Zobacz temat - [416 Si]Problem z szarpaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si]Problem z szarpaniem

pawelmagik - Wto Kwi 10, 2012 20:40
Temat postu: [416 Si]Problem z szarpaniem
Witam was wszystkich. Od 6 lat jestem posiadaczem roverka 416 Si 1996 rok. od dłuższego już czasu mam pewien dręczący mnie problem. Otóż samochód jadać w korku na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach okropnie szarpie. Widać pto nawet po obrotomierzu. Wymieniłem świece kable kopółke palec aparatu filtry i dalej nic nie pomaga zadnej poprawy. Jednak ostatnio zauważyłem że jak zaleję paliwo 98 to szarpanie zmniejsza naprawdę do bardzo minimalnej wartosci. Niech mi ktoś doradzi w czym tkwi problem? z gówy dzękuję wszystkim za podpowiedźi
sTERYD - Sro Kwi 11, 2012 22:50

sprawdź kompresję. Zawory już mogły się trochę zestarzeć :/
dawidd - Czw Kwi 12, 2012 22:42

a nie cieknie ci olej po sprzęgle?
pawelmagik - Pią Kwi 13, 2012 08:17

No z tego co widzę to nie cieknie mi olej.. Ale bardzo mnie to ciekawi dlaczego na ebnzynie 98 szarpanie o wiele się zmniejsza a na 95 jest coraz gorzej
lxxx20 - Pią Kwi 13, 2012 10:49

Dołączam się do tematu też mam R416Si tyle ze 1997r i tak samo szarpie na 1 i 2 biegu jadząc powoli w korku tylko że na gazie na benzynie nie wiem bo nie sprawdzałem
dawidd - Pią Kwi 13, 2012 15:35

szarpanie występuje prz samym ruszaniu kiedy jeszcze sprzęgło jest częściowo wciśnięte czy jest tez gdy jest całkowicie puszczone?
No i podstawa - w ciemnym garażu otwórz machę odpal i sprawdź czy przewody WN nie świeca iskierkami bo to ze sa nowe nie musi oznaczać ze sa ok

pawelmagik - Sob Kwi 14, 2012 17:22

szarpanie następuje po puszczeniu sprzęgła. Samochód nie potrafi płynnie jechac na 1 biegu do 1500 tylko szarpie....

[ Dodano: Sob Kwi 14, 2012 17:22 ]
Koledzy byłem właśnie w garażu zamknąłem drzwi żeby było ciemno. I oto co zauważyłem. Nie wiem czy tak powinno być ale jak dotykam kabli wysokiego napięcia to widzę wtedy przebłyski tam gdzie dotknę palcem to kable lekko się podświetlają czy tak powinno być ?? jeżeli nie dotykam to nie widać żadnych błyśnięć...

sTERYD - Nie Kwi 15, 2012 00:04

to nic nadzwyczajnego. Dopóki nie ma stałych przebić na przewodach to powinno być ok.
pawelmagik - Nie Kwi 15, 2012 17:44

chyba jeszcze pozostało mi spróbować podmienić cewkę może to coś pomoże....
Robert_ - Nie Kwi 15, 2012 18:58

Mam podobnie, z tą różnicą, że na benzynie jest w porządku, a poszarpuje na gazie.
Od 2 tyś. obr. jest ok, zavhowuje się tak od wczoraj.Gaz jest, ten sam co i w zeszłym tygodniu, w którym nie szarpało, a i jest go wystarczająca ilość.
Czy kable zapłonowe od 1.6 i 1.4 są takie same?Oczywiście obie wersje 16V.

Bodziek85 - Nie Kwi 15, 2012 19:35

Robert_ napisał/a:

Czy kable zapłonowe od 1.6 i 1.4 są takie same?Oczywiście obie wersje 16V.


takie same

leszczu - Pon Kwi 16, 2012 11:05

Ja bym jeszcze podmienił cewkę. :wink:
krawy1 - Pon Kwi 16, 2012 16:56

A na zimnym silniku pali ci dobrze.
pawelmagik - Wto Kwi 17, 2012 20:35

nie mam jakichs problemów z odpaleniem zimnego silnika
maximus86 - Sro Kwi 18, 2012 11:44

Przyłącze się do tematu bo ogólnie samochód nie szarpie (tylko czasami na zimnym na niskim biegu raz zaszarpnie po puszczeniu sprzęgła), ale mam pytanie bo po wymianie silniczka krokowego i przepustnicy wraz z czujnikiem i wyregulowanie go na odpowiedni opór(zgodnie z autodatą), samochód na zimnym silniku kręci dłużej, ok 2-3s nim zapali ( wcześniej zapalał od "strzała").
I mam jeszcze jedno pytanie bo jadąc samochodem z wciśniętym gazem na 4-5 biegu i gdy go nagle puszcze i od razu potem wcisnę to samochód szarpnie (jakby się przydławił) miałem tak od samego początku jak go kupiłem wiecie może o co chodzi?

krawy1 napisał/a:
A na zimnym silniku pali ci dobrze.


tak więc mam pytanie, czy to jest wina wymienionego sprzętu czy raczej kabli, cewki i palca?

R400 - Sro Kwi 18, 2012 13:26

maximus86 napisał/a:

I mam jeszcze jedno pytanie bo jadąc samochodem z wciśniętym gazem na 4-5 biegu i gdy go nagle puszcze i od razu potem wcisnę to samochód szarpnie (jakby się przydławił) miałem tak od samego początku jak go kupiłem wiecie może o co chodzi?


ja mam podobnie jak ty (na gazie i Pb), z tą różnicą że jak puszcze pedał gazu na 4-5 biegu to tak go lekko szarpnie i jak dodam zaraz gazu to też szarpnie, mi mój mechanik powiedział że to wina poduszki pod skrzynią biegów, ale narazie nie wymieniam bo trochę droga to rzecz

krawy1 - Sro Kwi 18, 2012 20:52

Mi jak szarpał i jak ciężko palił wymiana kabli,kopułki,palca itp nie pomogła.Pomogła mi wymiana pompy paliwa która dawała za małe ciśnienie. Sprawdziłem to tak że zdjąłem przewód powrotny paliwa z listwy powinno tam lecieć paliwo u mnie było sucho .
gringo_on - Czw Kwi 19, 2012 20:39

to widze ze jest nas wielu z podobnym problemem, u mnie równiez szarpie i tylko na gazie, jak gwałtownie przyspieszam albo nie przekrocze 1500 obrotów to mocno szarpie, na benzynie nie mam tego problemu, byłem u mechanika i po podłaczeniu do kompa stwierdził ze parownik nie daje dobrego cisnienia bo powinno byc ok 1,2( czy cos takiego) a jest 0.95. A poza tym zauważyłem ze wraz z ociepleniem szarpanie znaczaco zmniejszyło sie, jak był mróz to czesciej i mocniej szarpało...
dawidd - Czw Kwi 19, 2012 21:55

tylko ze szarpanie na lpg to co innego i co innego szarpanie przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Z lpg to podstawa szybkie wtryski, co do ciśnienia to reguluje sie je śruba na parowniku. A co do wrodzonej wady roverow z szarpaniem przy dodawaniu i puszczaniu gazu to temat był już bardzo szeroko omawiany na forum
sobrus - Sro Kwi 25, 2012 11:22

Ale mówiąc szarpanie macie na myśli jakieś "kangurki", nierówne obroty, czy cała buda się trzęsie jakby miała się rozpaść?
Bo jeżeli to drugie to być może sprzęgło do wymiany.

A to pierwsze to najczęściej zapłon, czujniki i może jeszcze silnik krokowy do przeczyszczenia. Wymiana filtrów też nie zaszkodzi.

Na LPG potęgują się problemy z zapłonem (na Pb może działać OK - na LPG nie).
Ciśnienie 0.95 może być, zależy jakie dysze mają wtryski i jakie jest wystrojenie instalacji. 1.2 to raczej górna granica, więcej mogą być problemy z pracą wtrysków.

kamilos2521 - Sro Kwi 25, 2012 13:13

Witam Miałem podobnie około 6 miesięcy temu wymieniłem dużo rzeczy na nowe kable, świece, cewkę, kopułkę, palec, czujnik temperatury na deskę o do kompa, jeszcze jakiś czujnik ale nie pamiętam jaki, przepustnicę, czujnik położenia wału i jeszcze parę rzeczy

u mnie pomogło odpięcie czujnika od pochłaniacza oparów od tej pory auto jeździ super
jest to czarne owalne duże pudło obok akumulatora i tam idzie czujnik po odłączeniu auto chodzi super więc możecie tego spróbować

Pozdrawiam

R400 - Sro Kwi 25, 2012 14:14

w moim przypadku to nie czujnik oparów paliwa

tak jak wcześniej pisałem:
jadę z prędkością 90 km/h (dzieje się tak na Pb i gazie)
*puszczam pedał gazu - lekkie szarpnięcie,
*dodaje gazu - lekkie szarpnięcie
*zmieniam biegi szarpie
*co było robione/wymieniane:
*filtry paliwa oleju na bieżoąco
*krokowiec czyszczony
*kable WN 2 razy wymieniane ale chce zakupić takie typowo do gazu: http://www.janmor.pl/pol/...jemnosc=1.4#ccw
*z tej samej firmy wymienie cewke
*mechanik mówił że to wina poduszki pod skrzynią biegów
*gdzieś wyczytałem na forum że to czujnik TPS

brak mi już sił do tej padaki

kamilos2521 - Sro Kwi 25, 2012 14:41

Czujnik TPS tez może być
Poduszka raczej nie ja mam już wywalone dwie dośc mocno i nie mam takich objawów więc to bym sobie odpuścił

Sprawdź jeszcze czujnik od temperatury do kompa

sobrus - Sro Kwi 25, 2012 14:46

Daruj sobie te kable, nie ma co cudować to nie wina kabli.
Ja mam zwykłe NGK i zwykłe świece i nie szarpie.
Cewka prędzej, jeżeli nie wymieniałeś.

Jak ręce opadają to najlepiej dać Roverka do specjalisty z T4.
Poduche też mam troche urwaną i jest spokój.

R400 - Sro Kwi 25, 2012 16:44

dzięki za pomoc, już od 2 lat z nim walcze, będe musiał znaleźć jakiś warsztat z T4, ogólnie to pali dobrze, no ale te szarpanie mnie wnerwia, jak chce dynamicznie ruszyć to tak szarpnie że niekiedy zgaśnie
dawidd - Sro Kwi 25, 2012 21:37

TPS łatwo sprawdzić miernikiem bo to przecież zwykły potencjometr. Podepnij na krokodylkach pod miernik i otwierając przepustnice patrz czy równo rośnie i maleje - czy nie ma nagłych skoków na omomierzu
pawelmagik - Wto Maj 01, 2012 20:36

załozyłen nową cewkę i nic problem nadal pozostał nie wiem już co robić...
naprawpc - Sro Maj 02, 2012 22:03

Mam podobny problem na 1,2 biegu pod bardzo lekko podszarpuje gdy puszcze gaz (kable cewka świece kopułka, wszystko ok) kolega ma ten sam problem w swoim r200 nie możemy dojść co jest grane.
franc172 - Czw Maj 03, 2012 00:57

Kolega napisał że na 98 nie szarpie, może wystarczy wlać STP albo K2 do czyszczenia wtrysków? Mialem kiedyś podobnie, zaraz po odpaleniu, jak gwałtownie ruszałem to na 2 i 3 biegu lubił sobie szarpnąc od kiedy dolewam tego regularnie to nic sie nie dzieje a i autko mniej pali i to około 1l/100km mniej.
R400 - Czw Maj 03, 2012 10:15

franc172 napisał/a:
Kolega napisał że na 98 nie szarpie, może wystarczy wlać STP albo K2 do czyszczenia wtrysków? Mialem kiedyś podobnie, zaraz po odpaleniu, jak gwałtownie ruszałem to na 2 i 3 biegu lubił sobie szarpnąc od kiedy dolewam tego regularnie to nic sie nie dzieje a i autko mniej pali i to około 1l/100km mniej.


a co ma LPG do Pb 95 czy 98.
raczej nic.

odkryłem u siebie że mam linkę od gazu przetartą tzn. ten plastik co ją osłania, przesmarowałem ją trochę i szarpanie jakby trochę zmalało, więc tą linkę chyba wymienię

pawelmagik - Czw Maj 03, 2012 11:53

Koledzy doradżcie mi jak wygląda ten pochłaniacz oparów?? Czy to jest ta mała skrzyneczka za akumulatorek do której dochodzą dwie kostki??
leszczu - Czw Maj 03, 2012 11:58

pawelmagik napisał/a:
Koledzy doradżcie mi jak wygląda ten pochłaniacz oparów?? Czy to jest ta mała skrzyneczka za akumulatorek do której dochodzą dwie kostki??

http://forum.roverki.eu/search.php?mode=results

franc172 - Czw Maj 03, 2012 19:37

Kolego R400:

pawelmagik napisał/a:
Witam was wszystkich. Od 6 lat jestem posiadaczem roverka 416 Si 1996 rok. od dłuższego już czasu mam pewien dręczący mnie problem. Otóż samochód jadać w korku na 1 i 2 biegu przy niskich obrotach okropnie szarpie. Widać pto nawet po obrotomierzu. Wymieniłem świece kable kopółke palec aparatu filtry i dalej nic nie pomaga zadnej poprawy. Jednak ostatnio zauważyłem że jak zaleję paliwo 98 to szarpanie zmniejsza naprawdę do bardzo minimalnej wartosci. Niech mi ktoś doradzi w czym tkwi problem? z gówy dzękuję wszystkim za podpowiedźi


Więc co ma LPG do tego temtu??
A po 2 skoro niemasz sił do "padaki" to kup sobie audi 80 albo golfa II i ciesz sie jazdą wyjątkową bryką hahaha

A pochłanicz oparów to to co masz na lewo od akumulatora, dochadzą do tego węzyki i jedna kostka od góry.

pawelmagik - Pią Maj 04, 2012 20:30

odłaczyłem ten czujnik jednak to nie pomagło wręcz przeciwnie samochód miAŁ BARDZO NIE równe obroty...
Lysy_ - Pią Maj 04, 2012 22:02

Mam ten sam problem już go z reszta opisywałem z tym, że u mnie po wymianie przewodów WN nadal wychodzi że przebijają z resztą na benzynie jest wszystko ok a jak wchodzi gaz potrafi szarpnąć i słychć cykanie jakby iskra zasuwała z okolic przewodów. Bosche robią w Chinach i mogą być dupne. Tak czy siak przy najbliższej wizycie w kraju udam się do gaziarza niech popatrzy w instalacji czy wszystko ok i będę podmieniał te przewody WN zobaczymy.
hudy23_1985 - Pią Maj 04, 2012 22:27

Witam podłącze sie do dyskusji
Mam problem z porannym odpaleniem swojego R(zapali za 2 razem)
Po zapaleniu chodzi dobrze 5 sekund a potem zaczyna nierówno pracować(po nagrzaniu silnika problem ustaje)
podejrzewam padającą pompke paliwa(juz mi 3 razy zabrakło beny)
Ale patrzyłem teraz czy nie mam przebicia na przewodach WN
Jako takiego przebicia na zewnątrz przewodu nie ma tylko jet takie SWIECENIE przowodów
Jeden sieci sie cały a 3 w tylko na odcinku 2 -3 cm
Czytałem ze to ŚWIECENIE jest normalne, czy to prawda ??

leszczu - Nie Maj 06, 2012 10:55

hudy23_1985 napisał/a:
Czytałem ze to ŚWIECENIE jest normalne, czy to prawda ??

Gdzie tam.

pioooo1 - Pon Maj 07, 2012 12:54

Ja jak miałem uszkodzoną sondę lambda to miałem takie objawy
tutaj macie film http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be objawy są od 42 sek, mi też kable świecą. Auto podczas jazdy szarpało i dławiło się przy delikatnym dodaniu gazu.

leszczu - Pon Maj 07, 2012 14:09

pioooo1, wywal ten stożek. Szkoda silnika. :wink: