Zobacz temat - [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?

redcloud - Sro Mar 21, 2012 20:49
Temat postu: [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
Witajcie,
(tak na marginesie od dziś jestem oficjalnym klubowiczem, więc witajcie współbracia i siostry).

Mam w moim R taki objaw. Jak silnik złapie temp to mam ciepłe powietrze w kabinie ale nie zawsze. Czasami leci tylko zimne. Mechanik stwierdził, ze cisnienie wali do chłodnicy/zbiorniczka wyrówn. ale sam płyn jest czysty.
Czy to pierwsze objawy problemów z uszczelką pod głowicą? Jezeli tak, to w przypadku wymiany jaką uszczelkę kupić (Toma Team ma dwie rózne) i jakie inne uszczeli jeszcze trzeba? Co jeszcze wymienic przy okazji (oprocz rozrzadu bo był robiony rok temu) - ustawić zawory?

Pozdrawiam
Krzysiek

7Tomi - Sro Mar 21, 2012 22:28

1. Witojcie piknie hej ! ;)
2. Zmień mechanika.
3. Sprawdź układ chłodzenia, zawór nagrzewnicy, węże wchodzące do nagrzewnicy. Może to być tylko zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrz dobrze układ.
4. Uszczelki są typową wadą w K serii a nie w L serii.

szoso - Czw Mar 22, 2012 07:26

redcloud napisał/a:
ustawić zawory?

zaworów się w tym silniku nie reguluje :wink:

bociannielot - Czw Mar 22, 2012 08:45

Tak jak Tomi_114, napisał - zmień mechanika bo prawdopodobieństwo że to uszczelka jest bardzo, bardzo ale to bardzo małe w silniku diesel'a rovera :ok: też obstawiałbym coś z układem chłodzenia, ale nie uszczelkę.
redcloud - Czw Mar 22, 2012 11:00

Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Odpowietrzal caly uklad, nawet odpinal termostat. Ale i tak po jakims czasie znowu sie gowno zapowietrza, czyli ktoredys cisnienie ucieka. Weze sprawdzil.
Jakies jescze pomysly (oprocz zmiany mechanika?)


Tomi to mowisz, ze gdzie masz warsztat? :-P

Brt - Czw Mar 22, 2012 12:16

a korek od układu chłodzenia ?? Powinien utrzymywać jakis poziom ciśneinia ale przy zbyt dużym ciśnieniu powinien puszczać nadmiar.
tronsek - Czw Mar 22, 2012 12:26

redcloud napisał/a:
Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Zawsze możesz sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia. W porządnym warsztacie, powinni mieć przyrząd do sprawdzenia tego. To rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
redcloud - Nie Maj 06, 2012 13:49

Dobra, wracam do tematu niestety. Gadałem z mechem od Boscha i tam mają ustrojstwo do testów CO2 ale mówił, że na dieslach to kiepsko wychodzi i niejednoznacznie.

Dzisiaj zaobserwowałem nowe objawy:
- Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa
- Wskazówka temp silnika dotychczas zachowywała się normalnie - 90 stopni i stop, aż tu nagle jadę, zmieniam bieg na wyższy i spadła poniżej "zera", i podnosiła się delikatnie w miarę wzrostu obrotów, przy zmianie biegu znowu na "zero". Dodam, że silnik na pewno był gorący bo wskazówka spadła z 90 do "zera", wentylatory przed chłodnicą pracują.
Wydawało mi się, że jak jest HGF to wskazówka temp silnika powinna iść w górę nawet na czerwone pole a nie w dół??

Co myślicie? Rozbieramy silnik?

szoso - Pon Maj 07, 2012 08:08

redcloud napisał/a:
Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa

jeśli robiłeś to na ciepłym silniku to normalne, nie radzę tak robić bo się poparzysz ;-)
na ciepłym silniku po odkręceniu korka płyn zwiększa swoją objętość

bociannielot - Pon Maj 07, 2012 08:41

nie rozbieraj silnika - zmień mechanika :ok:
redcloud - Pon Maj 07, 2012 11:20

tak mi sie wlasnie wydaje ze musze zmienic mecha. czyli po tych objawach nie mozna jednoznacznie stwierdzic HGFa?

A moze tak: poniewaz na zimnym silniku plynu jest minimum - to doleję do maxa, pojezdze i bede sprawdzal - jak zacznie ubywac to bedzie to jednoznacznie HGF?

bociannielot - Pon Maj 07, 2012 11:23

redcloud, może być na zimnym na minimum- potem dolej jak będzie poniżej, sprawa jest typowo z chłodzeniem, uszczelka na 99% nie jest tu przyczyną - problem leży po stronie układu chłodzącego - nie przerabiałem jednak takich objawów w iDT więc co to jest dokładnie Ci nie powiem - sorki.
kadzaf - Pon Maj 07, 2012 22:42

Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest tak samo ciepła u góry jak i dołu?
W momencie zimnego powietrza sprawdz oba przewody idace do nagrzewnicy.
A czy ubywa ci płyn w zbiorniczku? Zalej na max i sprawdzaj jego poziom.
Jesli bedzie ubywał to sprawdz czy nie ma nigdzie wycieków oraz czy nie przybywa oleju w silniku.Choc to mało prawdopodobne jesli chłodnica oraz układ jest drozny i termostat sprawny.
Aha i czy na uruchomionym silniku widac ze przelewa sie plyn do zbiorniczka z przewodu idacego od chłodnicy (wtedy sprawdzic idzie łatwo czy pompa wody sprawna)

redcloud - Wto Maj 08, 2012 23:26

Czy mam zalać na max zbiorniczek na zimnym czy goracym silniku? Jeżeli na gorącym to jest max, a na zimnym minimum.
tronsek - Sro Maj 09, 2012 06:03

redcloud napisał/a:
Czy mam zalać na max zbiorniczek na zimnym czy goracym silniku?
Na zimnym.
redcloud - Sro Maj 16, 2012 10:12

dobra płyn wlany - obserwacja in progress (po 2 dniach ubyło 1 cm płynu od maxa)

W międzyczasie sobie pogrzebałem pod maską i zwrocil moja uwage charakterystyczny niebieskawy (petrygo) wyciek w tym miejscu (oznaczone strzałka żółtą). Co to za część (oznaczona strzałką czerwoną)? Jest umieszczona bezpośrednio za alternatorem i wchodzi w silnik i jest połączona z chłodnicą. Ewidentnie cieknie płyn od góry, od dołu nie wiem co może tłumaczyć ubytki płynu).

szoso - Sro Maj 16, 2012 10:48

to jest metalowy kruciec a w nim siedzi czujnik temperatury
musisz to wykręcić i uszczelnić

redcloud - Sro Maj 16, 2012 11:16

o shit! czujnik temperatury? to moze dlatego nie mam goracego powietrza w kabinie?
Szoso, a czy to, ze wskazowka od temp silnika jest ponizej zera i tylko drga jet tez z tym zwiazane?

I jeszcze ( :) ), ogarne temat sam? jaka tam uszczelka wchodzi? nic nie zepsuję??

Gdzie szukać tej uszczelki na rimmerbros?

Znalazłem, że to czujnik temperatury płynu chłodzącego, a więc na chlopski rozum: jeżeli tu jest problem to: nie mam cieplego powietrza w kabinie, plyn wycieka, wskazowka silnika na zerze. Czyli wszystkie moje problemy znikaja. A nie kuwa glowica pod uszczelka. Czujnik jest pokazany na stronie rimmerbros: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189 pod numerem ERR6397 i jest dostępny na stronie intercars w cenie 65.98 zł.

Nie będę na razie kupował tego czujnika bo może te wszystkie objawy są spowodowane nieszczelnością układu (jak na zdjęciu). Nie jestem w stanie znaleźć na rimmerbros numeru częście ani nawet szkicu tego framentu żeby znalezc nr uszczelki :( HELP!

szoso - Sro Maj 16, 2012 11:41

redcloud napisał/a:
to moze dlatego nie mam goracego powietrza w kabinie?

nie ma to związku
redcloud napisał/a:
a czy to, ze wskazowka od temp silnika jest ponizej zera i tylko drga jet tez z tym zwiazane?

nie, to jest związane raczej z czujnikiem ale tym od wskaźnika lub samym wskaźnikiem temperatury
redcloud napisał/a:
Gdzie szukać tej uszczelki na rimmerbros?

silikon załatwi sprawę, tylko ten kupiony w sklepie moto a nie sanitarny :grin:

redcloud - Sro Maj 16, 2012 11:51

a, ok Szoso w tzw międzyczasie odpowiedziales :)

dobra to bede sie bawil, silikon moto i ogien.

Remigiusz - Sro Maj 16, 2012 12:20

Albo kupić z 10zl orig uszczelkę pod tan króciec :wink:
redcloud - Sro Maj 16, 2012 12:46

Remi, nawet wole uszczelke ale powiedz jak ja dobrac? nie moge znalezc na rimmerbros nr czesci.
Remigiusz - Sro Maj 16, 2012 13:13

nr Hondy jest: PFKL404890

Nr. 7:
http://www.hondaoriginalp...&block_03=17408

redcloud - Sob Maj 19, 2012 22:23

Dobra, dzisiaj pracowite popołudnie miałem. (zrobiłem ze wskazówką temp silnika - SOLVED).

Odnośnie tego wycieku ze zdjęcia, to nie mam możliwości dobrania się do tego, trzeba wykręcić alternator i łapę od poduchy silnika żeby się dostać do wszystkich śrub, także w poniedziałek do mecha.

Przy okazji, dopadłem zawór nagrzewnicy, wyciągnąłem go i sprawdziłem, wszystko ok, zamyka i otwiera ładnie. Linka poprawnie go też otwiera i zamyka od maksimum do minimum, przy odkręcaniu i ściąganiu węży z zawora polał mi się płyn i był CIEPŁY czyli do kabiny wpływa gorący, co tam dalej jest, nagrzewnica?
Czy dobrze rozumiem, że następnym elementem za zaworem jest część oznaczona numerem "2" http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003155 <--- matrix heater

Wciąż brak ciepłego powierza w kabinie.

[ Dodano: Sob Maj 19, 2012 22:23 ]
Dobra poczytałem troche i dobrze by było (chyba) wyczyścić układ chłodzenia (bo jak jest czop w nagrzewnicy -kamień kotłowniczy to nie grzeje w kabinie).

Znalazłem na naszym forum, że układ był czyszczony octem 10% (1 litr) i pomogło :) w sumie ja też czyszczę kamień w czajniku i ekpresie do kawy właśnie octem i działa.

Pytania:
1. Ocete vs. "super_duper_specjalny_płyn_do_czyszczenia_układu_chłodzenia
2. Jak spuścić całkowicie płyn w moim R?
3. Rozumiem, że dolewać płynu w R45 można TYLKO przez zbiorniczek wyrównawczy?

szoso - Pon Maj 21, 2012 07:41

jeśli chcesz czyścić to tylko samą nagrzewnicę a jak to zrobić było opisywane nie raz ;-)
redcloud napisał/a:
2. Jak spuścić całkowicie płyn w moim R?

dolny wąż chłodnicy odkręcić
redcloud napisał/a:
3. Rozumiem, że dolewać płynu w R45 można TYLKO przez zbiorniczek wyrównawczy?

tak

redcloud - Sob Maj 26, 2012 14:13

Szoso rządzisz!

Podłączyłem węża i puściłem kraniczankę - lał się z drugiego króćca najpierw płyn potem woda.
Następnie rozpuściłem torebkę kwasku cytrynowego za 80 groszy we wrzątku i lejkiem wlałem do nagrzewnicy przez kawałek węża, z drugiej strony wąż w górę. Postało to tak z 5 minut i spust. Lał się brązowy żur. Przelałem potem czystą wodą i przedmuchałem własnymi płucami, dolałem płynu i ROBI!!!

Grzeje w kabinie zdecydowanie. Nie jest to jednak żar taki, że jak przykładam rękę to nie da się wytrzymać, poza tym zauważyłem, że na wolnych obrotach temperatura wyczuwalna spada, jak dodaję gazu to od razu goręcej dmucha. Zastanawiam się czy tego kwasku z wodą nie wpuścić do całego układu z chłodnicą włącznie i niech sobie silnik śmiga przez godzinę.

Co sądzicie? Dlaczego jak obroty mi spadają to temp spada trochę? Czy po prostu poczekać aż się nagrzewnica przeczyści?

bociannielot - Sob Maj 26, 2012 15:43

A się tak zastanawiam czy by termostatu nie sprawdzić, może uwalony, mi tak nie dogrzewało tylko poniżej -17. może tez trochu jeszcze zapowietrzony jest, można poczekać parę dni i sprawdzić, jak opadnie Ci poziom płynu to może być to - fajnie by było jakby Ci szoso podpowiedział ale on teraz ma inne atrakcje, zlotowe :wink: .
redcloud - Sob Maj 26, 2012 15:52

wiem wiem, że szoso szaleje.
Płyn mi ubywa ale wiem którędy (krócieć silnika gdzie są wpięte czujniki temperatury), uszczelke wydmuchało i tyle. Kupiłem już w rimmerbrosie i tylko czekam na przesyłkę żeby do mechanika iść.
Olej nie zmienia swojej barwy ani go nie przybywa więc na 100% to nie uszczelka pod głowicą.

A powiedz mi jak zweryfikować termostat? zmierzyć oporność? A, i gdzie on jest :)

bociannielot - Sob Maj 26, 2012 16:57

termostat zdaje się jest w bloku chłodnicy ZTCP - sam go nie wykręcałem więc nie umiem dokładnie Ci powiedzieć gdzie ;-) . Skoro nie wymieniłeś jeszcze tej uszczelki to może zacznij od tego a potem będziemy weryfikować, może po prostu przez tą nieszczelność się zapowietrza i tak reaguje :?: wentylator nie załącza się od razu po odpaleniu silnika :?:
redcloud - Nie Maj 27, 2012 00:03

a przypadkiem wentylator nie powinien się włączać przy ~ 90st?
Temp silnika jest ok, trzyma się w połowie i delikatnie słychac jak sie wlacza wentylator.

bociannielot - Pon Maj 28, 2012 10:18

redcloud napisał/a:
a przypadkiem wentylator nie powinien się włączać przy ~ 90st?
no tak, jak wsio ok z włączającym się wiatrakiem, to dobrze. Wymień tą uszczelkę - zobaczymy dalej, i tak trzeba to zrobić, więc żadna strata :wink: .
szoso - Pon Maj 28, 2012 10:28

no to lux że płukanie pomogło
uszczelnij układ i wtedy zobacz jak to będzie
może trzeba jeszcze powtórzyć płukanie i zostawić to wszystko na dłużej niż tylko 5 minut :wink: