Zobacz temat - [MGF] Wylał się cały płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] Wylał się cały płyn chłodniczy

Madis - Pon Kwi 16, 2012 20:52
Temat postu: [MGF] Wylał się cały płyn chłodniczy
Witajcie, dzisiaj wracając z pracy zdarzyło się coś dziwnego. Mój MGF zazwyczaj szybko dmucha ciepłym powietrzem z nawiewów a wskazówka temp. wody nigdy nie przekracza połowy. Po 10 minutach jazdy wskazówka już była powyżej połowy a przy max. ogrzewaniu z nawiewów leciało zimne powietrze. Po 15 minutach zauważyłem w lewym lusterku biały dym ;) Dobrze że już miałem blisko do domu, dojechałem pod dom, otworzyłem tylną klapę i wydostały się kłęby białego dymu któremu towarzyszył syczący dźwięk. Po chwili odkręciłem korek zbiorniczka a tam Sahara ;) Na początku pomyślałem że może któraś z rur biegnących pod autem jest nieszczelna jednak wyciek zlokalizowałem mniej więcej na wysokości lewego, tylnego koła mniej więcej pod zbiorniczkiem. Szczerze to nie chce mi sie z tym jechać do mechanika dlatego chciałem najpierw zapytać Was moi drodzy gdzie mój płyn sobie poszedł... a raczej którędy. Jak zdemontować zbiorniczek żeby zobaczyć co jest pod nim, na co zwrócić uwagę i jeżeli uda mi się uszczelinć lub wymienić uszkodzony element to jak nalać nowego płynu (chodzi mi tu o odpowietrzanie czy jakoś tak). Z góry dziękuje za pomoc.
Birkard - Sro Kwi 18, 2012 09:39

hej, niestety miałem ten sam problem dwa tygodnie temu. Takie same objawy (wyciek w okolicach tylnego koła, brak wody, dużo dymu, wysoka temperatura) i tak samo pomyślałem że jakaś dziurka w układzie, bo wcześniej zaliczyłem dziurę w drodze. Niestety okazało się że cała woda poszła do silnika i wymieszała się z olejem.

Lepiej sprawdź bagnet od oleju i sprawdź czy olej nie zmienił koloru, albo się nie "spienił".

u mnie znajomy mechanik stwierdził że da się to naprawić(polak potrafi) ale silnik już nie będzie taki sam, może brać olej i za jakiś czas może wszystko szlag trafić. Najlepsze lekarstwo - przeszczepić silnik.

przepraszam, ale przykleję się do Twojego wątku, czy ktoś próbował do MGF włożyć silnik innej marki? jeśli tak to jaki? a może ktoś ma dojście do oryginalnego, lekko używanego silnika do MGF?

sknerko - Sro Kwi 18, 2012 12:05

Birkard, nie rób paniki to zwykła przypadłość tego motoru zwana u nas potocznie HGF czyli uszczelka pod głowicą, w Wielkopolsce naprawa samej uszczelki to koszt ok 900pln jak z rozrządem to 1200 moze wyjść i motor śmiga jak nówka
Madis - Czw Kwi 19, 2012 20:58

Ale koledzy straszą... ;) Nie znam się za bardzo na mechanice ale jak na mój gust to chyba jeszcze nie HGF bo:

Na korku oleju nie ma mazi
Na bagnecie olej na normalny kolor
Jak wlałem wody żeby sprawdzić gdzie cieknie, po włączeniu silnika nie było w niej oleju
Silnik pracuje normalnie dopóki jest woda w układzie

Do tego zaobserwowałem, że wyciek pojawia się zaraz za rolkami osprzętu spod plastikowej obudowy. Tam chyba jest rozrząd... Więc może pompa wody?

Tak czy inaczej wszystko się okaże w przyszłym tyg. bo jedziemy do mechanika ;)

mati1411 - Pią Kwi 20, 2012 08:59

Mi zeszłego lata pękały chyba z 4 rury. Robiłem jedną pękało kawałek obok przeszło dopiero po wymianie termostatu i chłodnicy. Najprawdopodobniej chłodnica nie była drożna i zbierało się ciśnienie w układnie więc pękały gumy.
Ciufa - Pią Kwi 20, 2012 09:25

Madis napisał/a:
Ale koledzy straszą... Nie znam się za bardzo na mechanice ale jak na mój gust to chyba jeszcze nie HGF bo:

Na korku oleju nie ma mazi
Na bagnecie olej na normalny kolor
Jak wlałem wody żeby sprawdzić gdzie cieknie, po włączeniu silnika nie było w niej oleju
Silnik pracuje normalnie dopóki jest woda w układzie

heh
http://forum.roverki.eu/v...t=77533&start=0

Madis - Pią Kwi 20, 2012 22:17

Może to i faktycznie HGF, jak pisałem... nie znam się na tym i dla mnie uszczelka oznacza wode w oleju lub olej w wodzie ;) jeśli faktycznie może być uszkodzona tylko na tyle że cieknie sama woda... kto wie. W każdym razie trudno. Poniżej wrzucam filmik nakręcony przez włożenie telefonu w lewe, tylne nadkole:

http://www.youtube.com/watch?v=lqPVqQJIOu4

Skwirek - Pon Kwi 23, 2012 22:12

a ja bym sprawdził termostat, ewentualnie połączenia węży - tak na początek. Mogła pęknąć obudowa tego "trójnika" od cieczy który znajduje się właśnie w okolicach lewego tylnego koła.

Pozdrawiam

leszczu - Sro Kwi 25, 2012 16:24

Jak dla mnie to pompa wody puszcza. :wink:
Madis - Sro Kwi 25, 2012 18:08

Też możliwe ;) Zagadka niedługo zostanie rozwiązana ponieważ autko już stoi w serwisie.
AndrewS - Sro Kwi 25, 2012 20:20

Madis napisał/a:
Po 10 minutach jazdy wskazówka już była powyżej połowy a przy max. ogrzewaniu z nawiewów leciało zimne powietrze


a Ty jechales dalej ?? :shock:
eee no, tak to sie nie robi, przez zwykły wyciek mozna narobić sobie hgf, ja odrazu bym sie zatrzymal i sprawdzil co sie dzieje, potem poczekal az silnik ostygnie i dolal wody
no chyba ze bym jechal do porodu :mrgreen:

Madis - Sob Maj 05, 2012 13:00

Sprawa wyjaśniona. Dzisiaj odebrałem autko od p. Midowicza, niestety faktycznie okazało się że to HGF. Troszke po kieszeni zabolało, ale czego się nie robi dla takich samochodów... Może komuś jeszcze ten temat razem z moim filmikiem się przyda przy diagnozowaniu swojego gokarta ;)