| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 600, Honda Accord  - [R600SDI] Szarpanie,przerywanie przy 2000 obr/min
 
 rudy250 - Wto Kwi 24, 2012 07:40
 Temat postu: [R600SDI] Szarpanie,przerywanie przy 2000 obr/min
 Witam,
 
 Mam problem z roverkiem. Mianowicie auto od pewnego czasu zaczęło przerywać bądź mulić przy przyśpieszaniu. Wygląda to mniej więcej tak, że przyśpiesza bez problemu do 2000obr/min a przy ich przekraczaniu albo zamuli się na chwilę i przyśpiesza dalej, albo szarpnie kilka razy  i jest ok. Dodam, że nie ma problemu z wkręcaniem na wyższe obroty.
 Co może być przyczyną, pompa, a może filtr paliwa,coś z dolotem???
 
 Pomocy. Problem ostatnimi czasy się nasilił:(
 szoso - Wto Kwi 24, 2012 07:42
 
 sprawdzałeś błędy?
 rudy250 - Wto Kwi 24, 2012 07:48
 
 Tak sprawdzałem.  Cały czas wybłyskuje 12. Z tego co czytałem to nie jest błąd.
 szoso - Wto Kwi 24, 2012 08:00
 
 czyli błędów nie ma
 filtr paliwa i powietrza wymień, może zawalony jest
 rudy250 - Wto Kwi 24, 2012 08:02
 
 Czy jeśli były by problemy z wiązką do silnika czy komputer wybłyskał by błędy??
 szoso - Wto Kwi 24, 2012 08:04
 
 coś powinien pokazać ale nie jest to regułą
 rudy250 - Wto Kwi 24, 2012 08:10
 
 Spróbuje wymienić filtr paliwa, powietrza wymieniałem miesiąc temu.
 jackas5 - Wto Kwi 24, 2012 09:48
 
 Sprawdź wężyk od doładowania ciśnienia ci masz dobrze wpięty lub wypnij i wepnij go ponownie może ma gdzieś nieszczelność umnie podobne były objawy i problem tkwił w tym wężyku
 Raptile - Wto Kwi 24, 2012 10:25
 
 wiązka do sprawdzenia
 mmateeusz - Wto Kwi 24, 2012 12:38
 
 kolego u mnie w zimie było to samo jak się wytraciła parafina w filtrze wiec pomysl może nad filtrem
 Raptile - Wto Kwi 24, 2012 12:45
 
 
  	  | mmateeusz napisał/a: |  	  | kolego u mnie w zimie było to samo jak się wytraciła parafina w filtrze wiec pomysl może nad filtrem | 
 
 Parafina w kwietniu ?
   
 
 
  	  | jackas5 napisał/a: |  	  | Sprawdź wężyk od doładowania ciśnienia ci masz dobrze wpięty lub wypnij i wepnij go ponownie może ma gdzieś nieszczelność umnie podobne były objawy i problem tkwił w tym wężyku | 
 
 Świszczał by niemiłosiernie
 rudy250 - Wto Kwi 24, 2012 14:01
 
 o jaki wężyk chodzi???
 jackas5 - Wto Kwi 24, 2012 19:34
 
 Ten co idzie do Map sensora
 rudy250 - Pią Paź 26, 2012 18:07
 
 Witam ponownie.
 
 Pisałem o szarpaniu i przerywaniu roverka jeszcze w kwietniu, ale nic z tym nie zrobiłem tylko jeździłem, a jeździłem mało bo w lecie jeżdżę motocyklem, ale niestety przyszła jesień i samochód wrócił do łask.
 Roverek jeździł czasami przerywał, raz mniej raz bardziej,aż do dzisiaj. Rano odpalił chętnie jak zawsze, przejechałem 500 m stanąłem na światłach a samochód zgasł. Po czym nie dało się go odpalić. Kręci rozrusznikiem, ale nie pali. Zaświecił się check. Samochód ściągnąłem pod blok i po pracy wybłyskałem błędy. Wybłyskał 54... zająłem się wiązką... poruszałem, pościągałem i pozakładałem ponownie wszystkie wtyczki, skasowałem błędy. Roverek odpalił i chwile chodził... Poszedłem pozaglądać pod maskę i w pewnym momencie silnik zaczął się dławić zobaczyłem malutkie ognisko i silnik zgasł. Iskrzenie zauważyłem przy kostkach przy pompie.
 Wydaje mi się ,że zwarcie zrobiło się na kablach które idą od tej dużej kostki do pompy. Z tego co widzę tego odcinka nie da się od tak odłączyć i pójść z tym do domu, gdyż jest na stałe przykręcony do pompy. I tu nasuwa się moje pierwsze pytanie, czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób czy to umyć, wszystkie kable są brudne w oleju, ropie i innym syfie, przez co ciężko zlokalizować jakieś przetarcia czy zwarcia . I czy ktoś może mi wskazać drogę jak zlokalizować usterkę w tym miejscu, jest tam strasznie ciasno, i kompletnie nie wiem jak się za to zabrać...
 
 Za wszelkie rady z góry dziękuję
 
 Pozdrawiam Tomek
 kadzaf - Wto Paź 30, 2012 00:05
 
 Najlepiej umyc rozpuszczalnikiem i potem potaktowac styki,kostki srodkiem przeznaczonym własnie do tego celu.(konserwacji)
 rudy250 - Wto Lis 27, 2012 08:30
 
 Witam
 
 Problem rozwiązałem. Okazało się,że była przetarta izolacja na kabelku podłączonym do elektrozaworu paliwa. Zwierał do masy i silnik przerywał. zaizolowałem i spokój:))
 
 |  |