Zobacz temat - [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie

vitia - Nie Maj 13, 2012 18:51
Temat postu: [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
Mam Freelandera V6 z 2002 roku z przebiegiem 170tys, który według mnie za dużo pali. Przy spokojnej jeździe miejskiej 17-18 litrów, w trasie 14litrów (70 mil)
Podejrzewam o to olej w skrzyni biegów. Całkiem możliwe że nie był wymieniany dawno, lub jest złej jakości. Ciekaw jestem ile spalają wasze auta?

kojotedek - Nie Maj 13, 2012 19:54

hehehe
to normalne spalanie
masz LPG?
opony takie same?
visco OK?

sknerko - Pon Maj 14, 2012 08:00

kojotedek, gadasz tam....
vitia, mam R75 z 2.0V6 i rzadko kiedy przekraczam 10l/100km (R75 jest cięższy od Freela). Sprawdź przede wszystkim czy VIS sprawne a potem pojechałbym na kompa T4 żeby nowe mapy wgrać.
Oczywiście jak napędy (IRD, Visko, dyfer) będą zabite to będzie palił więcej ale pewnie wtedy pisał byś, że wyje jak potępieniec. Na mój gust spalanie po mieście powinno zamykać się w max 13l/100 a trasa w 10l/100. Jedynie jak jeździsz na zimnym silniku krótkie odcinki, lub ciśniesz pod czerwone pole obroty to to usprawiedliwia twoje wyniki.

[ Dodano: Pon Maj 14, 2012 09:00 ]
aha sprawdziłbym jeszcze termostat bo może jest na stałe otwarty i silnika ci nie dogrzewa. Kupić interfejs ELM327 za 50pln i samemu diagnozować silnik, wszystko wyjdzie.

kojotedek - Pon Maj 14, 2012 20:16

kolego sknerko
porównanie R75 do Frela to jak gazika do czołgu

sknerko - Wto Maj 15, 2012 07:59

kojotedek, a miałeś oba w rękach? bo lubię jak ktoś wie o czym pisze. Ja mam oba i wiem co mówię 200kg różnicy na korzyść Freela to nawet AWD nie zje. Mój Freel 1.8 pali 10/100 i jakoś nie uważam żeby to czołgowe zużycie było a Freel nie jaździ dziadkowym stylem tylko zapier.... z 5 osobami na pokładzie dzień w dzień 100km drogi 50/50 trasa/miasto.
kojotedek - Wto Maj 15, 2012 08:51

ale dyskutujemy o 2,5 V6, a tego silnika sie prawa logiki nie trzymają
napiszę ci inaczej
mój mi pali 14-16
najmniej udało mi się 13,3 przy spokojnej nocnej jeździe ale w 3 osoby i box na dachu
jak mi sie coś umyśli i zaczynam go ganiać na miejscu to i 18 daje rade spożyć.
podkreślam że stan napędów i reszty mam idealny

piszę o spalaniu LPG przy zadbanej i nowoczesnej instalacji, wię odejmij sobie 10-15%
i weź pod uwagę że R75 masz manuala a freel ma automat

sknerko - Wto Maj 15, 2012 10:07

kojotedek, poczytaj o spalaniu 2.5 V6 w R75 a potem jedź na T4 po nowe mapy zobaczysz wtedy co można z tego motoru wykrzesać

[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 11:07 ]
swoja drogą odjąc od gazowni trzeba tak 20% to wcale ten twój az tak marnie nie wypada, w gazie może tyle palić. Wcześniej nie pisałeś ze chodzi ci o gaz

kojotedek - Wto Maj 15, 2012 10:46

i powiem ci że bydle jest strasznie czyłe na jakość LPG
wchodzi mi 44l +/- 2l
i czasami robie 250 km a czasami 320- zależy gdzie tankuję

sknerko - Wto Maj 15, 2012 12:25

a to ja ci powiem ze rover chyba musi tak mieć bo mój też jeden gaz lubi bardziej jak drugi, choć ja nie mam w 1.8 czujnika spalania stukowego a ty masz i pewnie to z niego jest ta różnica u ciebie
SyntaX - Wto Maj 15, 2012 18:10

Było kupić zadbanego Td4
:razz:

Miasto 8,9L trasa 6,7L średnio 7,3L
Max co mi spalił to zimą po mieście przy mrozach -20 spalił 11,4L/100km

sknerko - Wto Maj 15, 2012 21:41

twój 7,3l x 5,7 pln =41,61 pln /100km
mój 12l x 2,8 pln =33,6 pln /100km
jakoś nie widzę oszczędności :mrgreen: :wink:

vitia - Wto Maj 15, 2012 23:15

Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:04 ]
Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:15 ]
Dodam że od 4 tys. obrotów idzie aż miło, tylę że wir w zbiorniku się robi

sknerko - Sro Maj 16, 2012 08:05

T4 to nie o auto chodzi tylko o komputer serwisowy Land Rover/Rover. Przy 2700obr/min masz otwierany pierwszy VIS i powinieneś go czuć bardziej jak ten drugi który otwiera się przy 4000obr/min.
Stawiam ze masz cały czas otwarty pierwszy VIS i przez to masz duże spalanie.
vitia napisał/a:
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

http://allegro.pl/interfe...2331217530.html o takie coś chodzi, co by nie latać co chwila do mechanika na odczyt i kasowanie błędów silnika

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 09:05 ]
Skrzynia jak chodzi dobrze nie szarpie jast cicho i normalnie zmienia biegi to jest dobra i daj jej spokój, choć zmiana oleju zrobiona u kogoś kto się zna (a nie u takiego co odkręcając nie ten korek wsteczny rozwali) nie powinna zaszkodzić.

vitia - Czw Maj 17, 2012 13:16

No właśnie, skrzynia lekko szarpie. Chyba zmienię ten olej.
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?

sknerko - Czw Maj 17, 2012 13:26

vitia napisał/a:
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?

ELM327 i laptop i wiesz wszystko, inaczej sie nie dowiesz jak nie znasz jak powinien chodzić.
Ktoś kto takim jeździł jest w stanie wyczuć czy działaja VIS, czasem jak sie spieprzą to klekoca w kolektorze ssącym i słyszysz zaraz jak maske podniesiesz

vitia - Pią Maj 18, 2012 08:30

Dzięki za wyczerpujące informacje.
Swoją drogą jak na takie nieduże auto, to nawet diesle lubią łyknąć. Trochę jestem rozczarowany tym autem, może freelander II jest ciekawszy, ale na to trzeba poczekać kilka latek (kasa)

Właśnie dotarły do mnie białe, europejskie tarcze zegarów. Całkiem fajnie zrobione.

http://allegro.pl/biale-t...2351258673.html

SeniorA - Sro Maj 23, 2012 13:56

vitia napisał/a:
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?
można zrobić sobie tester wg. http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
bardzo prosty i przydatny.

Albo podając napięcie i zwierając odpowiednie styki .Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
_________________

xROnx - Sob Maj 26, 2012 23:42

SeniorA napisał/a:
Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.

nie zawsze to działa. najlepiej zrobić to testerem.