|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v
Firq - Czw Maj 03, 2012 16:51 Temat postu: [MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v Witam wszystkich z racji tego, że już prawie wszystko ogarnąłem przy VNT jest i obiecana fotorelacja W ciągu tygodnia będę dorzucał nowe zdjęcia
Pierwszym krokiem był zakup Turbiny... Decyzja padła na GT1852v Montowana w autach tj. Espace IV Laguna II Avantime z silnikiem 2.2 dci
Ta turbina była montowana również w innych modelach aut ale ze stajni Renault najbardziej pasowała wejściami olejeniem itp.
Po zakupie turbiny warto zakupić Oryginalną śrubę do rurki olejowej zasilającej gdyż nasza z GT15 pasuje rozmiarem i gwintem ale nasza ma 1 dziurke olejową o małej średnicy a org. z VNT ma tych dziurek 4 o duzo większej średnicy a jak wiadomo ta turbina potrzebuje więcej oleju niż nasza GT15 poniezej foto z porównaniem
Następnym etapem było dorobienie flanszy w tym celu zakupiłem kolektor wydechowy i dwie płytki blachy grubości 12mm dałem płytki do tokarza żeby tylko mi zrobił w nich dwa otwory fi 32 na kolektor i fi 40 na VNT reszte robiłem sam za pomocą wiertarki stołowej i szlifierki palcowej. Nastepnie zakupiłem śruby 8mm ze stożka przesmarowałem flansze pastą to tłumików i skręciłem na gotowca Efekt jak ponizej.
Następnym etapem było zdemontowanie GT15 i wsadzenie VNT
Ogkręciłem układ wydechowy olejenie i odpływ wsporniki kolektor węże i wyjąłem Starą bestie GT z wszystkimi flakami
Następnie przesmarowałem kolektor wydechowy pastą do wydechów i przykręciłem kolektor z VNT
Pojawiły się pierwsze problemy mianowicie rura zasilająca strony zimnej wyszła 2 cm od kolektora wydechowego i jak wiadomo nie było by jak węża założyć a druga sprawa stopił by się od temp dlatego należy wziąć do ręki kluczyk 8 i przy muszli od strony zimnej od środka turbiny gdzie idzie zasilanie i odpłym oleju jest 5 śrubek i popuszczamy je wszystkie i mozna muszle obracać o 360 stopni ja obruciłem ją według swoich potrzeb i dokręciłem śrubki i wyszło elegancko
Ps i nie wiem jak angole pchają do ZR-a GT22 bo u mnie 1852v wyszła tyle od wózka
Kiedy miałem juz VNT na miejscu i strone zimną ustawioną przyszła pora na olejenie i tu następne schody się zaczeły... Mianowicie jeśli chodzi o zailanie to obyło się bez wiekszych problemów bo zaniosłem org. rurke z weżykiem do Oring-a i skrócili mi ją tak jak chciałem i pasowała bez problemu Przy przykręcaniu tej rurki do VNT prosze nie zapomnieć o nowych podkłądkach miedzianych bo ja założyłem stare i ciekł olej po założeniu nowych problem znikł
u mnie jak założyłem VNT to spływ oleju wychodził mi 1 cm nad miejscem w bloku gdzie powinien olej spływać. W oringu dorobili mi króćce mówiłem żeby były 15mm a zrobili mi 9 mm i jak to skręciłem to turbina z każdej strony pluła olejem i stroną ciepłą i zimną i jak juz traciłem nadzieje wpadłem na pomysł zeby spływ oleju zrobić do miski olejowej Z racji tego, że miske mamy aluminiową uciąłem na wymiar rurke od klimy fi15 80 stopni i zdemontowałem miske olejową zalałem olej żeby zobaczyć na jakim poziomie jest olej i powyżej tego poziomu wywierciłem dziure i pojechałem do gościa co spawa aluminium i wspawał mi ten króciec na miejscu :)Ten kóciec połączyłem wężem olejowo odpornym z króćcem z turbiny i po sprawie
Miejsce gdzie był ogr. spływ oleju w bloku zaspawałem otwór w śrubie i wkręciłem w blok
Miałem juz olejenie załatwione nad którym walczyłem kilka dni
zacząłem uzbrajać VNT
Pierwsze krokiem było zasilanie od filtra do VNT w tym celu zakupiłem kawałek węża kolano 90 stopni fi 50 i skróciłem wąż org nasz co idzie od przepływki i nałożyłem na niego to kolano i złączyłem z turbiną
następnym krokiem była rura do IC którą nabyłem u Tłumikarza za pare zł wywierciłem w niej dwa otwory fi6 i wspawałem dwie nakrętki. W te nakrętki wkręciłem dwa króćce od org GT15 do mapsensora złączyłem węzem fi50 z turbiną i skręciłem opaskami
mieliśmy juz olejenie zasilanie tłoczenie załatwione przyszła pora na układ wydechowy w tym celu zakupiłem kolana hamburskie fi50 90 stopni i metodą prób i błędów przymierzałem przymierzałem i reszcze raz przymierzałem i poprawiałem wszystko. Sprawdzałem przez długi czas jak to się będzie zachowywać podczas jazdy i breszką odchylałem silnik we wszystkie strony unowiłem koła do maksymalnego zamkniecia amontyzatora żeby pół oś po dziurach nie haczyła o wydech i po dopracowaniu pospawałem wszystko na gotowo
Celowo wcześniej nie pisałem o sterowaniu VNT gdyż to sterowanie które zrobiłem nie zdało egzaminu z tego powodu że było wolne bo Boost w vnt bardzo szybko rósł i gdy gruszka zmieniała położenie łopatek robiła się turbo dziura dlatego zgadałem się na forum VW z gościem który sprzedał mi sterowanie pod VNT na mapsensorze
zakupiłem zaworek N75 podciśnienei zabrałem z EGR który jest u mnie zaślepiony i nie potrzebowałem go
i tu Zaworek n75
tutaj jeszcze mały bałagan z kablami i wężykami który powoli doprowadzam do porządku
Układ wsadziłem do plastikowego pudełka i zamontowałem pod deską rozdzielczą
Układ wyposarzony jest w potencjometr którym można sobie ustawić ciśnienie od 0.5 - 2.5 bara ja wyskalowałem na 1.8 bara
wskaźnik ciśnienia doładowania zamontowałem w miejscu zapalniczki
Ustawiłem sobie turbine tak że podczas spokojnej jazdy około 120km/h dmucha około 0.4 - 0.5 bara a jak się depnie boost leci na 1.8 bara w mgnieniu oka
I na koniec Egzemplarz w którym została przeszczepiona dmuchawa
Jesli chodzi o koszta to powiem wam że przekroczyły one około 80% założenia
Koszta:
Turbina 700 zł
węze olejowe 200 zł
węze podciśnień 40 zł
węze do IC 50zł
Opaski 60 zł
Zaworek n75 100 zł
sterowanie VNT 400 zł
wskaźnik doładowania 100zł
kolano do filtra 50 zł
to wychodzi jakieś 1700 zł a + koszta o których juz zapomniałem a były czyli spawanie dorabianie flanszy zakup blachy i całej reszty
całkowity koszt zakręcił się około 2 tys zł
Efekt Natychmiastowy boost juz przy niskich obrotach wyprzedzanie aut bez żadnego redukowania biegów dużo lepsze elastyczność zwłaszcza podczas jazdy w mieście Powiem wam w ten sposób jak juz moja Kobieta powiedziała po pierwszej jeździe jako pasażer "Co on tak łatwiej przyśpiesza..." to chyba różnica jakaś musiała być skoro nawet kobieta zauważyła hehe
Co do dymienia powiem wam że bez zmian dymi jak dymil wcześniej czyli bez zmian może przez to że na GT15 tez jeździłem na podobnym ciśnieniu
Nie polecam swapa na vnt osobą które nie mają duuuużo cierpliwości w sobie i zamozaparcia bo gdyby nie Remigiusz to w połowie drogi byłem juz tak zmieszany że chciałem się poddać i założyć sporwotem GT15 bo tylko mnie to czasu i nerwów kosztowało Tak, że dzięki Remi opłacało się czaswowo wyszło około 3 tygodni pracy
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na zlocie
Raptile - Czw Maj 03, 2012 18:58
Pany Kunia ile ? Kumam ze zadny re-maping nie był grany ? IC seria ?
Firq - Czw Maj 03, 2012 20:33
ile kunia to wyjdzie na hamowni na zlocie Ic seria ale do zlotu będzie FMIC tak planuje a mapy mam od Remigiusza
Remigiusz - Czw Maj 03, 2012 21:28
Grubo grubo
Sterowanie tez niezle ale tez ciekaw jestem co na hamowni wyjdzie
Firq - Czw Maj 03, 2012 21:33
okaże się bo sam jestem ciekaw
Markzo - Czw Maj 03, 2012 23:10
pomiar na zlocie zweryfikowałbym na normalnej hamowni, bo patrzac po roznych forach, te pomiary są "mocno" orientacyjne, i na plus i na minus szacun za włożoną prace, nagraj jakis filmik jak to się odpycha
Firq - Pią Maj 04, 2012 06:09
pewnie masz racje Markzo, ale w najbliższym czasie to najszybciej ta hamownia będzie na zlocie później moge to zweryfikować na innej hamowni i się okaże a filmiki jakieś postaram się w weekend wrzucić
ss-design - Sro Maj 16, 2012 23:08
kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra
mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku
poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara
Firq - Czw Maj 17, 2012 19:18
Cytat: | kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra |
tzn
Cytat: | mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku |
spokojna Twoja głowa mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach
Cytat: | poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara |
czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje jest gdzieś filmik na forum z testów
ss-design - Czw Maj 17, 2012 21:51
Firq napisał/a: | Cytat: | kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra |
tzn
Cytat: | mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku |
spokojna Twoja głowa mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach
Cytat: | poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara |
czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje jest gdzieś filmik na forum z testów |
no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd) i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła a z paliwem to już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa
kolin - Pią Maj 18, 2012 13:23
Czemu tego nie oddasz w ręce kogoś kto ci to wystroi finalnie i bez srania dymem ?
Firq - Pią Maj 18, 2012 22:39
Cytat: | już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa |
nie nie, tym potencjometrem reguluje sobie ciśnienie doładowania i mam do dyspozycji od 0,5 - 2.5 bara
Cytat: | i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła |
ja po swapie zrobiłem juz z 8 tys i póki co (odpukać) wsio ok
Cytat: | no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd) |
gt15 bez geometrii utrzymywała mi 1.7 - 1.8 wiec nie wiem dlaczego nie wierzysz
Cytat: | to pompowała max 1,5 1,6 |
a czym była sterowana
kolin - Pon Maj 21, 2012 14:30
Wystarczy zacząć dobrze upalać regularne zawody to szybko się zmęczy
ss-design - Pon Maj 21, 2012 18:01
Firq napisał/a: | Cytat: | już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa |
nie nie, tym potencjometrem reguluje sobie ciśnienie doładowania i mam do dyspozycji od 0,5 - 2.5 bara
Cytat: | i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła |
ja po swapie zrobiłem juz z 8 tys i póki co (odpukać) wsio ok
Cytat: | no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd) |
gt15 bez geometrii utrzymywała mi 1.7 - 1.8 wiec nie wiem dlaczego nie wierzysz
Cytat: | to pompowała max 1,5 1,6 |
a czym była sterowana |
był robiony pełny soft na podstawie mapy od 110km afn ( stroilismy jakieś 2 godziny )bo mój silnik to 1z 90km bez zmiennej geometrii no i oczywiście był zaworek n75 zmieniany co by ogarniał vnt a co do sterownika to byl 16 bitowy komp z dolożona podstawką i koscią typu eprom
i poprostu zastnanawia mnie to że bez konkretnego softa pisanego przez Tunera to u ciebie jeździ bezawaryjnie
nie znam tych silników bo dlubałem tylko diesle z palety vaga i fiata i w vagu kazda wymiana ( wieksze wtryski, cooler, turbo,) wymagała korekcji mapy (tylko nie piszcie że tuner chciał zarobić bo miałem to za free)
Remigiusz - Pon Maj 21, 2012 19:09
ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera
Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej
Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już
Pływak - Pon Maj 21, 2012 19:34
Tos kiepsko grzebał bo kumpel z ASV 110KM ostatnio pomiar miał koło 200KM
ss-design - Pon Maj 21, 2012 19:35
Remigiusz napisał/a: | ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera
Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej
Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już |
to wychodzi na to że silniki rovera mają lepsze zaplecze tuningowe niż vagi
a wtryski od sdi nie mają przypadkiem mniejszych końcówek
Remigiusz - Pon Maj 21, 2012 20:10
ss-design, Nie końcówki maja ta sama długość środek jest inny
Sam silnik w sobie jest bardzo odporny , tylko trzeba resztę osprzętu dobrze dograć i powiększyć i tyle.
Pływak - Pon Maj 21, 2012 20:22
Remigiusz napisał/a: |
Sam silnik w sobie jest bardzo odporny , tylko trzeba resztę osprzętu dobrze dograć i powiększyć i tyle. |
No właśnie "tylko" i aż "tyle" W TDI czy JTD dogranie osprzętu ma moce powyżej 170KM jest bezproblemowe w l-serii to jest niestety rzeźba i dłubanina na chybił trafił. L seria nigdy nie była, nie jest i nie będzie tak podatna na modyfikacje jak bardziej popularne jednostki bo właśnie o ten cały osprzęt się najbardziej rozchodzi.
Remigiusz - Pon Maj 21, 2012 20:34
Pływak, Dokładnie inne marki maja ten plus ze więcej jest dostępne od reki i pasuje nawet P&P
Firq - Pon Maj 21, 2012 22:06
ss-design,
Cytat: |
i poprostu zastnanawia mnie to że bez konkretnego softa pisanego przez Tunera to u ciebie jeździ bezawaryjnie |
Chodzi o to że ja mam osobne sterowanie Turbiny którego silnik w ogóle nie musi i nie widzi bo wcześniej miałem turbine na zaworze WG i komputer widział tylko ciśnienie doładowania i nic więcej i teraz po zmianie na VNT tez komp widzi tylko ciśnienie doładowania bo steruje turbiną całkiem osobny układ dlatego nie trzeba u nas tego zgrywać jakoś z kompem jak w seri VAG
Cytat: | to wychodzi na to że silniki rovera mają lepsze zaplecze tuningowe niż vagi |
nie nie, Vagi mają lepsze zaplecze tuningowe, ale L sieria wcale nie jest mocno w tyle za vagiem
Remigiusz,
Cytat: | My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej |
No dokładnie Tak jak mówiłem wcześniej Paliwa nie zabraknie
Pływak,
Cytat: | No właśnie "tylko" i aż "tyle" W TDI czy JTD dogranie osprzętu ma moce powyżej 170KM jest bezproblemowe w l-serii to jest niestety rzeźba i dłubanina na chybił trafił. L seria nigdy nie była, nie jest i nie będzie tak podatna na modyfikacje jak bardziej popularne jednostki bo właśnie o ten cały osprzęt się najbardziej rozchodzi. |
Jeden z minusów aut mało popularnych niestety
[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 23:06 ]
ss-design,
Cytat: |
i poprostu zastnanawia mnie to że bez konkretnego softa pisanego przez Tunera to u ciebie jeździ bezawaryjnie |
Chodzi o to że ja mam osobne sterowanie Turbiny którego silnik w ogóle nie musi i nie widzi bo wcześniej miałem turbine na zaworze WG i komputer widział tylko ciśnienie doładowania i nic więcej i teraz po zmianie na VNT tez komp widzi tylko ciśnienie doładowania bo steruje turbiną całkiem osobny układ dlatego nie trzeba u nas tego zgrywać jakoś z kompem jak w seri VAG
Cytat: | to wychodzi na to że silniki rovera mają lepsze zaplecze tuningowe niż vagi |
nie nie, Vagi mają lepsze zaplecze tuningowe, ale L sieria wcale nie jest mocno w tyle za vagiem
Remigiusz,
Cytat: | My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej |
No dokładnie Tak jak mówiłem wcześniej Paliwa nie zabraknie
Pływak,
Cytat: | No właśnie "tylko" i aż "tyle" W TDI czy JTD dogranie osprzętu ma moce powyżej 170KM jest bezproblemowe w l-serii to jest niestety rzeźba i dłubanina na chybił trafił. L seria nigdy nie była, nie jest i nie będzie tak podatna na modyfikacje jak bardziej popularne jednostki bo właśnie o ten cały osprzęt się najbardziej rozchodzi. |
Jeden z minusów aut mało popularnych niestety
Pływak - Pon Maj 21, 2012 22:21
Firq napisał/a: |
Jeden z minusów aut mało popularnych niestety |
To raczej kwestia tego, ze przez 10 lat R/MG odgrzewał kotleta i pakował niemal identyczną l-serie do swoich aut. Brak jest nowszych mocniejszych wersji l-serii, z których można by zaadoptować osprzęt. Alfa tez super popularna nie jest, a takie JTD 1.9 występowały w wersjach od 80 do 190KM o 2.4 nie wspominając.
Firq - Pon Maj 21, 2012 22:23
1.9 jtd były 190 koni wow
R/MG nie zdąrzyli bo przed upadkiem były plany na CR w l-seri ponoć ale zabrakło czasu
Pływak - Pon Maj 21, 2012 22:26
Tak były 1.9 JTDm twinturbo 190KM montowane w nowej Lanci Delcie i Saabie.
Plany z CR były ale Panowie z R/MG się trochę za późno obudzili
Firq - Pon Maj 21, 2012 22:33
dokładnie tak jak mówisz
Remigiusz - Pon Maj 21, 2012 22:45
R/MG zawsze spal Tak samo jak ESP nie bylo w 2004 w nowych modelach
Firq - Czw Maj 24, 2012 09:21
jutro się okaże jak krzywa momentu poszła
Remigiusz - Czw Maj 24, 2012 11:07
Firq, Trzeba będzie porównać Moment of Truth, what the whole effort was worth
Firq - Czw Maj 24, 2012 12:35
dokładnie
Remigiusz - Nie Maj 27, 2012 15:33
Ja powiem teraz tylko tak:
Firq, Ten MG ZR to jest rakieta a nie samochód się tym zabić można Ciśnie w fotel do końca 4.000 RPM
Wykres po prostu miodzio
Przed VNT:
po VNT:
kolin - Nie Maj 27, 2012 15:54
Jak uczucie po tym że spadły NM ? Wynik finalny fajny, moc rozwijana do samego końca.
Firq - Nie Maj 27, 2012 16:27
No Remigiusz, czyli teraz możemy śmiało powiedzieć, że Warto Było
Remigiusz - Nie Maj 27, 2012 22:21
A jak teraz w ogolę spalanie Firq Bo się nie dopytałem chyba
Pływak - Nie Maj 27, 2012 22:24
Wynik zacny A który czas na torze wykreciłeś najmocniejszym ZRem na forum?
Firq - Pon Maj 28, 2012 05:57
niestety ale dopiero 4 na torze
Chłopaki lepiej ogarniali swoje fury bo mają lepszy bagaż doświadczeń
u mnie to dopiero 2 raz na torze
Remigiusz,
był taki temat poruszony na zlocie i 6litrów nie chce wziąć maszyna
Harry - Pon Maj 28, 2012 08:07
Firq napisał/a: | Chłopaki lepiej ogarniali swoje fury bo mają lepszy bagaż doświadczeń |
i lepsze hamulce, teraz z nimi coś działaj
szoso - Pon Maj 28, 2012 08:14
jeździłem i ja tym szatanem, masakruje
greg-si - Pon Maj 28, 2012 14:18
Firq dzięki za przejażdżkę, wciska fajnie ale teraz już wiem że nawet mocny diesel to nie dla mnie. A miałem kupić diesla lecz wypadł R400 HGF-series
No i tak jak mówią poprzednicy. Hamulce i lepsze chłodzenie fury to teraz powinny być Twoje priorytety.
kolin - Pon Maj 28, 2012 17:08
Bo dieslem się fajnie jedzie od 3-4 biegu gdzie są dłuższe przełożenia Bynajmniej ja tak wole w swoim
Firq - Pon Maj 28, 2012 20:38
Dokłądnie Harry i greg-si, Hamulce zrobie w przyszłym miesiącu a chłodzenie zrobie tak jak mi Mariusz418 doradził
szoso
greg-si - Pon Maj 28, 2012 21:04
Firq, a co dokładnie doradził Mariusz?
Firq - Pon Maj 28, 2012 21:27
założyć pompkę dodatkową obiegową zaraz za zbiorniczkiem wyrównawczym
Zobczymy może pomoże
Raptile - Pon Maj 28, 2012 21:47
Firq, oddaj mi to , nie jest Ci to potrzebne
Firq - Pon Maj 28, 2012 21:47
co takiego pompka jest jest jutro zakładam
Remigiusz - Czw Maj 31, 2012 20:45
Tutaj jeszcze jeden filmik jak ładnie gwiżdże Turbo :
http://youtu.be/RV7KAwsLnYo
Pływak - Czw Maj 31, 2012 20:57
Yyyy oprócz kle kle kle kle ja tam gwizdu nie słyszę
Friq dokręć sobie śrubkę od pokrywy silnika
pelson91 - Czw Maj 31, 2012 21:25
to jest zupełnie inny dźwięk niż zwykłe GT15 Na torze było to nieźle słychać
maniu48 - Czw Maj 31, 2012 21:31
jest rakieta
Pływak - Czw Maj 31, 2012 21:54
No oczywiście na torze gdzie silnik obciążony i turbo dmucha jak ma dmuchać to na pewno dźwięk zupełnie inny ale na filmiku Remiego standardowe dźwięki wydawane przez diesla na postoju czyli kle kle kle kle
Remigiusz - Czw Maj 31, 2012 22:37
oj tam oj tam
tutaj kolejny epizod filmik z jazdy mojej, Grega, Harry i Zaby
http://youtu.be/5KXs4p83yXc
Raptile - Czw Maj 31, 2012 22:46
Ja grzecznie jechałem
maniu48 - Pią Cze 01, 2012 10:16
Na filmiku widać ciśnienie ponad 2 bary-może to bylo przyczyną takiego grzania się silnika. Je autkiem jechałem i dmuchał 1.8 bara i było wszystko ok-wskazowka temp. doszla do polowy i sie zatrzymała tam.
Remigiusz - Pią Cze 01, 2012 18:55
maniu48, Możliwe ale nikt z nas w sumie nie grzebał chyba ze ktoś jak oglądał auto przed jazda pobawił się pokrętłem
Ale buta i tak miało
Firq - Pią Cze 01, 2012 21:05
hehe ASY na fiilmiku temp posdkoczyła za wysoko a i tak butowali dalej hehe ale co tam niech MA
Pływak, śrubki nie dokręce bo nie ma jak poszły nowe rury od turbiny i teraz się pokrywa nie domyka
maniu48, coś w tym jest co mówisz bo jeśli mi juz gotował to na ciśnieniu ponad 2 bary
Remigiusz, na pewno ktoś grzebał bo ja Maniowi ustawiłem na 1.8 bara a jak wracałem do domu to dmuchała grubo ponad 2 bary wiec ktoś wystarczy że delikatnie obrócił pokrętłem i juz ciśnienie poszło w góre.
a powiem Wam że do pewnego momentu im większe ciśnienie tym lepiej ale później sytuacja się odwraca testowałem to niejednokrotnie i najlepiej wuto jedzie w okolicy 2 bary jak juz jest ponad 2 to juz czuje spadek mocy nie wiem czym to jest spowodowane ale tak jest, być może przy ponad 2 barach temp powietrza drastycznie rośnie i dlatego Tak czy inaczej jak byś skręcił go na mniejsze szedł by lepiej
Macie jakieś filmiki z toru ? bo ja nigdy nie słyszałem na zewnątrz jak ta moja turbinka gwizda ? bo zawsze jestem kierowcą
Remigiusz - Pią Cze 01, 2012 21:09
Firq, no pewnie tak bylo
tutaj jest filmik twoj:
http://www.youtube.com/watch?v=JMddwQAO2wQ
maniu48 - Pią Cze 01, 2012 21:22
Tu akurat nie slychac autka
[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 22:22 ]
A co do ciśnienia pow. 2 barów to potwierdzam. jak kabelek od potencjometra się urwal to ja mu gaz a tu wielka D... jakies szarpanie -lipa ogólnie, ale wskazówka do boosta miałem pionowo w dół czyli kolo 3 barow. Później Firq naprawił kabelek, jechałem i ciśnienie doszło do 1.8 bara i maszyna szła jak szalona-bez porownania do tego co bylo przy 3 barach. Tak sobie myśle ze podczas waszych prób nie poczuliście tego co wyszło na hamowni.
Firq - Pią Cze 01, 2012 21:32
dzięki Remigiusz, ale czy ma ktoś filmik z góry ? nagrywał ktoś
maniu48, dokłądnie sam widziałeś jak kabelek się urwał boost poszedł na 3 bary i była lipa mimo że niby ciśnienie duże a na 1.8 bara czyli jak na hamowni było dużo lepiej co nie
maniu48 - Pią Cze 01, 2012 22:16
Firq no ja na górze bylem ale niestety-nie nagrywalem. Moj sprzęt nie zbyt sie nadawał do nagrywania w dobrej jakości. A poza Sati , Martynką i mną nikogo chyba nie było na górze.
[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 23:16 ]
Firq a maniaq nie nagrywal czesem jakis filmikow z twoim MG na początku jeszcze przed jazda na torze??
maniaq - Pią Cze 01, 2012 22:54
robilismy foty niebawem ujrza swiatlo dzienne, dlubie wlasnie , zgrywam obrabiam, wybieram
moja kamera byla na aucie z ktorej film jest powyzej nie mam 2 kamery
Firq - Sob Cze 02, 2012 14:23
no to wiemy juz że filmu nie ma
maniaq, to czekamy za fotami
maniaq - Sob Cze 02, 2012 17:07
PO torze, na koniec, byly filmiki z malej kamery,ktorym juz sie zaba chwalil gdzies na forum i FB
http://www.youtube.com/user/ROVERki tutaj wiecej filmow z przejazdow
Firq - Sob Cze 02, 2012 17:09
ooooo dzięki maniaq,
ja po czasówkach juz nie śmigałem po torze tylko oglądałem jak wy wariujecie
maniaq - Sob Cze 02, 2012 17:18
Marek dodaje sukcesywnie filmy z kamerki GO PRO, bo ja na kompresji i dodawaniu filmow sie nie znam wlasciwie powinienem Markowi, ja oddac w posiadanie, bo uzytek bylby lepszy
Mam nadzieje, ze sie podoba , widac ladnie kto jak rece na kierownicy uklada druga powinna byc na pedaly, a trzecia na droge do przodu i synchronizacja moje marzenie przy upalaniu
Firq - Sob Cze 02, 2012 22:41
maniaq napisał,
Cytat: | Mam nadzieje, ze sie podoba , widac ladnie kto jak rece na kierownicy uklada druga powinna byc na pedaly, a trzecia na droge do przodu i synchronizacja moje marzenie przy upalaniu |
Podoba się i to bardzo ale tak jak piszesz z tymi kamerkami wszędzie był by czad niesamowity
Raptile - Nie Cze 03, 2012 13:31
Firq, kiedy masowa produkcja kit-ów do L-series ?
Firq - Nie Cze 03, 2012 13:44
hehe Remigiusz juz nadgodziny w robocie wali z myślą o VNT więc pewno niedługo temat ruszy
Remigiusz - Nie Cze 03, 2012 23:03
powiem tak ze Angole już odpalili w końcu z tej strony ten sterownik na płytce Arduino pod Win7 :
http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/
Ja na razie zbieram kasę na ta VNT i będzie montaż
Firq - Pon Cze 04, 2012 17:47
a kiedy testują maszyny na nowym sterowaniu
Remigiusz - Pon Cze 04, 2012 20:18
Firq, Nie wiem będę śledził ich wypowiedzi ale jak znam życie ni huhu wykresu nie będzie albo znów jakiś z Painta
Firq - Wto Cze 05, 2012 19:51
hehe pewnie tak ale informuj co w trawie piszczy
Start oczywiście z II Biegu Ciśnienie doładowania 1.8 bara
od 2s - 16 s 1/4 mili
od 2s - 7 z groszami (musicie wierzyć na słowo) przy 110km/h wrzuciłem IV bieg a było to na 8 sekundzie
od 4:04 - 4:08 z groszem 60-100 na IV biegu
Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 19:58
Firq, masakra 4 sec. 60-100
Raptile - Wto Cze 05, 2012 20:20
Firq kiedy kit dla mnie bedzie gotowy ?
Firq - Wto Cze 05, 2012 20:26
HEHE Żaba w każdej chwili aby słowo i ide do garażu
Remigiusz - Pią Cze 08, 2012 13:05
bylem się dziś zapytać w Turbo Twins w Wiedniu ile kosztuje nówka GT1852V to kurcze 800€
maniu48 - Pią Cze 08, 2012 14:00
o kurde. Troszke droga
Remigiusz - Pią Cze 08, 2012 14:12
Poszukam jeszcze w Polsce za ile nowa można wyrwać, bo na ebay.de są tez nówki za 400€. Jak nie to po regeneracji za 980zl można dostać. Niestety nie ma orig. części do tych VNT Turbin i według Honeywella nie powinno ich się już regenerować
maniu48 - Pią Cze 08, 2012 15:38
Remi http://www.sklep.turbo-ch...-avantime-.html
niby regenerują ale skąd czesci............
oo a tu nóweczka http://www.sklep.turbo-ch...-dci-150km.html
Pływak - Pią Cze 08, 2012 15:53
Regenerować regenerują ale stanowisko koncernu Honeywell jest takie, ze się regenerować nie powinno w związku z czym oryginalnych zestawów naprawczych nie ma więc regeneracja pewnie na jakiś zamiennikach o czym już na forum pisałem. Cena 800E to normalna cena za nowe turbo w detalu jednak jak znalazłeś Remi za 400E nówkę to tak jak Ci wczoraj pisałem brać i się nie zastanawiać
Firq - Pią Cze 08, 2012 16:15
Zgodze się z Wami że nie ma oryginalnych zestwów naprawczych ale to nie skreśla całkowicie regeneracji moim zdaniem:) Przecież masa ludzi regeneruje swoje turbiny i sa zadowoleni tu bardziej chodzi o to czy ta regeneracja została dobrze przeprowadzona czy wirnik został tylko wyważony czy został wyważony i doważony bo to podstawa a co któryś tam zakład ma dwie takie maszyny bo zazwyczaj mają jedną i to wystarcza ale na krótką mete Pewnie teraz powiecie że nie mam racji, ale takie jest moje zdanie
Remigiusz, Ja na twoim miejscu kupił bym albo po regeneracji albo używkę z pewnego źródła ale to twoja decyzja
znam ludzi co na 1852 po regeneracji porobili juz po 150 tys i nic sie nie dzieje
Pływak - Pią Cze 08, 2012 16:23
Nikt nie napisze, ze nie masz racji bo każdy robi jak uważa i z racją jest jak z dupą każdy ma swoją Ja gdybym miał dać tysiaka czy więcej, ze regenerowaną to wolał bym kupić za 1600zł nówkę bo za tyle Remi znalazł i moim zdaniem jak za nówkę cena świetna Co innego gdy nie ma taniej alternatywy ja sam sie zastanawiam używka vs regenerowana bo do mnie najtaniej za 2500zł znalazłem
Firq - Pią Cze 08, 2012 16:29
tak jesli 1600 za nówke to super cena tylko zeby się nie okazało że ta nówka jest po regeneracji bo i takie przypadki były
Pływak - Pią Cze 08, 2012 16:37
Remi znalazł na ebayu chyba więc wątpie, ze na zachodzie ktoś sie bawi w regeneracje no ale to róznie może być więc trzeba się wypytać dokładnie co i jak Sam szukam do siebie GT17 i naprawdę o uzywkę z pewnego zródła trudno, a te z allegro to rozrzut cenowy od 600zł do 1200zł i cholera wie po jakim to przebiegu więc tez się zastanawiam nad regenerowaną bo jak pisałem nówka 2500zł najtaniej, a tyle to nie dam
Remigiusz - Sob Cze 09, 2012 02:18
No dokładnie za 400€ będę brał ale jakoś podejrzane te aukcje żeby to nie jakieś podroby. Bo napisane jest ze nówka nie używana Turbina
Na razie jeszcze spokojne będę szukał Turbinki pomału się może akurat coś trafi
Firq - Sob Cze 09, 2012 14:39
Pływak, no dokładnie bo nikt ci prawdy nie powie ze auto miało przekulane 250 tys bo każdy co ktoś sprzedaje to wszystkie auta na czesci miały przebieg 50 tys a odnośnie regeneracji to na zachodzie tez regenerują nie tak czesto jak u nas ale tez
Remigiusz - Wto Cze 12, 2012 13:50
Juz wiem co to za sterowanie jest Pisałem o tym w temacie naszym drugim o VNT
To jest twoje:
i jest to na oko to samo co to o czym ja pisalem:
kosztuje to nie cale 60zl jako gotowiec Trzeba szukac pod nazwa K8004
Ale jak widać działa
Firq - Wto Cze 12, 2012 18:20
no to czad czyli przepłaciłem ? eeee chyba nie bo miałem bez roboty z mapem
Ja u siebie będe wymieniał mapsensor na płytce na 2.5 bara bo mój jest pisany na 2.5 ale chyba z atmosferycznym dlatego powyżej 1.5 bara każde milimetrowe przesunięcie potencjometr jest równe 0.4 bara doładowania
Remigiusz - Wto Cze 12, 2012 23:14
Firq, No przepłaciłeś i to sporo Map kosztuje ok 50zl, ten zestawik kosztuje ok 80zl jako złożony W sumie to w 150zl się można zmieścić z tym zestawem
Ale wiem w końcu co ty masz i ze to działa nawet fajnie Choć mnie korci to TPS się podłączyć jeszcze i zrobić to sterowanie z tej stronki
Firq - Sro Cze 13, 2012 17:45
map na 2.5 bara z atmosferycznym to koszt około 150 zł ale mniejsza o to gdybym tego nie kupił i nie przetestował byśmy nie wiedzieli czy to działa a o wiedza jest bezcenna Wiec mimo że mnie to drożej wyszło nie przejmuje się tym
Remigiusz - Sro Cze 13, 2012 17:58
Tylko mnie teraz zastanawia co jest z łopatkami w jakim stanie są jak się jedzie z pewna prędkością
Ja chyba zbuduje na probe ten drugi i ten tez
Firq - Sro Cze 13, 2012 20:07
Buduj Remigiusz, Będziem testować
Remigiusz - Czw Cze 14, 2012 15:10
Jedynie co jest fajne to to ze Map sensor można i tak jeden zakupić i przyda się na obydwa sterowniki
MPX6400 który jest na 4bary kosztuje prawie 200zl
Ten Arduiny projekt jest o tyle fajny ze mozna LCD podłączyć i pokazuje doładowanie, obroty, położenie łopatek i ma się wszystko pod kontrola
Ale jak sie zliczy N75, regulator, map sensora to mamy juz 400zl
[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 13:20 ]
MPX6400 znalazłem za 25Euro i jest do 4bar absolute pressure wiec akurat do 3barow wystarczy
[ Dodano: Czw Cze 14, 2012 16:10 ]
Można by tez taka mi myśl wpadła brać MAPA od Laguny 2.2dci Jest do 3barow absolute pressure wiec do 2 barów na wystarczy jeżeli nie chcemy dalej iść Bosch 0 281 002 566 można dostać za 100zl
Sa tez Mapy Boscha do 3,5 (Bosch 0 281 002 456) i nawet 4 barow jak ten od Laguny
Firq - Czw Cze 14, 2012 18:29
mówimy tu o ciśnieniach liczonych z atmosferycznym tak ?
Od Laguny 2.2 jest do 3 barów ? hmm
Remigiusz - Pią Cze 15, 2012 00:38
Firq, podane wartości czujników są zawsze atmosferyczne (absolutne) wiec trzeba 1bar odciągnąć
Ja teraz nie wiem co robić przeglądnąłem sobie source code tego sterowania pod Arduino i całkiem to proste jest do wykonania. I będzie z naszymi zespołami to działać
A z czujnikiem mapa nie wiem co robic bo mozna by za free dorwac czasme od laguny ze zlomu taki czujnik N75 już mam kolega mi jeden da wymontować od csebie z pod EGR w VW
Firq - Pią Cze 15, 2012 18:12
od EGR miałem od VW wrzuce ci fotke wieczorem jaki ja miałem i sterowanie głupiało przy tym n75 z egr
Remigiusz - Pią Cze 15, 2012 19:14
Firq, Ale ono sie da wyregulować potencjometrem na tym K8004 bo jest tam w opisie ze można częstotliwość zmienić. N75 działa na 50Hz i chyba P1 jest do ustawienia jak by miało złe działać. Trzeba by tylko wyregulować
jak na razie będę budował układy i testował, szkoda ze jakieś gruchy nie mam na próby Trzeba będzie to Turbo następnym razem kupić jednak już i mieć
Aha ta blachę 12mm dostać to masakra muszę podjechać do hurtowni bo w żadnym sklepie takich małych kawałków nie da się zamówić
Firq - Pią Cze 15, 2012 20:27
na Priv wysłałem Ci nr tel do kolegi z forum naszego z Wrocławia i on ma taką blachę zadzwoń i się dogadaj
co do n75 to ja załatwiłem sobie taki jak rozmawialiśmy wcześniej i bez regulacji jest ok
Remigiusz - Pon Cze 18, 2012 00:16
Dobra jednak zdecydowałem się kupuje Arduino Mozna z tym więcej robić niż się wydaje i chyba wykorzystam jeszcze druga taka płytkę na nasze mierniki i zabudować to zamiast zegarka
Firq - Pon Cze 18, 2012 18:18
i to mi sie podoba Wiesz że się pisze na ten układ z pomiarami silnika
Remigiusz - Pon Lip 09, 2012 01:30
Firq, Panie kolego Potrzebuje wymiary tych płytek na adaptery jakie ty wymiary zastosowałeś ?
Firq - Nie Lip 15, 2012 21:14
oooo sorky za moją nieobecność na forum ale grube weekendy za mną jak sie nie myle to ja miałem płytki 15x12 cm
na jakim etapie jesteś Remigiusz,
Remigiusz - Nie Lip 15, 2012 23:58
Firq, hehe.. spoko spoko No Turba jeszcze nie mam. Mam teraz kolektor, czujniki i buduje sterowanie jak to będzie działać che robić z turbina dalej dopiero.
Firq - Pon Lip 16, 2012 10:03
aha czyli powoli do przodu a sterowanie które robisz??
Remigiusz - Pon Lip 16, 2012 13:57
Firq, To na Arduino z mapa sterującą zobacz pod moje auto na forum tam jest trochę opisane
Firq - Pon Lip 16, 2012 18:16
Noo teraz wiedze ze czas na postępy nadszedł zobaczymy jak się sprawdzi twój układ sterujący bo może tez go przetestuje jak go opanujesz
Remigiusz, Jest plan bo będę zamawiał rure fi16mm na spływ oleju z VNT aby końcówki zaspawać i będzię oryginał bez gumowych węży piszesz się na taką rurke
Metalowa harmonijka można wyginać jak się chce
Remigiusz - Pon Lip 16, 2012 22:57
Pewnie ze się pisze jak będziesz coś miał do kup do razu dwie sztuki i ja się pisze na to Tylko pytanie jest czy w twój spust czy oryginalny ?
Firq - Pon Lip 16, 2012 23:02
bez znaczenie bo zaspawasz sobie do tej rurki końcówkę od spływu VNT i poprowadzisz olej rurką tam gdzie chcesz bo ona jest cała harmonijkowata wiec olej poleci tam gdzie chcesz
Remigiusz - Pon Lip 16, 2012 23:08
Toi git to bede zdecydownay
Firq - Pon Lip 16, 2012 23:15
ok Spoko jak mi przyjdzie to dam znać
Remigiusz - Pią Wrz 14, 2012 22:20
Próbowałeś ty w ogolę z orig kolankiem do Turba z laguny. Bo tak mysel czy by nie pasowało to kolanko do którego sie rure wydechowa przykręca i kupić nowa rurę i ma sie już w sumie gotowy wydech.
Kolanko można dostać za 50zl i nowy rure do wydechu za 70zl
Firq - Sob Wrz 15, 2012 10:36
ogr w lagunie za turbo jest odrazu katalizator i cieżko dostać takie kolanko i ja zrobiłem flansze do wydechu i pospawałem 4 hamburskie kolanka i wyszło bezproblemowo
Remigiusz - Sob Wrz 15, 2012 10:49
A to z Laguny I by nie podeszło :
http://allegro.pl/kolanko...2580288394.html
Firq - Sob Wrz 15, 2012 10:54
Laga I generacji nie miała 1849v tylko zwykłe turbo na WG i kolanko wątpie żeby pasowało niestety
powiem Ci że możesz jechać do tłumikarzy gdzie katy skupują i na złomie u nich poszukać takiej końcówki na flansze bo oni zawsze z katów końcówki obcinają żeby zobaczyć środek
Remigiusz - Sob Wrz 15, 2012 11:51
Cos się wymyśli w takim bądź razie
|
|