Zobacz temat - [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył

hudy23_1985 - Nie Maj 20, 2012 08:07
Temat postu: [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
Witam
Wczoraj zabrałem sie za regeneracje tylnego hamulca tarczowego
Po rozebraniu okazało sie ze zewnętrznej gumki osłaniającej BRAK
Tłoczek był zapieczony i troche zardzewiały
Rozebrałem wszystko przeczyściłem
Ale nie mam pomysły jak założyć tą gumkę zewnętrzną(kupiłem zestaw naprawczy)
próbowałem najpierw założyć gumkę w zacisk a potem jakoś nasunąć na tłoczek
Ale skończyło sie to uszkodzeniem tej gumki(chińska podróbka)
POMOCY jak to poskładać !! !

tronsek - Nie Maj 20, 2012 08:12

hudy23_1985 napisał/a:
próbowałem najpierw założyć gumkę w zacisk a potem jakoś nasunąć na tłoczek
Ale skończyło sie to uszkodzeniem tej gumki(chińska podróbka)
Ja zrobiłem to w ten sposób, że najpierw włożyłem gumkę osłaniającą do zacisku, a następnie bardzo mocno rozszerzyłem drugi koniec osłony i druga osoba wkładała tłoczek w tę osłonę. W pierwszym zacisku próbowaliśmy tak ze trzy razy, zanim nam wyszło, ale w drugim już wystarczyła jedna próba.
hudy23_1985 napisał/a:
Tłoczek był zapieczony i troche zardzewiały
Rozebrałem wszystko przeczyściłem
Warto ten tłoczek też wymienić, bo długo nie posłuży.
jrdarus1 - Nie Maj 20, 2012 08:17

witam, niedawno również się z tym męczyłem ale wpadłem na taki oto pomysł.

Najpierw nakładasz uszczelkę co też nie jest łatwe aby dobrze wpasować w rowek jak sam wiesz zapewne, i teraz gwóźdź programu wycinasz z plastikowej butelki kawałek plastiku aby móc zwinąć rulon, wkładasz ten zwinięty plastik w otwór uszczelki tak aby powstał lejek po czym swobodnie wkręcasz tłoczek i wsio:) polecam ten sposób jest dziecinnie prosty. Mam nadzieję że pomogłem :)

p.s dodam jeszcze tylko że gdy już się uszczelka nasunie na tłoczek trzeba od razu wyjąć plastik bo potem mogą być problemu z jego wyjęciem :)

Pozdro

hudy23_1985 - Nie Maj 20, 2012 10:44

Cytat:
Warto ten tłoczek też wymienić, bo długo nie posłuży.

No fakt długo nie posłużył patrze dziś rano a tu plama pod autem
Jutro zamówie nowy zestaw z TŁOCZKIEM i bede walczył znowu

tronsek - Nie Maj 20, 2012 13:56

hudy23_1985 napisał/a:
Jutro zamówie nowy zestaw z TŁOCZKIEM i bede walczył znowu
Warto też kupić nowy seger, bo powtórnie założony lubi puszczać, a w zestawie naprawczym go nie ma.
hudy23_1985 - Nie Maj 20, 2012 14:36

Mówisz o tym pierscieniu w środku tłoczka ??
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK i działało bo ręczny powrócił

Najgorsze jest to ze jutro z takimi hamulcami musze jechać do pracy
hamuje na 2 razy
Czuje ze bede mial pecha i mnie panowie policjanci rano zkontrolują :sad:

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 15:36 ]
Moj zestaw to jakaś tandeta za 15 zł
Jakiej firmy szukać cześci zeby znowu CHU i KU nie leciały

rovek - Nie Maj 20, 2012 14:36

hudy23_1985 napisał/a:
hamuje na 2 razy
Czuje ze bede mial pecha i mnie panowie policjanci rano zkontrolują :sad:

Obyś nie miał większego pecha jak ci coś wyskoczy. Jeśli masz połączenie PKS to może zostaw samochód w domu żeby problemów sobie i innym nie narobić. :wink:
hudy23_1985 napisał/a:
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK i działało bo ręczny powrócił

Ja zawsze podczas czyszczenia bębnów z przyzwyczajenia czyszcze i smaruje regulator hamulców z tyłu.

hudy23_1985 - Nie Maj 20, 2012 14:38

rovek napisał/a:
Ja zawsze podczas czyszczenia bębnów z przyzwyczajenia czyszcze i smaruje regulator hamulców z tyłu.

Tylko ze ja mam Tarcze z tyłu
Zawsze zostaje doprowadzić kluczyki od R25 TATY :mrgreen:

tronsek - Nie Maj 20, 2012 16:03

hudy23_1985 napisał/a:
Mówisz o tym pierscieniu w środku tłoczka ??
Tak.
hudy23_1985 napisał/a:
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK
i nie musisz rozbierać jak jest OK, ale przy wymianie tłoczka trzeba przełożyć nakrętkę ze sprężynką ze starego do nowego. Mówię od razu, że nie jest to takie proste. Dobrze jest mieć dostęp do praski.
hudy23_1985 napisał/a:
Moj zestaw to jakaś tandeta za 15 zł
Jakiej firmy szukać cześci zeby znowu CHU i KU nie leciały
Ja za zestaw naprawczy z tłoczkiem zapłaciłem 50zł. Nie pamiętam jakiej firmy. Później sprawdzę i Ci napiszę.

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 17:03 ]
Miałem zestaw naprawczy Frenkit

kowalainen - Nie Maj 20, 2012 20:02

hudy23_1985, ja polecam firmy AUTOFREN SEINSA zestaw naprawczy o nr D4857C (z tłoczkiem w zestawie), dostępne w IC. A pod gumkę smar/pastę do tłoczków. I tak samo przesmaruj śruby pływające.
pgrad - Nie Maj 20, 2012 21:43

Trzeba uważać przy zakładaniu uszczelek tulei pływających bo po wciśnięciu potrafi wyjść na wierzch uszczelka. Tuleję trzeba ścisnąć przed zamontowaniem do końca i upewnić się, że uszczelka nie została wydmuchana.
hudy23_1985 - Pon Maj 21, 2012 22:16

Witam albo coś robie nie tak albo już nie wiem :oops:
Założyłem dziś zestaw AUTOFREN
Wszystko ładnie sie poskładało, jrdarus1 dzięki za podpowiedź
Ale niestety padał dalej idzie lekko w podłogę
Nawet Jak podpompuje pedał to i tak jak go trzymam to powoli idzie w dół
Odpowietrzyłem tylko to jedno koło( założyłem zacisk na przewodzie elastycznym)
A i czy tłoczek trzeba wkręcić do oporu w zacisk ??
Jutro spróbuje cały układ odpowietrzyć

[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 23:16 ]
tronsek, miałeś rację z tym pierścieniem przydał by sie nowy :cry:
Praski nie mam ale duże imadło też dało rade :lol:

jrdarus1 - Wto Maj 22, 2012 08:45

hudy23_1985 napisał/a:

A i czy tłoczek trzeba wkręcić do oporu w zacisk ??


Najlepiej tak, i tak jest samoregulator wiec tłoczek i tak się ładnie ułoży.
A co do miękkiego pedału to też miałem kłopot ale pojeździłem parę dni i wszystko samo wróciło do normy.

hudy23_1985 - Wto Maj 22, 2012 19:01

dziś odkryłem maly wyciek z odpowietrznika
Jutro kupie nowy wymienie mam nadzieje e to jest mój problem

wlodi893 - Pią Lis 23, 2012 21:32

Odświeżę temat- ta guma osłaniająca tłoczek od brudu/wody, etc jest jakoś zabezpieczona? Czy po prostu trzeba coś podwadzić, czy ewentualnie jakoś na siłę wyciągnąć?
chudson - Pią Lis 23, 2012 22:29

Nie rozbierałem roverkowego ale jak dotąd spotkałem się z dwoma systemami.
1. Po prostu wciśnięta guma w rowek i wyjdzie siłą o ile sie nie zapiekła tak ,ze sie porwie.
2. Pierścień metalowy dociska gumę w rowku i trzeba go najpierw wyciągnąć.

wlodi893 - Sob Lis 24, 2012 01:07

Hmm... więc jeśli dobrze mi się wydaje to jest w tym przypadku coś, co przypomina właśnie jakby pierścień, który trzyma ta gumke. Ale może ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia? po prostu nie chce uszkodzić przez to zacisku, a przy okazji niepotrzebnie narobić sobie większego problemu. z góry dzięki za odp, pozdrawiam!
tronsek - Sob Lis 24, 2012 09:26

Nie ma żadnego pierścienia zabezpieczającego . Gumka jest wciśnięta w kanałek i tłoczek zabezpiecza ją przed wypadnięciem. Wyciągnąć ją można bez wyciągania tłoczka (jeżeli nie porwie się ze starości), natomiast aby ją ponownie założyć trzeba zdemontować tłoczek.
wlodi893 - Nie Lis 25, 2012 23:15

Kupiłem reperaturke zacisku na tył (tłoczek + wszystkie gumki, uszczelki), złożylem ale pedał i tak wpada dość głęboko i jest miękki. Ale kiedy zacisnąłem przewód przy samym zacisku i wtedy naciskam na hamulec to pedał nie wpada już tak głęboko, ma większy opór i hamulce są ok. Ma ktoś może pomysł w czym może tkwić mój problem? czy może pojeździć tak trochę i jakoś samo się "ułoży"?
tronsek - Pon Lis 26, 2012 05:55

wlodi893 napisał/a:
pedał i tak wpada dość głęboko i jest miękki
a odpowietrzyłeś potem układ ??
wlodi893 - Pon Lis 26, 2012 10:07

Tak, układ odpowietrzalem i to już x razy ;/ Żadnego wycieku płynu nie widzę. Jakieś sugestie? A tak nawiasem mówiąc to jest sens zmieniać ten seger w tłoczku? Bo tego akurat nie zrobiłem.
tronsek - Pon Lis 26, 2012 10:59

wlodi893 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc to jest sens zmieniać ten seger w tłoczku
jeżeli nie jest pokrzywiony to zakładasz stary, ale jak przy demontażu Ci się skrzywił, to wymień na nowy, bo już nie będzie trzymał tak jak należy i może wyskoczyć z kanałka. Ja u siebie w Coupe właśnie tak miałem i praktycznie jeden zacisk rozbierałem dwa razy.
wlodi893 - Pon Lis 26, 2012 11:15

Seger niby jest na swoim miejscu, ale jak po raz drugi wyjmowalem tłoczek to właśnie wyskoczyl z jednej strony z rowka. Ale to seger też może mieć taki wpływ na to, ze pedał tak głęboko wpada?
tronsek - Pon Lis 26, 2012 11:17

wlodi893 napisał/a:
seger też może mieć taki wpływ na to, ze pedał tak głęboko wpada?
:nie: Nie, on trzyma tylko mechanizm od ręcznego. Jak Ci spadnie to na tym kole nie będzie hamulca ręcznego.
wlodi893 - Pon Lis 26, 2012 11:24

Ręcznego i tak nie mam, bo akurat z tej strony mam zerwana linke ;) Także muszę dalej kombinowac... Ale rece powoli opadają, bo niby powinno być dobrze, a niestety nie jest ;/
tronsek - Pon Lis 26, 2012 11:36

A jak było przed regeneracja zacisków ?? Może pompa ma już dość ??
wlodi893 - Pon Lis 26, 2012 14:45

Pompa moim zdaniem jest ok. a ja w sumie nie ruszałem nic, prócz właśnie tej lewej strony, także właściwie tylko z tym mam problem. bo tak jak już wcześniej wspomniałem, kiedy zacisne przewód przy zacisku i wtedy naciskam na hamulec to jest praktycznie tak, jak było zanim zacząłem cokolwiek dlubac... czyli problem tkwi tylko na tym jednym kole ;/

[ Dodano: Pon Lis 26, 2012 14:45 ]
Bo chyba zerwana (w międzyczasie) linka ręcznego (czyli i mechanizm ręcznego w innej pozycji) nie mają nic do tego?

tronsek - Pon Lis 26, 2012 18:49

wlodi893 napisał/a:
zerwana (w międzyczasie) linka ręcznego (czyli i mechanizm ręcznego w innej pozycji) nie mają nic do tego?
Nie ma nic do tego.
A jak "podpompujesz" to pedał twardnieje ??

wlodi893 - Pon Lis 26, 2012 18:58

Jak podpompuje to pedał rzeczywiście jest twardy i tak głęboko nie wpada. Ale jak puszczę hamulec i wcisne go tak "na raz", to wtedy pedał wpada praktycznie bez oporu do końca...
tronsek - Pon Lis 26, 2012 19:10

Zatem obstawiam zapowietrzony układ, a dokładnie ten zacisk.
Odpowietrz porządnie wg schematu PT-LT-PP-LP i zobacz co się będzie działo.

wlodi893 - Sro Lis 28, 2012 22:18

Sprawa wygląda tak: jeszcze kilkakrotnie odpowietrzony układ, no i jest lepiej. Chociaż moim zdaniem hamulec "bierze" jakby za późno. Jak podczas jazdy "podpompuje" pedał to wtedy jest twardszy i jakos lepiej hamuje (chociaż w tej chwili nawet i bez tego nie jest źle)... Ale przed wymianą tłoczka (razem z gumkami, uszczelkami, etc) hamulec był ostrzejszy, "brał" jakby wcześniej i pedał miał większy opór. Możliwe, że jeszcze się dobrze nie odpowietrzył? Czy gdzieś indziej szukać przyczyny?
hudy23_1985 - Sob Cze 01, 2013 20:00

Witam
Dziś zabrałem sie naprawę hamulca ręcznego
Od pewnego czasu był coraz słabszy a od tygodnia brak kompletny
Co sie okazało !! !
Kompletnie zatarło sie łożysko igiełkowe
Cena nowego jest trochę duża wiec bede dorabiał tulejkę mosiężną
Mogę zrobić fotorelacje jak to wszystko rozebrać i poskładać do kupy(co łatwe takie nie jest)

tronsek - Sob Cze 01, 2013 20:05

hudy23_1985 napisał/a:
Mogę zrobić fotorelacje jak to wszystko rozebrać i poskładać do kupy(co łatwe takie nie jest)
jeżeli masz taką możliwość, to zrób. Przyda się dla potomnych.
hudy23_1985 - Pon Cze 03, 2013 20:47

Ta mam rade jak bede składał to popstrykam fotki
Niestety autko zostało u taty rozebrane
W poniedziałek bedę walczył z tą tulejką

[ Dodano: Pon Cze 03, 2013 21:47 ]
Witam
Udało sie tanim kosztem przywrócić ręczny w jednym kole :mrgreen:
Dziś nie było czasu na pstrykanie zdjęć
W sobote jak bede walczył z drugim kołem to cos zmajstruje