|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - R216 Coupé Targa '96
Wojtek88 - Nie Maj 06, 2012 10:08 Temat postu: R216 Coupé Targa '96 Przedstawiam Wam auto o którym zawsze marzyłem; marzenie się spełniło Byłe auto Markzo, potem Łukasza z Rzeszowa. Poniżej krótka specyfikacja:
MODEL:
1996 Rover 216 Coupé Targa
KOLOR:
Nightfire red mica
SILNIK:
D16A8 seryjnie, teraz D16Z5 w kiepskiej kondycji / LPG II-generacji
UKŁAD DOLOTOWY:
Seria
UKŁAD WYDECHOWY:
4-2-1 z jednym tłumikiem środkowym, końcowy ulter (bardzo ładnie mruczy)
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
-Elektrycznie sterowane szyby
-Elektrycznie sterowane lusterka
-Klimatyzacja (sprawna, nabita, działająca, chłodząca)
-Centralny zamek (+pilot)
UKŁAD NAPĘDOWY:
-Seryjna skrzynia biegów, dosyć krótkie przełożenia
ZAWIESZENIE:
Bardzo zdrowe, nic nie puka i nie stuka, z przodu seria, tył - amortyzatory KONI
UKŁAD HAMULCOWY:
Seria – przód tarcze, tył tarcze (nowe klocki tył - patrz GARAŻ)
-zregenerowane zaciski
-zregenerowane jarzma
BODY-KIT:
Kilka naklejek, seria Coupé, oem halogeny, oem felgi 15", białe kierunkowskazy boczne
ŚRODEK:
Wnętrze w pełni skórzane przełożone z Cabrio - fotele, kanapa, boczki, podłokietnik
CAR-AUDIO:
-Blaupunkt kasetowy, docelowo będzie też kaseciak od Blaupunkta, ale sqr 49. Poza tym Głośniki przód 16, tweetery. Z tyłu będą głośniki 16.
INNE:
Oryginalne szyby Rover, naklejka klubowa na blendzie
Historia auta:
Od dziecka jestem 'związany z Roverami', jednak jako pierwsze auto wybrałem sobie civic-a 4-tej generacji, pech chciał, że auto musiałem zezłomować, mam teraz drugi egzemplarz takiego civic-a, jednak za roverkiem nadal 'ciągnie'. Gdy dowiedziałem się, że byłe auto Marka jest na sprzedaż biłem się z myślami czy nie kupić sobie idealnego 'Daily Driven'. Po przemyśleniach wsiadłem ze znajomym w auto i pojechaliśmy do Rzeszowa. Finał historii jest dalej znany
Auto jest w stanie mistrzowskim, przecierałem oczy, że to w ogóle możliwe znaleźć Tomcat'a w takim stanie Co prawda jest kilka rzeczy do roboty - najtrudniejsza - znalezienie d16 DOHC w stanie conajmniej bdb
Rover przeszedł detailing i kilka napraw/wymian części, aby jazda nim przynosiła frajdę.
http://www.facebook.com/m...57594670&type=1
Spalanie lpg w trasie 7,3l/100km, ale wiem, że można zejść niżej
Zaraz po kupnie:
Więcej fotek wkrótce, w planach mam lekko obniżyć auto, wrzucić oem felgę z tomcat'a turbo, macie jakieś sugestie co do wyglądu autka?
leszczu - Nie Maj 06, 2012 10:13
Fajnie, że auto cały czas przewija się po klubie.
pelson91 - Nie Maj 06, 2012 10:14
co tu dużo gadać Piękna bryka
Kozik - Nie Maj 06, 2012 10:16
mam z niego fotele
tronsek - Nie Maj 06, 2012 10:18
Wojtek88 napisał/a: | co do wyglądu autka? | W sumie to poza "glebą" nie ma już co robić. Ja ewentualnie jeszcze odtworzyłbym tą listwę drewnianą na desce rozdzielczej i zapodał jakąś fajną gałkę zmiany biegów.
Wojtek88 napisał/a: | wrzucić felgę oem felgę z tomcat'a turbo, | Chcesz zamienić 17" na 15" Czy te fele co są na fotkach zamienić na oem od Tomcata Turbo
Wojtek88 - Nie Maj 06, 2012 10:27
Dzięki za opinie Tronsek, ja wziąłem auto na zimówkach i właśnie felgach widocznych na zdjęciach, dokupiłem opony letnie i teraz mam taki zestaw. Żadnych większych felg nie planuje bo nie chcę aby auto paliło więcej oraz aby komfort jazdy się nie pogorszył..
Felga jaką bym widział:
tronsek - Nie Maj 06, 2012 10:40
Wojtek88 napisał/a: | ja wziąłem auto na zimówkach i właśnie felgach widocznych na zdjęciach | Rozumiem. Myślałem, że brałeś auto razem z 17", które jeszcze zakładał Markzo. Moim zdaniem jednak 15" to ciut za mało do takiego auta, zwłaszcza jeżeli ma być jeszcze gleba.
Markzo - Nie Maj 06, 2012 11:48
bardzo, baardzo, baaaaardzo się cieszę, że trafił w Twoje ręce włożyłem w niego około 10tyś pln, mase serca i pracy. Dlatego tym bardziej cieszy Twój zapał do pracy i zachowania go w jak najlepszej kondycji
Co do planów, to obszyj kiere skórą, bo ja tego nie zrobiłem. Aluramki zostały, a alu gałka i ramka w około lewarka? drewna bym nie przywracał, bo tak się to fajnie komponuje, może dywaniki nowe?
Fela z turbo jest całkiem spoko, przy dobrej glebie będzie miło wyglądał no i dawaj smooked fronta
niech Ci służy godnie i daje tyle radochy co mi
Wojtek88 - Nie Maj 06, 2012 16:12
Dzięki Marku!
Smooked front? Nie wiem co to, ale zaraz wy-googluje Gałka niestety jest tragiczna, trąci tuningiem z tesco, ale co kto lubi, muszę się tym zająć Na razie ogarnąłem trochę lakier i performęnss
Myślę, że długo zostanie ze mną, bo to auto, które jest wyjątkowe pod wieloma walorami, szukam D16 DOHC, pomocy
btw.
miałem jeszcze taki pomysł w głowie, żeby sprzedać mojego civic-a i tutaj pakować 1.6 T i się tym samochodem bawić a sedana zagazować i jeździć bo biedny stoi, ale zobaczymy
HiS - Nie Maj 06, 2012 17:18
Odnośnie przyciemniania reflektorów [smoked front]
http://www.roverki.pl/tec...overze-400.html
tronsek - Nie Maj 06, 2012 17:41
HiS napisał/a: | Odnośnie przyciemniania reflektorów [smoked front] | W Coupe, to nie ma zastosowania. Reflektory są praktycznie nierozbieralne niestety .
greg-si - Nie Maj 06, 2012 17:59
Fajne kupe.
Fela z turbo jakaś rewelacyjna nie jest. W 16' bym poszedł jakieś. Kwestia oblukania co by tutaj pasowało w miarę fajnie lecz najpierw zrzuć go na glebe i wtedy zobaczy czy 15' nie będzie za małe.
Jeśli nie zarzucisz jakiś strasznie ciężkich felg to spalanie nie wzrośnie.
Kozik - Nie Maj 06, 2012 19:49
greg-si napisał/a: | Fajne kupe. |
umarłem
Markzo - Nie Maj 06, 2012 23:08
Wojtek88 napisał/a: | Smooked front? Nie wiem co to, ale zaraz wy-googluje |
tronsek napisał/a: | W Coupe, to nie ma zastosowania. Reflektory są praktycznie nierozbieralne niestety . |
http://www.mojeauto.net/2009/04/26/honda-concerto/
http://www.mojeauto.net/w...-concerto-2.jpg
na pewno?
Wojtek88 napisał/a: | miałem jeszcze taki pomysł w głowie, żeby sprzedać mojego civic-a i tutaj pakować 1.6 T i się tym samochodem bawić a sedana zagazować i jeździć bo biedny stoi, ale zobaczymy |
nigdy nie pałałem miłością do hondowskiej dserii, nie lepiej kupic komplet na swapa VVC lub 2.0T?
Wojtek88 - Pon Maj 07, 2012 07:21
Markzo, wszystko ok, ale jeśli chodzi o swap'y honda->rover (rodzaj silnika) to jestem zielony, proszę na pw albo tutaj o linki do 'dobrych' kącików na forum
Jeśli chodzi o d-serię to ja nie narzekam, co prawda w roverze ten silnik pada, został kupiony bez wcześniejszego sprawdzenia zapewne, to w roverze zmianie jeździ, a teraz mam bardzo wysilone d16z2 w civicu i na razie też sobie radzi
Vito_ - Pon Maj 07, 2012 19:43
Bardzo ładna cupetka, zazdroszczę jasnego środka, strasznie mi się podoba
Jak możesz daj więcej zdjęć
Wojtek88 - Pon Maj 07, 2012 22:32
Fotki zrobię jak się wypogodzi i umyję auto, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, bo trochę od lutego się syfu nazbierało Kupiłem sobie kosmetyki Meguiars'a, więc będzie pielęgnacja na poziomie i z efektem
pelson91 - Pon Maj 07, 2012 22:34
Wojtek88 napisał/a: | Kupiłem sobie kosmetyki Meguiars'a, więc będzie pięlęgnacja na poziomie i z efektem |
Szacuneczek Zatem czekamy na efekty
Pływak - Wto Maj 08, 2012 06:39
Zmiana z 17" na 15" imho na plus ale takie optymalne byly by 16" z lekkim obnizeniem A co sie stalo z silnikiem w tym aucie?
P.S Co do Megsa to imho troche przereklamowane, nie sa zle ale marketing maja lepszy od produktow. Tez mam troche roznych kosemtykow i z Megsa to chyba najbardziej bylem zadowolony z szamponu Gold Class, a tak to uzywam Chemical Guys, Poor Boys World, Dodo Juice itd
Markzo - Wto Maj 08, 2012 07:05
Pływak napisał/a: | A co sie stalo z silnikiem w tym aucie? |
zabite "moje" d16a8 - popękane pierścienie itp (a po remoncie przebieg z 15kkm) i kupiony motor z crx w sredniej kondycji z tego co wiem...
Pływak - Wto Maj 08, 2012 07:29
Tak wlasnie mi cos nie pasowalo bo wiem ze go remontowales. Jakas przyczyna zostala zdiagnozowana czy padl przez upalanie?
Markzo - Wto Maj 08, 2012 07:33
nie wiem, w szczegóły nie wnikałem, u mnie do samego końca śmigał elegancko...
Wojtek88 - Wto Maj 08, 2012 09:07
Markzo napisał/a: | Pływak napisał/a: | A co sie stalo z silnikiem w tym aucie? |
zabite "moje" d16a8 - popękane pierścienie itp (a po remoncie przebieg z 15kkm) i kupiony motor z crx w sredniej kondycji z tego co wiem... |
W średniej kondycji na tyle, że łyknął w trasie WWA-Rumia(pomorze) jakieś 700 ml - w sumie na cały wyjazd 1200 ml, raz leciałem przez chwilę 160 km/h, generalnie przy jeździe w mieście nie przekraczam 3 tys. obr./min. (klnę się na Boga) i łyka też sporo
Swap jest nieunikniony a lpg to mus, bo to DD, szukam D16Z5/A8/A9 w dobrym stanie
Markzo - Pon Maj 14, 2012 07:21
odnosnie d16
http://hondapodkarpacie.o...55-Silnik-D16A9
Wojtek88 - Sro Maj 30, 2012 18:51
Nie bawię się w DOHC, będzie d16z6, po rozmowach z kilkoma osobami już wiem, że wszystko pasuje i nie ma żadnej rzeźby, najpierw swap a potem myślałem nad soft'em
[ Dodano: Sro Maj 30, 2012 19:51 ]
Jednak Coupe będzie dalej służyć jako umilacz jazdy codziennej w lpg, ponieważ kupiłem Coupe Turbo Na razie obecny silnik będzie musiał pojeździć aż odkuję się finansowo
Coupe zasłużyła na (używane) prezenty:
Są to spryskiwacze z Citroen'a C4 bodajże, tzw. chmurka, poprzednie nadawały się do pupy
Dodatkowo zajrzałem do filtra powietrza, miłe zaskoczenie - sportowa wkładka, myju, myju
leszczu - Czw Maj 31, 2012 10:50
Wojtek88 napisał/a: | Są to spryskiwacze z Citroen'a C4 bodajże, tzw. chmurka, poprzednie nadawały się do pupy |
Rozumiem, że na oryginalnej pompce tak pryska
szoso - Czw Maj 31, 2012 12:28
Wojtek88 napisał/a: | tzw. chmurka |
mówi się mgiełka a nie chmurka
Pływak - Czw Maj 31, 2012 12:54
Filtr po umyciu rozumiem spsikałeś przeznaczonym do tego typu filtrów olejem?
Wojtek88 - Czw Maj 31, 2012 17:26
Zmieniłem tylko mgłowe spryskiwacze Filtr popsikałem siuwaxem, luzik arbuzik, dziwnie tylko zaczęły mi spadać nisko obroty na gazie na jałowym, może już czas zatankować podtlenek
Jak nie będzie padać, to porobię kilka fotek w weekend takich bardziej ambitnych, nie telefonem, bo trochę luźniejszy okres od uczelni
tronsek - Czw Maj 31, 2012 17:33
Wojtek88 napisał/a: | tylko zaczęły mi spadać nisko obroty na gazie na jałowym, | Warto wyregulować gaz na czystym filtrze powietrza, potem po czyszczeniu filtra nie powinno się tak dziać.
Miałem taką właśnie sytuację w Kadecie, gdzie instalacja była zakładana, kiedy filtr miał już kilka tysięcy przejechane. Po wymianie filtra w ogóle nie chciał silnik pracować na wolnych obrotach, a na starym filtrze wszystko było Po wyregulowaniu instalacji z nowym filtrem nigdy to się już nie powtórzyło.
Maark - Czw Cze 07, 2012 12:14
Wojtek, pochwal się swoim Coupe Turbo i wrzuć jakieś fotki, bo póki co oglądam jakieś pojedyńcze z różnych spotów, znalezione przypadkiem na różnych forach.
Wojtek88 - Czw Cze 07, 2012 15:12
Na Coupe Turbo przyjdzie czas, na razie wstyd pokazać, ale dziś przy nim podłubałem, bo łatałem mikro dziurki w dwóch wężach od płynu chłodzącego..
Najpierw jednak posiedziałem w Coupe z kumplem, który pomógł mi zdjąć wiejską gałeczkę. Zamówiłem na forum civic4g.pl gałkę,mieszek i plastik konsoli, ale z concerto, myślałem, że podpasuje, no i się zdziwiłem w negatywny sposób Na chwilę obecną wygląda to tak:
Dziś, może jutro wysprzątam środek i umyję i nawoskuję autko
rovek - Czw Cze 07, 2012 15:20
Młotek do zdejmowania gałki i mieszka?
To radio strasznie się rzuca w oczy.
Wojtek88 - Czw Cze 07, 2012 19:41
Wyobraź sobie, że gałka była zainstalowana bardzo profi i bez młotka i "bociana" nie mogłem sobie poradzić! Radio jest fajne, kupiłem je za 20 pln i sprawia mi dużo radochy, finalnie będzie SQR 49
W Turbawce nie wiem skąd ale leci mi płyn chłodniczy, prawdopodobnie z dwóch węży - duży i mały obok alternatora Gdzie takie węże mogę dostać?
tronsek - Czw Cze 07, 2012 20:06
Chyba tylko Allegro. Musisz przeglądać aukcje i dzwonić do gości co wystawiają dużo części, może ktoś będzie miał.
Markzo - Pią Cze 08, 2012 00:29
ta alu gałka była po prostu przykręcona na ori gwincie, bez problemu się odkręcała wiem bo nie raz ją zdejmowałem
Wojtek88 - Pią Cze 08, 2012 14:54
Markzo napisał/a: | ta alu gałka była po prostu przykręcona na ori gwincie, bez problemu się odkręcała wiem bo nie raz ją zdejmowałem |
Marku, ta gałka nie była na ori gwincie, była na jakiejś podkładce. Mieszek przy gałce trzymał się na dwóch zipach (trytytkach) i to wszystko oklejone było taśmą izolacyjną kilka razy. Sama gałka nie chciała się odkręcać od razu, bo była śliska wziąłem dętkę starą i jakoś udało się to odkręcić tak, że potem ślizgała się na tej właśnie podkładce o której wcześniej wspomniałem.. Bocian się przydał i młotek się przydał, teraz jest o niebo lepiej
Kilka fotek, niestety deszcz przed chwilą spadł, ale jest piękne kropelkowanie na całym lakierze
Odbicie w drzwiach coupe
Buziaczki sobie dają
Solo
W świetle dziennym, obok turbawki
Zdjęcia robione Xperią, więc jakość zdjęć pozostawia wiele do życzenia
Markzo - Pią Cze 08, 2012 17:15
a widzisz...czyli poprzedni owner troche to porozbierał...bo u mnie to było normalnie na gwincie zrobione, bez zadnych trytytek izolacji itp... wyglada bosko, az mi sie micha cieszy
Gekus - Nie Cze 17, 2012 13:43
Wojtek88 napisał/a: |
W świetle dziennym, obok turbawki
Obrazek |
Aż się mordka cieszy
Wojtek88 - Pon Cze 18, 2012 13:22
ŁDZ->WWA - 50 min. z krótkim postojem (luknąć pod maskę czy panewka się nie odzywa ) z wejściem do domu, pit-stopem na kibelek i włączenie tv na kanale z meczem Polska:Czech
216kkm
Markzo - Pon Cze 18, 2012 13:54
fura żyje choć jeszcze troche zapasu było super, ze dzielnie smiga
Wojtek88 - Sro Cze 27, 2012 17:55
Ma ktoś taki wie heiSter?
Dziś przyszedł prospekt cabrio, fotka grupowa z częścią prasy do czytania
tronsek - Sro Cze 27, 2012 18:00
Wojtek88 napisał/a: | Ma ktoś taki wie heiSter? | Też chętnie taki bym przytulił. Jak znajdziesz to bierz x2
Wojtek88 napisał/a: | Dziś przyszedł prospekt cabrio, fotka grupowa z częścią prasy do czytania | Extra literatura
wron - Czw Cze 28, 2012 20:19
ja u siebie z drzwi kierowcy dzisiaj takie dwa wykręciłem jak skoczę do auta to przyniosę i zrobię fotki bo te odboje mam.
Wojtek88 - Wto Lip 03, 2012 22:47
Dziś trochę wolnego, ale i tak mi się nie chciało, takie upały nie wróżą nic dobrego. Auto wysprzątane w środku, głównie odkurzałem. Dziś dolewka oleju, tym razem 15w40 . Dlaczego minerał? Mam dość ciągłego dolewania, a może na mineralnym zacznie brać mniej? We'll see.
zdjęcie zrobione jedną z końcówek do odkurzacza.
Kupiłem apc, preparat, który się rozcieńcza i podobno usuwa każdy bród, jeśli użyje się go z głową, może zdziałać cuda, np. w mojej komorze silnika w Coupe Jak tylko przyjdzie pocztą, biorę się do roboty!
farek - Sro Lip 04, 2012 09:56
APC też sobie musze kiedyś kupić, tylko coś np 1l duży baniak prędzej wyparuje niż go zużyje
dolałeś minerał do półsyntetyka? Czemu nie wymiana całości na minerał?
Wojtek88 - Sro Lip 04, 2012 10:08
farek napisał/a: | APC też sobie musze kiedyś kupić, tylko coś np 1l duży baniak prędzej wyparuje niż go zużyje
dolałeś minerał do półsyntetyka? Czemu nie wymiana całości na minerał? |
Ten silnik dogorywa
Wyobraź sobie, że w Twoim aucie nie ma oleju i dowiadujesz się tego na stacji autostradowej, nie ma tzn. na bagnecie, ale po wlaniu litra też nic się nie pojawia na bagnecie, dalej dolewasz 10w40 czy lejesz najgorsze gów*o? - to taka historyjka, którą sobie wymyśliłem; jeśli wiem, że silnik pije olej to po co mam mu wlewać i wlewać..
farek - Sro Lip 04, 2012 22:25
a w sumie kiedy miałem takiego bolida, że ojciec smiał się że to dwusów i powinni promocje dla mnie na stacji benzynowej zrobić, że do pełnego baku litr oleju gratis
dobryziom - Pią Lip 06, 2012 15:00
lej kujawski dopuki bedzie trzymał poziom to nic nie bedzie
Wojtek88 - Sob Lip 07, 2012 20:32
Dobryziomie, to jest pomysł Od momentu dolewki, minęło jakieś 150-200 km i już ubyło, nie dużo, ale ubyło.. Szukam jakiegoś sohc non-vtec, coś co miałem kiedyś w swojej pierwszej czwartej generacji - d16b2, w miarę świeża jednostka i może trafi się w rozsądnej kasie, osprzęt sam sobie zorganizuję
Co dzisiaj? Własnie wracam z garażu, apc w akcji. Pierwszy kontakt z tego typu preparatem, mocne to, ale fajne, następnym razem będzie lepiej!
przed:
po:
inne:
Najbardziej zadowolony jestem z końcówki wydechu, była cała usmolona, sory za jakość fot, jak będzie chłodniej, ogarnę sprzęt kosmetykowy relacja i prace będą na wyższym poziomie, stay tuned
[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 21:32 ]
Wczoraj jako-tako komora silnika i jakieś inne detale dziś z zewnątrz, jaki upał :O
Kończę z tymi zdjęciami apropo mycia, bo pomyślicie, że nienormalny jestem i z każdego mycia auta robię foto-story
Kozik - Pon Lip 09, 2012 09:19
Wojtek88 napisał/a: | Kończę z tymi zdjęciami apropo mycia, bo pomyślicie, że nienormalny jestem i z każdego mycia auta robię foto-story |
Twój temat, najważniejsze żebyś był szczęśliwy
jak miałem swoje pierwsze "Auto" malucha to też myłem go co chwilę, zawsze był najbardziej wypucowanym pojazdem na ulicy
flapjck1 - Pon Lip 09, 2012 09:32
jakbys mial k-serie to za 1000 masz "nowy" zdrowy motor, z honda bedzie gorzej, podazy nie ma a remont drogi
Wojtek88 - Pon Lip 09, 2012 10:39
K-seria wchodzi na wszystkie łapy, czy trzeba coś "modzić"??? W ogóle da się tak???
Kozik, ja nie myję co chwilę auta, jak się zabrudzi to trzeba, a ponieważ dbam o lakier to trwa to długo - myjka, wycieranie, quik detailer w akcji, szyby, dressing opon
tronsek - Pon Lip 09, 2012 10:53
Wojtek88 napisał/a: | K-seria wchodzi na wszystkie łapy, czy trzeba coś "modzić"??? | Trzeba modzić i to konkretnie, bo Honda kręci się w drugą stronę. A oprócz silnika do wymiany skrzynia, półosie, komputer i wiązka. Tak więc pewnie taniej wyjdzie kapitalka tego co masz.
Wojtek88 - Pon Lip 09, 2012 11:01
Nie chce żadnej kapitalki, bo tych silników (DOHC) nie lubię, mają wadę konstrukcyjną - kanały olejowe się zapychają i panewki mówią pa-pa i się obracają, takiego też silnika nie znajdę w dobrej kondycji, więc początkowo myślałem o D16Z6 (VTEC na jednym wałku), ale koszt jest spory, bo trzeba kupić słupek z osprzętem, komputerem, przerobić wiązkę na obd1 (to akurat nie problem). Ostatnio pomyślałem, że jeśli potrzebne mi auto, które w miarę przyśpiesza i ma być ekonomiczne to sohc non-vtec też powinno wystarczyć, czyli do wyboru D16 bez zmiennej fazy z PGM-FI
Markzo - Pon Lip 09, 2012 14:42
ten sam dylemat, który miałem nie ma co wsadzić zamiast tego a8
wygląda pięknie
Pływak - Wto Lip 10, 2012 09:18
Wojtek88 napisał/a: |
Co dzisiaj? Własnie wracam z garażu, apc w akcji. Pierwszy kontakt z tego typu preparatem, mocne to, ale fajne, następnym razem będzie lepiej! |
Mocny pod warunkiem, ze używasz stężenia większego niż zalacene przez producenta inaczej szału jeśli chodzi o komorę silnika nie robi. Natomiast do wnętrza, plastików tapicerki w odpowiednim nie za mocnym stężeniu bardzo fajny. No może ten zielony od Megsa średnio fajny do wnętrza bo strasznie śmierdzi ale np. APC Nielsena czy ten nowy APC od Megsa już mają przyjemniejszy zapach
Słabo u mnie wygląda tak
Wojtek88 - Wto Lip 10, 2012 14:44
Pływak, masz nowsze auto, widać, że można jeść z dekla zaworowego Ja z apc mam styczność stosunkową krótką tak jak napisałem wcześniej, wiem o stężeniach i proporcjach, na tą komorę roverkową dałem 1:10, przy czym miałem beznadziejne narzędzia do roboty, muszę kupić 'psikacz Zdecydowałem się na Nielsen'a, bo jest dobra proporcja cena/jakość i ładnie pachnie, jak będę miał więcej czasu to spróbuję raz jeszcze, aczkolwiek bród u mnie w komorze to smar, olej, który przy ostatniej wymianie oleju powędrował na całość no i jakieś muchy itd. także uwierz mi nie jest źle a specjalnej walki nie zaznałem, spędziłem w garażu trochę czasu po prostu przy furce
Pływak - Wto Lip 10, 2012 14:59
U mnie też był usmarowany i uwalony bo auto z francji, a tam sie pierdołami nie przejmują i po kupnie wymieniana była uszczelką pod pokrywą bo była walnieta wiec cała głowica która teraz jest czysta była uwalona. Na sam blok i głowice poszedł specyfik do mycia silników. Spryskałem odczekałem trochę i poszła myjka ciśnieniowa w ruch. Dysza myjki bardzo blisko silnika tak aby nie walić po elementach elektryki i elektroniki. Na resztę poszedł nielsen + pędzelek i później środek Poor Boys World do plastików. Co do psikacza kup sobie opryskiwacz do roślin w lidlu taki mały daje rade, a jak już się raz porządnie ogarnie komorę to później łatwo ją w takim stanie utrzymać
dobryziom - Wto Lip 10, 2012 19:41
macie chłopaki cierpliwość
Wojtek88 - Pon Sie 27, 2012 21:29
Zwracam honor Tronskowi i Dobremuziomowi (fajnie Twój nick się odmienia )
na razie przewody zrobione na skrętkę i zaizolowane, potem już lutujemy i wprowadzamy w oryginalną wiązkę
[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 20:34 ]
Problem: zerwały się linki od elektrycznych szyb od strony kierowcy 300 km za domem w trasie <3 aktualnie szyba zablokowana kablami miedzianymi. Ktoś zna warsztat w Warszawie, który mi to ogarnie, ja się do tego nie dotykam, bo zrobię krzywdę temu autu.
Z dziś - cały bak lpg (teoretycznie 32-33l) - 436 km Dziś w sumie 800+ kilometrów zrobiłem, ciekawe jak tam poziom oleju, bo w drodze powrotnej spod granicy Ukraińskiej cisnąłem ostro
[ Dodano: Pon Lip 23, 2012 21:09 ]
Dziś udało się naprawić elektrykę szyby, tej zepsutej, z którą był kłopot, wydałem 300 pln, ale było warto. Zostało wymienione wszystko co było do wymiany, zerwane linki, pancerze, odbojniki, stopery, napinacze, kółko w silniku. Wszystko było albo połamane, albo pozrywane innymi słowy zmasakrowane. Muszę teraz boczek naprawić, bo jest w stanie agonalnym, ta tektura nada się do..
[ Dodano: Pon Sie 27, 2012 22:29 ]
Prawie dziesięć dni temu był mały jubileusz:
Cały czas szukam jakiegoś DOHC'a na podmiankę, tymczasem mieszanka lpg za słaba, odkręciłem trochę 'kurek', ale świece i tak są na śmietnik, w planach wymiana uszczelek gniazd świec i może trochę zmaleje apetyt olejowy, bo świece sobie pływały
Autko oprócz spraw silnikowych nie sprawia żadnych kłopotów, zalewam lpg i pb i po prostu jeżdżę Jak znajdę boczek drzwiowy w dobrym stanie od str. kierowcy to może zrobię troszkę lepsze audio niż teraz, chociaż Marek i tak zadbał o dobre brzmienie
Halogeny w momencie kupna nie działały, jeszcze tego nie naprawiłem, mam nadzieje, że przez rokiem akademickim się za to wezmę i oklejkę halogeny żółta taśmą
Markzo - Wto Sie 28, 2012 23:51
Wojtek88 napisał/a: | Halogeny w momencie kupna nie działały, jeszcze tego nie naprawiłem, mam nadzieje, że przez rokiem akademickim się za to wezmę i oklejkę halogeny żółta taśmą |
troche dziwne, bo tam wszystko działało jak trzeba... choć instalację robił poprzedni właściciel, to była ona na przekaźniku, bezpieczniku i ori włączniku... może ten macher co przekładał silnik odpiął same halogeny lub ich masy?
220 000km? cieszę się, że furka dobrze się sprawuje
Wojtek88 - Pią Paź 05, 2012 16:40
Muszę na spokojnie usiąść i popatrzeć na kabelki, co i jak. Masy widziałem, że podpięte, przekaźnik z bezpiecznikiem (pod maską) też jest i wszystko sprawne, jednak nie działa podświetlenie włącznika (przycisku) i same halogeny, zobaczymy..
[ Dodano: Sro Wrz 26, 2012 14:01 ]
Niebawem 222 tys. na budziku. Kupiłem boczek w stanie mint jakiś czas temu, cena była nawet atrakcyjna jak na taki stafff, oraz - Coupetka ożyła
Stary boczek wyglądał tak
Potem wypiąłem kilka spinek w dobrym stanie aby zasiliły nowy boczek. Ciekawostka, nowy boczek miał spinki czerwone a ten który miałem (zniszczony), spinki były niebieskie.
Złożony boczek, czeka na montaż
Wstępnie zamocowane (potem już wszystko poprawiłem i umyłem APC)
Dla porównania, nowy boczek po zakupie wyglądał tak
Jeśli chodzi o brak iskry to jednak winny był aparat, tylko nie wiem co padło w nim, kupiłem używany, okazało się, że brakowało dwóch śrubek, które są istotne, żeby iskra się pojawiła ^^ Palec, cewka w starym aparacie zapłonowy - te części nie były w dobrym stanie, cewkę podmieniłem w stanie lepszym, ale też nie odpalał, więc odpuściłem temat reanimacji starego aparatu. Pewnie padł moduł, palec i w ogóle wszystko Zapłon ustawiony na lampę, zostało teraz jakoś uszczelnić gniazda świec, wyprać filtr powietrza i pojechać do gazownika na 'kręcenie śrubką' - strojenie
Stay tuned, po zimie może coś pod innego pod maską zawita, nie wiem..
[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 15:49 ]
Dziś z kolei posprzątałem trochę we wnętrzu, deska i plastiki - apc, niebawem kupie poor boys to kokpitu i innych dupereli, widziałem jak działa i jestem w szoku ;O Odświeżyłem trochę fotele i kanapę oraz boczki i klapkę podłokietnika, czyli wszystko to co jest skórzane, kolega użyczył mi trochę środa LEDERZENTRUM, bardzo fajna rzecz do skóry, odświeża i czyści, polecam ^^
[ Dodano: Nie Wrz 30, 2012 23:30 ]
Właśnie wracam z garażu. Pomyślałem - niebawem zima a póki mam czas to zajmę się konserwowaniem podwozia, otóż, kiedyś kupiłem sobie dwie puszki biteksiora i jedna leżała zamknięta w piwnicy. Szczotką z grubym włosiem przejechałem część podwozia, próg (ten z barankiem), potem gąbeczką powierzchnie mniej szorstkie. Zdjąłem plastikowo-gumowe nakładki na rant tylnych nadkoli i zacząłem działać. Wcześniej jednak usunąłem mnóstwo piachu, który zgromadził się w tylnych nadkolach, gdy byłem już pewien, że nic tam nie ma i mogę konserwować zabrałem się do pracy. Zacząłem od podłogi. Pracowałem na podnośniku-'żabie', więc dostęp do podłogi to jakieś 30-35 cm(może więcej) wgłąb auta od progu na którym ustawia się lewarek. Po zrobieniu podłogi, wziąłem się za nadkole, wcześniej sobie wszystko przygotowałem, więc szło gładko, ranty od wewnątrz też posmarowałem, potem druga strona, teraz schnie, myślę, że w tym tygodniu dokończę robotę a jak będę miał dostęp do kanału postaram się zrobić podłogę całościowo.
Poglądowe, choć gówniane foto:
[ Dodano: Nie Wrz 30, 2012 23:37 ]
Przed chwilą przypomniałem sobie o małym jubileuszu:
Samochód z miesiąca na miesiąc coraz bardziej kopci.. Mam nadzieje, że jakoś przejeździ zimę
[ Dodano: Pią Paź 05, 2012 17:40 ]
Zacznijmy znowu od małego jubileusza
Jakiś czas temu zakupiłem felgi 15" do opon zimowych, są to stalówki od MINI
Listonosz dziś dostarczył mi pewną paczuszkę, była to folia żółta, którą przeznaczę do oklejenia halogenów.
przed
po (wersja alpha )
Jednak najważniejszą rzeczą jest podwozie, a raczej konserwacja, podłoga, progi, nadkola zabezpieczone, jeszcze trochę się pobawię, ale 90% ogarnięte
PS
Rozglądam się za tłumikiem z dwoma końcówkami, wie ktoś gdzie takowy zakupić?
Markzo - Pon Paź 08, 2012 17:04
super, że o nią tak dbasz na minus 2 rzeczy - zółta folia i podwójny wydech - on po prostu nie pasuje do wycięcia w zderzaku, a poprzedni właścicel chyba kupił nowego ultera, więc powinien pożyć jeszcze
Wojtek88 - Sro Paź 17, 2012 21:33
Dbam, dbam, mało już tych zacnych kanciaków a szkoda, żeby kondycja auta się pogorszyła, bo mi się tam czegoś nie chciało zrobić Tymczasem kupiłem swap D16 SOHC z podobno małym przebiegiem (96kkm) i dobrze cenowo Pod deklem zaworowym czysto, jest nadzieja, na nie zły silnik
Markzo - Sro Paź 17, 2012 22:01
SOHC VTEC?
Wojtek88 - Czw Paź 18, 2012 09:55
Markzo napisał/a: | SOHC VTEC? |
Stety-niestety sohc non-vtec, wszystko będzie lepsze od tego olejo-pijcy, nigdy nie przepadałem za tymi starymi dohc-konstrukcjami, a nowy silnik (cały swap) trafił się w super cenie
Markzo - Czw Paź 18, 2012 12:04
bedzie turbo?
Wojtek88 - Pią Paź 26, 2012 20:51
Markzo napisał/a: | bedzie turbo? |
Przez chwile myślałem o tym, jak nie miałem jeszcze Tomcat'a Turbo, niestety nikt nie chce go ode mnie kupić, więc z przyczyn finansowych nawet o tym nie myślę, aczkolwiek wiem, że taki silnik zniesie spokojnie 0,65b i ze skrzynią która jest w Coupe spokojnie byłby szybszy od seryjnego Tomcata Turbo, sprawdzone organoleptycznie
Dziś zdjąłem kolektor ssący z nowego nabytku:
- był on plastikowy (więc nie nadaje się do zasilania lpg), mam już ssący od d15b7,
- listwa wtryskowa nie pasowała z nowego silnika więc jest również z d15b7,
- wtryski na razie '190cc' z nowego silnika, ale będą z dohc (są bodajże 240cc)
Brakuje mi przepustnicy uzbrojonej z krokowcem od d15b7 i komputera p06, który ogarnie to wszystko (też z d15b7).
Przy zdjęciu ssącego ujrzałałem super czyste, super proste zawory, będą z tego ludzie tak mnie się zdaje
Do całej kasty potrzebuję łapę od SOHC, ale takową już mam odłożoną u kolegi, nic tylko swapować a wcześniej poczyścić i zamówić jakieś uszczelki, żeby to ładnie grało i nie ciekło
[ Dodano: Czw Paź 25, 2012 21:51 ]
Coś tam się dzieje:
Przed myciem, w domu z wierzchu przemyłem gorącą wodą i gąbką, potem pojechałem na myjkę bezdotykową i umyłem kolektor ssący wewnątrz (sporo nagaru) i oczywiście na zewnątrz:
Wcześniej (przed myciem) walczyłem z pozostałościami uszczelki kolektora ssącego i przepuistnicy. Najpierw nożykiem i papierkiem ściernym + benzyna + potem papierek p2000 i efekt:
Widać delikatne wżerki, ale pod palcem nic nie czuć, ważne aby uszczelki dobrze "usiadły"
[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 12:08 ]
Można 'słapować'
[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:51 ]
A tak wygląda dostojnie na zimówkach coupetka:
Markzo - Nie Paź 28, 2012 09:11
kiedy swapen? stalówki totalnie nie pasuja do coupe
Wojtek88 - Pią Lis 02, 2012 05:01
Silnik już poza komorą, jest mały problem, który mam nadzieję szybko się ogarnie - mechanizm różnocowy i pół oś trzeba zaadopotować z SOHC, reszta powinna podpasować ^^
[ Dodano: Wto Paź 30, 2012 16:11 ]
Na chwilę obecną wygląda to wszystko tak:
[ Dodano: Pią Lis 02, 2012 05:01 ]
Czyżby ożyło jedyne Coupe w Polsce z silnikiem SOHC d-series? No raczej..
tronsek - Pią Lis 02, 2012 20:00
Wojtek88 napisał/a: | jedyne Coupe w Polsce z silnikiem SOHC d-series? | Kiedyś widziałem już na allegro Coupe z takim właśnie silnikiem i zastanawiałem się, czy to fabryka wypuściła, czy ktoś SWAP'a zrobił.
Wojtek88 - Sob Lis 03, 2012 16:30
Nikt nie komentuje, tak więc napiszę trochę słów o swapie. Nie było to trudne, ale czasochłonne, odkręcanie mnóstwo śrubek, nie było kombinowania i tęgich rozkminek jak to czy tamto zrobić. Wyjęcie D16 DOHC to kilka chwil, nie pomyśleliśmy z chłopakami, że nie będą pasować pół osie z DOHC do SOHC (w DOHC, jest podpora, generalnie lewa pół oś składa się z dwóch elementów a w SOHC jest to jedna 'laga' z przegubami - wewnętrzym i zewnętrznym). Po wyjęciu silnika zdjąłem pokrywę zaworów w DOHC i ku mojemu zdziwieniu, nie było nagaru czy czegoś co by świadczyło o tym, że silnik pali litr jakiegokolwiek oleju na 400-500 km.
Pojawił się mały problem jak już wcześniej wspomniałem - pół osie. Trzeba skombinować pół osie sohc i przełożyć mechanizm różnicowy z SOHC do skrzyni DOHC. Inne skrzynie oczywiście nie pasują (w domyśle civic), bo dzwon skrzyni się różni no i łapa - sic!
Dzięki mojemu koledze foxbox (dzięki Marku!!!) udało się przełożyć mech. różnicowy, bez przebijania łożysk. Przyszedł czas na swap, tutaj podziękowania dla Niutona (wystroimy.pl, dzięki Krzysiu!!!) z którym wsadziłem ten silnik a wcześniej Krzysiek przygotował wiązkę w komorze pod nowy silnik d-series sohc non vtec - D16W3, raptem przerobił 4 kabelki.
Silnik został uzbrojony w:
-kolektor wydechowy 4-2-1 'ebay' który zakupił już wcześniej Markzo,
- kolektor ssący D15B7 - z uszczelką honda oem,
- przepustnica D16Z6 z krokowym od D16Z5 - z uszczelką honda oem,
- aparat zapłonowy D16Z2/A6 - zostałem na OBD0,
- komputer został z DOHC.
Kilka przeróbek i wszystko pasuje, łapę od strony rozrządu też należy zmienić. Z ciekawostek - łapa od kompresora klimatyzacji pasuje Mały problem jest ze wspomaganiem, które nie jest podpięte, ale coś tam się pospawa, pomaluje i będzie działać, przełożyliśmy też króciec chłodniczy - ten najbliższy pasa przedniego na taki, aby wąż się nie giął, i tak trochę go podcieliśmy
Silnik zalany olejem syntetycznym mobil 5w50, zobaczymy w jakiej kondycji jest motor, ale już mogę powiedzieć, że jest sto razy bardziej dynamiczny, niż D16Z5, lepiej się wkręca na obroty, ciszej pracuje..
Jeśli chodzi o estetykę to muszę podjechać do znajomego na czyszczenie komory silnika, bo trochę nam się ubrudziła, pokrywa zaworów będzie pomalowana w firmie quickcolor, zastanawiam się jeszcze na jaki kolor
Garść fotek wykonanych kluczem nasadowym nr 8 na małą grzechotkę, który de facto mi się zgubił
lakier po staniu kilka dni poza garażem, po deszczu, mrozie, śniegu, liściach, błotku, quik detailer działa..
Krzysiek 'lutuje'
SIEDZI!
Podziękowania dla mojej dziewczyny za wspracie psychiczne, fox'owi, Niuton'owi i Bartkowi za pomoc przy 'nietypowym' swap'ie - DZIĘKUJĘ!
Markzo - Sob Lis 03, 2012 16:36
szkoda, że czegoś mocniejszego nie włożyłeś gratki za swapa, fajnie, że coupeta żyje
Wojtek88 - Sob Lis 03, 2012 17:11
A co masz na myśli Marku - mocniejszego?
Krótki film jeszcze, trochę słychać jakby wydech się obijał, już skręcony na dwie śruby i dokręcona sonda lambda
http://www.youtube.com/watch?v=8qUN_yzgr6c
Markzo - Sob Lis 03, 2012 17:22
Turbo (tak jak mówiłeś) albo jakiś VTEC ładnie sobie pyrka ciekawi mnie ten stary motor... co tam padło... czyżby znowu pierścienie?
Wojtek88 - Sob Lis 03, 2012 18:24
Markzo napisał/a: | Turbo (tak jak mówiłeś) albo jakiś VTEC ładnie sobie pyrka ciekawi mnie ten stary motor... co tam padło... czyżby znowu pierścienie? |
Marku, za kompletny swap przypuśćmy D16Z6 zapłaciłbym dwa i pół raza więcej niż ten silnik, a miałbym raptem 10 KM więcej. Turbo planowałem, ale mam Tomcata Turbo, już wałkowałem temat..
Jest dobrze! Ja się cieszę, nie czuć oleju, silnik nie puszcza dymka ^^ Myślisz, że palenie tyle oleju to tylko pierścienie? Uszczelniacze zaworowe pewnie przepuszczały olej, wycieki przeróżne, silnik pracował niestabilnie, coś tam hałasowało - na pewno nie panewki, ale coś na pewno..
dobryziom - Nie Lis 04, 2012 17:27
rozkręć spraw z samej ciekawości
Wojtek88 - Pią Lis 23, 2012 00:50
dobryziom napisał/a: | rozkręć spraw z samej ciekawości |
Taki miałem zamysł, ale za późno, kolega wziął ten silnik do swojego CRX-a, nie byle jakiego CRX-a Napewno będzie ganiane na fotelu pasażera
Wczoraj dolałem olej już do maksimum, przejadę pareset kilometrów i zobaczymy czy coś popije full syntetyka, na razie jestem dobrej myśli, bo za samochodem nie ma 'mgły' Nie poznaje swojej Coupetki, naprawdę zrobiła się bardzo szybka, dziś ją trochę przegoniłem po biegach ^^
Pokrywa zaworów będzie w połowie tygodnia, wcześniej więc zastosuję k2 acra do komory silnikowej
[ Dodano: Czw Lis 08, 2012 23:39 ]
Żal było nie kupić, jeszcze z takim plakatem
ps
bezskutecznie szukam, nie mogę znaleźć torsena/skrzyni z torsenem do granata :<
[ Dodano: Sro Lis 14, 2012 17:57 ]
Jeszcze trochę czyszczenia, na razie komora prezentuje się tak:
- pokrywa w drodze,
- prawie 1000 km od swapa za mną - czas sprawdzić olej,
- jutro wizyta u gazownika, wymiana filtra i kręcenie śrubką ^^.
[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 00:50 ]
Pokrywa pomalowana w quickcolor.pl, dzięki Marku! Odcień to brąz, niestety zdjęcie robiłem szybko w garażu :< Nie jest to taki zwykły brąz, może jutro w słońcu uda się pokazać pokrywę w trochę innym świetle
Markzo - Sob Lis 24, 2012 09:34
wykonanie bardzo ładnie, ale do czego ma ten brąz pasowac?
pelson91 - Sob Lis 24, 2012 09:38
pewnie do kawałka Ryśka Rynkowskiego o dziewczynach
Wojtek88 - Pon Sty 28, 2013 15:25
Dobrze pelson kombinujesz ^^ Nie będę robił na 'jedno kopyto' i powtarzał to co inni robią - czyli czerwone, zielone, niebieskie, zawsze miałem gdzieś jak wygląda komora Ta pokrywa zaworów jest dla mnie na tyle niewdzięczna, że żaden kolor nie pasuje. Na zdjęciu wyszedł, jak już wspominałem, brąz jak kupa Inaczej to wygląda na innym zdjęciu, które opublikował Marek z quickckolor:
Wszystko zależy od światła, ustawienia aparatu (robiłem w garażu w ciemnicy zdjęcie pentaxem, na szybko)
Co do auta, stay tuned, jak to mawiają, myślę, że jak trochę odłożę dolarów to pobawię się delikatnie audio ^^
EDIT:
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 17:33 ]
Coupetka dzielnie zmaga się z zimą, chociaż na przyszłą zimę będę musiał zaopatrzeć się w nowe opony zimowe. Niedługo minie rok posiadania tego wspaniałego auta, była okazja, więc mam skromne prezenty
Konsola, nie popękana przy prawym nawiewie, bez dziur po 'alu ramce' którą kiedyś bodajże montował Markzo. Konsola umyta APC, zanim ją włożę na jej miejsce przetestuje poorboys natural look - nowy kosmetyk, który dostałem od dziewczyny na mikołaja ^^
Skompletowałem zaślepki do podszybia, romix nie miał i mnie spławił.. Również po kąpieli w APC
Zakupiłem również uszczelkę drzwi (szyby?!) od strony kierowcy, moja była już sfatygowana i szyba nie chciała się prawidłowo zamykać
Udało się też dokupić komplet 'owiewek' targi ( u mnie ta nad kierowcą miała urwany jeden zaczep, może uda się to poprawić.
Jakiś czas temu, wspomaganie dzięki uprzejmości kolegi TomeiS'a zostało uruchomione, co ciekawe, pasek który Tomek kupił, nie pasował (był za długi), miałem jednak pasek od starej pompy wsp. oraz pompy klimatyzacji i podpasował ten od klimatyzacji, więc na lato dokupię pasek od klimy i przy okazji zrobię serwis A/C. Czemu nie pasował pasek od starej klimy? Zmieniając silnik, okazało się, że jest inne koło pasowe i trzeba szukać paska 4pk (rówki na pasku), stary pasek nie miał prawa działać.. Wspomaganie ogarnięte
Zbliżam się do przekroczenie 227 000!
[ Dodano: Pon Sty 28, 2013 15:25 ]
Odjechał, zostaje w Warszawie, dostanie sekwencje i nowe części eksploatacyjne!
Markzo - Pon Sty 28, 2013 16:42
Szkoda co teraz? z klubu ktoś?
Wojtek88 - Sro Mar 04, 2015 20:11
Markzo napisał/a: | Szkoda co teraz? z klubu ktoś? |
e tam i tak mało kto się tym autem tutaj interesował Nie z klubu, ale mam nadzieje, że będzie dbał, bardzo go o to prosiłem, najwyżej odkupie za jakiś czas
[ Dodano: Sro Lis 05, 2014 23:46 ]
Autko znowu w moich rękach, frajda niesamowita, zważywszy, że na zimę przesiadam się ze 180 KM civic'a
[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 20:11 ]
Autko prawie bezproblemowo od listopada wozi mnie do pracy i z powrotem. Jakieś jaja zaczęły się z wypadaniem zapłonu, wpadła kopułka i palec yec z haparts, muszę rozejrzeć się za jakimiś świecami do lpg, aktualne jeszcze chwilę pojeżdżą. Instalacja lpg została trochę zupgradeowana - zestaw stag4, nowe wtryski, reduktor, także jest sekwencja dobrej klasy. Po wymianie kopułki i palca został wymieniony filtr fazy lotnej, również po starej instalacji zmieniłem dolot, gdyż były pozostałości z lpg 2nd generation - dziura w dolocie, aktualnie jest z wersji sohc, reszta została tak jak było - dolot dohc ze sportową wkładką.
Nakupowałem sporo pierdułek do wnętrza i nie tylko, otóż:
- wspomniany dolot
- licznik, kupiłem wersje z sohc sedan/hatchback, zmieniłem podświetlenie (denerwowały mnie aluramki i czerwone wskazówki)
- schowek coin, ponieważ został połamany
- panel nawiewu, jemu też coś dolegało..
- zaślepki tylnej prawej rączki dla pasażera (były pourywane i zniszczone)
- zaślepka górnego mocowania pasów kierowcy (urwało się )
- śrubki, zaślepki plastikowego podszybia wraz z uszczelką w fajnym stanie - uszczelka odżywiona, czekam jeszcze na białe spinki do których to wkręca się śruby mocujące podszybie plastikowe
- spinki mocujące i listwa szyby czołowej od strony kierowcy, spinka została zmasakrowana a listwa trzymała się na słowo honoru
- mechanizm wycieraczek wraz z cięgnami i silniczkiem
- dostałem gratis do części listwę błotnikową tylną prawą z 75% ilością spinek w kolorze tahiti blue, listwa sklejona i zamontowana w tomcatcie, podejrzewam, że będzie wkrótce psiknięta pod kolor auta
- boczek drzwi lewy (kolejny), niestety kolejny boczek, materiał z których jest wykonany to żenada, mam plan wzmocnienia żywicą całego boczku, przy okazji montażu mat wygłuszających..
- przełącznik zespolony, ponieważ światła mijania żyły swoim życiem, jak miały ochotę działać to działały..
- kierownica z mint stanie od mojego kolegi, poduszka została moja, gdyż była w lepszym stanie..
- jeszcze w grudniu '14 wymieniłem klamkę od strony kierowcy na tylną z mg zr w kolorze nadwozia, tak, bez zamka, myślę, że dokupię prawidłową z miejscem na zamek i podepne wszystko tak żeby miało to ręce i nogi, była wymiana, ponieważ ukruszył się element, który odpowiada za dźwignię systemu otwierania - cięgna.
Małe plany.
Był problem z wodą w aucie, wymontowałem oryginalne maty wygłuszające, które w rękach trochę mi się już kruszyły, myślę o wycięciu szyby czołowej i wklejeniu raz jeszcze tak jak powinno to być od początku, oraz przepatrzeniu uszczelek targi.
Chcę także wymienić głośny jak dla mnie końcowy wydech, na serię z dwoma końcówkami, od kilku lat czekają na taki tłumik oem nakładki na końcówki z coupe/gti.
W przyłości trzeba będzie pomyśleć o oczyszczeniu progu z lewej strony i lakierowaniu kilku elementów autka, ale to się okaże
Na pewno niedługo zajrzę do linki sprzęgła i zobaczę co tam w trawie piszczy, bo zbyt ciężko cały ten układ pracuje a sam lewarek jest rodem z ikarusa
Na 99%, zagoszczą felgi rover'a w rozmiarze 15", które wg mnie najlepiej pasują z oryginalnej gamy felg do tomcat'a
Fotki z prac:
[IMG]http://i109.photobuc...139_1.jpg[/IMG]
a tutaj coś ekstra - szpachla, trochę sylikonu i lakieru z auta w którym ta listwa była
Daily Driven FTW!
AndrewS - Czw Mar 05, 2015 22:10
Wojtek88 napisał/a: | Był problem z wodą w aucie |
w naszym lało sie przez przedni lewy słupek, wlasnie w okolicach miejsca gdzie klejona jest przednia szyba, była tam korozja
Wojtek88 - Pon Mar 16, 2015 23:10
AndrewS napisał/a: | Wojtek88 napisał/a: | Był problem z wodą w aucie |
w naszym lało sie przez przedni lewy słupek, wlasnie w okolicach miejsca gdzie klejona jest przednia szyba, była tam korozja |
Dzięki, kolejny trop, myślę, że po wycięciu szyby będzie wszystko wiadomo.. Tymczasem kupiłem gładkie tarcze i klocki ate a cały układ będzie pracował na płynie hamulcowym marki millers Opłaciłem też oc i zrobiłem przegląd, pierdułka a cieszy ^^
[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 23:10 ]
Zmienione świece na używki (znalazłem jakieś w piwnicy ), zmienione nakładki na 'pedały' ze sparco na oem
Najważniejsze!
Wyregulowałem sprzęgło, działa jak masełko, także podróżowanie tym autem to będzie teraz czysta przyjemność
Zakupiony został rarytas na tył pojazdu, mieści się między klapą a lotką, kto zgadnie?
pelson91 - Wto Mar 17, 2015 00:14
pewnie jakiś wykozaczony stop
Wojtek88 - Sro Mar 18, 2015 20:53
pelson91 napisał/a: | pewnie jakiś wykozaczony stop |
tak, oryginalny trzeci stop pod spoiler, montowany na klapę
a tak się prezentuje w GB:
wczoraj wymieniłem sobie olej, olej został ten sam, który od ponad 30k km smaruje d16w3 - mobil1 5w50, filtr oem honda, zamiast knecht'a.. miałem możliwość wejść pod auto i miłe zaskoczenie, nie ma rdzy, tam gdzie zakonserwowałem kilka lat temu, ochrona się trzyma, trzeba będzie poprawić tylko kilka kwesti w podwoziu po jednej małej robótce, która działa się gdy auto nie było w moim posiadaniu i zakonserwować całość, na razie brzydkie kaczątko zmaga się dzielnie i może z miesiąca na miesiąc zacznie wyglądać coraz to lepiej..
tronsek - Sro Mar 18, 2015 21:05
Wojtek88 napisał/a: | oryginalny trzeci stop pod spoiler, montowany na klapę | Ile taki interes
Też poluję na coś takiego. Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś sprzedawał na forumowej giełdzie, ale cenę wystawił jak z kosmosu.
Wojtek88 - Sob Lip 11, 2015 14:36
tronsek napisał/a: | Wojtek88 napisał/a: | oryginalny trzeci stop pod spoiler, montowany na klapę | Ile taki interes
Też poluję na coś takiego. Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś sprzedawał na forumowej giełdzie, ale cenę wystawił jak z kosmosu. |
Nie wiele powyżej 100 złotych.
Tomcat już na letnich oponach i alufelgach, takich jak zapowiadałem wcześniej, może dziś zrobię jakieś fotki
o, proszę, jedno z telefonu
[ Dodano: Pon Cze 29, 2015 23:38 ]
Autko jeździ, ma się dobrze, nabija kilometry Wczoraj z pomocą znajomego, który też ma coupe, ale się nie chwali, podziałaliśmy przy najbardziej denerwującej rzeczy w tym aucie - szybie/boczku/drzwiach od strony kierowcy <3
Otóż, w okresie zimowym lała się woda, jakimś cudem, po mojej interwencji ze śrubokrętem i zestawem honiton'a zaczęło być ok, dostawały się co najwyżej pojedyncze krople a teraz wydawaję się, że jest 100% szczelnie.
Przez co woda się dostawała? Obstawiam (póki nie sprawdzę po jakiejś większej nawałnicy) właśnie szybę i łączenie się - lusterka, uszczelki lusterka, z uszczelką całej szyby mocowanej do szyny/karoserii. Co więcej - szyba miała zbyt duże pochylenie względem karoserii. Zamykając szybę zahaczała o uszczelkę na słupku podwijąjąc ją.
Musiałem w końcu zainterweniować, wnioski:
- dogieliśmy mocowanie blaszane lusterka do karoserii
- zamocowaliśmy w 100% prawidłowo boczek
- wyregulowaliśmy blaszkę przy zamku (tą na dwie śruby, obok czujnik zamknięcia drzwi)
- zastosowaliśmy klin między mocowaniem mechanizmu szyby a mocowaniem lusterka
Co więcej, ważną i istotną kwestią jest też plastikowo-gumowy element, po którym ślizga się szyba - też jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całej układanki, ponadto po jego umyciu i natłuczszczeniu, nic nie piszczy gdy otwieramy/zamykamy szybę.
Odkryliśmy, że istnieje śruba regulująca wysokość szyby w 'spoczynku' ^^ Przed całą operacją, wymieniłem uszczelkę szyby, która leżała kilka lat w zabezpieczonym miejscu - miała spinki, więc nic nie wisi i jest szczelność
Oprócz babraniny przy drzwiach, zamontowałem tłumik, któy trafiłem okazyjnie na olx, ferroz (żeby na spokojnie zamontować nowy tłumik, odkręciłem stabilizator - za mało miejsca na roszadę), jest cicho jak cisza z delikatnym pomrukiem, takim rasowym, założyłem oem nakładki na wydech i tyłeczek coraz bardziej mi się podoba mimo krzywizny opadającego od dawien dawna zderzaka. Dziś w nagrodę współpracy roverka, odkrzurzyłem go i umyłem plastiki, na końcu zabezpieczając dressingiem poorboy natural look
Coś zaczęło delikatnie popukiwać przy małych prędkościach, obstawiam stabilizator - tuleje, łączniki..
Wrzuciłbym fotki auta, ale najpierw: muszę go umyć - porządnie oraz usunąć pozostałości po taśmie klejącej na dachu, którą nakleiłem zimą, bo myślałem, że targa przecieka
Apropo targi - niedługo się za nią biorę - dodatkowe uszczelnienia, czyszczenie uszczelek + zabezpieczenie, skręcenie wszystkich śrubek na 100%, nie to, że nieszczelna, trochę hałasuje na nierównościach
Pozdrawiam,
WK
[ Dodano: Sob Lip 11, 2015 15:36 ]
Aktualne fotki, auto było umyte, ale kilometrowa dróżka żwirowo-piaszczysta zrobiła swoje
|
|