|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] Nie odpala za pierwszym razem
Fafnoscie - Wto Maj 01, 2012 10:10 Temat postu: [R 200] Nie odpala za pierwszym razem Witam ! Od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem silnika. Tzn. Gdy jest zimny to mogę go kręcić z 10 sekund i dopiero zaskoczy, a czasami muszę rozpocząć procedurę odpalania 3 razy zamin zaskoczy (dodanie gazu w trakcie odpalania nic nie daje). Całkiem inaczej jest na silniku ciepłym - odpala praktycznie od strzału (1-2 sek). Gdy już odpalę w trakcie jazdy nic się złego nie dzieje. Pompka paliwa się chyba włącza przy przekręceniu kluczyka w II pozycję (słychać dźwięk jakby z tyłu auta). Świece wymienione pół roku temu, sonda lambda też. Czy może to być wina czujnika temparatury ? Ponieważ patrząc na tą tabele, moje wskazania są bynamniej dziwne Czujnik pokazuje mi 650 ohm, a po przekręceniu kluczyka w II pozycję, pokazuje mi pobór prądu rzędu 4,9 V Czy jest to możliwe czy ja coś znów źle robie ?
Ps. dodam że mam zainstalowane LPG, lecz problem pojawił się ok. 2 miesiące temu... A w dodatku przejechałem ostatnie 200 km tylko na benzynie, ponieważ myślałem że pompka paliwa nie ma smarowania, ale nic to nie zmieniło...
leszczu - Wto Maj 01, 2012 11:02
Fafnoscie napisał/a: | Czujnik pokazuje mi 650 ohm |
Na zimnym/ciepłym silniku
Fafnoscie - Wto Maj 01, 2012 14:15
leszczu napisał/a: | Fafnoscie napisał/a: | Czujnik pokazuje mi 650 ohm |
Na zimnym/ciepłym silniku |
Pomierzyłem go przed chwilą jeszcze raz, bo wtedy odpalałem kilka razy silnik i dane były troche inne. Wyniki z pomiarów ZIMNEGO silnika: ok. 1310 ohm oraz 4,9 V
Wg. tabelki ohmy by się zgadzały bo dziś jest ciepło a autko stoi na zewnątrz... ale mimo to dostaje za dużo woltów
zdzichu - Sro Maj 02, 2012 23:24
Zmierz napięcie na drugim styku czujnika bo te 4,9V to jest zasilanie. Rezystancja tez nie bardzo bo 1,3om to ok.30stC ale tempratura plynu jest nizsza niz otoczenia.[/fade]
leszczu - Czw Maj 03, 2012 09:40
Fafnoscie, zmierz ten czujnik na pełnym rozgrzaniu silnika wtedy podaj nam dane.
Fafnoscie - Czw Maj 03, 2012 13:27
leszczu napisał/a: | Fafnoscie, zmierz ten czujnik na pełnym rozgrzaniu silnika wtedy podaj nam dane. |
Na ciepłym silniku 270 ohm oraz równe 5.00 V... chyba że coś źle mierze, bo nie wiem o jakie drugie styki ci chodzi zdzichu ?
leszczu - Czw Maj 03, 2012 15:14
Fafnoscie napisał/a: | Na ciepłym silniku 270 ohm oraz równe 5.00 V |
Rezystancja się zgadza, ale volty już nie.
Fafnoscie - Czw Maj 03, 2012 17:04
no właśnie... i co mam teraz uczynić ?
leszczu - Pią Maj 04, 2012 12:36
Ja bym jeszcze sprawdził czujnik położenia wału tzw., wykręć go i przeczyść.
zdzichu - Pią Maj 04, 2012 23:47
Czujnik temperatury ma 2 piny. Na jednym będzie właśnie te 5V a na drugim powinno być ok.0,8-1V na ciepłym silniku (270 om) Gdzie podłączałeś sondy od miernika? Czy opór mierzyłeś na czujniku czy w złączu do ECU? Jeżeli na czujniku to czy miałeś odpiętą wtyczkę?
Fafnoscie - Sob Maj 05, 2012 08:24
zdzichu napisał/a: | Czujnik temperatury ma 2 piny. Na jednym będzie właśnie te 5V a na drugim powinno być ok.0,8-1V na ciepłym silniku (270 om) Gdzie podłączałeś sondy od miernika? Czy opór mierzyłeś na czujniku czy w złączu do ECU? Jeżeli na czujniku to czy miałeś odpiętą wtyczkę? |
Wolty mierzyłem na pinach, tj. odpiąłem wtyczkę, przekręciłem kluczyk w stacyjce na II pozycję, i przyłożyłem sondy od woltomierza do pinów i wtedy pokazywało 5 V.
Natomiast opór mierzyłem na czujniku (w gniazdkach) bez podłączonej wtyczki oraz z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki.
Próbowałem innych wariantów mierzenia, ale gdy inaczej podpinałem (sondy, kluczyk w stacyjce itp.) niż opisałem powyżej, miernik nic nie wskazywał, więc myślałem że jedynie tak się to da pomierzyć... Czy pomierzyłem źle ?
ps.leszczu, gdzie dokładnie znajduje się czujnik położenia wału ? Szukałem na necie ale znalazłem tylko to KLIK - jest to silnik z roverka 416... mój czujnik jest w tym samym miejscu ?
zdzichu - Sob Maj 05, 2012 22:54
Fafnoscie, opór zmierzyłeś dobrze, napięcie żle. Musisz zmierzyć przy podłączonej kostce i włączonej stacyjce od tyłu kostki wkłuć się w pin i wtedy pokaże ci napięcie. Na jednym będzie 5V na drugim niższe, zależnie od temperatury. Musisz mieć miernik cyfrowy gdyż analogowy ma za duży pobór prądu, można uszkodzić ECU. Wkłuwaj się raczej w pina, nie w przewód. Ja używam agrafki. Czujnik położenia wału jest w tym samym miejscu.
Fafnoscie - Nie Maj 06, 2012 09:48
Czyli rozumiem mam wbić jedną końcówkę miernika do pina a drugą końcówkę miernika ? Do masy ? Mam multimetr (taki miernik z kółkiem) więc chyba będzie dobry ?
Natomiast jeśli chodzi o czujnik położenia wału, to wczoraj go odpiąłem i wyglądał na czysty, więc nic z nim nie robiłem...
jrdarus1 - Nie Maj 06, 2012 10:33
Podepnę się pod temat, ja natomiast mam taki problem ze od razu po rozruchu wskakuje na 1000 rpm i tak jak szybko wskoczyło tak szybko leci do 0 dopiero za drugim razem odpali normalnie i to na zimnym jak i na ciepłym występuje. Zna ktoś może przyczynę ?
zdzichu - Nie Maj 06, 2012 20:17
Tak, drugą do masy, ale raczej wbij coś ostrzejszego chyba że masz ostre sondy od miernika.
jrdarus1, prawdopodobnie silniczek krokowy.
|
|