Zobacz temat - [R416] Kompresja 12 barow na garze?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kompresja 12 barow na garze?

dawidd - Nie Kwi 15, 2012 19:21
Temat postu: [R416] Kompresja 12 barow na garze?
Witam
Niedawno kopiłem manometr żeby z ciekawości sprawdzić kompresje w moim R. Okazało sie ze na wszystkich 4 cylindrach pokazuje 12 barów. Później gdy dodałem oleju (mineralny) wyskoczyło az 14barow. Trochę mnie to zdziwiło, bo z tego co pamiętam te silniki miały ok 10. Fakt ze manometr jest najtańszy z allegro i może być nie do końca dokładny. Faktem tez jest ze głowica była 4 razy planowana i jest znacznie więcej ściągnięta niz 0,2mm. Test robiłem na rozgrzanym silniku. Czy to możliwe żeby była taka duza kompresja, czy to raczej winny manometr? Jakis wielkich problemów nie mam z silnikiem- zbiera sie dobrze, moc ok, a test robiłem z ciekawości

Remigiusz - Nie Kwi 15, 2012 19:36

Jak kompresja jest na wszystkich taka sama i z olejem większa co jest oczywiste to wszystko jest ok :wink:
ADI-mistrzu - Nie Kwi 15, 2012 19:41

Kolego dawidd, silnik to ma 10.5 ale stopnia sprężania a to co innego niż ciśnienie sprężania.
Jak na rozgrzanym wszystko robiłeś i miałeś różnicę sporą przed i po wlaniu oleju (odrobiny) to pierścienie już trochę puszczają.

Ja dla przykładu mam po około 15 bar na cylindrach, na jednym miałem 13 i tez przy próbie olejowej podskoczyło ciśnienie.
Ale okazało się że nagromadzony nagar zblokował pierścienie co dało się naprawić i teraz mam po równo na każdym :wink:

Gdzieś w necie powinna być opisana metoda na odblokowywanie pierścieni przy pomocy rozpuszczalnika nitro.

dawidd - Nie Kwi 15, 2012 20:26

czyli ile powinno pokazać na manometrze "tak książkowo" przy takiej probie, 15? Czy to nie jest określone
leszczu - Pon Kwi 16, 2012 10:05

dawidd napisał/a:
Faktem tez jest ze głowica była 4 razy planowana i jest znacznie więcej ściągnięta niz 0,2mm.

I to jeszcze jeździ :shock:

dawidd - Pon Kwi 16, 2012 11:14

Głowice mam ściągnięta moze z 0,8mm, nie wiem dokładnie, może trochę mniej moze więcej. Moim zdaniem te 0,2 jest przesadzone, a mój silnik jest na to dowodem biorąc pod uwagę ze już przekroczyłem magiczne 300 tys przy dość ostrej jeździe na lpg

Wracając ac do pytania ile powinien pokazywać manometr?

Hrabia - Pon Kwi 16, 2012 11:53

14 barów.
dawidd - Sro Kwi 18, 2012 05:54

ok, jeszcze raz sprawdzę bo przy pomiarze zapomniałem przepustnicy otworzyć i 12 było przy zamkniętej, wiec jak otworze to pewnie wzrośnie