Zobacz temat - [r200] silnik z r25 do r200
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] silnik z r25 do r200

duklos - Nie Kwi 29, 2012 14:23
Temat postu: [r200] silnik z r25 do r200
witam wszystkich

Czy silnik z r25 bedzie pasowal do r200 (chodzi mi o ta sama pojemnosc 1.4 16v)

Gdzies czytalem ,ze trzeba przekladac kolo zamachowe.
prawda to czy nie?
bo caly inny osprzet, jak i lapy do poduszki powinny chyba przypasowac z r200.

popeawcie mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze alternator rozni sie tylko mocowaniem , a bebechy powinny byc takie same.

Jak kiedys szukalem altka to pytali mnie czy 25 cz 200.

W ZASADZIE POWINNO BYC U
TO SAMO

[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 15:23 ]
I jeszcze pytanie natury technicznej:
czy wyjmujac silnik bede musial odkrecac , luzowac skrzynie czy po odkreceniu osprzetu da rade zepchnac silnik w lewo tak aby walek glowny skrzymi nie przeszkadzal w podniesieniu silnika do gory.

PTE - Pon Kwi 30, 2012 09:08

Zajrzyj tutaj. Sporo było takich tematów.
duklos - Czw Maj 10, 2012 16:09

Chciałbym odświeżyć temat i dowiedzieć się trochę więcej na temat przekładki silnika z R25 do R200.

Chcę kupić i wymienić silnik w swoim R i chcę mieć pewność, że jak kupię to nie wywalę kasy w błoto, albo okaże się że muszę dokupić jeszcze pół roverka 25.
Zdecydowanie interesują mnie sugestie osób, które miały z tym do czynienia aniżeli czyjeś domysły.

w linku powyżej uzytkownik : PHJOWI napisał

"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."

Co to jest ta kapa?
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?

Mój silnik jeszcze pracuje, ale jego koniec zbliża się dużymi krokami

rovek - Czw Maj 10, 2012 16:51

Ooo, kolega z Lublina. Silnik stracił kompresje czy przestraszyłeś się usterką uszczelki głowicy?

Różnica w tych silnikach polega na tym, iż w 25 aparat zapłonowy jest bezrozdzielaczowy, schowany pod obudową świec ale przy przekładce silnika do 200 przekłada się wałek z mechanicznym aparatem zapłonowym tzn kopułkę i palec wraz z cewką.

duklos napisał/a:
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?

Chodzi o wiązkę silnika, zostaje stara, wszystko p&p.

duklos napisał/a:
Co to jest ta kapa?

Właśnie, co to jest? Na pewno nie chodzi o Lancie Kappa? hehe

sTERYD - Czw Maj 10, 2012 17:04

duklos napisał/a:
Co to jest ta kapa?

pewnie chodzi o pokrywę zaworów. nowa będzie trochę inna i będzie miała dziurę na czujnik położenia wałka rozrządu

duklos - Pią Maj 11, 2012 19:49

Kompresji nie stracił, bo nie zauważyłem straty na mocy i przyspieszeniu.
Natomiast pojawił się majonez w pojemniku i ubywa płynu, a przede wszystkim tak coś wali w dole silnika, że wszyscy mnie pytają czy zmieniłem na diesla.

Byłem u mechanika i stwierdził, że to sworznie na korbowodzie/tłoku.
Naprawy nie polecał ze względu na duże koszta i fakt, że auto ma przejechane - grubo ponad 300tyś.
Tak więc rozglądam się za silnikiem i mam w zasadzie upatrzony z R25, ale chcę dokładnie wiedzieć jakie trudności mnie czekają z jego przekładką.

rovek - Pią Maj 11, 2012 21:32

duklos napisał/a:
sworznie na korbowodzie

Dlatego nie jeżdże do mechaników z Lublina.

duklos - Sob Maj 12, 2012 07:17

mozesz rozwinac swoja wypowiedz
leszczu - Sob Maj 12, 2012 17:10

duklos napisał/a:
"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."

Do tego jeszcze swój kolektor ssący. :wink:

sTERYD - Nie Maj 13, 2012 10:26

leszczu napisał/a:
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.

skąd taki pomysł?

leszczu - Nie Maj 13, 2012 10:33

sTERYD napisał/a:
leszczu napisał/a:
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.

skąd taki pomysł?

A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest ??

keczu - Nie Maj 13, 2012 19:49

leszczu napisał/a:
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest


To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika..

leszczu - Wto Maj 15, 2012 12:36

keczu napisał/a:
leszczu napisał/a:
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest


To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika..

Aha, więc kolektor może być od R25, ale wtryski już od R200.