|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] Wycieki oleju w okolicach przepustnicy
antonio3 - Sob Mar 31, 2012 07:26 Temat postu: [620Ti] Wycieki oleju w okolicach przepustnicy witam;
Mam wycieki oleju w komorze silnika a dokładnie całe kable i rurki pod przepustnicą, w miejscu gdzie jest taka gruba gumowa podkładka-uszczelka. Wytarłem ostatnio kable i cały dolot by dokładniej się przyjrzeć
Ruszyłem chwilę pojeździć, i wkręcałem go na obroty.
Otwarłem klapę i pod przepustnicą a dokładnie w miejscu gdzie kończy się guma a zaczyna kolektor dolotowy był olej i przewody lekko mokre. Przypuszczam, że gdybym jeździł dłużej, znów byłyby całe mokre.
Czy macie pomysły skąd się to bierze i co może być przyczyną?
Chcę zaznaczyć, że niedawno regenerowałem turbinę, więc puszczanie oleju przez nią raczej wykluczam.
Czy możliwe jest aby przy 6 tys obrotów np. aż tak cisnęło olejem w dolot???
Słyszałem też o separatorach oleju (np. z Properfekt), ale nie wiem czy tu o to chodzi i czy to rozwiąże problem.
Zaznaczyłem na żółto w którym to jest miejscu.
Z dołu nie pryska.
Wszelkie pomysły mile widziane
Darek
davidlive - Sob Mar 31, 2012 18:48
odczep przewód od odmy i zobacz czy z niego dóżo leci oleju bo tam przy przepustnicy nie ma skąd się olej znaleźć .
antonio3 - Sob Mar 31, 2012 18:58
Poproszę łopatologicznie - który to przewód?
davidlive - Sob Mar 31, 2012 20:25
Zobacz czy masz w dolocie olej , jesli nie turbina do odma tak leje , to ten przewód który wychodzi od pokrywy zaworów i dochodzi do węża który jest między filtrem a turbiną .
Jak masz olej w dolocie to albo turbo albo odma .
To że turbo robiłeś to nic nie znaczy , może !@!$# robotę ?
antonio3 - Nie Kwi 01, 2012 20:10
Dzisiaj sprawdziłem. Odpiąłem rurę z turbo do przepustnicy. Na spodzie rury było trochę oleju i w przepustnicy też. Wytarłem w środku.
Przejechałem 30 km i sprawdziłem. Znów mokro pod przepustnicą.
Czyzby s.... mi regenerację turbiny?
Odmy jeszcze nie oglądałem.
Darek
davidlive - Nie Kwi 01, 2012 20:42
sprawdź odme jak nie ona to nie ma innej możliwości jak tylko turbo bo do przepustnicy nie ma przewodów olejowych bo niby w jakim celu .
antonio3 - Wto Kwi 03, 2012 21:01
No więc sprawa wygląda tak:
1. Rurka idąca od pokrywy zaworów do grubej rury która zasysa powietrze z filtra do turbiny, jest moim zdaniem ok. Trochę oleju, ale nic nie kapie, nie ścieka.
2. Rura gruba idąca od filtra powietrza do wirnika turbiny - lekko mokra przy wejściu do turbiny (foto samej turbiny od tej strony - widać olej).
Jeśli dobrze rozumuje - od tej strony turbina zasysa powietrze z puszki, po przejściu przez filtr-tak? Wyciągnąłem całą rurę i w miarę sucha, ale na wejściu turbiny widać mokre.
Więc skąd olej na wejściu?
Drugi otwór turbiny, który jak przypuszczam pcha powietrze do intercoolera, jak i rura miała niewielkie ślady oleju - lekko mokra w jednym miejscu
Na wejściu do IC - leciutko oleju.
Rura dolotowa powietrza do przepustnicy też niewiele.
A pod przepsutnicą, po 20 km - mokro.
Powiedzcie mi proszę jak rozumieć mam odmę? Wyciągnąłem całą gumową rurę idącą od filtra do turbiny i do której wchodzi przewód idący z pokrywy zaworów. Co to jest ta odma? Wg mnie tam nic nie ma co mogłoby filtrować olej.
Sorry za może głupie pytania ale próbuję to ogarnąć.
Wygląda więc na to, że puszcza turbina, ale co dziwne - skąd olej w tym miejscu (zasysanie)?
Acha... no i powiedzcie co to za dinks wychodzący ze skrzyni biegów? Czyżby jakieś odpowietrzenie? A jeśli tak, czemu ma służyć?
Dzięki za każdą pomoc.
jakubrutkowski - Czw Kwi 05, 2012 05:59
odma jest po to by w silniku nie było zbyt dużego ciśnienia w układzie zaworowym. możesz kupić taki mały stożek i go założyć do pokrywy zaworów zamiast tego wężyka a w grubej rurze przy turbo zrobić zaślepkę. ten wystający dynks ze skrzyni to również odpowietrzenie w sumie takie samo zadanie spełnia jak odma w silniku.
antonio3 - Pią Kwi 06, 2012 12:35
Panowie;
Proszę o wyjasnienie pewnej kwestii.
Zamierzam kupić oil catch tank albo inaczej - separator oleju - firma Properfekt. Jest na allegro.
http://allegro.pl/zbiorni...2254080168.html
Chcę sprawdzić, czy to coś pomoże. I pytanie brzmi jak go zamontować?
Przeszukałem chyba cały internet . Jest foto dla 75-tek i innych, ale zero info o Ti.
Rozumiem, że jeśli ma brać się skądś olej - to z rurki idącej od pokrywyw zaworów do odmy? - Tam zasysa turbina i "rzuca olejem" zarówno w IC jak i rurkę idącą od turbiny do przepustnicy od dołu.
Więc w wejście do zbiornika oleju wkładam rurę idącą od pokrywy zaworów.
A co wpiąć na wyjście ze zboirnika?
Albo inaczej - czy zbiorniczek separatora ma byc wpięty pomiędzy pokrywę zaworów a rurę idącą od filtra powietrza?
Dzisiaj sprawdzałem pewną ciekawostkę - odpiąłem rurkę idącą od pokrywy zaworów i mysłałem, że będzie tamtędy dmuchać, a jest przeciwnie - zasysa.
Czy jest to tak, że gdy turbina zaczyna sie kręcić oprócz tego, że ciągnie z filtra poietrza, cigągnie też co nie co z "pokrywy zaworów" - rurki odmy?
Wyczytalem też, że ten system odmy jest systemem zamknietym.
Jestem laikiem i staram się zroumiec pewne mechanizmy.
Liczę na Waszą pomoc.
Darek
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 13:35 ]
Sorki za podwójne foto. Chciałem zapytać jaką rolę pełni przewód idący od mosiężnej "kostki" przy turbinie do przepusnicy?
Darek
davidlive - Pią Kwi 06, 2012 20:11
co do odmy to ona wchodzi do rury zasysającej powietrze do turbiny , a więc.
Ona zasysa opary z silnika więc musi tam byc olej , nawet jeśli go tak w takiej ilości jak myślisz nie widać .
To po prostu taki najprostszy system spalania tych oparów więc jeśli silnik jest juz trochę zużyty tego leju dostaje sie więcej .
Jak już masz kupować ten oil tank to zobaczysz że oleju nie będzie pod przepustnicą .
Takie moje zdanie .
A do do tego wężyka do jest wężyk do DV czyli zaworu upustowego takiego Blov offa fabrycznego
|
|