|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2,0 IDT] Przygasające światła
Lukasik - Nie Kwi 15, 2012 10:41 Temat postu: [R45 2,0 IDT] Przygasające światła Witam serdecznie.
Chciałbym się was zapytać o taką rzecz. Jadąc wieczorem kiedy widać jak pada wiązka świateł na drogę i otwierając lub zamykając szybę zauważyłem że światła przygasają. Nie zależnie czy jest to szyba lewa czy prawa. Czy jest to normalna rzecz czy raczej pojawił się jakiś problem z elektryką? Jeśli jest to jakaś awaria to może wiecie co się stało?
Pozdrawiam.
bizon - Nie Kwi 15, 2012 17:17
Raczej nie jest to normalne, moze alternator nie daje rady
HiS - Pon Kwi 16, 2012 07:49
U mnie przygasanie: reflektorów, lampek na desce rozdzielczej, ogólnie gdzie tylko lampki świeciły to była wina uwalonej masy w wiązce prowadzącej do prawego reflektora. Odpuściłem sobie na razie naprawę tego w sposób konwencjonalny i poprowadziłem kabel masy od wtyczki do reflektora do karoserii i teraz hula elegancko jak ta lala.
Lukasik - Pon Kwi 16, 2012 09:00
Alternator bym wykluczył, po sprawdzeniu ma ładowanie 14,6v. Miałem problem z szybą od kierowcy i alarmem. Okazało się, że w wiązce w drzwiach przy kostce trzy kabelki się odłączyły. Były strasznie twarde. Sam trochę pokombinowałem i dwa z nich przedłużyłem kawałkiem innego kable wcisnąłem na siłę w kostkę bo wsuwki nie mogłem wyjąć (nie wiedziałem jak) posmarowałem trochę jakimś klejem żeby nie wypadły i jest dobrze. Wszystko działa. Ale przygasają światła. Całą ta operację wykonałem już dość dawno ale teraz dopiero zacząłem zwracać uwagę na przygasające światła. Czy ten problem może tkwić w kostce w drzwiach? A dodam jeszcze że czasami jak wysiadam z auta i dotknę klamki albo drzwi to kopnie mnie prąd.
HiS - Pon Kwi 16, 2012 09:02
Lukasik napisał/a: | A dodam jeszcze że czasami jak wysiadam z auta i dotknę klamki albo drzwi to kopnie mnie prąd. |
To raczej wina masy, gdzies kabelki są uszkodzone.
bizon - Pon Kwi 16, 2012 09:05
a moze ten klej przewodzi prad i lacza Ci sie napiecia z dwoch konektorow. zrob ta kostke na spokojnie jeszcze raz, najlepiej zalutuj, ewentualnie utnij przewody i zaloz nowa zlaczke jakas uniwersalna.
albo druga opcja w miejscu gdzie przedluzales przewody moze np tasma izolacyjna sie przetarla i styka do masy (drzwi)
Lukasik - Wto Kwi 17, 2012 10:19
Dzięki wielkie za wszystkie porady. Sam jednak się nie zdecyduję na sprawdzanie i naprawę elektryki w kostce w drzwiach. Podjadę do jakiegoś elektryka żeby to ogarnął. Jak by trzeba zmienić kostkę to pewnie potrzebny będzie jakiś schemat a ze schematami elektryki to ja jestem zupełnie na bakier.
bizon - Wto Kwi 17, 2012 10:25
Wszystkie schematy z kolorkami w ravie. a poza tym jak sie kostka nie rozsypala do konca to bedzie widac jak jest popodlaczane
Lukasik - Wto Kwi 17, 2012 10:29
Cała ta kostka jest zalana jakimś smarem a i dostęp do niej nie jest za specjalny, chyba że coś źle robię i nieodpowiednio ją wyciągam. A że tak zapytam jak bym się pozbył tego chyba smaru z tej kostki żeby wszystko dobrze było widać to czym to z powrotem zasmarować? Jest jakiś specjalny środek do tego?
mirwin - Wto Kwi 17, 2012 10:47
Wazelina techniczna, która chroni od wilgoci.
bizon - Wto Kwi 17, 2012 10:59
Ogolnie zaden smar nie przewodzi pradu, ja bym ciapnal tawotem. tylko sprawdz czy pod smarem przewody i konektory nigdzie sie nie stykaja
mirwin - Sro Kwi 18, 2012 08:00
Do konserwacji i zabezpieczenia elektryki to tylko wazelina techniczna. Tawot pewnie rozpuści plastikowe części.
bizon - Sro Kwi 18, 2012 08:04
mirwin napisał/a: | Tawot pewnie rozpuści plastikowe części. |
Mam punkt z przyczepami samochodowymi i tam co chwile sa jakies cuda z elektryka, wilgocia, nieszczelnoscia i tawot jeszcze nigdy nic nie popsul
szajba1 - Pon Lis 17, 2014 22:33
witam, podepnę sie pod temat, bo nie moge znaleźć konkretne odpowiedzi..
gdy jade z rana na zimnym silniku zawsze, i mam włączone "długie", zauważyłem ze na biegu jałowym są o wiele słabsze niz na obrotach, co moze być tego przyczyną ?
co dziwne na ciepłym silniku jakoś mniej juz jest to zauważalne.
pozdrawiam
sTERYD - Wto Lis 18, 2014 23:32
sprawdź ładowanie i przeczyść masę
szajba1 - Wto Lis 25, 2014 15:01
wszysttko sprawdzone dwa razy, masy czyszczone, zero efektów, ale.. jeden istotny fakt, o którym dowiedziałem sie wczoraj.
gdy silnik pracował na postoju, zacząłem słyszeć cykanie jakiegoś przekaźnika, co miało wpływ na prace silnika, oraz na przygasanie świateł, gdy przekaźnik zewrze, silnika pracuje jakby miał bardzo duże obciążenie. niestety nie wiem co to za przekaźniek, bo nawet nie wiem gdzie sie znajdują
dzieje sie tak przez jakąś minute moze dwie po odpaleniu, raczej też nie zawsze, zazwyczaj gdy jest zimny,
jakieś rady ? pozdrawiam
Kobi84 - Sro Lis 26, 2014 06:13
Coś mi się wydaje że słyszałeś załączanie się zaworu EGR. Jego otwarcie rzeczywiście podnosi trochę obciążenie silnika. Nigdy nie słyszałem o żadnym innym przekaźniku powodującym to. EGR raczej nie powinien zmieniać pracy silnika aż tak bardzo by światła przygasały, ale kto wie. Może coś z nim nie tak.
szajba1 - Sro Lis 26, 2014 21:35
ja raczej stawiam, na uszkodzenie, zaden sprawny element nie powinien powodowac takiego zachowania, jutro przysłucham sie dokładnie przekaźniką
dzieki za odpowiedz
zdenek - Nie Gru 14, 2014 13:31
Może to przekaźnik od świec żarowych?
szajba1 - Nie Gru 14, 2014 14:46
nie mam pojecia, nie moge znaleźć który to przekaźnik, słysze cykanie, ale nie są to te w skrzynce bezpieczników,
ale słyszałbym tak dokładnie przeklaźnik z komory ?
szoso - Nie Gru 14, 2014 14:59
Pod maską są 3 przekaźniki na grodzi.
Od rozrusznika, od pompy wtryskowej i od świec żarowych. Który jest który, łatwo sprawdzisz, jak go wyjmiesz.
Zwarty cały czas jest tylko jeden, ten od pompy wtryskowej, pozostałe dwa puszczają po uruchomieniu silnika.
Więc masz do sprawdzenia ten od rozrusznika i od świec żarowych.
szajba1 - Sro Gru 17, 2014 13:11
wiec doszedłem który to, ale nie wiem od czego jest, przekaźnik jest umiejscowiony (stojąc przodem do silnika) na prawdo ode ecu, zaraz obok i przykrecony do grodzi. co ciekawe gdy kupiłem auto, był on wypiety.. teraz juz wiem dlaczego.
od czego on jest ?
zaznacze ze mam Di, a nie sdi i u mnie jest tylko jeden czarny, przegladając zdjecia widze ze sdi ma jeszcze dwa inne
pozdrawiam
szoso - Sro Gru 17, 2014 20:50
Di i Sdi to jest to samo.
Ty w profilu masz napisane Sd.
To jest od świec raczej z tego co widziałem w Rave.
|
|