Zobacz temat - [R25] Wybija drugi "2" bieg ?! FILMIK
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Wybija drugi "2" bieg ?! FILMIK

Adriano10 - Sro Maj 02, 2012 15:44
Temat postu: [R25] Wybija drugi "2" bieg ?! FILMIK
Witam,

mam mega problem. Dzisiaj przy ruszaniu zaczął się wybijać 2 bieg.
1,3,4,5, wsteczny chodzą normalnie a jak wrzucę 2 i dodam gazu to wybija.

Sprzęgło wymienione jakies 300km temu (skończyło się), łapa sprzęgła została solidnie zespawana (brak dostepu do części więc byłem zmuszony zastosować takie wyjście).

Biegi wchodzą płynnie, bez zgrzytów. Dwójka tak samo ale wystarczy dodać lekko gazy i "pyk" wypada.

O co może chodzić?

Drwal85 - Sro Maj 02, 2012 15:47

moim zdaniem wystarczy jechać uregulować biegi :) ale mogę się mylić. Jak wymieniali ci sprzęgło to mogło się rozregulować.
Adriano10 - Sro Maj 02, 2012 16:16

dzięki, z chęcią przeczytam jeszcze pare opinii. Prosze o info.
BigBoyPL - Sro Maj 02, 2012 19:38

Nie masz też czasem tak że czasem nie wchodzi wsteczny np. Jedziesz na 2 zatrzymujesz się i chcesz wrzucić to go wywala? Trzeba wtedy na luz i puścić sprzęgło i dopiero za 2 razem wchodzi.
Kozik - Sro Maj 02, 2012 19:46

Adriano10, możliwe że synchronizator umiera, bo z tego co kojarzę to on też odpowiada za trzymanie biegu, mam w garażu taką skrzynię gdzie mi wyskakiwała 2 ka ale tylko przy ostrych zakrętach (np na torze w Radomiu rok temu ;) )
Drwal85 - Sro Maj 02, 2012 23:17

ale chyba miał by też problem z wbiciem biegu? :)
zdzichu - Sro Maj 02, 2012 23:55

Ale bieg jest blokowany wodzikiem który jest sztywno osadzony na wałku przesuwnym. Wałek ma nacięcia w które wchodzi śrut i blokuje wałek w określonej pozycji. Śrut jest dociskany mocną sprężyną. Sprężyna jest wkładana od zewnątrz i blokowana śrubą wkręcaną w obudowę skrzyni. Może tylko pękła sprężyna? Nie pamiętam która to śruba.
Ale sprawdż jeszcze czy w ten sam sposób nie wyskakuje 1-ka bieg chociaż nie musi bo zęby są skośne i 1-ka może być akurat dociskana i nie wyskoczy. I jeszcze spróbuj przytrzymać 2-kę lewarkiem. Jak mocno wybija? Czy da się utrzymać włączony bieg?

Adriano10 - Czw Maj 03, 2012 16:40

Jedynka i inne biegi wchodzą bardzo płynnie. Przy wrzuceniu "2" bez dodawania gazu samochód normalnie chodzi. Przy obserwacji i minimalnym dodawaniu gazu widać jak się porusza i wyskakuje. Czy mocny jest opór hmm wzgledne pojęcie. Jak czuje, opór nawet lekki to odpuszczam bo nie chce czegoś urwać.

Co polecacie aby zrobił. Jakie kroki podjął?
Ciężko mi się jeździ (staram sie ograniczać teraz) ale demonem prędkości to ja teraz nie jestem bujając się na "3" :)

leszczu - Czw Maj 03, 2012 16:42

A może po prostu do końca tej dwójki nie wpychasz ??
Adriano10 - Czw Maj 03, 2012 18:14

FILMIK:
o objawach pisałem wcześniej.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Drwal85 - Czw Maj 03, 2012 21:09

co ci polecić :) jak się nie znasz na tym żeby sprawdzić ( a chyba się nie znasz ) to zostaje mechanik. Żeby się bawić przy skrzyni, to troszkę trzeba mieć pojęcia o tym. Ja sam bym się za to nie zabierał.
Tak jak pisałem, morze wystarczy uregulować, w tedy ten koszt nie będzie duży.

leszczu - Pią Maj 04, 2012 12:35

Jak dla mnie to skrzynia do naprawy, a w tym przypadku jest to nie opłacalne, więc szukaj używki. :wink:
Adriano10 - Pią Maj 04, 2012 15:24

hmm oczywiście, że sie nie znam dlatego pytam.
Konkretniej chodzi mi o to aby coś zasugerować mechanikowi albo nic nie sugerować i odnieść się do jego diagnozy. Wiadomo jak jest z mechanikami, że czasami zamiast linki wymieniają "pół samochodu".

Więc tak:
-synchronizator pada
-regulacja skrzyni
-pęknięta sprężyna
-skrzynia do wymiany (jakieś sugestie dlaczego)?

Czy regulację,wymianę synchronizatora, wymiana sprężyny da się zrobić bez wyciągania skrzyni (bo to duży koszt) ? :?:

Mógłbym poznać jeszcze parę opinii bo jak na tą chwile mało się pokrywa :wink:

leszczu - Pią Maj 04, 2012 16:31

Adriano10 napisał/a:
Czy regulację,wymianę synchronizatora, wymiana sprężyny da się zrobić bez wyciągania skrzyni (bo to duży koszt) ? :?:

A gdzie tam. Skrzynie mus wyciągnąć. :wink:

zdzichu - Pią Maj 04, 2012 22:46

Tu żadna regulacja nie pomoże. Ja bym jeszcze sprawdzil tą sprężynkę blokady wałka wodzika. Do tego nie trzeba wyciągać skrzyni. Śruby są na zewnątrz od przodu samochodu ale które dokładnie to mogę podać dopiero we wtorek bo nie pamiętam.
Adriano10 - Nie Maj 06, 2012 22:38

w takim razie czekam do wtorku. Musze wyeliminowac wszelkie koszty na ta chwilę.
zdzichu - Sob Maj 12, 2012 23:32

Adriano10, nie miałem czasu jachać na kanał. Z góry nic nie widać więc nie wiem co dalej ci poradzić. Być może jutro będę w garażu to zobaczę ale do pisania to siądę dopiero w sobotę. Wcześniej mogę zadzwonić jezęli przyślesz mi numer. Na e-mail.

[ Dodano: Nie Maj 13, 2012 00:32 ]
No i ne znalazłem tych blokad na zewnątrz. Nie wiem jak oni to zrobili bo z innym rodzajem blokad się nie spotkałem. Może ktoś ma skrzynię i mógłby zobaczyć czy nie ma z tyłu skrzyni pod blaszaną osłoną lub pod obudową sprzęgła? Blokady muszą gdzieś być chociaż by po to aby wybierak nie przesunął 2 wodzików bo to zakleszczy skrzynię.

CEDZIOR - Sro Lut 22, 2017 11:16

Witam, mam dokładnie ten sam problem.
Pytałem się różnych mechaników, i nauczycieli, ze szkoły samochodowej. Jedny mowią, że to koło zębate wyrobione, inni, że wodzik jakiś, a inni ze kulka w skrzyni która trzyma biegi.
Wyczytałem, w tym.temacie czy ma problem ze wstacznym biegiem, mi często nie wchodzi do końca i musze od nowa wrzucać.