|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] silnik z r25 do r200
duklos - Nie Kwi 29, 2012 14:23 Temat postu: [r200] silnik z r25 do r200 witam wszystkich
Czy silnik z r25 bedzie pasowal do r200 (chodzi mi o ta sama pojemnosc 1.4 16v)
Gdzies czytalem ,ze trzeba przekladac kolo zamachowe.
prawda to czy nie?
bo caly inny osprzet, jak i lapy do poduszki powinny chyba przypasowac z r200.
popeawcie mnie jesli sie myle ale wydaje mi sie ze alternator rozni sie tylko mocowaniem , a bebechy powinny byc takie same.
Jak kiedys szukalem altka to pytali mnie czy 25 cz 200.
W ZASADZIE POWINNO BYC U
TO SAMO
[ Dodano: Nie Kwi 29, 2012 15:23 ]
I jeszcze pytanie natury technicznej:
czy wyjmujac silnik bede musial odkrecac , luzowac skrzynie czy po odkreceniu osprzetu da rade zepchnac silnik w lewo tak aby walek glowny skrzymi nie przeszkadzal w podniesieniu silnika do gory.
PTE - Pon Kwi 30, 2012 09:08
Zajrzyj tutaj. Sporo było takich tematów.
duklos - Czw Maj 10, 2012 16:09
Chciałbym odświeżyć temat i dowiedzieć się trochę więcej na temat przekładki silnika z R25 do R200.
Chcę kupić i wymienić silnik w swoim R i chcę mieć pewność, że jak kupię to nie wywalę kasy w błoto, albo okaże się że muszę dokupić jeszcze pół roverka 25.
Zdecydowanie interesują mnie sugestie osób, które miały z tym do czynienia aniżeli czyjeś domysły.
w linku powyżej uzytkownik : PHJOWI napisał
"jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."
Co to jest ta kapa?
Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi?
Mój silnik jeszcze pracuje, ale jego koniec zbliża się dużymi krokami
rovek - Czw Maj 10, 2012 16:51
Ooo, kolega z Lublina. Silnik stracił kompresje czy przestraszyłeś się usterką uszczelki głowicy?
Różnica w tych silnikach polega na tym, iż w 25 aparat zapłonowy jest bezrozdzielaczowy, schowany pod obudową świec ale przy przekładce silnika do 200 przekłada się wałek z mechanicznym aparatem zapłonowym tzn kopułkę i palec wraz z cewką.
duklos napisał/a: | Skoro przekładam wałek i cewkę to o jakie okablowanie chodzi? |
Chodzi o wiązkę silnika, zostaje stara, wszystko p&p.
duklos napisał/a: | Co to jest ta kapa? |
Właśnie, co to jest? Na pewno nie chodzi o Lancie Kappa? hehe
sTERYD - Czw Maj 10, 2012 17:04
duklos napisał/a: | Co to jest ta kapa? |
pewnie chodzi o pokrywę zaworów. nowa będzie trochę inna i będzie miała dziurę na czujnik położenia wałka rozrządu
duklos - Pią Maj 11, 2012 19:49
Kompresji nie stracił, bo nie zauważyłem straty na mocy i przyspieszeniu.
Natomiast pojawił się majonez w pojemniku i ubywa płynu, a przede wszystkim tak coś wali w dole silnika, że wszyscy mnie pytają czy zmieniłem na diesla.
Byłem u mechanika i stwierdził, że to sworznie na korbowodzie/tłoku.
Naprawy nie polecał ze względu na duże koszta i fakt, że auto ma przejechane - grubo ponad 300tyś.
Tak więc rozglądam się za silnikiem i mam w zasadzie upatrzony z R25, ale chcę dokładnie wiedzieć jakie trudności mnie czekają z jego przekładką.
rovek - Pią Maj 11, 2012 21:32
duklos napisał/a: | sworznie na korbowodzie |
Dlatego nie jeżdże do mechaników z Lublina.
duklos - Sob Maj 12, 2012 07:17
mozesz rozwinac swoja wypowiedz
leszczu - Sob Maj 12, 2012 17:10
duklos napisał/a: | "jeśli masz stary silnik 16v to jest ok ponieważ przekładasz następujące części ze starego :
wałek
aparat + cewkę
kapę
koło zamachowe
kolektor
okablowanie silnika
komputer zostaje twój stary ."
|
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.
sTERYD - Nie Maj 13, 2012 10:26
leszczu napisał/a: | Do tego jeszcze swój kolektor ssący. |
skąd taki pomysł?
leszczu - Nie Maj 13, 2012 10:33
sTERYD napisał/a: | leszczu napisał/a:
Do tego jeszcze swój kolektor ssący.
skąd taki pomysł? |
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest
keczu - Nie Maj 13, 2012 19:49
leszczu napisał/a: | A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest |
To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika..
leszczu - Wto Maj 15, 2012 12:36
keczu napisał/a: | leszczu napisał/a:
A ten czujnik w gorze kolektora co jest w nowszych k-series, od czego on jest
To czujnik podcisnienia, w starszych silnikach wbudowany w w komp. silnika.. |
Aha, więc kolektor może być od R25, ale wtryski już od R200.
|
|