|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45]Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskow
sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 10:23 Temat postu: [R45]Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskow Mój Roverek zaczął osiągać maksymalne obroty 4000 do tego stał się głośny i podczas przyspieszania wydaje dziwne dźwięki tj. jakby pukanie metalowym przedmiotem. mechanik kilka razy wyjmował pompę - czyścił jakieś kanały i wymieniał jakiś czujnik - nic nie pomogło, do tego zaświeciła się kontrolka. Pojechałem na komputer -kody usterek p1222 lub p0216. znalazłem stronę http://www.roverdiesel.co...eplacement.html - tłumacząc po mojemu to jest Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowe ale nie jestem pewien co wy na to i gdzie można dostać taki element?
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 11:23 ]
tronsek - Nie Kwi 22, 2012 10:27
sztukasik napisał/a: | Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowe | To chodzi o tzw. kąt wtrysku. Tego się nie kupuje, to się ustawia. http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html skoro pompa była ruszana, to trzeba właśnie ustawić odpowiedni kąt wtrysku.
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 11:27 ]
http://forum.roverki.eu/v...t=k%B1t+wtrysku
sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 11:00
Kąt wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony poprawnie, nie ma kłopotów z odpaleniem. drażni tylko świecąca kontrolka, której nie można wymazać, bo po chwili znowu się zapala, obroty które nie przekraczają 4000 i stukot podczas przyspieszania, zerknij na podany w treści link
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 11:57
sztukasik, Jezeli masz tak zwany "tractor syndrome" to trzeba dokładnie ten regulator czasu wtrysku wymienić, silniki chodzi głośno ma mało mocy to jest dokładnie ten przypadek.
sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 15:13
super! rozmawiamy o tym samym tylko skąd wziąć t ten regulator czasu wtrysku
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 21:12
sztukasik, Kupic w Boschu. Podobno ten sam czujnik jest w pompie od Rover SD ale niestety nie mailem jeszcze czasu porównać numery tych czujników
Kobi84 - Nie Kwi 22, 2012 21:58
Mam podobny problem. Silnikowi mocy nie brakuje, ale za to pracuje jak traktor. Jest głośny i słychać pukanie. Też chętnie się dowiem gdzie dostać taki czujnik.
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 22:42
Kobi84, Jak nie masz braku mocy to nie jest ten czujnik czasu wtrysku winny
Bartek8508 - Nie Kwi 22, 2012 23:21
Ta część do kupienia jest na alledrogo, ostatnio były dwie aukcje. Koszt około 700zł. Identyczny montowany był w Transicie. Do jego odkręcenia potrzebny jest chyba specjalny klucz. Po wymianie oczywiście kalibracja pompy.
Remigiusz - Pon Kwi 23, 2012 00:29
Bartek8508, Mozna to tez z innej pompy brać ALe tak z 150€ kosztuje u Boscha około Żeby to odkręcić trzeba tylko Torx T30 bo sie trzyma na dwóch śrubkach
Co wy z tym kalibrowaniem macie Kazdy by tylko te pompy kalibrował Odkręcasz odcinasz kabel montujesz nowy czujnik, lutujesz kable i gotowe
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 01:29 ]
Ja muszę napisać jeszcze tutka o badanie tych pomp VP30
szoso - Pon Kwi 23, 2012 06:53
Bartek8508 napisał/a: | Koszt około 700zł |
ale to nowy?
tyle to nawet cała pompa używana nie kosztuje
Remigiusz napisał/a: | Odkręcasz odcinasz kabel montujesz nowy czujnik, lutujesz kable i gotowe |
jeśli mówimy o tym samym to tam nic się nie lutuje, chodzi o ten zawór na dole pompy z kostką?
dajcie link do aukcji, chcę wiedzieć jak to wygląda
sztukasik - Pon Kwi 23, 2012 13:29
rozpoczynając temat podałem link na którym jest opisany tok postępowania. Posłuchajcie pracy silnika w prezentacji video a następnie w górnym prawym rogu obejrzyjcie zdjęcie nr 113,114 i 115. Tak to wygląda. Nie trzeba wymieniać pompy, sterownika tylko ten jeden element ale skąd go wziąć?
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:27 ]
Co by nie utrudniać sprawy :http://s41.photobucket.com/albums/e2...t=100_0835.mp4 i dalej jak wcześniej pisałem
[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:29 ]
Najlepiej kliknąć na link pod ostatnim zdjęciem - wchodzisz bezpośrednio
bociannielot - Pon Kwi 23, 2012 13:33
szoso napisał/a: |
Bartek8508 napisał/a:
Koszt około 700zł
ale to nowy?
tyle to nawet cała pompa używana nie kosztuje |
Piknie by było jakby Vp 30 używane po tyle szły - ostatnio jak paczyłem na alledrogo to ta cena x3
Remigiusz - Pon Kwi 23, 2012 13:40
szoso, Tu rozmowa o VP37 nie o pompie z SDI
szoso - Pon Kwi 23, 2012 17:11
dobra już widzę
w idt przewód wchodzi do sterownika i nie ma kostki
|
|