Zobacz temat - [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG

brand - Sro Maj 02, 2012 11:51
Temat postu: [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
Witam.

Ostatnio w moim nowym zakupie przy okazji oględzin wizualnych silnika w poszukiwaniu ewentualnych wycieków itp, sprawdzono ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Robił to młody chłopak, chyba stażysta, i pomiar jaki uzyskał wygląda tak:
1cyl.: 9,5, 2cyl.: 9,4, 3cyl.: 9,6, 4cyl.: 9,5 (bar).
Ciśnienie mierzone na ciepłym silniku próbnikiem ciśnienia z gumową końcówką.

Moje pytanie brzmi: czy brak luzów zaworowych dał by tak równomiernie niski wynik czy raczej już silnik mówi papa?

Zainteresowało mnie to bo mam w planach montaż instalacji LPG i niewiem czy tak zużyty silnik nadaje się do takiej inwestycji?

Pozdr.
Brand.

slax - Sro Maj 02, 2012 17:47

Ale to jest normalny wynik ZTCP, ten silnik ma taką kompresję niską, hondziarze nawet mówią że jest idealny pod turbo :mrgreen:
brand - Sro Maj 02, 2012 21:19

w manualu mam high 12,5 lowest 9,5 bar dlatego się zapytuję.
zuber84cool - Sro Maj 02, 2012 22:37

12,5 to jest wartość nominalna, musiałbyś zrobić próbę olejową i wtedy miałbyś dokładniejszy podgląd. Nie jestem pewien, czy wartość 9,4-9,6 to jest nisko, ale dużego rozbiegu nie ma i wartości są w normie. Nie myl stopnia sprężania z kompresją na cylindrach bo to całkiem różne wartości.

Stopień sprężania dla silnika:

H23A3 9,8:1
F20Z1 9,5:1
F20Z2 9,0:1
F18A3 8,9:1

brand - Czw Maj 03, 2012 09:46

cały czas mówimy o ciśnieniu sprężania vel. kompresja.
Dane z Rave -> R600 -> Repair manual -> General data -> page 1:
Cylinder Compresion:
nominal 12,5kgf/cm2 tj 12,25 bar
minimum 9,5 kgf/cm2 tj. 9,31 bar
max. variation 2kgf/cm2 tj. 1,96 bara

zuber84cool - Czw Maj 03, 2012 11:03

Wiem tyle, że i F20 i F18 mają takie same normy ciśnienia sprężania, różnią się jedynie stopniem sprężania. Zrób próbę z olejem i będziesz widział dokładnie jakie masz ciśnienie.
brand - Czw Maj 03, 2012 11:06

a wracając do pytania z posta pierwszego, czy 9,5 bar to już o remoncie trzeba myśleć czy jeszcze nie? bo 2000pln w instalkę lpg włożyć jak ma to rok pojeździć to się nie bardzo mi widzi?
zuber84cool - Czw Maj 03, 2012 11:17

No jak ma to tylko rok pojeździć to nie bardzo się to widzi, prawdę mówiąc to bez sensu. Co innego gdybyś miał jeździć tym dłużej, to wymieniłbym chociaż pierścienie i zrobił głowice, wymienił uszczelniacze zaworowe itp. a potem gaz.
brand - Czw Maj 03, 2012 11:23

Ojciec jeździł civikiem '95 poj. 1,5 z lpg 6 lat, sprzedał i jeszcze ktoś nim jeździ. jak kupował miał na liczniku 187000. Jak sprzedawał 235000. Może nie powinienem sie tak martwić tylko ładować gaz i latać.

Wracając do kompresji, znalazłem taki przelicznik:

a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym
Pspr = 0,125 x ε
b). silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym
Pspr = 0,21 x ε
gdzie:
Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika

Wychodzi na to że nominał w F18 ma 11,1bar.

KRYS - Czw Maj 03, 2012 20:48

a co na to gazownicy u których chcesz zakładac?
brand - Czw Maj 03, 2012 20:50

nic. jedni chcą zakładać bez pytania, drudzy twierdzą że słabo.