Zobacz temat - [R75] Czyszczenie silnika krokowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czyszczenie silnika krokowego

Alex_Tom - Wto Maj 15, 2012 23:56
Temat postu: [R75] Czyszczenie silnika krokowego
Postanowiłem w końcu pozbyć się wysokich obrotów i zacząłem przesiewać forum.
I pytam jak wyczyścić krokowca. Znalazłem mnóstwo informacji ale o silniku 1.8
Bo ja rozumiem, że są dwa. Jeden ten co jest na trzpieniu tej łopatki przepustnicy. I z nim nic nie można zrobić oprócz tego, że wrzucić do benzynki na nockę.

A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma. Chyba że u mnie jest inaczej bo ja mam 2.0
Dla mnie na chłopski rozum normalnie odpiąć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i mam go.

Ale dobra. Jak go wyjmę i będę chciał go rozebrać jak w tym linku to jak będę ciągnął za ten trzpień to potem bez problemu go wsadzę z powrotem? Jego się przekręca jeszcze jakoś czy ciągnąć z całych sił..?

sknerko - Sro Maj 16, 2012 09:12

Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu
mike-l - Sro Maj 16, 2012 09:22

sknerko napisał/a:
Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu


Próbowałem i nie udało się.

sknerko - Sro Maj 16, 2012 09:42

Spróbujcie tak wykręcasz silniczek podłączasz do niego kable i prosisz kogoś aby kluczyk przekręcił tak by się zapaliły kontrolki a ty trzymasz trzpień żeby nie wyskoczył. Zrób tak kilka razy aż trzpień wyjdzie, wkłada się spowrotem podobnie. Wprawdzie robiłem to we Freelu ale zasada działania w wszystkich autach jest jednakowa.
Alex_Tom - Sro Maj 16, 2012 15:26

A mi się udało wyjąć.
Z tym, że po przekręceniu kluczyka do kontrolek bolec nic nie robił. A w czasie cofnięcia kluczyka, bolec baaardzo mocno wychodził i wchodził z powrotem. I gdy wychodził ja mu ciutkę pomogłem i ładnie wyszło. Teraz się moczy wszystko.

I jeszcze wykręciłem ten krokowy co jest w załączniku na zdjęciu i też się moczy. Od niego też coś może pomóc na wysokie obroty?

mike-l - Sro Maj 16, 2012 17:14

to jest czujnik położenia przepustnicy :)
sprawdzasz go omomierzem albo woltomierzem.

jupik - Sro Maj 16, 2012 20:39
Temat postu: Re: [R75] Czyszczenie silnika krokowego
Alex_Tom napisał/a:


A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma.


Pierwszy raz widze taki silniczek krokowy co w linku ja mam zupełnie inny napewno nierozbieralny

sknerko - Sro Maj 16, 2012 20:55

jupik, bo w 1.8 jest inny trochę ale na pewno rozbieralny
jupik - Czw Maj 17, 2012 17:39

sknerko napisał/a:
jupik, ale na pewno rozbieralny



Raczej nie da się go rozebrać

SeniorA - Czw Maj 17, 2012 19:26

jupik napisał/a:
Raczej nie da się go rozebrać
nie rozbieralny , zanurzyć w benzynie częścią roboczą.
sknerko - Sob Maj 19, 2012 18:15

SeniorA napisał/a:
nie rozbieralny

Zapewne tak jak kolektor ssący, xRonx udowodnił, że kolektor jednak jest rozbieralny i tu będzie podobnie, przecież tego wnętrza nikt tam nie teleportował :wink: pewnie należy trochę podgrzać i się da rozdzielić. Faktem jest, że nie ma po co dłubać jak można cały wykąpać w benzynie i będzie chodził.