|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czyszczenie silnika krokowego
Alex_Tom - Wto Maj 15, 2012 22:56 Temat postu: [R75] Czyszczenie silnika krokowego Postanowiłem w końcu pozbyć się wysokich obrotów i zacząłem przesiewać forum.
I pytam jak wyczyścić krokowca. Znalazłem mnóstwo informacji ale o silniku 1.8
Bo ja rozumiem, że są dwa. Jeden ten co jest na trzpieniu tej łopatki przepustnicy. I z nim nic nie można zrobić oprócz tego, że wrzucić do benzynki na nockę.
A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma. Chyba że u mnie jest inaczej bo ja mam 2.0
Dla mnie na chłopski rozum normalnie odpiąć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i mam go.
Ale dobra. Jak go wyjmę i będę chciał go rozebrać jak w tym linku to jak będę ciągnął za ten trzpień to potem bez problemu go wsadzę z powrotem? Jego się przekręca jeszcze jakoś czy ciągnąć z całych sił..?
sknerko - Sro Maj 16, 2012 08:12
Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu
mike-l - Sro Maj 16, 2012 08:22
sknerko napisał/a: | Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu |
Próbowałem i nie udało się.
sknerko - Sro Maj 16, 2012 08:42
Spróbujcie tak wykręcasz silniczek podłączasz do niego kable i prosisz kogoś aby kluczyk przekręcił tak by się zapaliły kontrolki a ty trzymasz trzpień żeby nie wyskoczył. Zrób tak kilka razy aż trzpień wyjdzie, wkłada się spowrotem podobnie. Wprawdzie robiłem to we Freelu ale zasada działania w wszystkich autach jest jednakowa.
Alex_Tom - Sro Maj 16, 2012 14:26
A mi się udało wyjąć.
Z tym, że po przekręceniu kluczyka do kontrolek bolec nic nie robił. A w czasie cofnięcia kluczyka, bolec baaardzo mocno wychodził i wchodził z powrotem. I gdy wychodził ja mu ciutkę pomogłem i ładnie wyszło. Teraz się moczy wszystko.
I jeszcze wykręciłem ten krokowy co jest w załączniku na zdjęciu i też się moczy. Od niego też coś może pomóc na wysokie obroty?
mike-l - Sro Maj 16, 2012 16:14
to jest czujnik położenia przepustnicy
sprawdzasz go omomierzem albo woltomierzem.
jupik - Sro Maj 16, 2012 19:39 Temat postu: Re: [R75] Czyszczenie silnika krokowego
Alex_Tom napisał/a: |
A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma. |
Pierwszy raz widze taki silniczek krokowy co w linku ja mam zupełnie inny napewno nierozbieralny
sknerko - Sro Maj 16, 2012 19:55
jupik, bo w 1.8 jest inny trochę ale na pewno rozbieralny
jupik - Czw Maj 17, 2012 16:39
sknerko napisał/a: | jupik, ale na pewno rozbieralny |
Raczej nie da się go rozebrać
SeniorA - Czw Maj 17, 2012 18:26
jupik napisał/a: | Raczej nie da się go rozebrać | nie rozbieralny , zanurzyć w benzynie częścią roboczą.
sknerko - Sob Maj 19, 2012 17:15
SeniorA napisał/a: | nie rozbieralny |
Zapewne tak jak kolektor ssący, xRonx udowodnił, że kolektor jednak jest rozbieralny i tu będzie podobnie, przecież tego wnętrza nikt tam nie teleportował pewnie należy trochę podgrzać i się da rozdzielić. Faktem jest, że nie ma po co dłubać jak można cały wykąpać w benzynie i będzie chodził.
|
|