Zobacz temat - [R200] o co chodzi z tym ET? :O
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] o co chodzi z tym ET? :O

rover200dermet - Sob Kwi 28, 2012 12:25
Temat postu: [R200] o co chodzi z tym ET? :O
Witam, mam zamiar kupić jakieś ładne felgi, ale nie mam pojęcia czy to ET może spowodować jakiś problem . ;((


Teraz mam :

15 x 5,5J ET45
ROZSTAW ŚRUB 4x100


Chce kupić :

7Jx15, ET35
ROZSTAW ŚRUB : 4x100


Jaka będzie różnica?

rovek - Sob Kwi 28, 2012 12:46

Im mniejsze ET tym bardziej felga wystaje na zewnątrz. ET 35 wkładaj śmiało przy 7 calach.
rover200dermet - Sob Kwi 28, 2012 18:05

ok, dzieki za rade ;)
leszczu - Nie Kwi 29, 2012 09:44

rovek napisał/a:
Im mniejsze ET tym bardziej felga wystaje na zewnątrz. ET 35 wkładaj śmiało przy 7 calach.

Może i podejdzie, ale będzie, felga sporo wystawać za obrys auta i przy obciążonym tyle przy wybojach koło będzie obcierać o nadkole. :wink:

rovek - Nie Kwi 29, 2012 10:37

Przesadzasz, sam mam dokładnie tak i jest wszystko w porządku. Tylko dochodzi kwestia zawieszenia, jeżeli ma wytłuczone to może trzeć.
leszczu - Nie Kwi 29, 2012 10:54

Felga 15, ET35, 6.5, opona 185/60

Zawieszanie w bardzo dobrym stanie. Koło przy 4 pasażerów i pełnym bagażniku lekko trze o krawędź nadkola. To co powiedzieć przy szerokości "7", będzie walić o nadkole. :neutral:

Jago - Nie Kwi 29, 2012 11:16

Ja mam 15 cali i szerokość 6 cali a ET28 i mam dużo bardziej schowaną felgę z tyłu a z przodu za to mi wystaje więcej:)
rovek - Nie Kwi 29, 2012 12:29

leszczu, masz racje, może tak być ale trzeba jeszcze patrzeć na profil opony. Ja mam 195/50, twoja jest troche wyższa bo 185/60.

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 12:29 ]
Tak swoją drogą masz całą fotograficzną dokumentacje swojego auta? Widać różnice koloru pomiędzy zderzakiem a karoserią.

leszczu - Nie Kwi 29, 2012 12:33

rovek napisał/a:
Tak swoją drogą masz całą fotograficzną dokumentacje swojego auta?

Może nie całą, ale przez te 3 latka trochę się tego uzbierało. :grin:
Cytat:
Widać różnice koloru pomiędzy zderzakiem a karoserią.

rovek napisał/a:
Widać różnice koloru pomiędzy zderzakiem a karoserią.

Fotka nie oddaje, tego co jest na żywo. :wink:

rover200dermet - Pon Maj 07, 2012 14:40

ja mam obnizonego roverka i mysle ze ciezko moze byc z tymi 7" przy skretach..
rovek - Pon Maj 07, 2012 15:50

rover200dermet, dobrze, że w czas napisałeś jak wygląda sprawa, no krew zalewa ale cóż. Z doborem felg i opon temat jest śliski i indywidualny, w r200 nadkola nie są dostatecznie duże ażeby mieć ładne duże felgi z oponami o średnim profilu, a jednocześnie samochód nie był na szczudłach i oferował komfortową jazdę. Niestety coś za coś. Niektórzy boją się wsadzić inne felgi od fabrycznych 14" i 15", a niektórzy wkładają 16" i 17" z wcale nie małym profilem.
Osobiście ze względu na to, iż nie lubie jeździć wolno i wole być przy tym bezpieczny, a rzadko kiedy wiozę 4 osoby i jeżdżę praktycznie koło domu a tu mam jak na razie dobre drogi wybrałem twarde, sztywne zawieszenie cywilne z obręczami 17" na oponach 205/45, a na zime 15" 7J 195/55 i muszę powiedzieć z czystym sumieniem, że nie narzekam, wręcz przeciwnie, w zime zwiększył mi się prześwit na większych obręczach i to ja wszystkich wyciągam z zasp i przebijam zasypane drogi.
Dodam jeszcze, że kiedy kupowałem samochód mówiono mi, że przesiadka z brzydkich stalówek 14" na większe będzie w tym samochodzie tragedią, nigdzie nie wjadę, nikogo nie wezmę do samochodu, będe jeździł tylko przód/tył a bagażnik będe musiał zaspawać, żeby nie kusiło bym tam chociażby koło zapasowe wozić.

rover200dermet - Pon Maj 07, 2012 22:40

rovek, czyli co doradzasz? 15/7J będzie dobrze? nie będzie problemów ze skręcaniem i ocierania? czasem zdarzy się ze wiozę 4 osoby..
rovek - Pon Maj 07, 2012 23:22

Ze skręcaniem nie będziesz miał problemów bo problem ocierania przy skręcaniu dotyczy wysokości całego koła.
15/7J i ładunek - najważniejsze jest to w jakim stanie masz zawieszenie i jakie jest. Jeśli masz ori w dobrym stanie to nie widze przeciwskazań, nie powinno ocierać, bo na 7J przy trefnym zawieszeniu będziesz tarł tylnymi nadkolami o rant opon. Ja w pierwszej dwusecie myślałem, że zawias jest w porządku i założyłem szerokie kapcie, w których ranty szybko mi się skończyły, więc wymieniłem komplet zawieszenia, nowe oponki i nad jeziorko 5os + bagaż i ani razu nie otarłem.

brkzzz - Wto Maj 08, 2012 00:52

rover200dermet, zastanów się, czego oczekujesz od zmiany felg. Weź pod uwagę, że większe felgi alu z niższym profilem są dużo sztywniejsze od fabrycznych stalówek i to niekoniecznie musi być zaleta. Jeśli masz w mieście dużo kostki brukowej lub poruszasz się po drogach technologicznych to każdą nierówność będziesz odczuwał x2. Dużo bardziej też czuć i słychać zużycie zawieszenia.
Sam po niedawnym przejściu z zimowych stalówek 5,5x14 +175/65 na letnie alu 7x15 +195/50 przeklinam każdy ostrzejszy próg zwalniający i poważnie zastanawiam się nad opcją 14' +185/60 na lato.

rover200dermet - Sro Maj 09, 2012 12:09

rovek, ja mam prawie nowe zawieszenie, wszystko bylo wymieniane w przeciągu 2-3 miesięcy, sprężyny, amortyzatory, wszystkie gumy itp.. wszystko wymienione.. ale i tak się boje, bo na sprężynach -40mm/-40mm auto zeszło około -50mm do -55mm.. o to się boje żeby nie ocierać.. na 7J/15 ubrałbym opony 195/50
leszczu - Sro Maj 09, 2012 12:10

rover200dermet napisał/a:
o to się boje żeby nie ocierać.. na 7J/15 ubrałbym opony 195/50

100 %, że przy ET35 tylne koła będę obcierać. :neutral:

rover200dermet - Sro Maj 09, 2012 12:50

czyli jakie kola najlepiej? 6"? 6,5"? skoro 7" odpada.
leszczu - Sro Maj 09, 2012 12:53

rover200dermet napisał/a:
czyli jakie kola najlepiej? 6"? 6,5"? skoro 7" odpada.

Najlepiej jak najbliżej oryginału się trzymać.

bociannielot - Sro Maj 09, 2012 12:58

rover200dermet, ja bym w 6 celował - 195/50 wejdzie, po co Ci szersza felga jak opona taka sama :?:
rover200dermet - Sro Maj 09, 2012 12:59

bociannielot napisał/a:
rover200dermet, ja bym w 6 celował - 195/50 wejdzie, po co Ci szersza felga jak opona taka sama :?:


ja mam swoje wizje i się jej trzymam ;) dzięki za rade!!