|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420] Kilka drobnych pytań o elektrykę
haxigi - Czw Maj 03, 2012 08:47 Temat postu: [420] Kilka drobnych pytań o elektrykę Witam. Jestem posiadaczem rovera 420 i mam kilka pytań odnośnie niego:
1. Czy da się wyłączyć jakoś immobiliser ? Przy wsiadaniu do auta i przekręcania stacyjki często zaczyna włączać się i piszczeć. Może da się jakiś bezpiecznik wyjąć i immo się wyłączy ?
2. Da się jakoś zrobić, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, albo wyłączenia silnika oprócz gaśnięcia radia, światła też przestają się świecić ?
3. Mam 4 fazy w stacyjce: 1- włożenie kluczyka, 2- przekręcenie ale nic się nie dzieje, 3-palenie świec 4- zapłon (chyba że coś pokręciłem, nie chce mi się iść sprawdzać znowu ), elektryczne szyby i szyber dach działają dopiero na fazie 3, da się też to jakoś zrobić, żeby działały już w fazie 2 ?
4. Zauważyłem nocą, że przestała mi się świecić ta wskazówka od obrotomierza, podświetlenie na zegary jest, ale tylko ta wskazówka się przestała świecić. Jak to naprawić ?
5. Centralny zamek na pilota, mając immobiliser trudno założyć ? Dużo to kosztuje ?
tronsek - Czw Maj 03, 2012 08:53
haxigi napisał/a: | Czy da się wyłączyć jakoś immobiliser ? | Da się przy pomocy kodu immo.
haxigi napisał/a: | Przy wsiadaniu do auta i przekręcania stacyjki często zaczyna włączać się i piszczeć | Bateria w pilocie wymieniona
haxigi napisał/a: | 2. Da się jakoś zrobić, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, albo wyłączenia silnika oprócz gaśnięcia radia, światła też przestają się świecić ?
3. Mam 4 fazy w stacyjce: 1- włożenie kluczyka, 2- przekręcenie ale nic się nie dzieje, 3-palenie świec 4- zapłon (chyba że coś pokręciłem, nie chce mi się iść sprawdzać znowu ), elektryczne szyby i szyber dach działają dopiero na fazie 3, da się też to jakoś zrobić, żeby działały już w fazie 2 ? | Da się, jednak to dość sporo roboty. Najlepiej zlecić to dobremu elektrykowi.
haxigi napisał/a: | 4. Zauważyłem nocą, że przestała mi się świecić ta wskazówka od obrotomierza, podświetlenie na zegary jest, ale tylko ta wskazówka się przestała świecić. Jak to naprawić ? | Wymienić żarówkę w listwie górnej podświetlenia zegarów. Jak się nachylisz i zaglądniesz pod daszek zegarów to zobaczysz o co chodzi.
haxigi - Czw Maj 03, 2012 09:28
OK, wymienię baterię i zobaczę tę żarówkę. A do elektryka pójdę razem z zamkiem na pilota
Dzięki za info
@EDIT
a czy po wyjęciu kluczyka i włączonych światłach powinien być dźwięk, że zostawiłem je zapalone ? Tak jest napisane w instrukcji, ale u mnie tego nie ma
praktis - Czw Maj 03, 2012 15:52
Jak się otworzy drzwi to powinno piszczeć. Jak nie piszczy to sprawdź krańcówkę w drzwiach.
PS. Po wymianie baterii w pilocie czeka Cię jeszcze synchronizacja pilota
Opis znajdziesz na forum.
bizon - Czw Maj 03, 2012 17:23
Cytat: | a czy po wyjęciu kluczyka i włączonych światłach powinien być dźwięk, że zostawiłem je zapalone ? |
A kontrolka otwartych drzwi sie zapala na drzwi kierowcy? brzeczyk idzie z mfu a sygnal o drzwiach daje centralka alarmu
haxigi - Sob Maj 05, 2012 11:15
Ok, ja to głupi jestem. Coś musi być chyba z zamkiem, bo tak:
Otwieram kluczem obojętnie które drzwi, to centralny działa elegancko i się pozostałe drzwi otwierają, a pilot to myślałem że to jest osobny od alarmu/immo, a nie normalny pilot od zamku centralnego. Dlaczego tak myślałem ? Bo otwierałem drzwi kluczem, a jak pilotem chciałem to wprawdzie słyszałem dźwięk zamku, ale drzwi od kierowcy były zawsze zamknięte. Dzisiaj się skapnąłem, że cała reszta się otwiera też na pilota ale drzwi od kierowcy niekoniecznie.
Jeżeli otworzę drzwi kluczem i będę chciał odpalić auto, będzie wył immo, wtedy na pilocie musze dać OPEN i przestaje wyć, jak otworzę drzwi pilotem i potem kluczem, albo najpierw kluczem i potem jeszcze pilotem, to immo nie wyje. Także widzę, że coś z drzwiami od kierowcy jest nie halo, bo czytałem też temat na forum o krańcówce w drzwiach i mam te same objawy.
Sorry, że tak noobię, ale to moje pierwsze prywatne auto, tak rozwinięte technologicznie, że nie ogarniam jeszcze co i jak Wcześniej śmigałem najuboższą wersją Corsy B, którą pożyczałem
Anyway - jak naprawić te drzwi, żeby kierowcy też otwierało na pilota ?
@EDit - więc tak, wymieniłem krańcówkę z drzwi pasażera do kierowcy i nadal nie działa. Krańcówka z drzwi kierowcy na miejscu pasażera działa. Lampka sama też działa, więc nie wiem co jest, może jakieś kabelki się skopały po stronie kierowcy ? BO raczej MFU czy jakoś tak to nie jest nie ?
Ten test mfu u mnie też jest ok ? http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=71475
@EDIT2
Zrobiłem ten test MFU i drzwi od pasażera piknęły, od kierowcy nie, wycieraczki piknęły, z tym że tylna nie działa, światła przeciwmgłowe pyknęły, drzwi od bagażnika nie piknęły, ale kontrolka się zapaliła. Po 3cim wciśnięciu ogrzewania szyby, wykonał sam test z czego tylko przednie wycieraczki się ruszyły, piknęło, potem była cisza i włączył się alarm. Czyżby MFU do wymiany ?
[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 12:15 ]
Odświeżam i proszę o pomoc !
gacek187 - Czw Sie 30, 2012 23:19
praktis napisał/a: |
PS. Po wymianie baterii w pilocie czeka Cię jeszcze synchronizacja pilota
Opis znajdziesz na forum. |
Wymieniałem nie raz i nie musiałem niczego synchronizować
[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 00:19 ]
haxigi napisał/a: | Ok, ja to głupi jestem. Coś musi być chyba z zamkiem, bo tak:
Otwieram kluczem obojętnie które drzwi, to centralny działa elegancko i się pozostałe drzwi otwierają, a pilot to myślałem że to jest osobny od alarmu/immo, a nie normalny pilot od zamku centralnego. Dlaczego tak myślałem ? Bo otwierałem drzwi kluczem, a jak pilotem chciałem to wprawdzie słyszałem dźwięk zamku, ale drzwi od kierowcy były zawsze zamknięte. Dzisiaj się skapnąłem, że cała reszta się otwiera też na pilota ale drzwi od kierowcy niekoniecznie.
Jeżeli otworzę drzwi kluczem i będę chciał odpalić auto, będzie wył immo, wtedy na pilocie musze dać OPEN i przestaje wyć, jak otworzę drzwi pilotem i potem kluczem, albo najpierw kluczem i potem jeszcze pilotem, to immo nie wyje. Także widzę, że coś z drzwiami od kierowcy jest nie halo, bo czytałem też temat na forum o krańcówce w drzwiach i mam te same objawy.
Sorry, że tak noobię, ale to moje pierwsze prywatne auto, tak rozwinięte technologicznie, że nie ogarniam jeszcze co i jak Wcześniej śmigałem najuboższą wersją Corsy B, którą pożyczałem
Anyway - jak naprawić te drzwi, żeby kierowcy też otwierało na pilota ?
@EDit - więc tak, wymieniłem krańcówkę z drzwi pasażera do kierowcy i nadal nie działa. Krańcówka z drzwi kierowcy na miejscu pasażera działa. Lampka sama też działa, więc nie wiem co jest, może jakieś kabelki się skopały po stronie kierowcy ? BO raczej MFU czy jakoś tak to nie jest nie ?
Ten test mfu u mnie też jest ok ? http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=71475
@EDIT2
Zrobiłem ten test MFU i drzwi od pasażera piknęły, od kierowcy nie, wycieraczki piknęły, z tym że tylna nie działa, światła przeciwmgłowe pyknęły, drzwi od bagażnika nie piknęły, ale kontrolka się zapaliła. Po 3cim wciśnięciu ogrzewania szyby, wykonał sam test z czego tylko przednie wycieraczki się ruszyły, piknęło, potem była cisza i włączył się alarm. Czyżby MFU do wymiany ?
[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 12:15 ]
Odświeżam i proszę o pomoc ! |
Immo a centralny to co innego...
otwierając drzwi pilotem, otwierasz zamek we szystkich drzwiach i w tym samym momencie rozłączasz immo.
bizon - Pią Sie 31, 2012 07:33
Cytat: | Odświeżam i proszę o pomoc ! |
nie wiem czy ja jestem zaspany ale czytam ten Twoj post i sam nie wiem co jest teraz Twoim problemem.
jesli chodzi o to ze kluczykiem otwiera sie rygiel kierowcy a pilotem nie, to szukaj winy w elektryce przy silowniku. w przewodach idacych od centralki alarmu. kluczykiem otwiera rygiel przeciez nawet bez akumulatora i napiecia nie potrzebuje
gacek187 - Pią Sie 31, 2012 11:04
tak sobie jeszcze pomyślałem ze mozesz sprawdzić czy jeśli spróbujesz otworzyć drzwi od pasazera czy zadziała centralny zamek... jeśli tak to masz przekładke z anglika
bizon - Pią Sie 31, 2012 11:55
gacek187 napisał/a: | otworzyć drzwi od pasazera |
o ile ma tam zamek
gacek187 napisał/a: | to masz przekładke z anglika |
nie wybiegalbym tak szybko z takimi tezami
monia - Pią Sie 31, 2012 15:07
bizon napisał/a: | Cytat: | Odświeżam i proszę o pomoc ! |
nie wiem czy ja jestem zaspany ale czytam ten Twoj post i sam nie wiem co jest teraz Twoim problemem.
jesli chodzi o to ze kluczykiem otwiera sie rygiel kierowcy a pilotem nie, to szukaj winy w elektryce przy silowniku. w przewodach idacych od centralki alarmu. kluczykiem otwiera rygiel przeciez nawet bez akumulatora i napiecia nie potrzebuje |
bizon, może pora na jakiś wypoczynek?
haxigi, jeśli krańcówki są ok, to ściągaj boczek i zobacz co tam jest grane...
W moim też musiałam otworzyć pilotem, kluczykiem, a czasem jeszcze po przekreceniu kluczyka jeszcze raz musiałam wcisnąć "open", bo immo wyło (zapewne słaba bateria).
Po tym jak pewnego dzionka musiałam w ulewie bawić się w otwieranie drzwi kierowcy z klucza w momencie, gdy juz wszyscy pasazerowie sobie spokojnie siedzieli w aucie, postanowiłam sciągnąć boczek i sprawdzić co tam się dzieje. To, co ukazało się moim oczom uwieczniłam na foto
Autka są prawie te same, z tej samej okolicy, mają podobny problem to może i w twoim jakiś "mądry inaczej" człowieczek postanowił coś takiego wycudować
|
|