|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [75]Nie pali na dwa gary
dario1282 - Nie Maj 06, 2012 19:16 Temat postu: [75]Nie pali na dwa gary Witam założyłem gaz do swojej lalki i po przejechaniu ok.100 km zaczął silnik słabnąć i nierówno chodzić. Mechanik stwierdził ,że albo świece albo cewki padły. Albo silnik padł. Odpala poprawnie . Może ktoś miał coś podobnego. Ile mogą kosztować cewki?.Dodam ,że chodzi tak samo na paliwie i na gazie.Pozdrawiam
Aragorn - Nie Maj 06, 2012 19:20
...najlepiej sprawdzić komputerem diagnostycznym które gary nie palą a następnie zamienić miejscami cewki by się upewnić czy to cewki czy świece ...a cewki można za 30-50zł używki kopić na allegro
automechanik - Nie Maj 06, 2012 19:31
I ewentualnie sprawdzić istalację elektryczną gazową, zwłaszcza wiązkę wtrysków, bo nie wiem czy mechanik sprwdzał iskrę na wszystkich cylindrach.
Bo jeśli tak, pozostaje zrobić to co proponuje Aragorn,
Przypuszczam, że masz sekwencję. Niektóre wiązki nie mają przejściówek, tylko wcina się w przewody (może złe połączenie), albo niedokłądnie wpięte wtyczki( to gdy są przejściówki)
dario1282 - Nie Maj 06, 2012 19:35
Ale na początku użytkowania było wszystko ok. Dopiero po 100 km zaczęło się kaszanić. Na razie po zakupie same problemy ale myślę ze wyjdę kiedyś na prostą. Na kompie przy sprawdzaniu gazu wyszło ,że 4 i 5 gar nie reaguje:cry:
Aragorn - Nie Maj 06, 2012 21:19
...jeśli auto jest nowym nabytkiem, to tak czy inaczej zaczął bym od wymiany świec, bo mogły być wymieniane wieki temu (do wyboru masz zwykłe po 10zł za sztukę lub platynowe, lepiej znoszące lpg, ale platynowe to ok 40zł sztuka)
dario1282 - Nie Maj 06, 2012 21:44
mechanik oferuje mi NGK za 54 zł to chyba lekka przesada prawda.
Aragorn - Nie Maj 06, 2012 22:53
dario1282 napisał/a: | mechanik oferuje mi NGK za 54 zł to chyba lekka przesada prawda. |
...NGK mogą tyle kosztować, a już na pewno jeśli są irydowe a nie platynowe (ja miałem platynowe NGK, ale zakładane 3 lata temu więc już nie pamiętam ceny lecz niska nie była)
SlawekG - Pon Maj 07, 2012 11:39
W sprawie świec do użytkowania z gazem skontaktuj się z kolegą: podi87 Ja od Niego kupiłem komplet świec Boscha do instalacji gazowej po super cenie i jeżdżę na nich - jak dotąd ok 3000km - bez najmniejszych problemów
WojtekN - Pon Maj 07, 2012 14:10
Ja mam co prawda silnik 1.8 ale przy zakładaniu gazu zwrócono mi uwagę, że z jedną świecą jest problem. Pojeździłem tydzień i gdy przyjechałem na ich zaplanowaną wymianę już dwie były pęknięte, jedna cała okopcona na ceramice od zewnątrz ... Wymieniłem na NGK jakieś dedykowane do LPG ~40/szt i jest spokój (od tego czasu ponad 20.000km). Stare świece były naprawdę stare. Jedna uwaga, mechanik (gazownik) wiedział co jest nie tak i nie gdybał "albo świece albo cewki albo silnik..."
dario1282 - Pon Maj 07, 2012 18:50
Po wymianie świec autko mruczy normalnie aż się chce słuchać. Jeszcze tylko przewody kolektor i będzie git.Dzięki za zainteresowanie się moim problemem . Pozdrawiam.
surek16 - Pon Maj 07, 2012 23:55
Miałem kiedyś taki przypadek tj. w fordzie cougarze 2.5 V6 załorzyli mi gaz i po jakiś 500km zaczoł wariować, nie palił na wszystkie gary i po bardzo krótkim czasie nawet nie odpalił. Teraz uwaga MECHANICY i KOMPUTERY dziagnoz 1000 więc zaczołem od tanich żeczy świece kable cewka i nic. Komp wykazał błąd przepływki, czujnika wału itd. a okazało się po tygodniu ze przy zakładaniu instalacji gazowej NACIĄGNELI WIĄZKE KABLI i wypioł się jeden czy 2 przewody, po dociśnięciu kostki wszytko odpaliło i auto jak nowe. KOLEDZY ZACZYNAJMY NAPRAWY OD WYKLUCZENIA TZW PIERDÓŁ :D ja się na całe życie nauczyłem (mechanik chciał za naprawe 500-1000zł ja zrobiłem ze szwagrem sam )
|
|