Zobacz temat - MGF kompresor
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MGF kompresor

misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 22:36
Temat postu: MGF kompresor
Witam wychodzę z takim pytaniem nie wiem czy dobry dział jak coś to proszę o przeniesienie czy ktoś próbował założyć kompresor do mgf lub ma informacje o takiej operacji? Nie za bardzo się na tym znam i chciał bym zapytać jakie to mniej więcej koszta i czy da radę i czy się opłaca ? : )
Raptile - Pon Kwi 02, 2012 23:01

MGF z allegro ;) tanio kupiony cos :D mysle ze szkoda kasy pakować w kompresor(+ jakies zakucie bo na seryjnych gratach nie polatał by długo) po 1 mało miejsca po 2 silnik z tyłu po 3 k-seria :D po 4 koszta ;)
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 23:09

Tak własnie myślałem cholera ale jak patrzę na te mx5 z kompresorem albo turbosprężarką to aż mnie ściska :D Mgf tak z allegro ;p i wcale nie tak tanio najdroższy jakiego znalazłem na allegro ;P poza jakiś za 20 tys :D
Raptile - Pon Kwi 02, 2012 23:11

misiekdziku, autko fajne 120 KM daje rade ;) Jak chciales autko do ścigania czmu nie kupiles np 800kg CRX-a z 2.2 pod maska :P ?
Markzo - Pon Kwi 02, 2012 23:11

pitu pitu, wchodzi do mgf nawet 2,5l KV6. Pchaj 1.8T (fabrycznie uturbione, przygotowane na wieksze moce i Nm). w serii 150/160KM i ok 220Nm. Łatwo podkręcalne jak każde tjurbo ;) i w tak lekkiej budzie, do tego przy centralnie umieszczonym silniku i RWD robilo by to szał ;)
Remigiusz - Pon Kwi 02, 2012 23:12

misiekdziku, Jak masz kasę to pakuj czego jeszcze nie było :D 1.8 K-seria Turbo albo V6 :razz:
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 23:15

bo crx to kupa nie podoba mi się z wyglądu a ja lubię jak samochód jest ładny i ma odejście a te 120 koni według mnie bez polotu :P mogłem kupić mx5 z3 ale tego jest tona na ulicach a Mgik się wyróżnia i to jest fajne :P

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2012 23:15 ]
haha temat do przemyślenia ale pewnie kasę odłożę i znowu się wtopie w samochód który na 4 nie będzie miał trakcji :D

Raptile - Pon Kwi 02, 2012 23:17

misiekdziku, tak jak piszą koledzy najtańszym wyjsciem bedzie swap na uturbione seryjnie 1.8T Co nie oznacza że będzie tanio ;)
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 23:20

liczę się z kosztami które pewnie przekroczą wartość nie jednego mgf`a na allegro ale za to będzie samochód którym pojeżdżę ładne kilka lat :P 1 raz mam do czynienia z marką mg i bardzo mi się podoba więc czemu nie zostać przy tym i pomodzić trochę przecież wszystko można zrobić po kosztach kupić z3 2.5 i też będzie latać a zrobić samochód wyjątkowy który będzie szokował to już inna sprawa :P
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 05:44

jak ma szokować to wal 2,5 w miejsce seryjnego 1,8l i 1.8T do bagaznika z przodu ;)
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 10:19

Markzo napisał/a:
Pchaj 1.8T (fabrycznie uturbione, przygotowane na wieksze moce i Nm). w serii 150/160KM i ok 220Nm. Łatwo podkręcalne jak każde tjurbo ;)

Pytanko mam z ciekawości skąd nagle taki entuzjazm do 1.8T? Do tej pory nikt chyba u nas nie dłubał w tym silniku, a nagle na forum w co drugim temacie polecają swap na 1.8T. Vagowski 1.8T wiem, ze się kręci genialnie i jest sporo projektów na jego bazie ale to zupełnie inna jednostka. Mocno dłubnietego roverowego 1.8T to jeszcze u nas nie widziałem ale może po prostu coś mnie ominęło?

Markzo - Wto Kwi 03, 2012 10:36

Tomi_114 troche rozebrał 1.8T i ma faktycznie mocniejsze bebechy od zwykłej kserii. A co do polecania go, to co innego? kazdy doladowany motor jest bardziej rozwojowy od n/a ;) nie omineło Cię nic, choc niebawem powinno wyjechac troche zdłubane 1.8T :)
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 10:48

Nie wiem co innego, tak tylko pytam bo przez tyle lat była cisza nikt o 1.8T nie wspominał, aż tu nagle na hura wszędzie byście wkładali 1.8T :P To, ze Tomi coś tam grzebie to wiem dlatego ja zanim bym komuś cokolwiek polecił zaczekał bym na efekty pracy Tomiego. Wtedy będzie wiadomo coś wiecej bo jak narazie to takie polecanie w ciemno jest...
Remigiusz - Wto Kwi 03, 2012 11:33

Pływak, Ja to tylko pisze bo jest jeden z mniejszych silników i masz moc 160km dlatego tak to jakoś polecam. Do tego Turbo i ładny moment obrotowy. Ja się mało co interesowałem K-seria ale uważam ze 1.8T w serii ma dobry potencjał bo masz Turbo i jest gabarytowo mniejszy niż 2.0T czy V6 oraz koszt eksploatacja jest mniejszy :wink:

Trzeba się jednak przekonać BRT miał racje mówiąc ze auto z Turbo to Benzyna czy Diesel to już fajne :wink:

bociannielot - Wto Kwi 03, 2012 12:25

Remigiusz napisał/a:
Trzeba się jednak przekonać BRT miał racje mówiąc ze auto z Turbo to Benzyna czy Diesel to już fajne

Remigiusz, jakoś nie wyobrażam sobie MGF-a z L-serią :lol:

Remigiusz - Wto Kwi 03, 2012 13:33

bociannielot, L-serie już ma wiele zastosowań :D Ostatnio widziałem L-serie na żaglowce :mrgreen: Robi jako silnik w lodzi :roll:
Raptile - Wto Kwi 03, 2012 13:37

o SDi + napęd na tył ;P
misiekdziku - Wto Kwi 03, 2012 16:06

Ja to chyba do tego mgf`a silnik od helikoptera założę :D bo jak już mi diesla doradzacie to wyprzedzę wasze propozycje :D
maniu48 - Wto Kwi 03, 2012 17:40

nigdy nie zakładaj SDI-to szrot. Jak cos to SD i jazda ;)
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 22:08

generalnie to forum jest "mało tuningowe" i jakieś powazniejsze modyfikacje tutaj miejsca niemaja, dorzucmy do tego dosc spora cene silnikow 1.8T (do niedawna ok 4-5k) i mamy powod czemu tak malo wiadomo o ich modyfikacjach ;) teraz sie cos moze zacznie dziac :)
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 22:17

Nie dziwie się, że mało tuningowe bo niewielu może sobie pozwolić na pakowania sporej kasy na swap w ciemno będąc prekursorem. Tomi mając zaplecze techniczne i dostęp do tanich części może sobie dłubać za w miarę sensowną kasę, przeciętny roverkowicz bez takiego zaplecza robiąc to w ciemno może utopić ładną sumkę pieniędzy. Po za tym nie ma się co oszukiwać mało tu zapaleńców tuningowych większość kupiła R/MG bo było tanie i chcą żeby nadal takie pozostało ;)
misiekdziku - Wto Kwi 03, 2012 23:03

Bardzo dobrze mówisz jednak nie ma co się oszukiwać to nie jest S-klass ani tego typu samochód ale mają to coś i to jest najważniejsze : )
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 23:15

Cięzko CI nie przyznac racji Plywak ;) jednak, jakby kazdy myslal w taki ramowy sposob, byloby nudno :D
Kozik - Sro Kwi 04, 2012 10:44

a ma ktoś wykres 1.8T seryjnego? bo szukam szukam i znaleźć nie mogę interesuje mnei czy trzymają serię i jak wygląda przebieg momentu
Bumelant - Sro Kwi 04, 2012 13:21

Circa about:

http://www.dyno-plot.co.u...21/Rover-75.htm

Kozik - Sro Kwi 04, 2012 16:43

no to coś lipa bo mój wykres lepiej wygląda a nie mam turbo
Bumelant - Pią Kwi 06, 2012 10:00

Nie sądzę Kozik, że lepiej Tobie wygląda. Nie wiemy jaka hamownia i jaki egzemplarz dokładnie to był ale w 1.8T masz w peaku grubo ponad 200 niutonów (160,5 lb/ft = 238 naszych Nm / 144 BHP = 146-147 naszych koni - ten z wykresu) - prawie 200 Nm jest dostępne już przy lekko ponad 2000 obrotów do końca... Producent podaje średnio w tabelach z tego co patrzyłem 150 koni przy 5500 rpm oraz 215 Nm przy 2100 rpm. Nie mielibyśmy żadnej szansy do takiej 25/ZR z takim silnikiem. Inna kwestia bez szpery nie ruszysz przy takim aucie absolutnie. Wracając do wykresu może turbawka już nie wydalać lub poprostu jest taka mała - widać po wykresie coś złego na końcu się dzieje ale ogólnie to parametry są bardzo dobre i to jest początek serii z niewielkim doładowaniem małego wiatraczka :rotfl:
bociannielot - Pią Kwi 06, 2012 11:33

Bumelant, no niuty ma w pełnym zakresie niziutko jak w iDT prawie, ale w końcu to TURBO :mrgreen: Czy nie ruszysz, w MGF może, ale w zr-ce z napędem na przód problemów raczej by nie było :wink: . Chłopaki mają diesel'e ok. 150km i jakoś startują.
Bumelant - Pią Kwi 06, 2012 11:35

Będzie dokładnie na odwrót - łatwiej będzie ruszyć takim MGF. Uwierz mi jeździłem już trochę doładowanymi ośkami 200-230 koni - 300+ niutów masa about 1100kg - jest to ciężkie zadanie ze szperą nawet i dobrymi oponkami :) No właśnie widzę jak startują - mielenie kółek a jak potrzeba efektywnie to muszą z 2 bo się inaczej nie da normalnie :rotfl:
misiekdziku - Pią Kwi 06, 2012 12:36

a Mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli bym zamiast mojego 1.8 założył 1.8t. to muszę zmieniać skrzynię czy jest taka sama ? :)
slax - Pią Kwi 06, 2012 12:50

Skrzynia taka sama PG1 kwestia tylko przełożeń
bociannielot - Pią Kwi 06, 2012 13:13

Bumelant, dlatego tuners ma ogłoszenie w dziale giełda kupię torsena :grin:

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 13:13 ]
Bumelant, a łatwiej ruszyć miałem na myśli zimę, bo kumpel miał eM3-kę w e-30 budzie i mówi że zimą pod marketem to nie było easy jak obok ktoś tez stanął :wink:

Kozik - Pią Kwi 06, 2012 20:03

Bumelant, chyba nie umiem czytać tych wykresów bo ja nie widzę tych 200Nm ;/ :(

u mnie w zakresie obrotów od 2000-7000 moment nie spada poniżej 140Nm a maksymalny jest 168Nm

dzisiaj hamowałem swojego po przedmuchaniu wydechu końcowego z diesla 147KM/168Nm :)

różnica mocy LPG/PB98 - 3,4% więc super
różnica w momencie obrotowym LPG/PB98 - 2,48% więc jeszcze lepiej

Marrkus - Pią Kwi 06, 2012 20:59

Bumelant napisał/a:
Bumelant, chyba nie umiem czytać tych wykresów bo ja nie widzę tych 200Nm ;/ :(


No nie umiesz :D zwróć uwagę na jednostki - wyspiarze używają swoich jednostek miary

Kozik - Pią Kwi 06, 2012 21:54

Marrkus napisał/a:
No nie umiesz :D zwróć uwagę na jednostki - wyspiarze używają swoich jednostek miary


poczytałem i wszystko wiem, mój silnik ma więcej mocy niż seria ale mniej Nm a w tym 75 turbo odwrotnie, więcej Nm niż seria ale mocy mniej

Remigiusz - Sob Kwi 07, 2012 00:02

Te wszystkie dyno.ploty z UK to sobie można jedynie tylko to pomyśleć:


Wszystko rysowane w Excelu lub Paintcie :mrgreen:

Bumelant - Pon Kwi 09, 2012 23:52

Widzisz Kozik mówiłem, że z diesla się dobrze sprawdza :mrgreen: ps. Wykres jak najbardziej poprawny - moc prawie seria - niuta trochę więcej... Standard - gdyby się jeszcze górę dało dodmuchać - killer... Zresztą już w serii do tego nadwozia enough...
Kozik - Wto Kwi 10, 2012 18:24

Bumelant napisał/a:
Zresztą już w serii do tego nadwozia enough...


pewnie dość przez pierwsze parę dni ;)