Zobacz temat - [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04

MarcinMag - Sro Mar 21, 2012 19:53
Temat postu: [45] Wypadający zapłon, płyn chłodzący na 4 cylindrze 1.8'04
Witam,
potrzebuje pomocy ze swoim roverkiem rok 2004 automat +LPG od 800km.

Pojawił się problem z odpalaniem to co udało się zdiagnozować to wypadający zapłon na 4 cylindrze, wymieniłem świece i przewody i nie pomogło, sprawdziłem cewki obie były ok ale i tak zamieniłem miejscami i nadal problem na 4 cylindrze. Nagle zaczął gwałtownie ubywać płyn chłodzący 0,5L na 50 km. W spalinach da się zauważyć płyn chłodzący bo są tłuste i mokre.
W poniedziałek miałem juz rozbierać silnik bo podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą ( przebieg 77tyś) ale ojciec wpadł na pomysł zeby pomierzyć ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Pomiar wykazał na wszystkich 4 cylindrach wartość 15 kg/cm^2 więc było idealnie, odpaliliśmy silnik o bo było widac pod kolektorem mokre ślady płynu chłodzącego więc wytarliśmy wszystko i odpaliliśmy silnik by znaleźć miejsce wycieku. Minęło 20 minut i sucho, przejechałem 15 km i nadal sucho więc zostawiłem wszytsko do obserwacji, ale ponownie zaczęło ubywac płynu chłodzącego, silnik nie działa tylko na wolnych obrotach zaraz po starcie po chwili juz działa normalnie ale pluje z rury wydechowej i po 20 km na nowej świecy platynowej pojawił się nalot reszta są jak nowe.
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy no0 czy jest gdzieś możliwość by dostał się na kolektor ssący?
Wydaje mi się że jeśli pęknięta była by glowica lub uszczelka nieszczelna to by nie było tak wysokiego sprężania a bynajmniej 4 cylinder mial by niższe od pozostałych. Silnik ma dopiero 77k przebiegu i nie był bynajmniej przeze mnie od ostatnich 7 przegrzany.
Co może być przyczyną, co sprawdzić lub co robić? Ma ktoś moze schemat silnika 1.8 rok 2004 ? Na zewnątrz nie ma obecnie wycieku, zastanawiam się nad cudownym proszkiem do uszczelnienia układu chłodzenia ale wolał bym nie maskować problemu tylko zrobić raz a dobrze.

Adrian - Sro Mar 21, 2012 20:21

MarcinMag napisał/a:
Mam więc pytanie czy jest możliwość żeby płyn chłodzący dostał się na cylinder w inny sposób niż pod uszczelką głowicy

Tak. Przez kolektor ssący. Jest w nim zaślepiony kanał wodny. Jeśli w jego okolicach pęknie uszczelka, to płyn dostaje się do cylindra (dokładnie do czwartego).

Na zdjęciu z tej aukcji widać to miejsce.

Wymień tę uszczelkę i prawdopodobnie problem z uciekającym płynem zniknie.

Proszków żadnych nie dosypuj, bo sobie tylko szkód narobisz.

MarcinMag - Sro Mar 21, 2012 20:52

dzieki serdeczne za pomoc jutro zatem wymieniam uszczelkę pod kolektorem, poinformuję o wynikach.
Adrian - Sro Mar 21, 2012 21:04

Pamiętaj o dokręcaniu nakrętek/śrub w odpowiedniej kolejności (od środka na zewnątrz) i z odpowiednią siłą (Rave podaje wartość 17 Nm).
MarcinMag - Sro Mar 28, 2012 18:53

uszczelka wymieniona tydzień temu, wszystko chodzi elegancko, ustąpił problem również z buczeniem silnika przy określonym położeniiu gazu dziąło się tak że w pewnym (zawsze tym samym) położeniu gazu dało się słyszec metaliczny dźwięk i pierdzenie tłumika środkowego przy mocniejszym przygazowaniu ucichał lub po zdjęciu nogi z tego zakresu w dół. Wszystko chodzi jak należy, jutro wymieniam olej ( Castrol Magnatec 5W40 )oraz oczywiscie nowy filtr Mann + filtr pyłkowy juz jedzie.
Swoją drogą z tym zaślepionym kanałem w kolektorze ssącym do powrotu cieczy chłodzącej to ułatwienie sobie sprawy nie koniecznie mądre konstruktora, można było puścić bokiem zawór zwrotny i po problemie.