Zobacz temat - [Accord] Mobil 10W40 na 15W40
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Accord] Mobil 10W40 na 15W40

karol6376 - Czw Kwi 12, 2012 14:16
Temat postu: [Accord] Mobil 10W40 na 15W40
Witam!

Do Hondy leje aktualnie Mobila 10W40 półsyntetyk, mam dostęp do Mobila delvacmx 15W40 mineral
http://www.olejesamochodo...mx--15w40--60l/

Czy moge przejść na ten olej?

Remigiusz - Czw Kwi 12, 2012 14:27

Możesz czemu nie :wink: W zimie bym bardziej na półsyntetyku śmigał niż mineralnym ale na lato ok :wink:

Zalecany jest 10W40 do tego silnika :wink:

Pływak - Czw Kwi 12, 2012 15:54

Przechodzić na minerał tylko dlatego, ze masz do niego dostęp? Bezsens, zalej dobry 10W40, a kolegi Remiego nie słuchaj bo on co 5 minut olej wymienia na inna klasę lepkości :lol: Chyba, ze koniecznie chcesz oszczędzać parę złotych i wlać gorszy olej to rób jak uważasz od razu silnik się nie rozleci.
TomaszM - Czw Kwi 12, 2012 19:04

Delvac jest do ciężarówek,
szkoda auta na minerał, lej minimum półsyntetyk...

karol6376 - Czw Kwi 12, 2012 19:07

No własnie lejemy go do ciężarówek i tak myślałem czy by nie zalać do Hondy, ale dobra dam sobie spokój :lol:
szoso - Czw Kwi 12, 2012 19:45

choćbym miał za darmo taki olej to bym nie wlał
tronsek - Czw Kwi 12, 2012 19:49

Remigiusz napisał/a:
Zalecany jest 10W40 do tego silnika
karol6376 i tego się trzymaj
Gacor - Sob Kwi 14, 2012 14:18

Dołącze się do tematu bo mam pytanko jeśli leje 15W40 dlatego ze poprzedni wlascicel taki lał stanie się coś jeśli zaleje 10W40?
Balas87 - Sob Kwi 14, 2012 14:29

lej 10w40, dzisiejsze oleje to nie oleje z lat 85
TomaszM - Sob Kwi 14, 2012 14:30

Tak, stanie się. Polepszysz jego właściwości zarówno na ciepło, jak i na zimno, przedłużysz życie silnika i ułatwisz sobie poranne rozruchy zimą ;) Generalnie same zalety, warto.
Gacor - Sob Kwi 14, 2012 17:49

Tylko słyszałem opinie o tym że silnik może się rozszczelnić.
TomaszM - Sob Kwi 14, 2012 18:51

Bzdura. Ja nawet w 20-letnim aucie przeszedłem z mineralnego na syntetyk 5W40 ;)
Gacor - Nie Kwi 15, 2012 11:03

No to wychodzi na to że przechodzimy na 10W40 ;)
zuber84cool - Nie Kwi 15, 2012 14:47

Ja jeżdżę na syntetyku 5W40 i jest ok, w porównaniu do półsyntetyku to silnik zapala od strzała bez oporu, szybciej się nagrzewa do optymalnej temperatury i w ogóle lepiej pracuje i wkręca się na obroty. Ale warunkiem zalania syntetyku jest dobra kondycja silnika i szczelność, jeśli silnik spełnia te warunki to można śmiało lać syntetyk, bo to najlepszy olej.

Gacor, nie zniszczyłeś sobie maski stojąc tak na niej? :wink:

Pływak - Nie Kwi 15, 2012 15:08

zuber84cool, z tym, ze 5w40 to niekoniecznie pełen syntetyk, więc nie warto sugerować się oznaczeniami lepkości i osądzać czy to syntetyk czy półsyntetyk. Są oleje 100% syntetyczne 10w40, a są oleje produkowane na bazie mineralnej 5w40 zwane przez producentów syntetycznymi, chyba większość popularnych u nas Castroli, Shelli i innych to oleje "syntetyczne" :]
Gacor - Nie Kwi 15, 2012 17:02

zuber84cool Tamta maska była już tak zniszczona że moje 90 pare kilo jej tylko pomogło w tym żeby była prosta :P
zuber84cool - Nie Kwi 15, 2012 21:59

Pływak, Wiem, wiem, przykład oleju syntetycznego 10W40 Petro Canada i wiele innych, ja jeżdżę na pełnym syntetyku 5W40 ;)

Gacor, chyba że tak :wink: , ja jak widzę osoby opierające się o samochód, siedzące na błotnikach itp. to powtarzam, że oprzeć to się można o ścianę, czy sofę a siąść to można na krześle, potem robi się oczy, że po umyciu lakieru, patrząc pod słońce blachy wyglądają jak wszystkie fale morza :smile: , tyle wgniotek, takie małe OT.