|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Kolorowo z wydechu
Mundekk - Sro Kwi 25, 2012 13:46 Temat postu: [R25] Kolorowo z wydechu Witam. Zawsze myślałem, że mój diesel w ogóle nie kopci bo na jałowym moge cisnąć gaz w podłoge i do odcinki i nie poleci nawet najmniejszy dymek w lusterku też nic nigdy nie widać jak jade. Dopiero dzisiaj sie dowiedziałem. Troche sie ganiałem tym roverkiem i osoba która za mną jechała dopiero mnie uświadomiła, że leci dym jak mam pedał w podłodze. Wszystko było by ok gdyby był tylko czarny, taki widze u Was w roverkach jak kręcicie filmy. Problem jest taki, że na początku leci szaro-niebieski dym - taki jak przy odpalaniu (np. taki jak tutaj http://www.youtube.com/watch?v=nkicrxmV7Fk ), a dopiero potem kolor przechodzi w siwo-czarny a potem znowu przy odejmowaniu gazu w szaro - lekko niebieski. Oleju narazie dolałem około 0,2l na przejechane 5 tyś km. Co może być powodem puszczania takich ciekawych kolorków? Jak odpalam rano to też nie kopci na czarno tylko szaro-niebiesko. Spalanie w normie 7l po mieście a dostaje mocno po garach
JacK - Sro Kwi 25, 2012 19:59
mam podobny problem ale tylko na zimnym i mysle ze to ustawienie pompy, ewentualnie olej z turba
Mundekk - Sro Kwi 25, 2012 21:18
Ustawienie pompy - kąt wtrysku? Jeśli olej z turba by leciał to nie brał by przypadkiem więcej oleju niż 0.2-0.3l na 5 tyś? U Ciebie na zimnym silniku widzisz dym w lusterku czy ktoś za Tobą musi jechać żeby zoabczyć? Bo u mnie jest dosyć mało tego dymu także w lusterku nic nie widać
kadzaf - Sro Kwi 25, 2012 21:38
Tym łykaniem oleju raczej nie zrazałbym sie .2 setki na 5tys to raczej tragedii nie ma jeszcze .
A co do chmurki podczas jazdy to normalne silnik jest wtedy pod obciazeniem wiec musi puscic troche pary .nie to co na luzie bez obciazenia wtedy obidza go regulator.
Mundekk - Sro Kwi 25, 2012 21:47
kadzaf, normalne to jest jak kopci na czarno a nie siwo-niebiesko A z łykaniem oleju to słyszałem, że jak nie bierze więcej jak 1 litr na 10 tyś to jest ok, zwłaszcza jak sie ostro jeździ
kadzaf - Sro Kwi 25, 2012 21:53
Niby tak ale jesli oleju ani płynu nie ubywa w nadmiernych ilosciach to raczej nie ma obaw.
zwykle od wymiany do wymiany oleju silnik może choc nie musi od max do min na bagnecie.To jest naturalne łykanie kazdego silnika w jednym mniej w drugim wiecej .oczywsicie jak wiadomo w rozsadnych ilosciach
Mundekk chyba ze palujesz od razu na zimnym silniku Po rozgrzaniu elementy rozrszezaja sie wiec efekt pewnie minimalizuje sie
Mundekk - Sro Kwi 25, 2012 22:02
Jak testowałem dymienie silnik był bardzo dobrze rozgrzany, na zimnym nie przekraczam 2,2tyś. Ale napewno nie jest to naturalny kolor dymu i nie jest 100% wszystko sprawne.
JacK - Czw Kwi 26, 2012 18:54
u mnie daje na niebiesko na zimnym i na luzie jak dam gazu to widać dym, a raz jechałem za swoim samochodem to jak ostro dasz gazu to prawie tak samo jak na zimnym, im bardziej się nagrzewa tym lepiej az później znika i tylko lekko czarnym daje
kadzaf - Czw Kwi 26, 2012 19:52
JacK napisał/a: | u mnie daje na niebiesko na zimnym i na luzie jak dam gazu to widać dym, a raz jechałem za swoim samochodem to jak ostro dasz gazu to prawie tak samo jak na zimnym, im bardziej się nagrzewa tym lepiej az później znika i tylko lekko czarnym daje |
To samo praktycznie u mnie,tylko bardziej siwy .Ale oleju za wiele nie ubywa ani przybywa,to samo z wodą wiec nie przejmuje sie tym za bardzo.(w zapasie silnik leży wiec jak ten wyzionie ducha to przerzuce i po sprawie)
JacK - Pią Kwi 27, 2012 19:52
silnik powinien chodzić bardzo długo jeszcze mi sie wydaje że to kwestia ustawienia kata wtrysku iż po nagrzaniu jest dobrze, bo raczej to mi się stało po wymianie rozrządu a kąta nie ustawiałem, ale zima palił super, jak długo postoii to mam powietrze w przewodzie i musze tak około 3-4s kręcić, to akurat drobnostka, jakbyś coś z tym fantem zrobił to napisz, pozdrawiam
|
|