Zobacz temat - [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.

Turc - Pon Kwi 30, 2012 22:40
Temat postu: [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
Witam, dzisiaj trochę wolnego więc zaglądnąłem pod maskę patrze tu i tam i zauważyłem kilka rzeczy, otóż:

1. Ostatnio dużo osób się rozpisuje na temat sprzęgła i trafiło w końcu na mnie.
Problem za dużego nie ma ale powoli zaczyna być słyszalne skrzypienie podczas wciskania pedału sprzęgła oraz bywa odczuwalny lekki opór poniżej zamieszczam 4 zdjęcia wysprzęglika mógł by ktoś ocenić? możliwe, że wina leży tutaj a jak nie to zobaczę łapę po weekendzie majowym.

pozycja spoczynku sprzęgła

wciśnięte sprzęgło

pozycja spoczynku sprzęgła

wciśnięte sprzęgło


2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu i pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a zbiorniczkiem wspomagania. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P







3. Dziwny dźwięk (buczenie, brzęczenie) podczas gdy przekręcę stacyjkę na pozycje II (gdzie zapalają się kontrolki) a spod maski gdzieś okolice alternatora lub z pod pokrywy silnika nie wiem... na pozycji I dźwięku nie ma, nie wiem jak na zapalonym silniku bo ciężko usłyszeć :P Poniżej linki do filmików z tym dźwiękiem (dla tych co mają własne poczucie humoru, nie nie chodzi o wiatr :grin: ).

http://youtu.be/3t0MkL9rWUU

http://youtu.be/-Mk--s35QNE

bizon - Wto Maj 01, 2012 08:58

Turc napisał/a:
4 zdjęcia wysprzęglika mógł by ktoś ocenić?

Tak po zdjeciach to nic nie widac. zapewne lapa sie zaciera, popsikaj z zewnatrz wd moze cos pomoze na tydzien a jak nie to zrzucanie skrzyni
Turc napisał/a:
Dziwny dźwięk

dziwne by bylo gdyby go nie bylo, to pompa paliwa

barney79 - Wto Maj 01, 2012 18:27

Smar w sprayu lub WD40.Psikaj w miejscu gdzie łapa wchodzi w tuleję plastikową a niech ktoś wciska sprzęgło w tym samym czasie.Powinno pomóc.Najlepiej sprawdź jak zdejmiesz wysprzęglik czy jest minimalny luz ruszając ręką łapę.
pelson91 - Wto Maj 01, 2012 18:42

zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.
Turc - Sro Maj 02, 2012 12:53

A co z wyciekiem w okolicach rozrządu i korek zapaskudzony od wlewu oleju? Jakies pomysły :>
HiS - Sro Maj 02, 2012 13:09

pelson91 napisał/a:
zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.


Szczerze to mnie to wkurw...a niemiłosiernie ;) Próbowałem jakoś to lepiej/szczelniej zamocować i dalej mi rzyga, po jakimś czasie burdel się robi że hej

pelson91 - Sro Maj 02, 2012 13:13

HiS napisał/a:
Szczerze to mnie to wkurw...a niemiłosiernie ;)

Mnie też wkurza ;) Ale już się przyzwyczaiłem. Pod maską diesli jest brudno i nic na to nie poradzę ;) nie zamierzam myć silnika raz na miesiąc.

Turc - Nie Maj 06, 2012 13:33

Powiem wam, że czytałem i wiele osób ma z tym problem chyba spróbuje założyć silikonwe wężyki (niebieski takie) akurat mam dostep do tego więc może się skuszę tylko, śrendice muszę zmierzyć ale to nie problem, myślałem też nad takimi wężami do chłodnicy i coolera tylko musze sie popytać o koszt jaki to bedzie ;)

Turc napisał/a:
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P







Zabieram się za wymianę przegubów (z abs) i z tego co znalazłem w miare nie drogich to:

1. Firmy GSP u TomaTeam: http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1543 - choć z tego co słyszałem to szybko pękają gumy więc pewnie odpada...

2. Firmy NTY (alledrogo): http://allegro.pl/przegub...2303172078.html - jakieś opinie ?

3. Firmy MaxGear (alledrogo): http://allegro.pl/przegub...2300661776.html - jakies opinie ?

któreś z tych 3 warte uwagi ? Może ktoś z was poleci coś innego ?

mirwin - Pon Maj 07, 2012 07:27

Trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i zobaczyć. Pewnie puszcza simering i koniecznie trzeba go wymienić wraz z paskiem. Olej działa na pasek rozrządu bardzo niedobrze i zaraz pasek albo pęknie albo przeskoczy i będzie silnik na złom.
szoso - Pon Maj 07, 2012 08:05

skoro przeszło przez obudowę to musi się nieźle lać, jak już napisał mirwin, pasek niedługo pójdzie
Jugol - Pon Maj 07, 2012 14:49

Turc napisał/a:
1. Firmy GSP u TomaTeam: http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1543 - choć z tego co słyszałem to szybko pękają gumy więc pewnie odpada...


Ja właśnie te brałem i wymieniłem w zeszłym roku, a jako, że Tomi powiedział mi o słabych gumach, to gumy kupiłem w IC. Ale co do samych przegubów to jak na razie złego słowa nie powiem.

Turc - Wto Maj 08, 2012 21:47

Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedź, przy weekendzie zobaczę co jest z tym wyciekiem dokładnie rozbierając obudowę paska no i wymiana przegubów czeka :) A co do zbiorniczka i syfu wokół niego to założę nowe wężyki silikonowe i myślę, że pomoże :P
bizon - Sro Maj 09, 2012 08:11

Turc napisał/a:
nowe wężyki silikonowe

Daj znac jaki Ci koszt wyjdzie tej operacji bo na allegro widze sa drogie takie węże

Turc - Czw Maj 17, 2012 13:36

Turc napisał/a:
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P






Pasek i simeringi wymienione... pod pokrywą ładne olej nasyfił... teraz wszystko gra zobaczymy jak dalej będzie :)

bizon napisał/a:
Daj znac jaki Ci koszt wyjdzie tej operacji bo na allegro widze sa drogie takie węże


Jak mówiłem miałem dostęp do tego więc koszt flaszki tylko był, nic więcej :) a co do chłodnicy i coolera narazie brak możliwośći załatwienia po znajomości, więc na razie nie ruszam tematu, czekam na $$ :P

Łapa sprzęgła oraz wysprzęglik spryskany WD-40 i jak narazie problemów nie ma.