Zobacz temat - [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu

xlukaszx - Wto Mar 13, 2012 19:10
Temat postu: [R220SD 97r] nie mogę wpiąc czwartego biegu
Witam
Od jakiegoś czasu z oporem (bez żadnych zgrzytów) wchodził mi 4-ty bieg- dzisiaj w ogóle nie moglem go wpiąć. Po kilkukrotnej próbie wrzucenia czwórki (nie chciałem pchać na siłe) rozpędziłem się na trojce- wrzuciłem piątke i zredukowałem juz bez problemu na czwórkę- do konca trasy skrzynia działała prawidłowo. Wiem że problem powróci prędzej czy później w najmniej oczekiwanym momencie- zaczne od wymiany oleju w skrzyni ( olej 75W80?), ewentualnie gdzie jeszcze może tkwić problem ??

leszczu - Wto Mar 13, 2012 19:19

xlukaszx napisał/a:
( olej 75W80?)

:tak:

Remigiusz - Wto Mar 13, 2012 19:26

MTF94 ma byc w srodku albo Texaco albo Carlube :wink:
leszczu - Wto Mar 13, 2012 19:29

Remigiusz napisał/a:
MTF94 ma byc w srodku albo Texaco albo Carlube :wink:

Koniecznie to tych marek nie trzeba stosować, tylko producent takie zaleca. Najważniejsze, aby był to 75w80. Ja mam zalany Elf już od dwóch . :wink:

Remigiusz - Wto Mar 13, 2012 19:33

leszczu, Chyba dla K-seri. Dla Diesla ma byc MTF94
7Tomi - Wto Mar 13, 2012 21:50

Najlepiej Texaco MTF94 lub Shell SF5288 .

leszczu elf jest ble :P

szoso - Sro Mar 14, 2012 07:35

Remigiusz, przeczytaj sobie to co napisałem w tym temacie :wink:
http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=mtf
to tak samo jakby napisać w instrukcji że powinien być zalewany do silnika tylko Valvoline Maxlife 10W/40 a inne oleje o tych parametrach się nie nadają bo silnik wybuchnie :wink:
mit o MTFie został już dawno obalony :grin:

kangaroo69 - Sro Mar 14, 2012 07:58

A odnosnie tego problemu to sprawdz na forum temat o „luznym/latającym lewarku zmiany biegow”. Jest tam opis jak zniwelowac luz w dislu i przy okazji dowiesz sie jak sprawdzic pare innych rzeczy :)
Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 10:54

szoso, Jak by MTF94 by 75W80 to by to napisali :wink: Bylo o tym kiedyś ze MTF94 ma jeszcze inne dodatki. Ja leje Carluba MTF94 bo jest tani i jest to co w manualu pisze.
Brt - Sro Mar 14, 2012 11:03

Lejcie co chcecie, ale ze swojego doświadczenia wiem, że dopiero na MTF94 skrzynia chodziła jak trzeba ... wcześniej na jakimś 75W... to trudniej wchodziły biegi ... szczególnie na zimno. Po wymianie wszystko wróciło do normy, zrobiłem ok 90 tysi na tym oleju, w tym przeżyła skrzynia jazdę 400 km bez sprzęgła i zero problemów.
szoso - Sro Mar 14, 2012 11:23

Remigiusz napisał/a:
szoso, Jak by MTF94 by 75W80 to by to napisali

czytaj
http://skrzynie.com.pl/texaco-mtf-94.html
Cytat:
Olej MTF94 posiada klasę lepkości 75W-80

przeczytaj też sobie co jest napisane na etykiecie butelki
zawzinacie się z tym MTF jakby to był jedyny olej na świecie
jeśli olej innego producenta ma wszystkie normy MTF do dlaczego mam go nie zastosować

bociannielot - Sro Mar 14, 2012 11:23

Może mnie za to zjecie, ale ja bym, polecił dolać ceramizera, na forum volvo też ciągle były problemy z padającymi skrzyniami produkcji francuskiej (wiadomo na f... ) i po dolaniu do wymienionego oleju ceramizera zawsze było lepiej, mój brat też niedawno olej wymieniał i dolał ceramizer :ok: .
Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 11:28

szoso,
Cytat:

Posiadając auto, którego skrzynia biegów wymaga zastosowania MTF94, NIE SZUKAJ ZAMIENNIKÓW, bo zapewne powrócisz do tego oleju.



[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 11:28 ]
PG1 była tez skonstruowana na 10W40 ale trzeba za często wymieniać.

leszczu - Sro Mar 14, 2012 12:02

Tomi_114 napisał/a:
eszczu elf jest ble :P

Mam zalany od 2 lat. Skrzynia chodzi bardzo dobrze. :wink:

JacK - Pią Mar 16, 2012 19:07

tak ogólnie to temat o 4 biegu :P a nie o oleju :P
rovek - Pią Mar 16, 2012 19:34

xlukaszx napisał/a:
ewentualnie gdzie jeszcze może tkwić problem ??

Obejrzyj wodziki, może się wygięły i zapierają się o coś. Ostatnio miałem taki problem u siebie. Wodzik się wykrzywił i nie mogłem wyrzucić wstecznego, też myślałem, że skrzynia na złom. Wyprostowałem i śmiga.