10 dni od odstąpienia od umowy zakupu i z tego prawa korzystam .
Płytę panu odsyłam i żądam zwrotu pieniędzy . Ja twierdzę,że płyta była uszkodzona i nie będę zgłaszał roszczenia do agito,bo od pana kupiłem towar jako SPRAWNY!!!Gdyby płyta była dobra i nastąpiłaby awaria w dalszej jej eksploatacji ,to wtedy reklamowałbym ją w agito. Pan sprzedawał mi płytę jako SPRAWNĄ i to pan mi to gwarantował .......... radzę sprawdzić regulamin allegro !!
Jeżeli pan nie odda mi pieniędzy za płytę,to wejdę z panem w spór na forum allegro i być może sprawa trafi na policję
To tyle co mam panu do zakomunikowania i przebieg rozstrzygnięcia sporu zostawiam do pana wyboru !
Pomogł by mi ktoś napisać finalną wersje odpisania temu Panu i skierowania tego na "spory allegro" ?
[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 20:17 ]
Próbuje coś sam stworzyć:
7.7 Sprzedający nie mogą wyłączyć ani ograniczyć praw do rękojmi przysługujących Kupującym, nawet w przypadku, gdy sprzedaż nie ma charakteru sprzedaży konsumenckiej. Rękojmia nie rozciąga się na wady Towaru, o których Kupujący wiedział, w szczególności na te, które Sprzedający ujawnił w opisie Transakcji.
Apropo umowy Rękojmi polecam przeczytać ten art (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
"Od 1 stycznia 2003 obowiązuje ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie ustawy Kodeks cywilny, która, jeśli dotyczy to konsumentów (osób fizycznych), wyklucza stosowanie art. 556-581 Kodeksu cywilnego."
W dalszym Ciągu myli Pan Sprzedawce PRZEDSIĘBIORĘ( którym nie jestem) a Sprzedawce OSOBĘ FIZYCZNĄ ( którą jestem czyli UMOWA RĘKOJMI MNIE NIE OBEJMUJE )
Skąd mam wiedzieć ze sklep w którym była montowana płyta nie uszkodził jej poprzez nie fachowy montaż?
Fragment maila : "Najprawdopodobniej jest uszkodzana ....... płyta sprawdzona i montowana w sklepie komputerowym "
Jakieś podtwierzenie, rachunek ?
"Czy sprzedający ma obowiązek udzielenia gwarancji?
Gwarancja nie jest obowiązkowa. Jej warunki są ściśle określane przez gwaranta."
W naszym przypadku agito.pl ( AJ GWARANCJI NIE WYSTAWIAŁEM) Posiada Pan juz dowód wymiany + skan faktury co w zupełności załatwi sprawę.
Zwrot w przeciągu 10 dni jest w przypadku kupna od przedsiębiorcy.
Którym NIE jestem.
Proszę się nie narażać na dodatkowe koszta wysyłająć paczke do mnie bo i tak jej nie odbiorę i załatwić sprawę poprzez agito.pl. Jeśli w dalszym ciągu sie Pan z tym nie zgadza ( proszę dokładnie prześledzić ustawy) proszę zgłosić sprawę do "Sporów allegro" gdyż więcej na prywatne maile nie będę odpisywał.
slax - Wto Mar 13, 2012 20:33
Raptile napisał/a: | Zwrot w przeciągu 10 dni jest w przypadku kupna od przedsiębiorcy. | Zwróciłeś uwagę KUPUJĄCEGO na ten fakt?
Raptile - Wto Mar 13, 2012 20:41
slax, tak dwukrotnie ale on mi wyskakuje z umową Rękojmi i nie wiem o co chodzi
slax - Wto Mar 13, 2012 20:48
Może pokaż mu konkretny zapis, jakiś akt prawny który mówi ze żeby miał prawo do rękojmi, to Ty musiał byś być przedsiębiorcą, którym nie jesteś. Koleś sie uparł na te rękojmę, pokaż mu że Ciebie ona nie dotyczy i dlaczego
Ciufa - Wto Mar 13, 2012 21:00
przede wszystkim napisz mu ze nie zgadzasz sie aby wysylal tobie towar (niech sie nie naraża na dodatkowe koszty)
później mu napisz żeby spadał na drzewo
następnie mu napisz ze rękojmia Ciebie nie dotyczy i daj mu link do wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia
i niech zakłada sprawę w allegro
możesz jeszcze poprosić aby pokazał ci rachunek ze sprzęt był montowany w jakimś tam sklepie jeżeli go nie ma to znaczy że uszkodzenie nastąpiło przez niefachowy montaż
skontaktuj się z agito czy oni maja numer seryjny tej płyty
Pływak - Wto Mar 13, 2012 21:49
Odpisz mu tak, ze zwrotu na 100% nie przyjmiesz i kasy nie oddasz jedyne co możesz zrobić to przyjąć od niego płytę i reklamować ją w agito ale potrwa to o wiele dłużej niż on sam by ja wysłał na serwis do agito i będzie musiał pokryć koszty wysyłki do Ciebie, do serwisu i później zwrotną. Jeśli nadal będzie się upierał, ze chce kasę poinformuj go, ze ma założyć spór na allegro i kontaktować się z Tobą wyłącznie za pośrednictwem serwisu allegro. Jeśli dojdzie do sporu stoisz na lepszej pozycji bo zaproponowałeś polubowne załatwienie sprawy chcąc wysłać towar do serwisu za niego, a on z tego nie skorzystał.
chmielu - Wto Mar 13, 2012 22:47
a niech sobie zglasza na policje. i tak bedzie sprawa umorzona z uwagi na niska szkodliwosc, czyli ponizej 250zl wiec straszenie bezpodstawne.
[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 22:47 ]
Ciufa napisał/a: | skontaktuj się z agito czy oni maja numer seryjny tej płyty |
Agito, jak i inne powazne sklepy MUSZĄ mieć numry seryjne towarow przyjmowanych, wydawanych, wymienianych
Ciufa - Wto Mar 13, 2012 22:50
no to może zrobic tak jak Pływak, napisał
gościu odsyła ci płyte a Ty ja wysyłasz do agito
jak była podmianka to informujesz kolesia że wysłał ci nie tą płyte i odsyłasz mu ja z powrotem (jeżeli ci zapłaci za przesyłke )
Pływak - Wto Mar 13, 2012 22:50
chmielu napisał/a: | a niech sobie zglasza na policje. i tak bedzie sprawa umorzona z uwagi na niska szkodliwosc, czyli ponizej 250zl wiec straszenie bezpodstawne.
|
To się chyba tyczy tylko kradzieży, wałki na allegro podchodzą pod oszustwo/wyłudzenie po za tym allegro w przypadku zgłoszenia oszustwa wymaga zgłoszenia sprawy na policje inaczej nie wypłaca odszkodowania.
Wydryszek - Wto Mar 13, 2012 22:57
Na wezwanie odpowiadam
W kwestii Allegro.
-licytacja z tego co widzę a nie kup teraz więc odpada możliwość zwrotu - Twoja wolna wola czy przyjmiesz, ten zapis ustawyno 10 dniach na zwrot nie ma tu pokrycia.
-sprzedałeś produkt sprawny (zakładam że tak było) na co masz potwierdzenie protokołem wymiany lub fakturą z agito.pl, swoją drogą nie ma możliwości żeby płyta trafła pierwotnie do Ciebie uwalona....nie z agito
-dowód zakupu powinien być w paczce ale to jużod Waszej umowy zależało jak miał być dostarczony
W pierwszej kolejności, jeśli chcesz mieć spokój sumienia to zrob manewr z Allegro jak opisali koledzy, oficjalna korespondencja przezz formularz i tylko formularz, jak będzie pisał mailem to odpisz przez formularz że w związku z tym, że dostajesz "ręcznie" maile zamiast przez Allegro, nie będizesz na nie odpowiadał dopóki nie skontaktuje się przez formularz
-dowód zakupu ma i gdybyś był przedsiębiorcą to owszem pośredniczysz w reklamacji, chyba że inna jest procedura dystrybutora lub klient się zgadza bezpośrednio do Agito. Jesteś osobą prywatną i sprzedałeś zwyczajnie produkt na który miałeś gwarancję, a nie wystawiłeś ją "od siebie" więc tym tematem się nie przejmuj.
Ja zgłosiłbym próbę wyłudzenia, przedstawiłeś mu możłiwe rozwiązania i praktycznie jedyne do jakich ma prawo.....a nie nęka Ciebie.....
Co do paragrafów to raz, że nie zawracaj sobie tym głowy, szkoda czasu szukać nawet a dwa, w tym momencie nie ogarnę za bardzo tematu paragrafów, za dużo na głowie....
Lukasz_Konin - Sro Mar 14, 2012 10:54
Napisz mu żeby się fakał, i żeby się nie pruł bo forum wjedzie do niego.
Chce cie wydymać na pieniądze i tyle
Nie daj się i tyle.
Napisz mu normalnie że nie przyjmiesz paczki itd, no chyba że napiszesz do niego tak jak pływak napisał
haszczyc - Sro Mar 14, 2012 10:59
trzeba być obiektywnym i może płyta była rzeczywiście uszkodzona
Lukasz_Konin - Sro Mar 14, 2012 11:35
Po żabie wszystko możliwe
Raptile - Sro Mar 14, 2012 12:08
Płyta nie była montowana wogole tak jak dostałem ją od agito tak została wysłana. Także nie ma mowy żebym to ja ją uszkodził. Po wysłaniu wczorajszego maila narazie cisza.
leszczu - Sro Mar 14, 2012 12:22
Raptile napisał/a: | Płyta nie była montowana wogole tak jak dostałem ją od agito tak została wysłana. |
I tu był twój błąd. Agito mogło ci przesłać uszkodzoną.
walkie - Sro Mar 14, 2012 12:59
no to niech agito wymieni na nowa.
wild_weasel - Sro Mar 14, 2012 22:42
Uwielbiam zagadnienie odpowiedzialności sprzedającego
Po pierwsze, sprzedawca jest zawsze odpowiedzialny z tytułu rękojmi, także przy sprzedaży rzeczy używanej.
Po drugie, gwarancja (jak już zostało powiedziane) jest dobrowolna. Jeśli agito taką wystawiło, to kupujący ma prawo wybrać: czy dochodzi uprawnień z rękojmi (od Raptile'a) czy z gwarancji (od gwaranta, tj. agito albo producenta).
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny, ale sprzedający może to "zablokować" poprzez wymianę towaru na niewadliwy albo usunięcie wady (kodeksowo: "niezwłocznie").
Po czwarte, przy sprzedaży związanej z nadesłaniem z innej miejscowości kupującemu nie wolno odesłać rzeczy bez porozumienia ze sprzedającym.
Państwo życzą podstawę prawną?
Raptile, moim zdaniem, powinieneś dogadać się z kupującym i wytłumaczyć mu jakie są jego prawa, po czym zasugerować, że najlepiej będzie dla niego, jeśli skorzysta z gwarancji. Ty, jako że nie jesteś producentem ani siłą fachową, nie możesz usunąć wady, więc też skorzystasz z gwarancji, a to potrwa - i oczywiście nie ma szans, żeby gość otrzymał od Ciebie zwrot kasy, nie ma podstaw. Różnica między tymi sposobami postępowania jest tylko taka, że uprawnienia z gwarancji kupujący zrealizuje albo bezpośrednio, albo za Twoim pośrednictwem.
Wersja "bezpośrednio" jest o tyle korzystna dla Ciebie, że jeśli płyta została uszkodzona przy montażu, to nie Ty będziesz udowadniał, że nie jesteś wielbłądem, tylko ten gość.
Pytaj śmiało
Brt - Sro Mar 14, 2012 22:59
i pozamiatane
Wydryszek - Czw Mar 15, 2012 09:46
wild_weasel napisał/a: |
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy (...)
Państwo życzą podstawę prawną?
|
Ja poproszę, bo pierwsze słyszę żeby w przypadku aukcji, dodatkowo od osoby prywatnej, kupujący miał takie prawo
Raptile - Czw Mar 15, 2012 14:46
Dostałem maila od allegro ponizej zamieszczam jego treśc
"Witamy,
Skontaktował się z nami Użytkownik "kwazar222" i poinformował, że otrzymał zakupiony przedmiot:
ASROCK 880GM-LE AMD 880G Socket AM3 mATX 6core (2155992964)
Kupujący twierdzi, że przedmiot nie jest w pełni zgodny z opisem.
Allegro z zasady nie ingeruje w przebieg transakcji, ale w trosce o pełne bezpieczeństwo Użytkowników zdecydowaliśmy się wysłać taką informację. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego z kontrahentem w celu wyjaśnienia wątpliwości.
Chcielibyśmy zaznaczyć, że w ramach transakcji doszło do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. W przypadku naruszenia przez jedną ze stron warunków tej umowy, osoba poszkodowana ma prawo do zgłoszenia sprawy organom odpowiednim do rozpatrywania takich skarg (sądy powszechne lub Policja).
Bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z kontrahentem "kwazar222".
Jeżeli sprawa została wyjaśniona, a spór jest zakończony, możesz uznać ten list za niebyły. Jeżeli jednak chcesz odpowiedzieć na ten e-mail, skorzystaj z poniższego odnośnika do formularza kontaktowego:
http://www.allegro.pl/xxxxxxxxxxx
Uwaga: kontakt w inny sposób niż poprzez powyższy odnośnik (link) może znacząco wydłużyć czas reakcji.
"
nie kumam po zalogowaniu sie na allegro w dziale "prowadzone spory" nic niema .
Co mam znowu temu osłowi napisać
Wydryszek - Czw Mar 15, 2012 15:15
Skorzystaj z podanego linku i jeszcze raz wyślij do niego to co wczoraj tylko, że tym razem w "otoczce" zgłoszenia Allegro. Żeby jednak był ten kontakt na wezwanie Allegro
Może sam ochłonał trochęi się zastanowi bo rozwiązanie z reklamowaniem w Agito jest najlepszym pomysłem a on ewidentnie chce dopiąć swego.
Chyba że pójdziesz na ustępstwo i odbierxzesz paczkęi zgłosisz sam do Agito reklamację ale za wysyłkę Twoją do Agito i przesyłkę zwrotną do niego napisz że pokryje koszty.
To już zależy na co się zdecydujesz.
mzas - Czw Mar 15, 2012 19:05
A ja mam pytanie. Po czym stwierdzono że płyta główna jest niesprawna? Jakie są objawy tej niesprawności ?
Raptile - Czw Mar 15, 2012 20:01
Witam. Przedmiot był w momencie wysyłki 100% zgodny z opisem aukcji , czyli płyta NOWA , NIE UŻYWANA na gwarancji od 30.01.2012 przez 24 miesiące. Kupujący otrzymał dowód wymiany ( z przesyłką) oraz skan faktury który dosłałem na maila. Gwarantem jest firma agito.pl w której płyta została wymieniona za inną która poszła na gwarancje.
Wg Klienta a raczej sklepu gdzie była ponoć montowana płyta, (skąd mam wiedzieć że podczas montażu nie nastąpił błąd/ niefachowe podłączenie bądź któryś z komponentów komputera nie uszkodził płyty. poprosił bym skan rachunku za wykonana usługę ) , Płyta PRAWDOPODOBNIE NIE DZIAŁA .
Jako że nie jestem producentem ani siłą fachową, nie mogę usunąć wady/ zdiagnozować co jest przyczyną.
Jedynym rozwiązaniem jest wysłanie płyty na gwarancje do sklepu agito.pl gdzie napewno stwierdzą czy płyta jest uszkodzona fabrycznie ( wtedy wyślą nową) czy poprzez nie fachowy montaż.
Co jeszcze moge umieścic ?
walkie - Czw Mar 15, 2012 20:19
to, że jeśli chce ten koles to mozesz Ty w jego imieniu wyslac plyte do agito a to znacznie wydluzy czas oczekiwania
Ciufa - Czw Mar 15, 2012 20:21
żeby spadał na drzewo
wild_weasel - Czw Mar 15, 2012 20:44
Wydryszek napisał/a: | wild_weasel napisał/a: |
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy (...)
Państwo życzą podstawę prawną?
|
Ja poproszę, bo pierwsze słyszę żeby w przypadku aukcji, dodatkowo od osoby prywatnej, kupujący miał takie prawo |
W zasadzie wynika to z przepisów ogólnych o rękojmi, w szczególności:
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
Wyłączenie odpowiedzialności np. tu:
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Co do zasady, sprzedając cokolwiek, komukolwiek, na odległość lub na miejscu - zawsze ponosi się odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 20:44 ]
Raptile napisał/a: | Co jeszcze moge umieścic ? |
walkie napisał/a: | to, że jeśli chce ten koles to mozesz Ty w jego imieniu wyslac plyte do agito a to znacznie wydluzy czas oczekiwania |
:up:
Generalnie, Twoje pośrednictwo nic nie ułatwi. Co najwyżej może dojść do powtórki sytuacji, tzn. Ty wyślesz mu naprawioną przez serwis, a on znowu będzie reklamował, że płyta jest niesprawna.
Musisz człowiekowi wytłumaczyć, że najlepszą drogą rozwiązania problemu jest skorzystanie z gwarancji przez niego. Taka jest prawda. Ty przecież tej płyty nie naprawisz.
Przy okazji, nie znam osoby, która zrealizowałaby jakieś roszczenia za pomocą allegro. Natomiast słyszałem wcale nie odosobnione opinie, że ich system rozwiązywania sporów jest bardzo nieskuteczny, że umywają ręce bardzo szybko.
Raptile - Pią Mar 16, 2012 16:01
Odpowiedz od Allegro
Witam.
Dziękuję za kontakt z Serwisem.
W zaistniałej sytuacji nalegałabym na bezpośredni kontakt z Kontrahentem i wyjaśnienie problemu z nim.
Pozdrawiam,
--
Dominika Szpakowska
Zespół Allegro
http://www.allegro.pl
Odpisałem że kontaktowałem się i że ten Pan nie rozumie co do niego pisze. Prosiłem wytłumaczenei sytuacji przez Allegro kupującemy.
http://www.allegro.pl/regulamin/
http://www.allegro.pl/pomoc/
walkie - Pią Mar 16, 2012 18:30
kozak jesteś
damianz11 - Sob Mar 17, 2012 00:31
Ja miałem podobną sytuację. Miałem na sprzedaż radia. Radia były testowane i sprawne w 100%. Jakiś gigant mi pisze że radio jest uszkodzone . Mowię dobra, odeślij mi to radio a wyśle Ci drugie sprawne. Za chwile mi piszę że ja go oszukuję i prosi mnie o wysłanie drugiego radia i jak radio bedzię działać to mi odeśle te stare (szukasz głupszego od siebie ?) Napisałem mu kulturalnie jakie są warunki targowe. I dalsza sytuacja była bardzo podobna do tej. Straszył mnie bo to i tam to
Ewidentnie chciał dwa radia za cenę jednego.
Miałem też taka sytuację:
Sprzedawałem R75. Facet mi piszę, że nie może zobaczyć auta, ale wyśle mi pieniądze na konto + dodatkowe pieniądzę żebym mu auto wysłał za granicę (pomyślałem że no jassnnneee, auto kupuje w ciemno)
Po chwili przychodzi mi Email że na PayPal wpłyneły pieniądze. Ale zanim otworzyłem Email wiedziałem że to jest przekręt bo pisało Pay.Pal.com a pisze się PayPal.com Otwieram a tam wszystko piszę jaka wartość i do kogo (do mnie oczywiście ) Zresztą to od razu śmierdziało przekrętem. Potem mi pisał że bedzie komunikować się z policją bo zabrałem pieniądze i nie wysyłał auta (hahaha, padłem z fotela) Ja specjalnie nic mu nie pisałem że jest cygan, tylko pisałem że niby się nabrałem i że auto specjalnie dla niego jest w serwisie i już opłaciłem koszt transportu teraz niech tylko czeka (nie mogłem się powstrzymać żeby mu pisać inaczej, hihi). A po tygodniu pisania mi maili już facet zwątpił Tylko weź z takim normalnie pisz. Bo co miałem mu napisać ? Żeby jak bym go spotkał i mu wyj... to mu się colą z komunii odbiło ?
Raptile - Pon Mar 19, 2012 17:02
Witam.
Przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.
Niestety, ale Serwis nie ingeruje w tego typu kwestie i nie udziela Kupującym wyjaśnień.
Z poważaniem,
Ciufa - Pon Mar 19, 2012 17:03
ale jaki serwis ?
leszczu - Pon Mar 19, 2012 17:07
Ciufa napisał/a: | ale jaki serwis ? |
Allegro.
wild_weasel - Pon Mar 19, 2012 19:31
Raptile, jakieś postępy w sprawie? Kupujący się odezwał?
Raptile - Pon Mar 19, 2012 20:15
wild_weasel, od momentu Wiadomości z Allegro nic.
walkie - Pon Mar 19, 2012 21:05
czekaj na wezwanie z sądu
może facet w końcu zrozumiał, że to co chciał powodowało wydłużenie czasu.
Wydryszek - Pon Mar 19, 2012 21:56
Zbieraj na prawnika, jak coś to popytam znajomych he he
Jak chcesz pożyczka po Play'owej znajomości na prowizji 50%
haszczyc - Pon Mar 19, 2012 21:58
przysługuje adwokat z urzędu:P
Wydryszek - Pon Mar 19, 2012 22:24
Nie dla żaby, toż to oszust i krętacz handluje lewizną, sam niech się broni
Raptile - Pon Mar 19, 2012 22:52
Wydryszek, bardzo śmieszne
Ciufa - Wto Mar 20, 2012 08:25
jak będziesz widział listonosza to uciekaj
Raptile - Czw Mar 22, 2012 16:03
Dostałem Maila o Pana
"
Witam.
Pisze w sprawie zakupionej płyty.
Byłem w sprawie naszego sporu u Rzecznika Praw Konsumenta w Wadowicach,który poinformował mnie o tym,iż odpowiada Pan za sprzedaż na allegro z artykułu 556-576 KC (560 KC)-rękojmia . Wyjaśnił mi,że jako kupujący mam prawo w przeciągu miesiąca poinformować Pana o wadzie produktu mi sprzedanego i wypowiedzeniu umowy,co zrobiłem .Nie musze odsyłać Panu płyty,ponieważ zwrot towaru i pieniedzy powinien być przeprowadzony w podobnym terminie,dlatego zaniechałem wysyłki płyty do Pana(sprawa do uzgodnienia).Pokazałem rzecznikowi też "gwarancje",którą Pan mi dał z Agito i stwierdził,ze wobec prawa to: " zwykły kawałek papieru".
Jak Pan wie sprawę przekazałem na Allegro i będę się starał o odszkodowanie z funduszu ochrony konsumenta za :"towar znacznie różniący się od oferowanego na aukcjii. Jezeli moje roszczenia nie zostana zaspokojone z tego funduszu,to zgłoszę wniosek do sądu w Warszawie,o "zasądzenie zapłaty" .
Mail ma cel informacyjny i chciałbym dojść do jakiegoś porozumienia,ale nie musi Pan na niego odpisywać i reagować ..... to tyle "
Męczy mnie już ta sytuacja ....
Czy napisać mu że przyję płytę i oddam kase POD WARUNKIEM że:
-Wysyłkana jego koszt
- wpierw oddam płyte na gwarancje ( w celu weryfikacji czy płyta była uszkodzona fabrycznie, czy poprzez niefachowy montaż .
-Jeśli wydadzą mi nową płytę -----> zwrot kasy Dla tego Pana
-jeśli wadliwy montaż płyta do niego .
Co o tym myślicie ?
slax - Czw Mar 22, 2012 16:34
Niech wyśle na swój koszt i ja bym mu oddal kasę o tyle, szkoda sobie bruździć dla paru złotych.
Raptile - Czw Mar 22, 2012 16:55
slax, tylko skad mam mieć pewność ze jej nie uszkodził ?
TrAViShOn - Czw Mar 22, 2012 17:28
Raptile, no właśnie...
Z tym rzecznikiem to już przegiął, kto w takiej relatywnie drobnej sprawie robi taką wielką burzę w szklance wody... Mi się zdaje, że on chce cię po prostu nastraszyć, aby sprawa potoczyła się po jego myśli... to zbyt grubymi nićmi szyte...
A nawiasem, to nie wiem jaki "rzecznik" uznaje dowód wymiany na nowy towar z tytułu gw. (o ile dobrze pamiętam) wystawiony przez Agito za zwykły papierek...
maniu48 - Czw Mar 22, 2012 18:03
Żaba weź odpowiedz mu tak jak wczesniej i tyle. Nie przejmuj się to jest 150zł i tylko i wyłącznie jak by spawa trafila do Sądu(i byś przegrał)- wykroczenie( czyli takie cos jak bys mandat dostał). Gość ewidentnie próbuje Cie nastraszyć. Jak gość chce to niech przyśle karte na swój koszt i ty daj na gwarancje. W agito stwierdzą czy karta uszkodzona fabrycznie czy przez nieprawidlowe podłączenie. Jak fabrycznie uszkodzona to odeslij mu ta ktora dostaniesz, a jak jego wina to walnij mu ta karte na pysk i niech se robi co chce. Ty wyslaleś mu towar zapakowany fabrycznie i byleś pewien że jest sprawny. Co do rękojmi musiałbym poczytać bo nie wiem jak z tym jest.
panwilli - Czw Mar 22, 2012 18:36
A poproś go o numer seryjny płyty w celu weryfikacji czy ta uszkodzona płyta jest rzeczywiście twoja
Wydryszek - Czw Mar 22, 2012 19:02
Krótko i na temat nie wnikając w paragrafy.... u żadnego rzecznika nie był tylko popytał w internecie albo poczytał na forach typu forumprawne.org
Dla jego świadomości, przepisy są tak skonstruowane, że na dobrą sprawę (pomijam już odsprzedaż towaru) gwarancja musi ci być uznana już na zwykłe słowne orzeczenie kiedy, o jakiej godzinie i jaki towar kupiłeś w jakiej cenie.
Wcale nie musisz mieć faktury, paragonu, karty gwarancyjnej. Paragon może też dla ułatwienia być zastąpiony potwierdzeniem płatności kartą, wydrukiem zamówienia w sklepie internetowym, raportem z naprawy gwarancyjnej itp. więc niech się schowa ze swoim "rzecznikiem" który ma na imię Burek i jest własnie głaskany przez swego pana wcinając Pedigree...
Jak chcesz, możesz przyjąć płytę, na jego koszt, sprawdzić numery seryjne, odesłać to do Agito i w zalezności co powiedzą (o ile numery się zgadzają) i po rozpatrzeniu sprawy zrobić co należy czyli albo na jego koszt wysłać paczkę albo za przeproszeniem niech się dyma i sam zleca do Ciebie kuriera na swój koszt bo reklamacja bezzasadna.
Inne wyjście, odpisać mu pierwsze najrozsądniejsze opcje które już dostał od Ciebie w korespondencji.
Na pewno nie pójdzie z tym do sądu, zbłaźni siętylko, a gdyby jednak chciał tak "dla zasady" to większe będą koszta jego niż Twoje. Jestem na 99% (nie jestem prawnikiem) pewien że nawet gdyby podał Cię do sądu, masz sprawę wygraną przedstawiając swoją korespondencję.
On jest posiadaczem płyty jak i gwarancji udzielanej przez nomen omen gwaranta którym jest Agito a nie Ty, osoba fizyczna.
Nie daj się zastraszać. Ja już bym go dawno kulturalnie zgnoił i odechciałoby mu się zawracać mi czterech liter.
Wszystko oczywiście zakładając że płyta trafiła do niego sprawna
[ Dodano: Czw Mar 22, 2012 19:02 ]
Zmień avatar na żabę za kratkami i nick na "Raptile w kryminale" he he
wild_weasel - Czw Mar 22, 2012 19:51
Coś się temu misiu pokiełbasiło.
Rzecznik praw konsumenta ma tu tyle do powiedzenia, co dyrektor cyrku. W tej sprawie gość nie jest konsumentem, bo Ty nie jesteś przedsiębiorcą.
Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, a nie jej wypowiedzenia (z prawnego punktu widzenia ma to istotne znaczenie).
Raptile napisał/a: | Nie musze odsyłać Panu płyty,ponieważ zwrot towaru i pieniedzy powinien być przeprowadzony w podobnym terminie,dlatego zaniechałem wysyłki płyty do Pana(sprawa do uzgodnienia). |
? O co tu chodzi? Nie zrozumiałem tego fragmentu. Facet chyba nie myśli, że najpierw odeślesz mu kasę, a potem on Tobie płytę??
Raptile napisał/a: | Pokazałem rzecznikowi też "gwarancje",którą Pan mi dał z Agito i stwierdził,ze wobec prawa to: "zwykły kawałek papieru". |
Dość mocne słowa. Z tego kawałka papieru wynikają określone uprawnienia. Facet ma oczywiście możliwość skorzystania z gwarancji lub rękojmi, wybór należy do niego. Widocznie nic nie zrozumiał z Twoich argumentów.
Raptile napisał/a: | zgłoszę wniosek do sądu w Warszawie,o "zasądzenie zapłaty" |
W tym momencie zwątpiłem, że człowiek w ogóle widział jakiegokolwiek prawnika z bliska. Nikt zorientowany w temacie nie użyłby takich sformułowań.
1. Facet nie chce sam skorzystać z gwarancji.
2. Facet nie chce, żebyś Ty korzystał z gwarancji, zanim nie oddasz mu pieniędzy.
3. Jedyne, co go urządza, to zwrot kasy i płyty - co w zw. z 1 i 2 najprawdopodobniej oznacza, że:
a) towar jest sprawny, ale gość chce go oddać bo ma takie widzimisię, albo
b) towar jest niesprawny, ale z winy użytkownika, o czym koleś wie, i usiłuje się wykręcić, a Ciebie - wkręcić.
Moim zdaniem, tak jak pisałem wcześniej, wywiązujesz się z uprawnienia sprzedającego z art. 560 par. 1 KC poprzez chęć jak najszybszego umożliwienia wymiany/naprawy sprzętu (co może i jest lekko naciągane...), co najszybciej jak się da doprowadzi do zadowolenia kupującego.
Jeśli ma on życzenie rozwiązać tę sprawę inaczej - pozostaje mu droga sądowa.
Orientacyjny koszt wytoczenia powództwa, z kapelusza:
- opłata stała od pozwu: 30zł
- pełnomocnictwo: 17zł
- pozew: najmarniej 50zł.
Czyli kosztów startowych ok. 90-100zł, o ile nie sporządzi pozwu sam ani nie zrobi tego ktoś za darmo. Można to wykluczyć, bo z korespondencji i poziomu zorientowania w temacie można jasno wywnioskować, że klient ani nikt jemu bliski nie ma większego pojęcia o prawie cywilnym.
Jeśli towar nadaje się do skorzystania z gwarancji, tzn. ma wadę, która nie powstała z winy użytkownika, a w co wątpię coraz bardziej, to niechybnie zamiast narażać się na koszty powództwa i postępowania, skorzysta z gwarancji. Tak czy inaczej, ryzyko utopienia kosztów powinno odstraszyć gościa od pozywania Cię, uzasadnionego czy nieuzasadnionego.
Z ciekawości, o jaką kwotę chodzi? Za ile sprzedałeś tę płytę?
Według mnie, możesz spać spokojnie, dopóki nie dostaniesz odpisu pozwu
Raptile - Czw Mar 22, 2012 21:05
wild_weasel, 152.50 zł +wysyłka z czego w sklepie taka sama kosztuje 220 zl
walkie - Czw Mar 22, 2012 21:25
http://prawo.money.pl/baz...ta,131,116.html
Raptile, nasz do tego rzecznik prośbę o wyjaśnienie tej sprawy
maniu48 - Pią Mar 23, 2012 12:33
A ja Ci już pisalem OLEJ tego gościa.
Lukasz_Konin - Pią Mar 23, 2012 14:40
Pójdziesz siedzieć
Raptile - Pią Mar 30, 2012 09:18
w Dniu dzisiejszym przyszła mi Taka o to informacja z Agito.pl
Koleś w końcu zrozumiał.
"W dniu 2012/03/29 otrzymaliśmy przesyłkę zawierającą wyspecyfikowane poniżej towary.
Zawartość przesyłki
Produkt Ilość
ASRock M3A785GMH/128M 1
Po dokonaniu wstępnej weryfikacji usterki, podjęta zostanie decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
Po zakończeniu procesu reklamacyjnego, odrębną wiadomością poinformujemy Cię o wysyłce towaru.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, wejdź na stronę pomoc dla klientów. W kontaktach z naszym sklepem powołuj się na numer RMA 2020. Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.
Za wszelkie utrudnienia związane z brakiem możliwości użytkowania sprzętu w czasie trwania procesu reklamacyjnego, serdecznie przepraszamy."
Będą jaja jak płyta przyjdzie na moj adres
Wydryszek - Pią Mar 30, 2012 18:52
Ha ha, możliwe Nie znam się na tym jakie są procedury, rejestracje produktów, być może myślą że to dalej Ty i wyślą na Twój albo jego adres. Uspokoił się, pomyślał, i podjął najrozsądniejszą decyzję Brawo dla gościa, nie mógł tak od razu?
wild_weasel - Nie Kwi 22, 2012 20:06
Żabol, coś nowego wydarzyło się w sprawie przez te trzy tygodnie?
Czy temat może zakończony happy endem?
|
|