|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620] jakie tarcze
mateooo25 - Sro Kwi 18, 2012 19:15 Temat postu: [620] jakie tarcze witam moje tarcze strasznie bija, poprzedni wlasciciel zalozyl nowe tarcze ale jakiejs lipnej firmy chyba , widac ze sa nowe ale mam bicie 3 komplety oponek sprawdzalem i na kazdej bicie bylo zaleznie mocno od tego ile cisnienia w oponce jest. Chce kupic jakies tarcze nie dysponuje duza iloscia pieniedzy ale badziewia tez nie chce cos co sie nie powykrzywia i nic sie nie bedzie z nimi dziac.Podobno brembo to straszna tandeta a jak mikoda? ma cene atrakcyjna? TRW tez ok cena.Jakie wasze opinie. Czy bicie moze byc tez wywolane samymi klockami? strasznie piszcza gdy sie rozgrzeja pewnie tez slabej jakosci
liberoy - Sro Kwi 18, 2012 19:44
Hej
Słuchaj, TRW to jest dawny Lucas. A lucasa części były oryginalnie montowane w 600, np ha mam zaciski lucasa z tyłu
Poza tym TRW jest dobrą firmą za rozsądne pieniądze.
Natomiast, mam nadzieję, że nie masz tego samego problemu co ja, mianowicie przy jeździe powyżej 80 km/h i przy hamowaniu, mam wyraźne bicie na kierownicy (czasami to aż wyrywa mi ją z rąk). Najgorsze jest to, że wymieniałem tarcze, opony, felgi, sprawdzałem zawieszenie itp i nic nie znalazłem...
W każdym razie tarcze TRW polecam z pełnym zaufaniem
zuber84cool - Sro Kwi 18, 2012 21:21
TRW to dobry producent, ATE również, chociaż nieco droższe, TEXTAR itp. można polecić, co do bicia przy hamowaniu to polecam ostatnio był taki temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=77501 , niekoniecznie musi być coś z hamulcami, tarczami itp.
Balas87 - Sro Kwi 18, 2012 21:21
potwierdzam lipną jakość brembo ja już tego nigdy nie kupię bierz mikoda albo TRW.
zuber84cool - Sro Kwi 18, 2012 21:24
Mam Mikody i są OK, biorąc pod uwagę cenę i jakość itp., "podobno" Mikoda odlewa tarcze dla brembo...
mateooo25 - Sro Kwi 18, 2012 21:51
liberoy napisał/a: | Hej
Słuchaj, TRW to jest dawny Lucas. A lucasa części były oryginalnie montowane w 600, np ha mam zaciski lucasa z tyłu
Poza tym TRW jest dobrą firmą za rozsądne pieniądze.
Natomiast, mam nadzieję, że nie masz tego samego problemu co ja, mianowicie przy jeździe powyżej 80 km/h i przy hamowaniu, mam wyraźne bicie na kierownicy (czasami to aż wyrywa mi ją z rąk). Najgorsze jest to, że wymieniałem tarcze, opony, felgi, sprawdzałem zawieszenie itp i nic nie znalazłem...
W każdym razie tarcze TRW polecam z pełnym zaufaniem |
no wlasnie tak mam , sluchajcie jak mialem jeszcze zimowki to bicie bylo nawet i przy malych predkosciach odczuwalne.Mam nowe tulejki,drazki kier.,koncowki dobre,sworznie oprocz wahaczy gornych ale zmienie na dniach i teraz jak zmienilem na oponki letnie Pirelli to bicie jest mniejsze, gdy mam predkos 60 i w dol to bicie jest nieodczuwalne ale jak powyzej to juz telepie, najgorzej jest w przedziale 60-80 i jak hamuje z tej predkosci to telepie mocno,hmmmmm jesli to nie tarcze to co tam moze tak napierdzielac? takie spierdzielone przez fabryke zawieszenie czy co
[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 22:51 ]
te gumy w drazku reakcyjnym tez mam nowe
Balas87 - Sro Kwi 18, 2012 22:12
ty zwróć uwagę na przegub wewnętrzny
kruszan - Sro Kwi 18, 2012 22:37
zwróćcie uwagę na gumy na drążku redukcyjnym idącym od wahacza do przedniej belki, po ich wymianie bicie ustaje, jeśli są wybite lub stare, będą wywoływały ruch przód/tył przy hamowaniu, i nawet nowe tarcze doprowadzą do tego stanu... więc krzywe tarcze niszczą te gumy, a zniszczone gumy mogą szybko zniszczyć nowe tarcze, wymieniajcie bo koszt to 20zł.
marthinez - Czw Kwi 19, 2012 06:32
kruszan napisał/a: | zwróćcie uwagę na gumy na drążku redukcyjnym idącym od wahacza do przedniej belki, |
mateooo25 napisał/a: | gumy w drazku reakcyjnym tez mam nowe |
Bicie przy hamowaniu to nie tylko przednie tarcze. Tył też daje podobne odczucia. Polecam się przyjrzeć.
A tarcze jeśli z przodu są nowe to przetoczyć. Tanim kosztem będzie wiadomo czy to one.
Balas87 - Czw Kwi 19, 2012 07:00
kruszan napisał/a: | zwróćcie uwagę na gumy na drążku redukcyjnym idącym od wahacza do przedniej belki, po ich wymianie bicie ustaje, jeśli są wybite lub stare, będą wywoływały ruch przód/tył przy hamowaniu, i nawet nowe tarcze doprowadzą do tego stanu... więc krzywe tarcze niszczą te gumy, a zniszczone gumy mogą szybko zniszczyć nowe tarcze, wymieniajcie bo koszt to 20zł. |
chodzi ci o ten drążek co wchodzi w pas przedni ja mam tam tak wszystko zardzewiałe że masakra nigdy tego nie wymieniałem.... widać że gumy które trzymają ten drążek w pasie przednim są nieruszane chyba od nowości. Dużo roboty przy wymianie jest
kruszan - Czw Kwi 19, 2012 15:33
2 śruby przy wahaczu i 1 z przodu belki, gumy nie muszą być spękane żeby było, ja wymieniałem tarcze na nowe latem 2011, koło stycznia zaczęły mi bić, mówie niemożliwe, ale się zmartwiłem, mam Mikoga GT Sport więc nie ze złota, ale nie najtańsze, szukałem przyczyny i podpowiedział mi ktos o tych gumach, moje były nie spękane ani nie uszkodzone, wymieniłem i problem zniknął, one odpowiadają za sztywność przód/tył
pewnie nowe tarcze stawiały duży opór i szybko wywaliły stare gumy
zaq - Pią Kwi 20, 2012 15:34
kruszan napisał/a: | 2 śruby przy wahaczu i 1 z przodu belki, gumy nie muszą być spękane żeby było, ja wymieniałem tarcze na nowe latem 2011, koło stycznia zaczęły mi bić, mówie niemożliwe, ale się zmartwiłem, mam Mikoga GT Sport więc nie ze złota, ale nie najtańsze, szukałem przyczyny i podpowiedział mi ktos o tych gumach, moje były nie spękane ani nie uszkodzone, wymieniłem i problem zniknął, one odpowiadają za sztywność przód/tył
pewnie nowe tarcze stawiały duży opór i szybko wywaliły stare gumy |
kruszan miałeś mi podać te numer tych tulej!!:p ty masz benzynę czy diesla?
[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 16:34 ]
Balas87 napisał/a: | kruszan napisał/a: | zwróćcie uwagę na gumy na drążku redukcyjnym idącym od wahacza do przedniej belki, po ich wymianie bicie ustaje, jeśli są wybite lub stare, będą wywoływały ruch przód/tył przy hamowaniu, i nawet nowe tarcze doprowadzą do tego stanu... więc krzywe tarcze niszczą te gumy, a zniszczone gumy mogą szybko zniszczyć nowe tarcze, wymieniajcie bo koszt to 20zł. |
chodzi ci o ten drążek co wchodzi w pas przedni ja mam tam tak wszystko zardzewiałe że masakra nigdy tego nie wymieniałem.... widać że gumy które trzymają ten drążek w pasie przednim są nieruszane chyba od nowości. Dużo roboty przy wymianie jest |
Balas od razu Ci mówię że jest problem z tymi gumami do Diesla! Tylko oryginał u Toma!
Ja już się z tą wymianą bujam bardzo długo!
kruszan - Pią Kwi 20, 2012 16:17
Ja mam diesla, nie ma problemu, były tanie w przeciwieństwie do tego co pisali na forum, wymieniłem i działa, sry zaq, zapomniałem o tych numerach podam niebawem, napisałem sms do kolegi z motoryzacyjnego ma mi odesłać kod katalogowy czy co tam da żeby to odszukać!
zaq - Pią Kwi 20, 2012 17:29
kruszan napisał/a: | Ja mam diesla, nie ma problemu, były tanie w przeciwieństwie do tego co pisali na forum, wymieniłem i działa, sry zaq, zapomniałem o tych numerach podam niebawem, napisałem sms do kolegi z motoryzacyjnego ma mi odesłać kod katalogowy czy co tam da żeby to odszukać! |
ok czekam z niecierpliwością bo już normalnie mnie to przytłacza:(
Balas87 - Pią Kwi 20, 2012 19:01
ale zaraz bo już nie wiem wam chodzi o te gumy/tuleje co siedzą w pasie przednim ?
zaq - Pią Kwi 20, 2012 21:15
Balas87 napisał/a: | ale zaraz bo już nie wiem wam chodzi o te gumy/tuleje co siedzą w pasie przednim ? |
Tak chodzi o te gumy w pasie przednim
93karol - Pią Kwi 20, 2012 21:23
mam to samo, i myślałem właśnie o toczeniu tarcz. teraz muszę do tych gum zajrzeć.
Balas87 - Pią Kwi 20, 2012 21:37
Kruszan, podobno je kupił bez problemu....
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 10:52
Balas87, poniedziałek rano dam kod katalogowy do ich znalezienia w sklepie motoryzacyjnym, koszt w detalu około 8-10zł max za gumę, ja po znajomości miałem po 5-6zł już nie pamiętam, generalnie są do dostania bez problemu
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 11:52 ]
sry za zamieszanie, ale już wiem dlaczego z tymi informacjami o gumach problem, znajomy niezbyt chętnie chce podać numery do zamówienia tych gum, nie wiem o co chodzi, ale mnie wkurzył...
generalnie powiedział mi że jak ktoś chce to może sprzedać 13zł sztuka, są 4. I żeby to wysłać. Czy drogo czy tanio nie komentuje, ogólnie całej sytuacji nie komentuje również... samego mnie zszokował...
pytajcie w sklepach motoryzacyjnych, ja dokupiłem to bez problemów, pasowały i działają (minimalnie różniły się od oryginalnych kształtem, ale minimalnie) nie są to jakieś cuda żeby tego nie było...
sry, za sytuacje...
zaq - Pon Kwi 23, 2012 18:21
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 11:52 ]
Cytat: | sry za zamieszanie, ale już wiem dlaczego z tymi informacjami o gumach problem, znajomy niezbyt chętnie chce podać numery do zamówienia tych gum, nie wiem o co chodzi, ale mnie wkurzył...
generalnie powiedział mi że jak ktoś chce to może sprzedać 13zł sztuka, są 4. I żeby to wysłać. Czy drogo czy tanio nie komentuje, ogólnie całej sytuacji nie komentuje również... samego mnie zszokował... | no dobra ale on to na allegro sprzedaje czy jak? W jaki sposób mogę to kupić u niego?? W Bełchatowie na miejscu można to kupić bo może będę przejazdem?
Balas87 - Pon Kwi 23, 2012 19:00
spoko to moze podałbyś jakieś nr z tych gum co kolwiek żeby je znaleść...... Ja jestem z rzeszowa i tutaj tego nie ma....
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 20:06
mogę ja Ci to kupić i wysłać, albo w Bełchatowie można kupić w sklepie tylko wcześniej trzeba zamówić, bo on nie ma na miejscu, więc jak coś to się odezwij
zaq - Wto Kwi 24, 2012 15:01
kruszan napisał/a: | mogę ja Ci to kupić i wysłać, albo w Bełchatowie można kupić w sklepie tylko wcześniej trzeba zamówić, bo on nie ma na miejscu, więc jak coś to się odezwij |
Kruszan a powiedz mi jeszcze te gumy są 4 szt takie same czy dwie przednie i dwie tylne? Na pewno to będzie pasować do SDI? Pytam bo już raz kupiłem złe:(
kruszan - Wto Kwi 24, 2012 16:56
są 4 takie same, z jednej strony nachodzą na tuleje i do belki, z 2giej półokrągłe na tą dużą wypukłą podkładkę, kurde jak coś to mogę kupić komuś i wysłać, sry że nie mam tych numerów ale poleciał kolega po bandzie... jak już napisałem
Zubek - Sob Lis 29, 2014 21:25
kruszan, Załatwiasz jeszcze te gumy? A może wiesz już jak się fachowo nazywają lub jakie mają numery?
R.E.D. - Czw Gru 04, 2014 11:38
ja tez wlasnie chcialbym przerobic temat bicia. chetnie poznam jakis nr czesci
wracajac do tematu czy ktos ma rowniez nawiercane i nacinane mikody oraz spotkal sie ze zbyt mala srednica wewnetrznej strony tarczy? klocek wystaje poza tarcze w kierunku polosi. na poprzednich nie zauwazylem nic takiego
przy okazji planowania wymiany zastanawiam sie nad wiekszymi - czy ktos moze potwierdzic, ze zaciski sa te same, a roznia sie jedynie jarzma hamulca pomiedzy 260/282mm?
natsu9 - Pon Gru 08, 2014 01:59
Zubek łap bo internety masz chyba limitowane
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003764
http://www.strongflex.eu/...ego-drazka.html
Nie wiem jak z zaciskami ale powiedz mi co ci da zmiana samej tarczy na większą? tylko niepotrzebne kilogramy nie resorowanej masy. A co do prawidłowego upgrade hamowania to pasują wszystkie zaciski z Accordów co miały fabryczne 282mm, sam regenerowałem z Legenda dość leciwe ale 2 tłoczkowe i zmiana niebo a ziemia.
R.E.D. - Sro Gru 10, 2014 12:09
natsu9 napisał/a: | powiedz mi co ci da zmiana samej tarczy na większą? |
wieksza sile hamowania? moze nie bedzie takiej roznicy jak przy wymianie zacisku na dwutloczkowy, ale zawsze cos
dzieki za namiary na gumy
edit: numery oem gum pokazuje takie:
51381-SM4-013
51391-SM4-013
wg katalogu ic numery tedguma:
00261930
00261928
jeszcze nie zdazylem kupic, wiec nie potwierdze w 100% zgodnosci, ale jak tylko znajde chwile, to napisze
natsu9 - Czw Gru 11, 2014 04:01
RED ale przy tym samym zacisku masz tą samą powierzchnie klocka więc co ci ma lepiej hamować? Większe klocki albo mocniejszy docisk zmienił by coś
Pyros - Czw Gru 11, 2014 14:19
Fizyka.... większa tarcza=większa dźwignia
zaq - Czw Gru 11, 2014 16:52
R.E.D. napisał/a: | jeszcze nie zdazylem kupic, wiec nie potwierdze w 100% zgodnosci, ale jak tylko znajde chwile, to napisze
|
Sprawdz sobie dobrze te numery bo z tymi gumami to może być zonk. Do bezyny są inne niż do sdi i Ti. Według rimmer bros pasują tylko te : RBX100600 w oryginale. Już kiedyś walczyłem z tym i zakupiłem te złe, a wszyscy wmawiali w sklepie że muszą pasować.
natsu9 - Czw Gru 11, 2014 17:02
Pewnie jakiś tam efekt będzie ale fizycznie 260 a 282 to 22mm na średnicy a 11mm na promieniu, dodając większą masę wirującą i bezwładność,to wymiana płynu i lepsze przewody dadzą pewnie większa siłę hamowania. choć ciekawy jestem jak to policzyć? jakieś wzory z przekładni?
zaq - Czw Gru 11, 2014 17:24
natsu9 napisał/a: | RED ale przy tym samym zacisku masz tą samą powierzchnie klocka więc co ci ma lepiej hamować? Większe klocki albo mocniejszy docisk zmienił by coś |
Skoro założy większe jarzma to automatycznie większe klocki więc musi lepiej hamować. Nie wiem czy zacisk jest taki sam ale jak tak to powinno to działać!
R.E.D. - Czw Gru 11, 2014 23:15
natsu9 napisał/a: | RED ale przy tym samym zacisku masz tą samą powierzchnie klocka więc co ci ma lepiej hamować? |
klocek jest dobierany do jarzma (jak napisalzaq), a nie zacisku, wiec nie wiem nawet czy sa takie same czy inne. w innym samochodzie jest bardzo duza roznica po przesiadce na wieksze tarcze (z 155 na 276 bodajze) i chyba wlasnie duzo daje fizyka - jak pisal Pyros
zaq napisał/a: | Do bezyny są inne niż do sdi i Ti. |
dzieki za info - juz zamowilem, wiec bede musial sprawdzic i oddac jak cos - caly czas bylem przekonany, ze poza wieksza srednica polosi sie nie rozni nic w zawiasie od benzyny
co do zaciskow, to moze jest jakis aktywny uzytkownik wiekszych tarcz (chyba w 623 i w automatach byly serynie wieksze tarcze) i mowglby sie podzielic swoja wiedza?
natsu9 - Pią Gru 12, 2014 02:10
ale wstyd, racja klocek siedzi w jarzmie a zacisk przykręcany więc będzie miał większe klocki.
|
|