Zobacz temat - [R75] Obroty silnika - zawieszanie się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Obroty silnika - zawieszanie się

jupik - Nie Mar 18, 2012 11:17
Temat postu: [R75] Obroty silnika - zawieszanie się
Witam mam taki problem.
Ostatnio zmagam się z obrotami silnika to znaczy:
jeżeli auto jest zimne wszystko jest ok, ale jeżeli pojeżdże troche dłużej a zwłaszcza po mieście
(wiadomo światła ,ruszanie chamowanie itd)po puszczeniu gazu zawieszają się obroty na początku około 1300 potem coraz bardziej nawet 2000.Na chwile pomaga takie gwałtowne depnięcie na pedał gazu i szybkie puszczenie wtedy obroty spadają do właściwych,ale po dłuższym czasie nawet ta metoda nie pomaga.
Zmieniałem już silniczek krokowy-mam już ich trzy sztuki,odkręcałęm przepustnice niby nie jest jakoś tam specjalnie zasyfiona, linka od gazu raczej się nie blokuje chodzi swobodnie.
Proszę o porady może ktoś borykał się z tym problemem.
Strasznie mnie to denerwuje

sknerko - Nie Mar 18, 2012 11:35

styki na kostce silniczka krokowego czasem nie stykają jak trzeba, mimo że wyglądają dobrze. Czasem też trzeba to kolanko wktóre wchodzi trzpień krokowca dobrze wypucować u mnie w Freelanderze była tam taka trochę jakby maź tylko twardsza i lewe powietrze łapało. czasem wężyk sparciały między przepustnica a krokowcem łapie powietrze. I najprostsza sprawa :arrow: reset położenia przepustnicy czasem pomaga.
jupik - Nie Mar 18, 2012 12:24

sknerko napisał/a:
I najprostsza sprawa :arrow: reset położenia przepustnicy czasem pomaga.

O co chodzi z tym resetem?

dzelo23 - Nie Mar 18, 2012 12:42

Miałem tak w eR 400, linka chodziła leciutko ale i tak wpuściłem w pancerz odrobinę oleju robiłem też reset przepustnicy i pomogło.
Reset robiłem w ten sposób że stacyjka w pozycji w pozycji 2 pedał gazu do oporu i puszczałem, tak 5 razy następnie zapłon i 10km jazdy. Na początku spokojnie a po 7km gaz do oporu.
Nie wiem czy robiłem dobrze i czy tak jest w 75 ale mi wtedy pomogło

sknerko - Nie Mar 18, 2012 20:48

dzelo23 napisał/a:
Reset robiłem w ten sposób że stacyjka w pozycji w pozycji 2 pedał gazu do oporu i puszczałem, tak 5 razy następnie zapłon i 10km jazdy. Na początku spokojnie a po 7km gaz do oporu.

Nie trzeba jechać wystarczy odpalić

jupik - Sro Mar 28, 2012 21:28

Nadal nie rozwiązałem problemu z tymi obrotami zastanawiające jest to że silnik jak jest zimny wszystko jest ok jak się rozgrzeje obroty się zwieszają na początku jeszcze pomaga gwałtowne depnię cie na gaz i szybkie puszczenie ,ale dłuższej jazdy depnięcie to pomaga sporadycznie.
Zastanawiam się jeszcze nad zmaną przepustnicy.Znalazłem na allegro coś takiego:


http://allegro.pl/rover-7...2182079449.html

Myślicie że ta metalowa będzie lepsza i czy wogóle będzie pasowała do mnie jeżeli miałem plastikową?

Kamil79 - Czw Mar 29, 2012 11:56

Ja wymieniłem na metalową , bo plastikowa też mi się przycinała.
Najlepiej kupić cały kompletny kolektor, taniej wychodzi ( ja za kompletny z listwa wtryskową, metalową przepustnicą, map sensorem, wiązką , wtryskiwaczami zapłaciłem 130 zl)

np:
http://allegro.pl/kolekto...2197817974.html
http://allegro.pl/rover-7...2236801771.html
http://allegro.pl/kolekto...2196562087.html
http://allegro.pl/kolekto...2199726622.html
http://allegro.pl/kolekto...2237425983.html

ewentualnie :
http://allegro.pl/listing...50841&country=1

jupik - Czw Mar 29, 2012 12:06

Ale t6a metalowa na stary kolektor będzie pasowała ?nie chcę kolektora bo niedawno zmieniałem kolektor i uszczelki
Kamil79 - Czw Mar 29, 2012 14:40

jupik napisał/a:
Ale t6a metalowa na stary kolektor będzie pasowała ?nie chcę kolektora bo niedawno zmieniałem kolektor i uszczelki


Rover w późniejszych latach stosował chyba tylko metalowe przepustnice. Ja założyłem metalową i jest identyczna. (różni się od plastikowej tylko materiałem - czyli w tym przypadku alu)

Tu masz aukcję:
http://allegro.pl/rover-7...2233928138.html

Wykręcasz 4 śrubki, wstawiasz metalową, podpinasz kostkę do czujnika położenia przepusticy i wszystko.