Zobacz temat - [r25] Auto dusi się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25] Auto dusi się

Tody - Pon Kwi 30, 2012 14:18
Temat postu: [r25] Auto dusi się
Witam

Mam pewien problem ponieważ dwa miesiące temu auto zaczęło mi się dusić, najczęściej przy około 2tys obrotów... Cały czas palił mi się Check-engine wiec Pojechałem na komputer, mechanik powiedział ze zepsuł mi się czujnik położenia przepustnicy. zakupiłem używaną przepustnice wymieniłem była trochę inna miałem problem z linka gdyż była za długa ale już ten problem naprawiłem, po wymianie auto przez około 30km jeździło dobrze po 30km ponownie zaczął się dusić. Darowałem sobie ponownie jazdę na kompa ponieważ mój kumpel posiadał interface-327 pojechałem do niego wyskoczyło parę błędów okazało się ze padła mi sonda po odpięciu sondy auto przestało się dusić.
Kupiłem wiec uniwersalna sondę gdyż dedykowana była strasznie droga. przejechałem z 50 km wyskoczył błąd p0420 - system katalizatora (bank 1) lecz auto jeździło dobrze po przejechaniu 300km auto ponownie zaczęło mi się dusić teraz już nie mam pomysłów wiec proszę was o pomoc.

Z góry dziękuje.

zdzichu - Czw Maj 03, 2012 01:13

Ale ten błąd wskazuje na niewydolność katalizatora. Więc masz chyba 2 sondy i ten błąd jest z tej za katalizatorem (kontrolna) Prawdopobnie katalizator dokonał żywota.
Tody - Czw Maj 03, 2012 10:07

Wczoraj odpiąłem kostkę z pierwszej sondy i auto przestało się dusić. Moze ta sonda uniwersalna jest do dupy :P
Jak by był katalizator zapchany to cały czas by się dusił i nie zależnie na jakich obrotach a dusił mi się przy 2tys obrotów.

PTE - Pią Maj 04, 2012 11:06

A jaką sondę kupiłeś? Ja kupiłem uniwersalną Boscha ze wskazaniem na R25 (0 258 986 615) - odpukać od 4 lat sprawuje się bez zarzutu.
Tody - Pią Maj 04, 2012 12:13

No to ja kopiłem jakiś kicz bo za 140zł już nawet nie wiem jak się nazywa :P
A Ty za ile dałeś za swoja ?
A i zauważyłem dzis ze mam nie szczelność w układzie wydechowym przed ostatnim tlumikiem:P podobno to tez może mieć wpływ na ten błąd i duszenie sie...

PTE - Pią Maj 04, 2012 13:22

160zł (allegro), ale nawet wtedy to była okazyjna cena. Widzę że teraz ceny zaczynają się od 265zł (motoneo).
leszczu - Pią Maj 04, 2012 13:29

Tody napisał/a:
A i zauważyłem dzis ze mam nie szczelność w układzie wydechowym przed ostatnim tlumikiem:P podobno to tez może mieć wpływ na ten błąd i duszenie sie...

Jeśli dziura jest przed sondą, to mogą być problemy. :wink:

zdzichu - Sob Maj 05, 2012 00:17

Ale ona nie wskazuje że katalizator jest zapchany tylko nie spełnia swojej funkcji (nie dopala tlenków) Błąd P 0420 jest błędem właśnie z 2 sondy. Ale jeżeli mieszanka będzie za bogata to katalizator też nie da rady. Spróbuj odpiąć 2-gą a 1-szą podłącz. Niby regulacyjna jest ta 1-sza ale 2-ga ma pewien wpływ na korektę składu mieszanki bo ona kontroluje pracę katalizatora. Jaki masz przebieg? Ja jesienią też założyłem uniwersalną boscha i po kilku tysiącach jest spokój.
Drwal85 - Sob Maj 05, 2012 14:20

ja kupowałem uniwersalną i błąd nadal wyskakiwał. Kupiłem oryginał i jak ręką odjął :) cena jej 347 zł o ile dobrze pamiętam. Chodzi mi o tą pierwszą sondę w kolektorze.
Tody - Sob Maj 05, 2012 21:49

zdzichu napisał/a:
Ale ona nie wskazuje że katalizator jest zapchany tylko nie spełnia swojej funkcji (nie dopala tlenków) Błąd P 0420 jest błędem właśnie z 2 sondy. Ale jeżeli mieszanka będzie za bogata to katalizator też nie da rady. Spróbuj odpiąć 2-gą a 1-szą podłącz. Niby regulacyjna jest ta 1-sza ale 2-ga ma pewien wpływ na korektę składu mieszanki bo ona kontroluje pracę katalizatora. Jaki masz przebieg? Ja jesienią też założyłem uniwersalną boscha i po kilku tysiącach jest spokój.


Jutro spróbuje odłączyć 2 sondę i zobaczę co się będzie działo...
Mój przebieg to 106 tys.
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ? wiem ze z tym jest problem ponieważ posiadam dwie sądy ale możne da sie coś z tym zrobić ?

Ciufa - Sob Maj 05, 2012 21:53

http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm
Tody - Sob Maj 05, 2012 22:08

Ciufa napisał/a:
http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/258_50/mg_rover/mg_zr__rover_25/exhaust_systems/mil_eliminator_(malfunction_indicator_lampcheck_engine_light).htm


Raczej ten patent jest nie legalny :P
Ale w łatwy sposób można to zdemontować przed przeglądem :P
Jak okaże się ze katalizator mam do dupy to kupie to ;)
Ale z tym patentem auto nie straci na mocy ? w sensie ze będzie dawał odpowiednia mieszankę ?

Ciufa - Sob Maj 05, 2012 22:27

Tody napisał/a:
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ?

taaa kur... a to jest 10000000% legalne .... omfg

Tody - Sob Maj 05, 2012 22:52

Ciufa napisał/a:
Tody napisał/a:
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ?

taaa kur... a to jest 10000000% legalne .... omfg


Wiem o tym ze wywalanie katalizatora jest nie legalne ale mogę zrobić to tak ze nikt nie zauważy różnicy dopóki nie zrobię testu na emisje spalin.
A te kabelki to za każdym razem bym musiał je odpinać.
Ale ciekawe czy rzucało by się to w oczy :p

Drwal85 - Nie Maj 06, 2012 09:08

lepiej dojdź do tego co dolega twojej maszynie a nie kombinuj!....
Tody - Nie Maj 06, 2012 13:30

Drwal85 napisał/a:
lepiej dojdź do tego co dolega twojej maszynie a nie kombinuj!....


Własnie tak chce zrobić ale jeżeli już nie będę miał pomysłów i okaże się ze kata mam do dupy to już wole go wywalić i użyć tego patenty niż szukać nowego :P

Ciufa - Nie Maj 06, 2012 20:25

Tody napisał/a:
A te kabelki to za każdym razem bym musiał je odpinać.
Ale ciekawe czy rzucało by się to w oczy

skąd takie wnioski? ja tego nie montowałem ale wydaje mi sie że wpinasz to zamiast lambdy
jak wywalisz kata i nie będziesz miał tego ustrojstwa to wywali ci check engine i pierwsze co to zrobią ci test spalin :]

Bumelant - Pon Maj 07, 2012 10:57

MIL eliminator podpinasz na drugą sondę i musisz mieć drugą sondę sprawną - to nie działa "zamiast" :) tego wogóle nie widać - mam to zaizolowane i śladu nie ma. Po co masz to odpinać kiedykolwiek. A katalizator jak chcesz wywalić to zostaw jego obudowę i tyle. Jeżdzę od 2008 roku bez katalizatora i z eliminatorem - nigdy nie miałem żadnych problemów na diagnostyce ani z całą resztą auta. Szczerze wątpie czy przez sondę nr 2 to Ci się dusi - nie ma to nic do rzeczy. Do Twojego silnika jest tak prosto dobrać katalizator o odpowiednim przepływie, że po prostu wstawiłbym zamiennik z bosala zamiast się rypać w mil eliminator - no chyba, że coś będziesz grzebał z kolektorem wydechowym i całą resztą wydechu to ok - ma to sens. Albo robisz cały wydech porządnie albo zostaw to w serii.
Tody - Pon Maj 07, 2012 21:06

Pod koniec tyg. wezmę się za auto posprawdzam wszystko i dam znać co z nim nie tak:P

Jeszcze zauważyłem ze potrafi na 1 biegu lub na 2 kiedy puszcze gaz lub go dodam szarpnąć ;/
Przeczytałem bieżące tematy na forum i mniej więcej wiem co sprawdzać...

EDIT
Posiedziałem trochę przy autku sprawdziłem 1 sondę tak jak opisane jest na forum, i niby wszystko ok... tylko nie mogłem znaleźć kostki do 2 sondy, wchodzi gdzieś pod siedzenie kierowcy,
Nie mam pojęcia co dalej z tym robić...
Mozę ktoś ma jeszcze jakiś sugestie...