Zobacz temat - [R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc

matig - Sro Maj 16, 2012 19:59
Temat postu: [R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc
witam!!!

Jakiś czas temu kupiłem R25 1.8 gti. Autko świetne lecz jest jeden problem!
silnik klekocze nawet jak jest ciepły...moje i nie tylko przypuszczenia to rozregulowane zawory!?
chce ustawić wszystko jak się należy aby cieszyć się jak najdłużej ROVERKIEM!!!
pytanie!
Czy zawory w silniku tego typu regulują się same?
jeśli nie!!!
z jakim kosztem muszę się liczyć?

flapjck1 - Sro Maj 16, 2012 20:55

regulacja jest automatyczna ( napelniaja sie olejem silnikowym )

kiedy olej zmieniales ostatnio?

rovek - Sro Maj 16, 2012 21:45

matig, sprawdź płyny, potem poczytaj o HGF na forum i porównaj wyniki.
pgrad - Sro Maj 16, 2012 21:52

Ten silnik ma to do siebie że klekocze. System VVC montowany w tych silnikach się zużywa i po jakimś czasie zaczyna klekotać. Nie ma sensu tego naprawiać. Koszty przerastają cenę silnika.
ADI-mistrzu - Sro Maj 16, 2012 21:53

GTI?!? WTF :shock: ?

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 22:53 ]
pgrad, nieprawda, mój 15 latek nie klekotał ani na zimnym ani na ciepłym.

Ciufa - Sro Maj 16, 2012 21:56

ADI-mistrzu, masz VVC ;>
ADI-mistrzu - Sro Maj 16, 2012 22:01

A co ma VVC do tego? To nie system zmian rozrządu klekocze, a reszta jest ta sama co w innych autach.
Jak by VVC było podobne do Hondowskiego V-Tec to jeszcze tak, bo w V-Tec wałek się przesuwa, ale u nas stoi w miejscu.

Ciufa - Sro Maj 16, 2012 22:08

każde VVC które widziałem (słyszałem) chodzi jak diesel

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 23:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

ADI-mistrzu - Sro Maj 16, 2012 22:17

Może wałki mają inne krzywki i dlatego zaczyna stukać, tylko to mi przychodzi na myśl.
Bo popychacze raczej są te same, więc co innego to musi powodować.

matig - Czw Maj 17, 2012 06:37

To co panowie radzicie??? pchać się w jakieś koszty?
czy odpuścić sobie i jeździć dopóki koła się kręcą???

rovek - Czw Maj 17, 2012 06:47

Źle skonstruowałeś zespół pytań, bo to nie chodzi o być albo nie być lecz o to, że coś nie jest perfect i bez większego wkładu finansowego i dobrego warsztatu nie opłaca sie i nie ma sensu tego poprawiać bo z tym można jeździć. Moim zdaniem dbaj o płyny, oleje i jeździj dalej.

[ Dodano: Czw Maj 17, 2012 07:47 ]
Skąd ten napis GTI????

Bumelant - Czw Maj 17, 2012 09:02

Nagraj kolego jak Ci to stuka to się oceni. Jaki masz olej? VVC ładnie gra z Motulem 10w40 półsyntetyk oczywiście i najładniej mi na takim chodziło. Co do stukania i kultury pracy - to większość vvc jakie słyszałem chodzi jak "wc traktor" - kwestia jak bardzo. Popychacze nie stukają tylko cykają bardziej. Adi zobacz dokładnie jak jest zbudowane VVC (mimośrody) i odpowiesz sobie łatwo dlaczego jest taka a nie inna kultura pracy tego silnika. Powiem Ci, że miałem i vvc i zwykły 1.8 to ten drugi chodzi tak o 2 razy bardziej kulturalnie i spokojnie - nie można ich porównać w żaden sposób pod tym względem :mrgreen:
leszczu - Czw Maj 17, 2012 09:53

rovek napisał/a:
Skąd ten napis GTI????

Były takie wersje, ale bardzo rzadko pojawiają się na naszym rynku.

matig - Czw Maj 17, 2012 14:46

Panowie lecę po olej. zmienię i napisze czy troche pomogło...
dzięki za odp...

pgrad - Nie Maj 20, 2012 21:53

ADI-mistrzu napisał/a:
Może wałki mają inne krzywki i dlatego zaczyna stukać, tylko to mi przychodzi na myśl.
Bo popychacze raczej są te same, więc co innego to musi powodować.

Gładź na wałkach rozrządu się wyciera. Powstają delikatne luzy i zaczyna klekotać. Wersje VHPD były wzmacniane i wytrzymywały więcej.

rychliq - Wto Lip 03, 2012 10:24

Cóż,jeśli jest VVC to bardzo duże prawdopodobieństwo że to źle złożone mechanizmy tego urządzenia właśnie dają efekt stukania/pukania na zimnym i ciepłym,bez różnicy
Robiłeś uszczelkę pod głowicą albo poprzedni właściciel? Ja robiłem i nie w warsztacie "porządnym" tylko znajomy robił i też stuka silnik z okolic właśnie głowicy,pokrywy zaworów

A druga opcja,do zdjęcia głowicy rozrząd był zdjęty...a jego złożenie wiąże się z ustawieniem tego tak jak książka pisze,więc pukanie też może być winą źle ustawionego rozrządu(2 zęby pomyłki,auto jeździ,może więcej pali,może jest słabsze i może stuka jak u mnie)

Co do rozrządu,ja przestawiłem po ostatniej naprawie rozrząd o ząb na dolnym kole pasowym (poprawa po majstrze) górne koła blokowane blokadą i stukanie przycichło...
Ale nadal jest,czyli albo dalej rozrząd albo VVC

już drugi raz mam problem ze stukaniem,raz to było ustawianie VVC a drugi raz rozrząd po wymianie rozrządu z pompą wody w słabym warsztacie,no ale CI co mają autodata moją pewnie to w tym programie opisane co i jak robić i po tej robocie nie stukało,ale strzeliła uszczelka i robił znajomy i teraz znów mi stuka

wymiana oleju na mobil mi nic nie dała,dała to że w sklepie 100zł zarobili za olej

Bumelant - Wto Lip 03, 2012 12:06

Jedyna znana mi instrukcja online do synchronizacji VVC:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185269
http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm
http://www.touchepower.ta...ult%20Codes.htm
http://www.touchepower.ta...d%20Camrack.htm

Może komuś się przyda :mrgreen: