Zobacz temat - [R200] Grzeje sie po 10 minutach jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Grzeje sie po 10 minutach jazdy

pyzavader - Pon Mar 19, 2012 15:02
Temat postu: [R200] Grzeje sie po 10 minutach jazdy
Witam mam problem z moim Roverkiem po bardzo krotkiej jezdzie gotuje mi sie woda w zbiorniczku płynu chłodzenia, po zaledwie 10 minutowej jezdzie, wczesniej nie mialem termostatu u mechanika włozyli mi termostat i nowy czujnik temperatury, po jakims czasie znowu to samo wiec wina obarczyli korek wymienili na nowy i po jakims czasie znowu to samo i teraz nie wiem co jest termostat wyglada jakby sie nie otwieral mbo wody w tym momecie kiedy sie ona gotuje jest tam zaduzo w zbiorniczku i zaczyna sie wylewac na mus spod korka POMOCY
leszczu - Pon Mar 19, 2012 15:03

pyzavader, wygląda na to, że termostat się nie otwiera.
pyzavader - Pon Mar 19, 2012 15:06

Jeden mechanik powiedział mi ze moze to byc spowodowane tym ze po wymianie termostatu i zalaniu go płynem uklad zostal zle odpowietrzony, termostat faktycznie sie nie otwiera jak odkrece korek po jakims czasie cos przeskoczylo i woda splynela, pojechalem dalej i znowu to sam gotuje sie to znaczy ze termostat jest poprostu do wymiany ?
leszczu - Pon Mar 19, 2012 15:11

pyzavader napisał/a:
to znaczy ze termostat jest poprostu do wymiany ?

Tak. I przed włożeniem nowego sprawdź go w gotującej wodzie. :wink:

I tak na przyszłość jak termostat się otwiera to będziesz miał dolny waz idący do chodnicy ciepły.

pyzavader - Pon Mar 19, 2012 15:26

Teorytycznie to powinnem isc na reklamacje ale pewnie lepiej zmienic mechanika bo od kiedy tam chodze to ciagle wracam, z tym problemem pojawilbym sie tam juz 4 raz, i pewnie nie ostatni
Adrian - Pon Mar 19, 2012 15:28

pyzavader,
Jeśli kupiłeś samochód w którym nie było zamontowanego termostatu , to musisz wiedzieć, że czasami handlarze specjalnie go wyjmują. Można w ten sposób ukryć usterkę układu chłodzenia (zwaną HGF - czyli awarią uszczelki pod głowicą), która często dotyka typ silnika, który masz zamontowany. To jest taki czarny scenariusz i nie chcę Cię straszyć, ale taką ewentualność też musisz brać pod uwagę... :sad:

pyzavader - Pon Mar 19, 2012 15:34

Ale trafiles faktycznie to bylo auto od jakiegos handlarza byl to moj pierwszy zakup i to ogolnie ostatnia ustarka co mi zostala do uregulowania juz jestem po paru naprawach :) i juz rwe wlosy z głowy ile moze kosztowa wymiana uszczelki ?
leszczu - Pon Mar 19, 2012 15:38

Cytat:
ile moze kosztowa wymiana uszczelki ?

Najpierw to sprawdź czy nie masz tych objawów.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

pyzavader - Pon Mar 19, 2012 16:11

- ubytek płynu chłodniczego to napewno
- tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego)
tutaj nie jestem pewnie ale ten plyn idelanie czyty to nie jest on normlanie jest blekitny ale o tym moim nie moge tego powiedziec
- niepokojące wskazania wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (w wyniku ubytku płynu)
wskazowka lata jak pomylona czasmi jest po srodku a czami leci do gory i czami juz na sam gore i wtedy zaczyna stukac i plyn wycieka teraz to juz go mam za malo

leszczu - Pon Mar 19, 2012 16:17

pyzavader, rozumiem, że olej czysty i ubytku lub nadwyżki niema ??
Na początek wymień ten termostat, a później trzeba będzie obserwować.

Adrian - Pon Mar 19, 2012 16:21

Ewentualnie jedź do jakiegoś mechaniora lub na Stację Kontroli Pojazdów i zrób test na obecność CO2.
pyzavader - Pon Mar 19, 2012 21:45

Sprawdzałem ole jest okej tyle ile powinno byc i nie widzialem w nim plynu chlodzenia, ten plyn taki jakis brudny ale nie widac w nim oczek i sam nie wiem jutro jade do mechanika zobaczymy co powie, a ten test na CO2 to zeby sprawdzic czy spaliny sie dostaja uszczelka do plynu tak ? :?: mam nadzieje ze to nie uszczelka :???:
kris2828 - Pon Mar 19, 2012 23:46

też mi się grzało po wymianie chłodnicy bo miałem słabo odpowietrzone i ty też tak pewnie masz musiałem kilka krotnie pod rząd chyba 2-3 razy włączałem i wyłączałem przy odkręconej śrubce do odpowietrzania ta co sie znajduje pod filtrem od powietrza i później już było ok http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html oraz tez po zakupie nie miałem termostatu wstawiłem go i żadnych oznak HGF nie mam a kupiłem ponad 7 miesięcy temu ale widać że przy silniku było coś robione więc pewnie uszczelka :-)
zdzichu - Wto Mar 20, 2012 00:27

Kolega kris2828 ma chyba rację. Skacząca wskazówka świadczy o tym że masz powietrze w układzie chłodzenia. Ja odpowietrzam w ten sposób że popuszczam opaski na przewodach w najwyższym punkcie danego odcinka i naginając przewody przesuwam powietrze do tego miejsca i robię szczelinę u góry połączenia. Oczywiście pierwszeństwo ma śruba za filtrem. Zawór do nagrzewnicy musi być otwarty. Ten sposób jest szczególnie skuteczny (moim zdaniem) właśnie przy odpowietrzaniu przewodów do nagrzewnicy. Górny przewód do chłodnicy wystarczy tylko wyginać tak aby powietrze poszło do chłodnicy. I jeszcze jedno - wykończysz uszczelkę pod głowicą jeżeli będziesz tak jeżdził.
zapal - Wto Mar 20, 2012 11:40

mechanik na 100 % jak zalewal uklad nie odkroecil odpowietrznika na rurce przy bloku... pelno jest takich pseudo znawcow... a samo sie odpowietrzy... najprosciej spusc plyn dolnym wezem od chlodnicy.. ustwa pokretlo ogrzewania w kabinie na full... odkrec odpowietrznik i powoli zalewj plyn... jak zacznie lac na odpowietrzniku zakrec i wlewaj az bedzie maks... odpla auto poczakaj az silnik sie zagrzeje ( otwrzy sie duzy obieg) nie zatykaj korka od zbiorniczka... powinno wciagnac jeszcze troche wplynu a wicisnac resztki powietrza... uzupelnij braki i nie ma bata ze bedzie ok...
rychliq - Wto Mar 20, 2012 12:26

Nie wiem czy ktoś to pisał ale ja napisze to co miałem:
było tak że zrobiłem 10km po mieście i auto oczywiście się grzało,mechanika nie szukałem od razu tylko podniosłem maskę i patrzyłem długo i namiętnie na silnik,układ chłodzący i co?
Wypatrzyłem że cudny wentylator chłodnicy się nie załącza...
I po tym stwierdzeniu odłączyłem wentylator od tej swojej spinki,chyba od czujnika,jest ona widoczna od przodu auta i kabelek prowadzi do wentylatora...
Odłączyłem,podłączyłem kilka razy żeby zobaczyć czy się włącza,bo chyba jak jest odpięty do się powinien włączyć przy włączonym zapłonie
U mnie cisza,więc ja wziąłem do łapki WD40 zpsiukałem spinke i gniazdo spinki,po tym jeszcze odłączyłem aku całkiem plus i minus na 30 min.
Następnie podłączyłem aku,podłączyłem spinkę wentylatora,po tym wentylator zaczął "dziczeć"
Następnie jazda próbna,zrobiłem około 20km po mieście i następnego dnia do pracy 53km i powrót i nic,gra muzyka...tylko płynu musiałem dolać bo trochę wykipiało+odpowietrzanie
wiec spróbuj sprawdzić tą złączkę od wentylatora chłodnicy najpierw,później odłacz aku,to podobno usuwa błędy z kompa,no i uzupełnij płyn
A i jeszcze na forum wypisują o korku od poldka na zbiorniczek wyrównawczy,że może puszczać płyn i wiadomo,ciągle go mało

kris2828 - Wto Mar 20, 2012 12:57

ale jak jest zapowietrzony to wiatrak też się nie włączy bo płyn nie doleci do czujnika
bogdan75 - Wto Mar 20, 2012 14:42

po odpieciu kabla od czujnika na pracującym silniku powinien załączyc sie wentylator
leszczu - Wto Mar 20, 2012 15:01

zapal napisał/a:
a samo sie odpowietrzy...

Ja wiem :wink: U mnie ta śrubka odpowietrzająca jest tak zapieczona, że boje się jej ruszać. Więc co płynu nie wymienię, bo układ się nie odpowietrzy ?? Nie nie. Można to zrobić w inny sposób. Zalewasz układ płynem do max w zbiorniczku, uciskasz węże, aby trochę powietrza wyleciało, potem odpalasz auto i znowu uciskasz węże tak z 2 min., następnie dolewasz płynu, zakręcamy korek i wybieramy się autem w podróż. Po jakimś czasie powinno lecieć ciepłe powietrze i wtedy układ mamy odpowietrzony. Potem sprawdzamy płyn co jakiś czas, bo jeszcze może trochę brać. I to byłoby na tyle. :smile:

zdzichu - Wto Mar 20, 2012 23:28

Wentylator chłodnicy jest załączany przekażnikiem którym steruje ECU (żółty przekażnik na lewym nadkolu) ECU ma pamięć trwałą więc odłączenie akumulatora nie kasuje żadnych błędów. Można skasować tylko z zewnątrz. System MEMS z lat 90-tych nie był zgodny z OBD2 i posiadał tylko 6 kodów. Czujnik temperatury jest kontrolowany (błąd nr.1) ale przerwa w jego obwodzie właśnie załącza wentylator.
pyzavader - Sro Mar 21, 2012 09:08

I byłem wczoraj u mechanika meczył sie cały dzien wymienił mi termostat i narazie jest okej choc sam mechanik twierdzil ze i tak nie jest dobrze bo weże pracuja jak serce i ze czuje jak nachodza gazy, ja sam wczoraj jezdzilem z godzine i wszystko bylo ok ale poczekamy jak zrobi sie cieplej wtedy wlasnie wariował uklad, powiedzial jeszcze ze jak to nic nie da mozna przewiercic termostat co o tym sadzicie ? i ogolnie mowil ze to wszystko moze byc sprawka głowicy a nie uszczelki :?:
Adrian - Sro Mar 21, 2012 09:46

Czyli masz przedmuchy do układu przez uszkodzoną uszczelkę. Zrób ten test na CO2 i wszystko będzie wiadomo.
kangaroo69 - Sro Mar 21, 2012 10:22

Nie przewiercaj bo długo się bedzie grzał samochod a na koncu i tak sie płyn zagotuje :/ tez tak mialem ;)
pyzavader - Czw Mar 22, 2012 14:42

Dzisiaj pojade po pracy zrobie ten test i zobaczymy co wyjdzie

[ Dodano: Czw Mar 22, 2012 13:43 ]
No i bylem u mechanika i zrobili ten test i nie wykryto CO2 wiec teraz madre głowy stoja i głowia sie co moze byc nie tak ... :shock:

[ Dodano: Czw Mar 22, 2012 14:42 ]
Jak na złosc teraz nic sie nie dzieje, pojechalem do mechanika byl zagrzany ale akurat nikt nie mogł podejsc potem grzany byl z 20 min, pojechalem gdzies dalej i nic temp normlanie wentylator chodzi i utrzymuje stała temperature, :/ czym to idzie to juz nie wiem

leszczu - Czw Mar 22, 2012 17:46

Cytat:
Jak na złosc teraz nic sie nie dzieje, pojechalem do mechanika byl zagrzany ale akurat nikt nie mogł podejsc potem grzany byl z 20 min, pojechalem gdzies dalej i nic temp normlanie wentylator chodzi i utrzymuje stała temperature, :/ czym to idzie to juz nie wiem

Czyżby termostat się odblokował ??

AndrewS - Czw Mar 22, 2012 20:07

kangaroo69 napisał/a:
Nie przewiercaj bo długo się bedzie grzał samochod a na koncu i tak sie płyn zagotuje


eee tam, w serii T jest fabrycznie otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym.
Tu chodzi o zrobienie otworka wiertlem np fi 2mm, taki otworek nie ma prawa zakłócić pracy termostatu, a chodzi tu o znacznie latwiejsze odpowietrzenie ukladu

pyzavader - Pią Mar 23, 2012 09:05

Ogolnie termostat został załozony nowy, bo na tym poprzednim to jazdy takie byly caly czas i na tym narazie wszystko jest okej, w weekend wybiore sie na jakas dalsza przejazdzke i zobaczymy co bedzie moze najwyzej pokombinuje jeszcze z jakims nowy korkiem od zbiorniczka no ale to sie zobaczy mam nadzieiej ze juz bedzie wszystko okej :grin:
kangaroo69 - Pią Mar 23, 2012 19:21

AndrewS napisał/a:
eee tam, w serii T jest fabrycznie otworek z takim prostym zaworkiem zwrotnym

W Serii T, to po pierwsze, układ prosty i nieco inny, po drugie zaworek kolego to nie otwór , bo zaworek puszcza tylko powietrze a dziura także płyn.
AndrewS napisał/a:
Tu chodzi o zrobienie otworka wiertlem np fi 2mm

Właśnie już taki otworek robi bardzo duże zamieszanie :/
A zresztą jeśli na zwykłym termostacie chodzi dobrze to po co wiercić :?: Sam się przekonałem jak gaz założyłem.

AndrewS - Pią Mar 23, 2012 20:31

kangaroo69 napisał/a:
Właśnie już taki otworek robi bardzo duże zamieszanie


możesz opisać jakie to zamieszanie ??
gdzie konkretnie zrobiłeś ten otworek ??
przecież taki otworek symuluje minimalne otwarcie termostatu, tak jakby sie do konca nie domknął, tylko w znacznie mniejszym stopniu, bo jest znacznie mniejszy przekrój niz uchylenie calego na np 1mm

nie uwierze w twierdzenie ze przez taki otworek przy sprawnym ukladzie chlodzenia gotuje sie samochod , bo to nie mozliwe, musiala byc inna przyczyna,

zdzichu - Pią Mar 23, 2012 23:49

Otwór fi 2mm nie jest w stanie nic zakłócić. Nawet tego nie odczujesz. Ale też w niczym nie pomoże. Większy otwór (np. fi 4-5mm) może pomóc jeżeli padnie termostat. Kiedyś było to praktykowane. Szkoda fatygi gdyż to samo można uzyskać włączając ogrzewanie na max. Można wtedy delikatnie jechać a z otworem głównie o to chodziło.
AndrewS - Sob Mar 24, 2012 00:07

zdzichu napisał/a:
Ale też w niczym nie pomoże.


a ewentualne powietrze w ukladzie ??
w/g mnie bedzie mialo znacznie latwiej sie ulotnic, nie bedzie robila sie poduszka powietrzna jesli termostat jest zamkniety

warto poczytac sobie to
http://forum.roverki.eu/v...t=52134&start=0

a tam znalazlem jeszcze to

TIP: When refilling the cooling system, air can become trapped under the thermostat. This will form a steam pocket that prevents the thermostat from opening and may cause the engine to overheat. Some cooling systems have one or more bleeder valves that can be opened to vent air from the system while refilling the system. If your cooling system does not have a bleeder valve, you can drill a small hole in the thermostat as shown. This will allow air to escape past the thermostat so it is not trapped inside the engine block. Some thermostats come with a similar feature called a "jiggle valve." There is a small hole in the thermostat with a pin that allows air to escape.

z tej strony http://www.aa1car.com/library/overheat.htm

warto przyjzec sie zaworkowi opisanemu w pierwszym linku na wyjsciu z glowicy kolektr ssacy pierwszy cylinder

slyszalem tez o padnietej pompie wody w taki sposób, ze wirnik krecil sie niezaleznie od osi na ktorej byl zamontowany
także jest gdzie szukac przyczyny

zdzichu - Sob Mar 24, 2012 00:16

Przez otwór w termostacie z głowicy poduszka powietrzna nie zejdzie. Zawór w kolektorze jest wyżej.
AndrewS - Sob Mar 24, 2012 00:25

zdzichu napisał/a:
Przez otwór w termostacie z głowicy poduszka powietrzna nie zejdzie.


wiem wiem chodzilo mi oczywiscie o ewentualna "poduszke" na dole przy termostacie np. przy nalewaniu plynu do ukladu

pyzavader - Sob Mar 24, 2012 12:02

No i zrobilo sie troche cieplo i zaczyna mi sie furka znowu grzac planuje zakup oryginalnego korka do zbiorniczka wyrównawczego powiedzcie mi tylko czy faktycznie od tych wszystkich modeli korki sa takie same ? "Korek Zbiorniczka Wyrównawczego Rover 100, 200, 400, 600, 800, 25, 45. MG ZR, ZS, TF, MGF"
Bo jakby nie bylo do Rovera 200 to dopasowałbym od innego modelu

kangaroo69 - Sob Mar 24, 2012 18:07

AndrewS napisał/a:

kangaroo69 napisał/a:
Właśnie już taki otworek robi bardzo duże zamieszanie


możesz opisać jakie to zamieszanie

Odpowiedziałeś sobie sam :wink: :
AndrewS napisał/a:

przecież taki otworek symuluje minimalne otwarcie termostatu, tak jakby sie do konca nie domknął

Jak termostat się nie domyka to się go wymienia ,więc po co go świadomie psuć :wink:
Ale ja tam się kłócić nie będę , każdy ma swoje sposoby.

[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 18:07 ]
pyzavader napisał/a:
czy faktycznie od tych wszystkich modeli korki sa takie same ?

Nie wiem czy od wszystkich ale pewnie to samo bo w kilku z tych modeli widziałem taki sam :smile:

pyzavader - Pon Kwi 02, 2012 10:57

Kupiłem oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego i jak ręką odią w cieplejszy dzien zrobilem 70 km i wszystko idelanie chodzilo wskazowka nie wariowala a plyn sie nie wylewal :razz: :grin: