|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:31 Temat postu: [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym Witam,
czy ktoś z Forumowiczów, któremu działa przepustnica w tłumiku końcowym jest w stanie zmierzyć rezystancję elektrozaworu który tą przepustnicą steruje?
Elektrozawór jest firmy Pierburg, u mnie napięcie do niego dochodzi natomiast klapka się nie zamyka - jest cały czas otwarta niezależnie od obrotów. Wężyki są sprawne bo gdy ominę elektrozawór (połączę wężyki) to klapka się zamyka.
Chodzi o ten elektrozawór umiejscowiony nad pompą hamulcową (zdjęcie zapożyczone z angielskiego forum):
z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 14:35
Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:41
Remigiusz napisał/a: | Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby |
Czyli, że wydech otwarty tak?
Zależy mi na tym aby ktoś zmierzył swojego sprawnego abym miał pewność że to właśnie on jest uszkodzony
marcinmarcin - Sro Mar 14, 2012 14:47
A po co Ci to podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:55
marcinmarcin napisał/a: | A po co Ci to podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności... |
Bo fajnie i wydaje mi się, że korzystniej by było jakby działało
Opis z internetu:
"...z tego co pamietam przepustnica sluzy do zmiany pojemnosci wydechu ... chodzi o te ze im wyzsze obroty silnika tym wiecej jest spalin - tak wiec pojemnosc wydechu powinna sie zwiekszac wraz ze wzrostem spalin aby utrzymac najkorzystniejszy moment obrotowy..."
Bumelant - Sro Mar 14, 2012 15:24
Nie za bardzo bo seryjnie wydech i tak jest przytkany zwężką na końcu - raczej właśnie powiedziałbym, że fabrycznie była tendencja do zmulenia góry i poprawienia niuta z dołu. Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 15:28
Bumelant napisał/a: | ...Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu. |
Czekam zatem na wynik
marcinmarcin - Czw Mar 15, 2012 14:08
Ten tłumik ma na dodatek zwężkę przed wejściem a i tak Ci pewnie skoroduje niedługo Mój wytrzymał 6 lat i 85 tysięcy. Mam teraz założony pełny przelot i auto jedzie zdecydowanie lepiej górą. Z niskich może trochę słabiej, ale ogólnie i tak byłem bardzo zadowolony po zmianie.
radekgks1971 - Wto Mar 20, 2012 20:20
Bumelant, i jak tam udało się zmierzyc??
Bumelant - Sro Mar 21, 2012 23:07
Daj mi chwilkę do weekendu - przeprowadzkę mam i total kocioł - żółcielca z tydzień nie odpalałem hehe
doktor_who - Sob Mar 24, 2012 13:01
Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć
[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga
radekgks1971 - Sob Mar 24, 2012 13:17
doktor_who napisał/a: | Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć
[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga |
Dzięki mój pierburg ma 32 ohm. Poczekam jeszcze na wynik Bumelanta w celu potwierdzenia
doktor_who - Sob Mar 24, 2012 13:43
zmierzyłem jeszcze raz innym miernikiem i wyszło 29 ohm .Tak że wygląda na to że twój elektrycznie jest ok.Ja kiedyś rozkminiałem ten temat i plus jest na stałe a minus wychodził ze sterownika u mnie też to nie działało ale jak to bywa zanim coś ruszyłem z tematem to tłumik się rozsypał i zdemontowałem to ustrojstwo.Sorki za wprowadzenie w błąd z ohmami
scorpion - Sob Mar 24, 2012 18:31
czesc a jak wyglada ta przepustnica w tłumiku mogby ktos zrobic zdjecie?ma ktos do sprzedania?
doktor_who - Nie Mar 25, 2012 15:53
zrobiłem fotkę..
[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 16:53 ]
i jeszcze jedną...
leszczu - Nie Mar 25, 2012 16:01
doktor_who, mógłbyś zmierzyć wyjściową średnice rurek
doktor_who - Nie Mar 25, 2012 16:16
Nie da się zmierzyć dokładnie suwmiarką ale wychodzi w obu 44mm średnica wewnętrzna .Dla zainteresowanych rurą główną tłumika to jest 60mm śr. zewnętrznej
scorpion - Nie Mar 25, 2012 17:58
dzieki wielkie widze ze sterownik cisnieniem jest taki jak przy turbo:)
Bumelant - Nie Mar 25, 2012 18:51
Witam
radekgks1971 na wstępie przepraszam za wolny response.
U mnie jest 29 ohm jak "w pysk strzelił".
Wydech ma 60 mm w istocie ale jest zwężka 57mm w fabrycznej dwururce. I jest to najlepsze rozwiązanie do tego auta - auto fajnie z dołu rwie. Testowałem różne średnice przelotowe / komorowe. Jedyny plus na przelotowym w pełni 60mm jest taki, że prędkość maksymalną owszem miałem większą na dłuższym odcinku natomiast czas rozpędzania na poszczególnych biegach uznałbym za wyraźnie gorszy i dłużej dochodziło się do tej prędkości. Po mieście i na ciasnych nawrotach kicha. Fabryczna dwururka do seryjnego silnika jest idealnie dobrana. Jeżeli ktoś szuka cichego zamiennika - prawie ideałem jest też końcowy komorowy z diesla ZR (niestety trzeba dla walorów estetycznych przerobić końcówkę) - teraz mam dokładnie tak zrobione.
Pozdr!
radekgks1971 - Pon Mar 26, 2012 09:15
kurdę to nie wiem co może być nie tak
Bumelant lub doktor_who, a moglibyście sprawdzić jak Wam się zachowuje ta klapka na postoju, jak odpalicie silnik to sie zamyka odrazu czy jest otwarta, jak po dodaniu gazu i wkręceniu na wysokie obroty. Bo do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl, że klapka się zamyka gdy silnik ma obciążenie (auto jedzie) i jest zapotrzebowanie na większą moc na niskich obrotach. Tak samo otwiera się na wysokich. Czyli działa to tylko wtedy gdy auto jedzie i silnik ma obciążenie u mnie na parkingu klapka jest otwarta niezależnie od tego czy mam niskie czy wysokie obroty
Bumelant - Pon Mar 26, 2012 09:47
Tutaj nie pomogę - ja tej klapki już dawno nie mam - pozostał tylko "osprzęt elektryczny"
dzwiedziu - Pon Mar 26, 2012 22:37
radekgks1971 jeśli byś się dowiedział jak to powinno prawidłowo działać to daj znać bo właśnie wróciłem z garażu i się nad tym mocno zastanawiałem
doktor_who - Wto Mar 27, 2012 17:38
U mnie zawsze była otwarta a według mnie powinna się otwierać przy wyższych obrotach któreś ścigacze miały podobny patent na wydechu,a co do tego co napisał Bumelant to potwierdzam,sam kupiłem w Anglii wydech przelotowy Janspeeda i po jakimś czasie wspawałem zwężkę taką jak w oryginale.Po tym zabiegu wreszcie się pojawił moment od dołu a góra jakoś drastycznie nie ucierpiała
Bumelant - Wto Mar 27, 2012 17:44
Ja również jeździłem na końcowym z Janspeeda - odczucia były takie jak pisałem. Moim zdaniem to fajnie wcale nie robi... Klapka powinna się pewnie płynnie otwierać wraz z obrotami ale nigdy jej nie widziałem w akcji. Poczytajcie angielskie fora na pewno coś jest o tym. Wracając jeszcze do Janka - angole wychwalają jak nie wiadomo co. Ja przywiozłem auto z francjj - był już zestaw wpakowany - rozpadło się to jak każdy inny tłumik po 3 latach w Polsce Inna sprawa, że nie wiem jak długo był na aucie. Ogólnie żadna rewelacja. Nie polecam tej firmy. Pozdr!
scorpion - Czw Mar 29, 2012 18:19
kurcze fajny jest ten bajer z ta przepustnica musze sobie cos takiego zrobic:)ja mam tłumik ultera ale rdza go nie rusza:)
Bumelant - Czw Mar 29, 2012 19:06
Jest to fajne rozwiązanie - nie tracimy doły przy niskich obrotach i uwalnia się góra przy ogniu. Nigdy tego nie osiągniesz na żadnym wydechu jak fabryka przewidziała. Tylko zakup orginalnej dwururki końcowej obecnie z takim "devicem" to nie lada wyczyn. Jakiego masz ultera? Średnica wejściowa?
scorpion - Pią Mar 30, 2012 18:58
55 lub 60 fajnie słychac od 4 tys ale tak to to buczy chyba ze kupic zamiennik jaki jest na alegro i dołaczyc sterowanie od turba?
Bumelant - Sob Mar 31, 2012 19:35
55 troszkę zmuli górkę - 60 zepsuje dół - fajnie tak pomiędzy coś jak ja mam. Natomiast mieć płynnie to regulowane z obrotami 57 - 60 - ideał.
scorpion - Nie Kwi 01, 2012 16:30
witam zmierzyłem no i 60 a u mnie krokowy ustwaia obr na 1100 wiec nie jest zle z ruszaniem itp
leszczu - Nie Kwi 01, 2012 18:38
scorpion napisał/a: | u mnie krokowy ustwaia obr na 1100 |
Cały czas masz 1100 obrotów
Bumelant - Pon Kwi 02, 2012 08:14
Kolego Scorpion - chyba nie rozumiesz o czym rozmawiamy. Przeczytaj ze zrozumieniem o co chodziło mi w średnicach wydechu. Jeżeli masz 60 mm to masz zbyt luźny wydech i cały przebieg momentu obrotowego jest słaby na dole nie przy 1100 tylko od samego dołu do gdzieś 5000-6000 tyś obr. natomiast masz ciutkę lepszą górę mocowo od 6500 do odcinki. O to chodzi.
ps.
1100 to złe obroty jałowe na ciepłym silniku co może sugerować, że masz przestawione vvc Masz mieć 900-950 na jałowym a nie 1100. Większość naprawianych w szopie aut z vvc, które miałem okazje widzieć po uszczelkach tak właśnie chodzi. Sprawdź bo może wałki masz rozjechane.
radekgks1971 - Wto Kwi 03, 2012 20:54
Bumelant napisał/a: | ...Masz mieć 900-950 na jałowym... |
Ja u siebie ostatnio w garażu wymieniałem uszczelkę pod głowicą z VVC i mam wolne obroty po pełnym rozgrzaniu wg. odczytu przez interfejs na komputerze w okolicach 790-820
BTW. Po ilu kilometrach mam sprawdzić dokręcenie śrub głowicy? 1000km?
marcinmarcin - Wto Kwi 03, 2012 21:07
radekgks1971 napisał/a: | Ja u siebie ostatnio w garażu wymieniałem uszczelkę pod głowicą z VVC i mam wolne obroty po pełnym rozgrzaniu wg. odczytu przez interfejs na komputerze w okolicach 790-820 | Ja mam podobnie, dobrze jest ale 1100-1200 to tryb awaryjny
radekgks1971 napisał/a: | BTW. Po ilu kilometrach mam sprawdzić dokręcenie śrub głowicy? 1000km? | Jak dobrze dokręciłeś, zgodnie z zasadami to Ci się nie odkręci
Bumelant - Sro Kwi 04, 2012 12:14
Na ELM tyle jest wiadomo - na blacie ok. 900-950. 1100 to tryb awaryjny - przyczyn wiele może być. Nie potrzeba nic dokręcać.
scorpion - Nie Lis 25, 2012 16:50
http://moto.allegro.pl/tl...2812219725.html jak myslicie bedzie pasował do MG ZR???
leszczu - Nie Lis 25, 2012 17:40
Nie da rady.
scorpion - Nie Lis 25, 2012 19:23
kurcze bo chciałem wkońcu uruchomic ta przepustnice wydechu
|
|