Zobacz temat - [214 si] stanie w korku a temperatura wzrost?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 si] stanie w korku a temperatura wzrost?

sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:00
Temat postu: [214 si] stanie w korku a temperatura wzrost?
witam otoz dzis wracalem do domu z pracy i byl korek mniej wiecej 40 min jechalem odcinek 4 km ,i zauwazylem ze wskazowka temperatury sie podnosila tak do polowy ,jak ruszylem ciut to spadla do nizej polowy tak jak ma byc i pozniej znow wrastala .? powiedzcie co moze byc przyczyna i czy to normalne ?
rovek - Wto Maj 15, 2012 16:06

Włączył się wiatrak? Sprawdź czy masz stan płynu w zbiorniczku, jeśli tak to normalna sprawa że silnik się troche zagrzał -> jeśli nie masz stanu płynu szukaj wycieków -> a jak nie będziesz mógł zlokalizować to poszukaj objawów hgf.
sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:12

tego to nie wiem czy sie wiatrak wlaczyl ,jak sprawdzic ? wyciekow nie mam stan plyny byl na max, ale jesczze pojde sprawdzic , a hgf mialem rok temu i bylo zrobione
leszczu - Wto Maj 15, 2012 16:17

Przy takim korku wiatrak powinien się włączyć.
sew87 napisał/a:
tego to nie wiem czy sie wiatrak wlaczyl ,jak sprawdzic ?

Teraz tego nie sprawdzisz. Ale możesz sprawdzić, czy dochodzi do niego napięcie. Odłącz wtyczkę od czujnika temp. i odpal auto. Wentylator powinien się włączyć.

sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:18

mozesz pokazac ktora wtyczke ta na wiatraku ?
leszczu - Wto Maj 15, 2012 16:22

sew87 napisał/a:
mozesz pokazac ktora wtyczke ta na wiatraku ?

sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:36

stan plynu ok , tylko cos na zbiorniczku jakis spocony czy cos ale juz tak mialem od jakiegos czasu

[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 16:36 ]
wiec tam odlaczylem wtyczke to dziala ,ale w jezdzie jak i w korku nidy odglosu nie slyszlaem wiatraka ,a chodzi glosno jak sprawdzalem teraz i co to moze byc nie hcce 2 hgf-u

leszczu - Wto Maj 15, 2012 16:42

sew87 napisał/a:
a chodzi glosno jak sprawdzalem teraz i co to moze byc nie hcce 2 hgf-u

Głośno, bo to drugi bieg. Pierwszy pracuje bardzo cicho. Ja bym się nie przejmował tylko jeździł, obserwował stan płynu i olej.

rovek - Wto Maj 15, 2012 16:44

Popieram, też bym sie nie przejmował, w korku samochód nabiera temperatury, to zupełnie normalne. Może następnym razem jak będziesz stał i tak będzie sie działo to podnieś szybko maske i zobacz czy wiatrak działa.
sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:45

czyli wskazowka moze pojsc jak daleko zeby sie nie przejmowal? wyzej polowy,a oleju to na 1000km sobie cos tam lyknie z 200-300ml czy jakos tak, ale w jezdzie nidy mi nie drgnela wskazowka temperatury jest lekko nizej polowy
leszczu - Wto Maj 15, 2012 16:53

sew87 napisał/a:
czyli wskazowka moze pojsc jak daleko zeby sie nie przejmowal?

Z tą wskazówka różnie piszą. Jedni piszę, że podnosi się lekko do połowy i wtedy włącza się drugi bieg i momentalnie opada, zaś inni piszą, że wskazówka ani drgnie jeśli jest wszystko w porządku oczywiście.

sew87 - Wto Maj 15, 2012 16:55

no wlasnie tu byla ponad polowe i rosla raczej tylko ze ruszylem z 30 metrow i znow opadla
leszczu - Wto Maj 15, 2012 17:21

sew87 napisał/a:
no wlasnie tu byla ponad polowe

Było ponad polowe ?? No to wychodzi na to, że jakby lekko się zagrzał silniczek.
sew87 napisał/a:
rosla raczej tylko ze ruszylem z 30 metrow i znow opadla

Następnym razem jak będzie rosła to otwórz zawór nagrzewnice. Wychodzi na to, że albo wentylator za późno się włączył, albo wcale. :neutral:

ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 17:28

Może czujnik temperatury zdechł?
Jakie masz obroty na zimnym i ciepłym silniku?

sew87 - Wto Maj 15, 2012 17:51

na zimnym 1100-1200 a na cieplym ponizej lekko 900,czujnik ten brazowy co od niego odpinalem wtyczke byl rok temu wymieniany,i co ow zawor nagrzewnicy mi da bedac w korku i gdzie on jest ?foto plise
ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 17:54

Przekręć kluczyk na 2 pozycję i odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, wentylator powinien się włączyć.

sew87 - Wto Maj 15, 2012 17:56

zrobilem tak odlaczylem wtyczke i zapalilem auto i sie wlaczyl odrazu
Kozik - Wto Maj 15, 2012 18:00

sew87 napisał/a:
no wlasnie tu byla ponad polowe i rosla raczej tylko ze ruszylem z 30 metrow i znow opadla


podmień czujnik od kogoś z forum, jest parę R w rzeszowie albo kup, ale jeśli jest to tylko czujnik to bym się nie przejmował.
ale jest możliwość że pada Ci uszczelka pod głowicą, ja miałem takie same objawy pojechałem na test zawartości spalin w płynie chłodzącym, wyszło że spaliny są, padła uszczelka pod głowicą :(

sew87 - Wto Maj 15, 2012 18:03

Kozik uszczelke mialem robiona nicaly rok temu i sie z nim delikatnie na zimnym silniku ,plynu mi nie ubywa
leszczu - Wto Maj 15, 2012 18:32

sew87 napisał/a:
i co ow zawor nagrzewnicy mi da bedac w korku i gdzie on jest ?foto plise

Zawór otwierasz za pomocą pokrętła zimno/ciepło. Nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła. :wink:

Kozik - Wto Maj 15, 2012 18:36

sew87, a nie pompuje Ci zbytnio układu chłodzenia? jeśli to tylko czujnik to się ciesz :) ale trzeba to sprawdzić
sew87 - Wto Maj 15, 2012 18:51

czyli ustawiam pokretlo na cieplo tak i wlaczam nadmuch ? ,Kozik co to znaczy z tym pompowaniem?
greg-si - Wto Maj 15, 2012 19:03

U mnie wiatrak włącza się nawet jadąc na trasie przy dobrym upale. A jak wjadę za jakiś inny samochód i będę mu siedział na tyłku to nawet w słońcu wystarczy około 20 stopni.
Z otwieraniem nagrzewnicy bym uważał. Najlepiej robić to stopniowo bo jak z zimnego od razu dasz na gorące to uszczelka dostaje ostro po tyłku.

Robertus74 - Wto Maj 15, 2012 19:54

sew87 napisał/a:
a oleju to na 1000km sobie cos tam lyknie z 200-300ml czy jakos tak
Niech się spece wypowiedzą, ale jak na mój gust, to trochę za dużo pije.
ADI-mistrzu - Wto Maj 15, 2012 20:07

No trochę pije, dla porównania mój tyle wypił w przeciągu... 10tys km ?
Możesz zrobić zdjęcie chłodnicy?

Tommek - Wto Maj 15, 2012 20:11

może chodziło o 10000 km

mój wypił chyba 500 ml na 15000 km

Kozik - Wto Maj 15, 2012 20:23

sew87 napisał/a:
Kozik co to znaczy z tym pompowaniem?


czy za duże ciśnienie w układzie chłodniczym nie panuje i czy jak podczas pracy odkręcasz korek to za bardzo nie bulgocze, u mnie po zrobieniu uszczelki po zajechaniu pod dom nie gasząc auta odkręcę korek zbiorniczka wyrównawczego stopniowo to zasyczy trochę i ok, a wcześniej mi wyrzucało płyn

leszczu - Wto Maj 15, 2012 20:39

greg-si napisał/a:
Z otwieraniem nagrzewnicy bym uważał. Najlepiej robić to stopniowo bo jak z zimnego od razu dasz na gorące to uszczelka dostaje ostro po tyłku.

Tyle co jest zimnego płynu w nagrzewnicy silnik nawet nie poczuje.

Kozik napisał/a:
sew87 napisał/a:
Kozik co to znaczy z tym pompowaniem?


czy za duże ciśnienie w układzie chłodniczym nie panuje i czy jak podczas pracy odkręcasz korek to za bardzo nie bulgocze, u mnie po zrobieniu uszczelki po zajechaniu pod dom nie gasząc auta odkręcę korek zbiorniczka wyrównawczego stopniowo to zasyczy trochę i ok, a wcześniej mi wyrzucało płyn

Możesz jeszcze sprawdzić twardość węży jak sie autko porządnie nagrzeje.

Adrian - Wto Maj 15, 2012 21:20

sew87,
Sprawdź sobie jeszcze stan i czystość chłodnic. Mogą być mocno zanieczyszczone, przez co utrudniony jest przepływ powietrza.

greg-si - Wto Maj 15, 2012 23:00

leszczu napisał/a:
Tyle co jest zimnego płynu w nagrzewnicy silnik nawet nie poczuje.

Różnicę 70-80 stopni poczuje na pewno.

machi12 - Wto Maj 15, 2012 23:43

Panowie a może poprostu podczas stania w miejscu nie będzie się płyn chłodził dlatego wzrasta do połowy, a podczas ruszania i jechania tych 30 metrów chłodzi się ponieważ te autka mają superowe oddawanie ciepła w ruchu.